| | |
Forum
Onderwerp: Ajax A-jeugd
Maker: 343Bekeken: 109355 Status: InactiefBerichten: 1173
|
Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 20 okt 2008 20:03
|
|
Wat voor type speler is Ozbiliz, Chivu?
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Ma 20 okt 2008 20:37
|
|
Een kleine speler, goede techniek en makkelijk passerend. Kan zowel als mid-mid, linksbuiten, linkshalf en zelfs rechtsbuiten uit de voeten. Maar hij heeft de pech dat de A1 prima spelers heeft en nu goed draait. Omdat Ozbiliz 14 maand geblesseerd is geweest, moest hij logischerwijs in de A2 beginnnen.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 20 okt 2008 20:39
|
|
Hij gaat naar de A1, Aras.
Nog een nieuwtje. Overtoom kan dit seizoen op een contract rekenen. Lijkt ook vrijwel zeker te gaan tekenen.
-Morgen wordt er op de toekomst trouwens een interessante wedstrijd gespeeld:
Dinsdag 21 oktober:
15.00 uur: Ajax comb. - Nigeriaans XI o/19 vr veld 1/4/3
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 21 okt 2008 20:14
|
|
Samenvatting FC Omniworld A1-Ajax A2(1-2)
Mooi dat Ajax tv daar ook aandacht aan besteed.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 14:42
|
|
Citaat: Hij gaat naar de A1, Aras.
Nog een nieuwtje. Overtoom kan dit seizoen op een contract rekenen. Lijkt ook vrijwel zeker te gaan tekenen.
-Morgen wordt er op de toekomst trouwens een interessante wedstrijd gespeeld:
Dinsdag 21 oktober:
15.00 uur: Ajax comb. - Nigeriaans XI o/19 vr veld 1/4/3
Weet iemand wat die combinatie was en wie er speelden?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 14:46
|
|
Dit is alles wat er te vinden was:
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=67781
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Za 25 okt 2008 11:52
|
|
Vanmiddag speelt de A1 van Ajax tegen de A1 van Sparta .
Misschien dat ik ga kijken
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 25 okt 2008 12:37
|
|
Leuk, Stekelfan. Ben benieuwd naar wat je er van vond.
Overtoom krijgt volgens Skilled binnenkort dus een contract aangeboden. Hopelijk geldt hetzelfde voor Zeegelaar, want die jongen schijnt interesse te hebben gewekt vanuit het buitenland.
|
Bart
|
Geplaatst: Za 25 okt 2008 18:11
|
|
Vandaag wezen kijken naar Ajax A1-Sparta A1
Ajax begon goed aan de wedstrijd door druk op de bal te geven waar Sparta het moeilijk mee had.Daardoor kwam Sparta niet aan voetballen.Ajax kreeg geen echte kansen tot Overtoom een mooie steekbal gaf aan Zeegelaar die hem goed inschoot.Daarna zakte het niveau wat in waardoor Sparta iets meer kon doen.
Ajax begon slecht aan de tweede helft waardoor Sparta gevaarlijk kon worden via corners.Ajax kreeg na 15 minuten weer wat grip op de wedstrijd en maakte snel daarna de goal door een goede aanval.Sparta kwam wat gelukkig op 2-1 door pech.Padt stompte de bal ongelukkig tegen Burnet aan.De 3-1 viel snel daarna door Yildirim.
Sergio Padt: Goede keeper die vaak zijn verdediging goed neerzet.Was wat ongelukkig bij de 2-1.
Johan Kappelhof: Goede back die vaak goed stond.Mag nog iets meer voetballend vermogen hebben.
Timothy van der Meulen: Ajax speelde vandaag met inschuivende centrale verdedigers.Van der Meulen moest er duidelijk aan wennen maar het ging steeds beter.
Ricardo van Rhijn: Speelde een hele goede wedstrijd.Hij was vandaag de beste in de verdediging.Vandaag was die ook heel goed opbouwend.
Randel Shakison: Moeilijke eerste helft waar die paar keer zijn man liet lopen.Viel in de tweede helft gebleseerd uit.
Roly Bonevacia: Speelde niet slecht of goed.Hij zou wat meer risco in het spel moeten brengen en niet te vaak dat tikje te breed geven.
