Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 17:24
|
|
Az A1- Ajax a1
eindstand 1-2
bron: www.ajaxshowtime.com
Volgens mij staat de A1 nu alleen aan kop, Puik werk Frank.
In 1 week zowel Feyenoord A1 als Az a1 verslagen, titelkanidaat nummer 1 zou ik zeggen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 17:25
|
|
Citaat: Ajax A1 te sterk voor AZ
Amsterdam, 27 sep 2008
Ajax A1 heeft zaterdag in Alkmaar de topper tegen AZ met 1-2 gewonnen. De ploeg van Frank de Boer blijft daardoor koploper in de Eredivisie voor A-jeugd.
Later meer...
Opstelling Ajax A1:
Bizot; Kappelhof, Van der Meulen, Van Rijn, Burnet; Bonevacia, Overtoom (63. Ebicilio), Sneijder; Jozefzoon (72. Antonia), Castillion (69. Candan), Zeegelaar (72. Yildirim).
Ajax.nl
Iemand die de wedstrijd heeft gezien? Op basis van wat ik van een aantal jongens heb gezien en gehoord, ziet dit er ook wel uit als een aardige opstelling.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 17:30
|
|
Wat is Overtoom verder voor speler?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 17:36
|
|
Overtoom is een speler die op 10 speelt en ook aanvoeder is van de A1.Goede traptechniek maar moet meer overzicht hebben.Hij wil teveel door het midden voetballen terwijl er ruimte ligt aan de zijkanten.
In deze opstellig spelen ze nu een aantal weken.De wissels die De Boer doorvoert is ook een aantal weken hetzelfde.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 17:43
|
|
ok, maar dat is opzich ook niet meer dan logisch ook toch Bart aangezien ze de laaste weken ook in een winning-mood zitten.
Ik wil wel eens een wedstrijd zien van dit team, helaas woon ik tever weg van Amsterdam en heb ik het te druk in het weekend om eens een dagreis naar de toekomst te maken.
|
Bart
|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 18:19
|
|
Citaat: ALKMAAR - Het is AZ A1 in eigen huis niet gelukt om koploper Ajax A1 punten afhandig te maken. De Alkmaarders verloren met 1-2 en zien de Amsterdammers in het klassement nu verder weglopen. In een evenwichtig duel gaven de twee missers van doelman Albert-Jan de Vries de doorslag. Ajax A1 profiteerde terwijl de aansluitingstreffer van Roland Alberg diep in de blessuretijd slechts goed was voor de statistieken.
Zo werd het dus een zware en ongelukkige week voor AZ A1. De formatie van trainer Michel Vonk ging eerder deze week al met zware cijfers onderuit tegen Sparta A1, in de topper tegen Ajax A1 bleef het evenzeer met lege handen achter.
Had Vonk na Sparta uit behoorlijk wat te mopperen over de gemiste kansen, dan was er voor hem opnieuw veel te klagen. Zelfs vanaf elf meter lukte het AZ A1 niet. Vlak voor tijd miste Ben Rienstra nadat Roland Alberg binnen de zestien meter onderuit was geschoffeld. Met behulp van Rienstra wist AZ A1 via Alberg uiteindelijk dan toch te scoren. Meer dan een doekje voor het bloeden was het late doelpunt niet.
Ajax A1, dat toen al twintig minuten met tien man speelde, had de schaapjes al lang op het droge. De Amsterdammers waren in de eerste helft erg goedkoop aan de dubbele voorsprong gekomen. Twee keer ging er een hoekschop aan vooraf. Twee keer taste doelman De Vries mis waardoor Lorenzo Burnet en Marvin Zeegelaar eenvoudig konden scoren.
Qua veldspel was AZ A1 immers minstens de evenknie en de goed en scherp gestarte Alkmaarders hadden aanvankelijk ook veruit de beste kansen. Al in de eerste minuut zette Roland Alberg met een pegel doelman Marco Bizot aan het werk. Daarna wisten ook Mitchell te Vrede, Mikhael Rosheuvel en Rienstra geen raad met de meer dan goede mogelijkheden.