Tom Overtoom: Mooie steekbal op Zeegelaar waar uit word gescoord.Verder was die niet dreigend.Liep vandaag goed mee met zijn tegenstander.
Tayfun Candan: Mooie voetballer met een goede techniek.Kiest goed zijn moment waarneer die diep moet gaan.Pakt goed zijn kans nu Sneijder gebleseerd is
Jarchino Antonia: Had veel ruimte op rechts maar zijn voorzetten waren niet goed genoeg.
Geoffrey Castillion: Speelde een normale wedstrijd waar die goed de bal bij houdt.
Marvin Zeegelaarpeelde een goede wedstrijd met een paar mooie acties bij de achterlijn.Schoot de bal ook goed in.
Wissels:
Aras Özbiliz:Viel in voor Antonia.Speelde een goede tweede helft waar die een paar leuke acties heeft.
Lorenzo Ebicilio: Jammer voor hem dat die op verschillende posties uit te voeten kan.Maar viel goed in met als beloning de assist van de 2-0.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 25 okt 2008 19:27
|
|
Bedankt voor het verslag, Bart!
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Za 25 okt 2008 19:58
|
|
Jah, ben vandaag ook wezen kijken bij de A1 van ajax tegen de A1 van Sparta.
Vond de uitblinkers inderdaad Padt en Zegelaar.
Alleen was Padt wat ongelukkig met de 2-1, maar voor de rest keepte hij een sterke wedstrijd.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Ma 27 okt 2008 14:26
|
|
Bedankt voor het verslag en de opmerkingen per speler
De A1 speelt zaterdag tegen ADO uit en veel spelers hebben nog iets recht te zetten; vorig seizoen verloor de B1 er voor het eerst, na een blunder van keeper Costas en een eigen doelpunt van Lorenzo Burnet.
Met mooi/redelijk weer denk ik ernaartoe te gaan (verslag waarschijnlijk pas zondag)
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 1 nov 2008 16:43
|
|
Ajax.nl:
Citaat: Ajax A1 loopt uit op concurrentie
Den Haag, 01 nov 2008
Ajax A1 heeft met 0-3 gewonnen bij ADO Den Haag. Omdat achtervolger Feyenoord met 1-0 verloor bij AZ heeft Ajax nu vijf punten voorsprong op de eerste achtervolger en dat is na deze speelronde sc Heerenveen.
Goeie zaken gedaan!
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Za 1 nov 2008 18:19
|
|
Doelpuntenmakers:
1-0 Castillion
2-0 Sneijder
3-0 Ozbiliz
Opstelling Ajax A1: Marco Bizot; Mich Apau, Johan Kappelhof, Roly Bonevacia, Randel Shakison (56. Timothy van der Meulen); Lorenzo Ebicilio, Tom Overtoom; Tayfun Candan; Aras Özbiliz (80. Florian Josefzoon), Geoffrey Castillion (83.Fabian Serrarens), Marvin Zeegelaar (46. Rodney Sneijder)
[/list">
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 2 nov 2008 11:40
|
|
ADO A1 – Ajax A1 0-3
De wedstrijd was er een zonder allerlei technische hoogstandjes, maar liet wel wel een duidelijk sterker Ajax zien. Opvallend was dat ergens in de zestigste minuut Marco Bizot pas de eerste bal moest pakken. Daarvoor waren het alleen terugspeelballen. Kreeg ADO andere kansen? In de eerste helft kopte een Ajaxverdediger (Apau of Kappelhof) een bal van vlak bij de achterlijn door het midden terug het veld in. De ADO-speler die net buiten het strafschopgebied stond kreeg zo een vrije schietkans, maar schoot over. In de tweede helft was er ook nog een mooie voorzet van rechts (ŕ la Suarez) en de spits kon zwevend koppen, ook over. Meer gevaar van de kant van ADO was er niet, m.a.w. Een schamele oogst. Vlak voor tijd was er nog een klein incident toen de spits Marco Bizot aanviel in het doelgebied (Tim v.d. Meulen treuzelde erna wel erg lang met het wegschieten van de bal) en al liggend op de grond duidelijk natrapte (ik stond er een paar meter vandaan, was al weg naar de uitgang).