Na de dubbele opdoffer zakte het geloof wat weg bij de thuisploeg en kwam Ajax A1 daardoor wat beter in het spel . Meer dan een afgeblokt schot van Geoffrey Castillion zat er ook voor hen niet in. Datzelfde gold ook voor AZ A1 dat enkel nog via Wouter de Vogel even kon dreigen.
In de tweede helft schonk Ajax A1 het balbezit aan AZ A1 en wachtte het diep ingezakt geduldig op Alkmaarse foutjes. Die bleven weg en kwamen er pas toen Roley Bonevacia in korte tijd twee keer geel pakte. AZ A1 verloor met een man meer de organisatie uit het oog, maar bleef verdere averij bespaard omdat invallers Atilla Yildirim en Tayfun Candan riante mogelijkheden lieten liggen.
Zelf waren de Alkmaarders te afhankelijk van Alberg om Bizot te bedreigen. De aanvallend beste Alkmaarder kreeg dan wel zijn beloning, zijn team schoot er echter niets mee op.
Opstelling AZ A1: Albert-Jan de Vries, Toine van Huizen, Mike Boelee, Erik Schouten (80. Estefan Pattinasarany), Gilliano Wijnaldum (74. Guido Moelee), Ben Rienstra, Roland Alberg, Wouter de Vogel (52. Mohamed Madmar), Mitchell te Vrede (64. Clive Keus), Ali Messaoud en Mikhael Rosheuvel (46. Edwin Gyasi).
Opstelling Ajax A1: Marco Bizot, Johan Kappelhof, Tim van der Meulen, Ricardo van Rhijn, Lorenzo Burnet, Roley Bonevacia, Florian Jozefzoon (72. Atilla Yildirim), Rodney Sneijder, Geoffrey Castillion (69. Tayfun Candan), Tom Overtoom (63. Lorenzo Ebicilio) en Marvin Zeegelaar (72. Jarchino Antonia).
Doelpunten: 13. Burnet (0-1), 24. Zeegelaar (0-2) en 91. Alberg (1-2).
Gele kaarten: Rienstra (AZ A1) en Bonevacia (Ajax A1).
Rode kaarten: 64. Bonevacia (Ajax A1, 2x geel)
Scheidsrechter: H. M. Heida
Azjeugd.nl
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Za 27 sep 2008 23:15
|
|
Citaat: In deze opstellig spelen ze nu een aantal weken.De wissels die De Boer doorvoert is ook een aantal weken hetzelfde.
Dat vind ik het grote verschil tussen De Boer en zijn voorvanger Silooy. Waar Silooy steeds zijn elftal wisselde, is de Boer duidelijk en laat hij hetzelfde elftal spelen en als er dan een speler wegvalt wisselt hij logisch. Het is nu aan de wisselspelers om zich in het elftal te knokken, wat de scherpte alleen maar ten goede komt.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 29 sep 2008 09:40
|
|
Citaat: Ajax A1 te sterk voor AZ
Amsterdam, 27 sep 2008
Ajax A1 heeft zaterdag in Alkmaar de topper tegen AZ met 1-2 gewonnen. De ploeg van Frank de Boer blijft daardoor koploper in de Eredivisie voor A-jeugd.
Later meer...
Opstelling Ajax A1:
Bizot; Kappelhof, Van der Meulen, Van Rijn, Burnet; Bonevacia, Overtoom (63. Ebicilio), Sneijder; Jozefzoon (72. Antonia), Castillion (69. Candan), Zeegelaar (72. Yildirim).
Ajax.nl
Iemand die de wedstrijd heeft gezien? Op basis van wat ik van een aantal jongens heb gezien en gehoord, ziet dit er ook wel uit als een aardige opstelling.