Kreeg Ajax veel kansen? In de eerste helft had m.i. Marvin Zeegelaar moeten scoren, maar hij had moeite om de bal voor zijn linkerbeen te brengen, schoot diezelfde Marvin Zeegelaar een keer met rechts, schoot Tom Overtoom een keer naast en scoorde Geoffrey Castillion nadat hij in het strafschopgebied zijn tegenstander uitspeelde. Hij schoot op doel, niet onhoudbaar, maar de bal stuiterde vlak voor de keeper op en dat veld is zo slecht dat de bal erdoor van richting veranderde: 1-0.
De 2-0 was grotendeels ook van Castillion. In de buurt van de cornervlag stond hij temidden van drie tegenstanders, maar toch kreeg hij de bal voor, de bal ging over de keeper (stond bij de eerste paal, zoals v.d. Sar op het EK de bal van die Russen over zich hen zag gaan) en Rodney Sneijder stond vlak voor doel, helemaal alleen en kon de bal niet missen.
De 3-0 was een individuele actie van Aras Özbiliz die zijn actie met links inzette om vervolgens met rechts uit te halen.
Het valt wel op dat er nu bij Ajax spelers rondlopen die tweebenig zijn. Florian Jozefzoon, Lorenzo Ebilicio en Aras Özbiliz zij drie buitenspelers (Lorenzo nu niet vaak meer) die met beide benen een bal kunnen voorzetten/kunnen schieten. Roly B en Johan K deden dat ook, dan valt het des te meer op dat Rodney S alles met links doet!
Frank de Boer nam Randel S tegen zich in bescherming. Hij had al geel, maar een overtreding waarvoor ook geel had kunnen worden gegeven en een minuut later werd hij vervangen (Mich A ging linksback spelen!) Ajax speelde toen al met tien man. Tayfun C. had vlak voor rust direct rood gekregen. Ik zag niet precies waarvoor, maar de scheidsrechter stond er dichtbij, hij protesteerde nauwelijks, m.a.w. Zal wel terecht zijn geweest.
De spelers:
Marco Bizot
Kreeg te weinig te doen om hem goed te kunnen beoordelen. Trapt goed uit, links en rechts.
Mich Apau
Deed wat hij moest toen, kwam niet in de problemen tegen een directe tegenstander, schakelde zich af en toe in als aanvaller, maar zal zich moeten verbeteren om zich op den duur staande te kunnen houden. Op het moment dat hij linksback ging spelen, speelde hij ook af en toe met links de bal, een goede ontwikkeling.
Johan Kappelhof
Speelde met rugnummer drie, blijkbaar was Ricardo van Rhijn geblesseerd. Hij schuift wat minder in dan Ricardo, is iets minder soeverein, maakte een gedegen indruk, maar ook niet meer dan dat.
Randel Shakison
Zie Mich en de opmerkingen over de gele kaarten.
Roly Bonevacia
Speelde als verdediger, minder dominant dan in de B1 als middenvelder, maar maakte dit keer geen fouten, schoof ook wel in. Hij moet ook sober kunnen spelen.
Lorenzo Ebicilio
Deed het niet slecht als middenvelder, speelde na allerlei wisselingen ook even als buitenspeler. De spelers beoordelend kom ik tot de conclusie dat de overwinning vooral een teamprestatie was, zonder echte uitblinkers.
Tom Overtoom
Handig aan de bal, soms ook ballen veroverend, maar hij miste twee keer in een cruciale fase het overzicht. Twee keer in de eerste helft bleef hij maar dribbelen in het veel te drukke centrum, terwijl er op rechts iemand helemaal vrij stond, do kon doorlopen naar het doel. Die schreeuwde om de bal, maar kreeg die niet. Hij zoekt het te vaak in het centrum i.p.v. Openen via de vleugels.
Tayfun Candan
Speelde controlerend, viel niet echt op, heeft wel een goede techniek.
Aras Özbiliz
Speelde eerst als rechtsbuiten en was zijn directe tegenstander enkele keren de baas, durft om de bal te vragen, was met Lorenzo E. betrokken bij de mooiste aanval (bal aannemen, stilleggen voor een doorlopende medespeler), vond hem in de tweede helft nogal terugvallen, maar maakte toen wel een mooi doelpunt.
Geoffrey Castillion
Zie de doelpunten, was steeds aanspeelbaar, maar stond tegenover twee man (zeker tien Ajax met tien man speelde) Hij speelde een goede wedstrijd.
Marvin Zeegelaar
Had weer een mindere middag (één helft!), kwam zijn tegenstander niet voorbij. Het veld is vrij smal, er is dan minder ruimte voor een individuele actie, maar voegde ook zonder die actie weinig toe.
De invallers
Tim v.d. Meulen
Is niet meer de Tim uit de B-jeugd, oogde nog iets trager. Hij oogt vrij zwaar.
Rodney Sneijder
Scoorde, is handig met zijn linkerbeen, maar zo voorspelbaar.
Florian Jozefzoon en Fabian Serrarens
Speelden te kort om er iets over te zeggen
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 2 nov 2008 12:07
|
|
Bedankt voor het verslag Demosthenes.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 2 nov 2008 13:06
|
|
Bedankt, Demos!
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Zo 2 nov 2008 15:41
|
|
Citaat: Het valt wel op dat er nu bij Ajax spelers rondlopen die tweebenig zijn. Florian Jozefzoon, Lorenzo Ebilicio en Aras Ă–zbiliz zij drie buitenspelers (Lorenzo nu niet vaak meer) die met beide benen een bal kunnen voorzetten/kunnen schieten. Roly B en Johan K deden dat ook, dan valt het des te meer op dat Rodney S alles met links doet!
Dit viel me ook al op, Sneijder doet alles met links terwijl andere spelers vrij makkelijk met beide benen de oplossing vinden. Het lijkt erop dat de Ajax-trainers Sneijder hier niet op attent maken, want het is al een tijdje zo.
Citaat: Tim v.d. Meulen
Precies. Hij oogt traag en zwaar door zijn bouw. Daarbij komt dat hij niet echt wendbaar is. Ik zie meer in Kappelhof dan in Van der Meulen en ga er dan ook vanuit dat Kappelhof een contract gaat verdienen dit jaar.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 13:29
|
|
Citaat: Het valt wel op dat er nu bij Ajax spelers rondlopen die tweebenig zijn. Florian Jozefzoon, Lorenzo Ebilicio en Aras Özbiliz zij drie buitenspelers (Lorenzo nu niet vaak meer) die met beide benen een bal kunnen voorzetten/kunnen schieten. Roly B en Johan K deden dat ook, dan valt het des te meer op dat Rodney S alles met links doet!
Ik had het er laatst met Bert over. Jongens uit de jeugdopleiding van Ajax kunnen over het algemeen toch wel redelijk veel met hun mindere been. Bij Vermaelen en Vertonghen is/was dat minder, maar die spelen ook nog niet van heel jongs af aan in de jeugd.
Citaat: Johan Kappelhof
Speelde met rugnummer drie, blijkbaar was Ricardo van Rhijn geblesseerd. Hij schuift wat minder in dan Ricardo, is iets minder soeverein, maakte een gedegen indruk, maar ook niet meer dan dat.
Toen ik hem als rechtsback zag spelen deed hij me wel wat denken aan Reiziger. Fijn, maar als die jongen doorgroeit tot een speler van dat niveau (of wat minder) moet je maar altijd kijken of er plek is voor of behoefte is aan zo'n speler.
Citaat: Roly Bonevacia
Speelde als verdediger, minder dominant dan in de B1 als middenvelder, maar maakte dit keer geen fouten, schoof ook wel in. Hij moet ook sober kunnen spelen.
Het is eigenlijk altijd hetzelfde verhaal met Bonevacia als hij achterin speelt. Of Bert, jij of ik nu kijkt. En tot nu toe viel hij mij ook vaak tegen op het middenveld, eerlijk gezegd.
Citaat: Lorenzo Ebicilio
Deed het niet slecht als middenvelder, speelde na allerlei wisselingen ook even als buitenspeler. De spelers beoordelend kom ik tot de conclusie dat de overwinning vooral een teamprestatie was, zonder echte uitblinkers.
Ik vind het geen goed teken dat die jongen door het hele elftal gesleurd wordt. Dat overkwam Van der Meijde ook lange tijd, zelfs toen hij al in het eerste speelde. Daar snap ik niets van. Je weet inmiddels toch wel wat die jongen kan. Mij lijkt het met name een speerpunt in je aanval. Toen ik hem laatst in de spits zag spelen deed hij het aardig. Voor het middenveld vind ik hem te onrustig en te slordig. Hij heeft niet genoeg overzicht.