Ik was erbij aangezien ik vlakbij Alkmaar woon en ik, als ik daar de tijd voor heb, graag een potje van de A1 & B1 van Ajax kijk als ze in de buurt ballen. Op het eerste half uur na, waarin AZ met een beetje meer koelbloedigheid zomaar op 2 a 3-0 had kunnen staan, was Ajax de betere op het veld. Dit wil overigens niet zeggen dat Ajax groots speelde maar AZ knakte half na de 1-0 en helemaal na de 2-0. Beide goals vielen uit een corner waar de keeper van AZ 2x in de fout ging. Na de 2-0 verzuimde Ajax de wedstrijd af te maken door vele kansen onbenut te laten. Ook na de rode kaart bleef Ajax de gevaarlijkste ploeg al werd het na de 2-1 even billenknijpen.
Beste spelers bij Ajax deze wedstrijd vond ik (in willekeurige volgorde):
* Bizot: hield Ajax met name in de eerste 20 minuten in de race met enkele mooie saves. Grote sterke keeper die niet niet snel panikeert.
* Kappelhof: Speler die niet opvalt maar dat hoeft voor een verdediger niet slecht te zijn. Aanvallend zou hij iets meer kunnen brengen maar verdedigend geen moment in de problemen gekomen. Stond vrijwel altijd goed.
* Overtoom: Als hij aan de bal was gebeurde er wat, ondanks zijn gebrek aan lengte sterk in de duels. Goede basistechniek al moet hij soms iets meer het overzicht bewaren.
Meest tegenvallend deze wedstrijd vond ik, maar dat is ook gebaseerd op de potentie die deze spelers hebben/ toegedicht worden:
* Burnet: Stond op '5' (is toch eigenlijk een 2?) en had het de eerste helft ontzettend moeilijk tegen de rappe buitenste man van AZ. Ook zijn gebrek aan lengte en body brak hem een aantal keer op in de duels.
* Castillion: Oogde ongeinteresseerd, legde het meestal af in de duels tegen de fysiek ijzersterke nummer 3 van AZ en zijn eerste aanname viel me tegen. Koos overigens wel constant de goede plek bij ballen van de zijkant. Had mazzel dat de warrig fluitende scheidsrechter verzuimde hem 2x geel te geven voor evenzovele domme en onnodige handsballen.
* Jozefzoon: Had enkele leuke acties maar liet zich te weinig gelden. Had in Wijnaldum ook niet de slechtste AZ-er tegenover zich staan. Wat me bij hem opviel is dat hij altijd op snelheid de weg buitenom kiest, zou wat vaker terug moeten kappen of binnendoor moeten gaan om helemaal ongrijpbaar/ onvoorspelbaar te zijn.
*Bonevacia: heb ik ook weleens beter zien spelen. Haalt veel weg en staat vaak op de goede plek voor de afvallende bal. Valt me bij hem altijd op dat hij in het veld veel tot de orde geroepen wordt door medespelers. Of dat nodeloos gepanikeer is of dat hij het tactische plan negeert weet ik natuurlijk niet.
LET WEL: ik heb het hier puur en alleen over deze wedstrijd, aangezien het dit jaar de eerste pot is die ik van de A1 gezien heb (aantal gasten heb ik vorig jaar wel paar keer met de B1 zien spelen) wat ik hier boven noem kan dus best een incident/ off-day/ topdag geweest zijn. Aangezien Ajax heel slordig speelde kan met name de 'slechte dag' factor een grote rol gespeeld hebben.
Bij AZ speelden ook wel een aantal leuke spelers. Zoals de fysiek ijzersterke nummer 3 een goede pot speelde en Castillion in zijn broekzak had. Net zoals een wat kleinige middenvelder met donker krullend haar (nummer die was lange tijd ongrijpbaar en constant aanspeelbaar. Namen van die gasten weet ik echter niet.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 29 sep 2008 11:42
|
|
Bedankt voor je verslag, Peter!
Citaat: * Kappelhof: Speler die niet opvalt maar dat hoeft voor een verdediger niet slecht te zijn. Aanvallend zou hij iets meer kunnen brengen maar verdedigend geen moment in de problemen gekomen. Stond vrijwel altijd goed.