Citaat: Tom Overtoom
Handig aan de bal, soms ook ballen veroverend, maar hij miste twee keer in een cruciale fase het overzicht. Twee keer in de eerste helft bleef hij maar dribbelen in het veel te drukke centrum, terwijl er op rechts iemand helemaal vrij stond, do kon doorlopen naar het doel. Die schreeuwde om de bal, maar kreeg die niet. Hij zoekt het te vaak in het centrum i.p.v. Openen via de vleugels.
In dat laatste opzicht deed Overtoom me ook al aan Wesley Sneijder denken, want van dat kwaaltje had Wesley in z'n laatste seizoen bij Ajax ook nog wel last. Overtoom heeft natuurlijk niet het geweldige schot van Sneijder, maar met z'n tweebenigheid, techniek en dribbelen doet hij me wel aan Sneijder denken. Met z'n vermogen om met de rug naar de tegenstander goed weg te draaien doet hij me weer meer aan Van der Vaart denken, maar dat terzijde. Ik impliceer hier overigens niet mee dat die jongen een supertalent is. Ik heb het puur over z'n speelstijl.
Citaat: Aras Özbiliz
Speelde eerst als rechtsbuiten en was zijn directe tegenstander enkele keren de baas, durft om de bal te vragen, was met Lorenzo E. betrokken bij de mooiste aanval (bal aannemen, stilleggen voor een doorlopende medespeler), vond hem in de tweede helft nogal terugvallen, maar maakte toen wel een mooi doelpunt.
Heb je deze jongen al vaker zien spelen, Demos? Zo ja, wat vind je van hem?
Citaat: Geoffrey Castillion
Zie de doelpunten, was steeds aanspeelbaar, maar stond tegenover twee man (zeker tien Ajax met tien man speelde) Hij speelde een goede wedstrijd.
Was hij deze keer wel gedreven? Het is nogal een laks ogende jongen. En als hij dan een slechte dag heeft is het echt een hilarisch figuur om naar te kijken. Verder ben ik wel gecharmeerd van hem hoor, daar niet van.
Citaat: Marvin Zeegelaar
Had weer een mindere middag (één helft!), kwam zijn tegenstander niet voorbij. Het veld is vrij smal, er is dan minder ruimte voor een individuele actie, maar voegde ook zonder die actie weinig toe.
Ik vernam laatst dat er een contract in zit voor Zeegelaar. Nu heb ik hem pas 1 keer gezien en ben ik geen voorstander van het roekeloos uitdelen van contracten, maar het lijkt me krom dat Burnet een contract heeft en Zeegelaar niet. Ik hoop in ieder geval dat deze jongen nog even bij Ajax blijft om te kijken waar dit toe kan leiden.
Citaat: Tim v.d. Meulen
Bert en ik vonden hem ook vrij zwaar ogen. Zou het niet kunnen dat hij zich in de B-jeugd zo goed staande hield vanwege z'n fysiek?
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Di 4 nov 2008 11:52
|
|
Citaat: Ik had het er laatst met Bert over. Jongens uit de jeugdopleiding van Ajax kunnen over het algemeen toch wel redelijk veel met hun mindere been. Bij Vermaelen en Vertonghen is/was dat minder, maar die spelen ook nog niet van heel jongs af aan in de jeugd.
Zij spelen ook al zo'n jaar of vijf/zes bij Ajax. Het rechterbeen van Vertonghen wordt beter.
Over Aras Özbiliz
Citaat: Heb je deze jongen al vaker zien spelen, Demos? Zo ja, wat vind je van hem?
Was de eerste keer, hij kan wel iets met een bal, maar we zullen moeten afwachten.
Over Geoffrey Castillion
Citaat: Was hij deze keer wel gedreven? Het is nogal een laks ogende jongen. En als hij dan een slechte dag heeft is het echt een hilarisch figuur om naar te kijken. Verder ben ik wel gecharmeerd van hem hoor, daar niet van.
Door zijn lengte oogt hij soms laks, maar hij staat vaak tegenover twee man, is niet gemakkelijk. Hij heeft iets extra's en van die spelers moet Ajax het hebben. Iemand moet niet "iets beter zijn dan een speler van Twente", hij moet iets hebben dat hem bijzonder maakt, de rest kun je trainen.
Over Tim v.d. Meulen
Citaat: Bert en ik vonden hem ook vrij zwaar ogen. Zou het niet kunnen dat hij zich in de B-jeugd zo goed staande hield vanwege z'n fysiek?
Hij liep toen op kracht en was "snel", nu is die kracht het verschil niet meer.
|
Bart
|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 20:12
|
|
Citaat:
Amsterdam, 08 nov 2008
Ajax A1 ziet door een 0-0-gelijkspel tegen FC Groningen A1 de concurrentie dichterbij komen. De voorsprong van de koploper in de Eredivisie op naaste belager sc Heerenveen is geslonken tot drie punten.
,,Het was een hele leerzame middag", constateerde trainer Frank de Boer. ,,Mijn spelers zijn voor het eerst in aanraking gekomen met een team dat geen enkele behoefte had om te voetballen. Zij kwamen om niet te verliezen en trokken zich ver terug op hun eigen helft." FC Groningen hield de linies dicht op elkaar waardoor Ajax de groenwitte muur moest zien te slechten. ,,Dat was best lastig, want we begonnen zelf erg slordig." Wel kreeg Ajax via de vleugelspelers Florian Josefzoon en Marvin Zeegelaar kansen op de openingstreffer. ,,Vooral Florian was erg goed in vorm", vond De Boer. ,,Beide hadden prima voorzetten in huis, maar telkens was het net niet."
Vlak na de rust greep de coach in door Timothy van der Meulen te wisselen voor Ricardo van Rhijn. ,,Op die manier wilde ik meer voetbal in de ploeg krijgen." Dat sorteerde weliswaar effect, maar tot een doelpunt leidde het niet. Zeegelaar en Josefzoon kregen wederom enkele kansen, de buitenspelers mistten het kleine beetje geluk in de afronding. ,,Zelfs een extra spits, ik bracht Attila Yildirim, mocht niet baten. We waren gewoon net niet gelukkig genoeg." Wel hoopt De Boer dat zijn van dit soort wedstrijden leert. ,,Je moet geduld hebben, wachten op de kans. Als speler van Ajax ga je dit soort wedstrijden, waarin de tegenstander niets meer doet dan verdedigen, nog veel vaker tegenkomen."
Ondanks het puntenverlies blijft het elftal van De Boer koploper in de Eredivisie. Wel is de voorsprong op de nummer twee, sc Heerenveen, iets geslonken tot drie punten. Volgend weekend wacht Ajax A1 een uitwedstrijd bij De Graafschap.
Opstelling Ajax A1: Sergio Padt; Roly Bonevacia, Johan Kappelhof, Timothy van der Meulen (57. Ricardo van Rhijn), Randel Shakison (76. Lorenzo Burnet); Lorenzo Ebicilio, Rodney Sneijder (80. Atilla Yildirim), Tom Overtoom; Florian Josefzoon, Geoffrey Castillion, Marvin Zeegelaar.
Ajax.nl
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Zo 9 nov 2008 11:59
|
|
Bonevacia op 2. Weet iemand of dit goed ging? En ik zie de laatste tijd Burnet bij de A1, ik dacht dat hij in A2 zit of is hij naar de A1 gegaan?
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 19:40
|
|
Citaat: Ajax A1 verrassend onderuit
Doetinchem, 15 nov 2008
Ajax A1 heeft zijn uitwedstrijd tegen De Graafschap A1 verloren. In Doetinchem gingen de Amsterdammers met 2-1 onderuit tegen de ploeg die de wedstrijd begon als de nummer laatst van de jeugdcompetitie.
De ploeg van trainer Frank de Boer begon de middag juist als de trotse koploper in de Eredivisie voor A-junioren. Na de nederlaag delen de Ajacieden de koppositie nu met sc Heerenveen A1. Ajax en Heerenveen verzamelden tot nu toe allebei 27 punten. De Friezen beschikken wel over een beter doelsaldo.