Die jongen kan toch centraal en op rechtsback spelen? Waar hij stond hij tegen AZ?
Citaat: * Overtoom: Als hij aan de bal was gebeurde er wat, ondanks zijn gebrek aan lengte sterk in de duels. Goede basistechniek al moet hij soms iets meer het overzicht bewaren.
Herkenbare kritiek. Hoe is het gesteld met z'n trap en handelingssnelheid?
Citaat: * Burnet: Stond op '5' (is toch eigenlijk een 2?) en had het de eerste helft ontzettend moeilijk tegen de rappe buitenste man van AZ. Ook zijn gebrek aan lengte en body brak hem een aantal keer op in de duels.
Burnet kan op beide backposities spelen, maar meestal speelt hij als linksback, volgens mij. Ik vind het niets bijzonders. Snap niet echt waarom die jongen een contract heeft gekregen. Lijkt me erg voorbarig.
Citaat: * Castillion: Oogde ongeinteresseerd, legde het meestal af in de duels tegen de fysiek ijzersterke nummer 3 van AZ en zijn eerste aanname viel me tegen. Koos overigens wel constant de goede plek bij ballen van de zijkant. Had mazzel dat de warrig fluitende scheidsrechter verzuimde hem 2x geel te geven voor evenzovele domme en onnodige handsballen.
Ook herkenbare kritiek. De vooractie van Castillion is niet altijd even geweldig, waardoor hij onder druk de bal krijgt aangespeeld. En daar is z'n eerste aanname soms nog wat te slordig voor. Heb zelf het idee dat dat meer te maken heeft met gemakzucht dan onkunde, gezien z'n techniek. Hij positioneert zich bij ballen vanaf de zijkant wel vaak goed, al is het geen geweldige kopper.
Citaat: * Jozefzoon: Had enkele leuke acties maar liet zich te weinig gelden. Had in Wijnaldum ook niet de slechtste AZ-er tegenover zich staan. Wat me bij hem opviel is dat hij altijd op snelheid de weg buitenom kiest, zou wat vaker terug moeten kappen of binnendoor moeten gaan om helemaal ongrijpbaar/ onvoorspelbaar te zijn.
Josefzoon is volgens mij inderdaad een beetje een one trick pony. Maar wat hij doet, doet hij wel vaak goed, volgens mij. Zou echter zomaar een speler kunnen zijn die het vooral op jeugdniveau goed doet. Fysiek sterk en snel. Zou, net als Castillion, Bonevacia en Van Rhijn, zo nu en dan mee moeten doen met Jong Ajax om wat meer fysieke weerstand te krijgen.
Citaat: * Bonevacia: heb ik ook weleens beter zien spelen. Haalt veel weg en staat vaak op de goede plek voor de afvallende bal. Valt me bij hem altijd op dat hij in het veld veel tot de orde geroepen wordt door medespelers. Of dat nodeloos gepanikeer is of dat hij het tactische plan negeert weet ik natuurlijk niet.
Hij heeft zo nu en dan wel iets Maduro-achtigs over zich, helaas. Wel een goede voetballer hoor.
Hoe deden Van der Meulen en met name Van Rhijn het, Peter?
|
Peter79
|
Geplaatst: Ma 29 sep 2008 12:24
|
|
Citaat:
Die jongen kan toch centraal en op rechtsback spelen? Waar hij stond hij tegen AZ??
Kappelhof stond op 2 en was nagenoeg foutloos, zou zich aanvallend iets meer mogen laten gelden.
Citaat:
Herkenbare kritiek. Hoe is het gesteld met z'n trap en handelingssnelheid?
Over de trap van Overtoom kan ik onvoldoende oordelen aangezien hij die niet veel heeft laten zien, die paar 'ballen over afstand' waren voldoende tot goed. Met zijn handelingssnelheid was niets mis. Tis een gedreven gifkikkertje die makkelijk draait en zijn lichaam goed gebruikt. Zelden te betrappen op een correctie-aanname of iets dergelijks. Zou alleen iets minder druistig moeten worden en beter het overzicht leren bewaren. Lijkt me overigens geen speler voor een middenveld met de punt naar voren.