Voor het treffen met De Graafschap waarschuwde De Boer zijn spelers nog voor onderschatting. De trainer haalde de recente bekerzeges van de ‘kleintjes’ FC Lienden en FC Volendam, respectievelijk de bedwingers in het KNVB Bekertoernooi van Vitesse en Ajax 1, aan om zijn Ajacieden te waarschuwen. ,,Ik heb aangegeven dat je ook tegen de nummer laatst altijd scherp moet zijn’’, vertelt De Boer. ,,Als je even scherp bent als je tegenstander, dan geeft kwaliteit altijd de doorslag.’’
Ondanks de waarschuwingen begon de A1 toch niet scherp genoeg. Al na acht minuten nam de thuisploeg een voorsprong. Uitgerekend Luuk de Jong, de broer van Ajacied Siem de Jong, kopte de bal voorbij Marco Bizot: 1-0. ,,Onze beginfase was te apathisch, te gezapig’’, zag De Boer. ,,Wij stonden toe dat De Jong die bal mocht inkoppen. De Graafschap kwam bij die aanval voor de eerste keer over de middenlijn.’’
De kleine Superboeren speelden met twee spitsen en hielden vooral veel spelers achterin. Tegen een overmacht aan verdedigers slaagden de Amsterdammers er nauwelijks in om kansen te creëren. De ruimtes bleven zeer klein. Na een klein half uur bracht Marvin Zeegelaar (eerder deze week nog debutant bij Ajax 1) de bal, na een fraaie individuele actie wel bij Geoffrey Castillion. De spits zag zijn kopbal net naast gaan. Een schot van Roly Bonevacia belandde op de paal. Vlak voor de rust kwamen de gasten goed weg. Een speler van De Graafschap schoot een knap genomen volley vanaf ruim 25 meter op de lat. Bizot zag de bal tot zijn opluchting weer het veld instuiteren. De Boer: ,,We kregen in die fase langzamerhand wel meer kansen en waren ook geduldiger.’’
Ajax A1 begon nog offensiever aan de tweede helft. Verdediger Timothy van der Meulen werd gewisseld voor middenvelder Rodney Sneijder. Steeds vaker schoof de enig overgebleven centrale verdediger door naar het middenveld. De extra druk naar voren leverde niet de gehoopte gelijkmaker op. De Amsterdammers speelden wel steeds beter, maar een moment van onachtzaamheid leverde de thuisploeg een tweede treffer op.
Tien minuten na de 2-0 sloeg invaller Lorenzo Ebecilio uit een vrije trap alsnog toe. Ondanks de grote kansen die onder meer Castillion en Jozefzoon kregen, kwam Ajax niet meer dichterbij. ,,Al met al is het zeer teleurstellend dat je aan de twee wedstrijden tegen laaggeklasseerde clubs slechts een punt overhoudt’’, verwees De Boer ook naar het gelijkspel (0-0) van vorig weekend tegen FC Groningen A1. De Groningers en Doetinchemmers hebben nu stuivertje gewisseld. De Graafschap staat na de zege op Ajax A1 voorlaatste. FC Groningen is de nieuwe nummer 14 in de Eredivisie voor A-junioren.
Opstelling Ajax A1:
Bizot; Kappelhof, Van der Meulen (46. Sneijder), Van Rhijn, Shakison; Claasen (46. Ebecilio), Bonevacia, Overtoom (84. Antonia); Zeegelaar, Castillion en Jozefzoon.
http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=68055
Lijkt wel op het eerste, lekker de kleintjes onderschatten. Dat wordt er blijkbaar al in de jeugd ingebakken. Natuurlijk is in de jeugd het resultaat van ondergeschikt belang, maar als je Ajax bent mag je nooit van Graafschap verliezen. Dat heeft niks met kwaliteit te maken (want die is sowiezo groter dan de tegenstander), maar alleen maar met instelling.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 19:42
|
|
Is Zeegelaar rechts- of linksbenig? Wat raar dat Claasen in de A1 meespeelde.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 19:46
|
|
Citaat: Is Zeegelaar rechts- of linksbenig? Wat raar dat Claasen in de A1 meespeelde.
Ik geloof tweebenig, inderdaad raar dat Claasen meedeed. Is hij slecht bezig bij het tweede ofzo, dat hij mee moest doen?
|
| | | |
|
|
|