Citaat:
Burnet kan op beide backposities spelen, maar meestal speelt hij als linksback, volgens mij. Ik vind het niets bijzonders. Snap niet echt waarom die jongen een contract heeft gekregen. Lijkt me erg voorbarig.
Burnet heb ik een dik half jaar geleden voor het laatst gezien (vond het altijd wel een interessante back) en hoopte dat hij in letterlijke en figuurlijke zin gegroeid zou zijn. Helaas, is dit niet het geval. Hoop dat hij nog een spurt krijgt en dus een laatbloeier is maar anders vrees ik ook voor Burnet.
Citaat:
Ook herkenbare kritiek. De vooractie van Castillion is niet altijd even geweldig, waardoor hij onder druk de bal krijgt aangespeeld. En daar is z'n eerste aanname soms nog wat te slordig voor. Heb zelf het idee dat dat meer te maken heeft met gemakzucht dan onkunde, gezien z'n techniek. Hij positioneert zich bij ballen vanaf de zijkant wel vaak goed, al is het geen geweldige kopper.
Koppen is idd niet zijn sterke punt. Deze jongen heeft absoluut potentie maar hij moet wel oppassen dat ie geen tweede Brutil Hose wordt. In dat opzicht wordt dit jaar een heel belangrijk jaar voor hem. Teert mijns inziens een beteje teveel op zijn fysieke voorsprong.
Citaat:
Josefzoon is volgens mij inderdaad een beetje een one trick pony. Maar wat hij doet, doet hij wel vaak goed, volgens mij. Zou echter zomaar een speler kunnen zijn die het vooral op jeugdniveau goed doet. Fysiek sterk en snel. Zou, net als Castillion, Bonevacia en Van Rhijn, zo nu en dan mee moeten doen met Jong Ajax om wat meer fysieke weerstand te krijgen.
Hij is technisch en snel wat twee erg sterke wapens zijn voor een buitenspeler maar daarmee ben je er natuurlijk niet. Zal wat aan zijn voorspelbaarheid moeten doen, dan kan het een topper worden. heb em namelijk in de B1 ook regelmatig tegenstanders helemaal dol zien spelen. Hij heeft absoluut potentie maar de komende twee jaar zullen moeten uitwijzen of het een Douglas wordt of dat ie gaat excelleren in de Arena.
Citaat:
Bonevacia heeft zo nu en dan wel iets Maduro-achtigs over zich, helaas. Wel een goede voetballer hoor.
Idd een goede voetballer, ook overal nadrukkelijk aanwezig op het veld. Speler die altijd en overal aanspeelbaar is ook al heeft ie 2 man in zijn nek hangen. Zou voor het perfecte nog een paar centimeter mogen groeien.
Citaat:
Hoe deden Van der Meulen en met name Van Rhijn het, Peter?
Tsja ik hink een beetje op twee gedachten aangezien het bij Ajax met name de eerste 20 minuten open huis was achterin. Van Rhijn is absoluut een jongen met potentie, ook aan de bal maar verdedigend had ie niet zijn beste dag om het zo maar te zeggen. Ook coachend nadrukkelijk aanwezig. Vd Meulen teert mijns inziens erg op zijn fysiek, vraag me af waar deze jongen staat als hij bijvoorbeeld met het 2e mee doet. Vrees dat er op zijn fysiek na te wenig overblijft.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 30 sep 2008 22:31
|
|
Samenvattingen van Ajax - Feyenoord (2-1) en AZ - Ajax (1-2)
Mooi om die beleving te zien bij deze groep. Sowieso bij de Klassieker maar ook Bonevacia was zwaar overstuur na z'n rode kaart in Alkmaar. Terecht ook wel, geloof ik. Het leek me een softe tweede gele kaart. Grappig trouwens dat je ook in dit filmpje hoort hoe men vanaf de zijlijn Bonevacia wijst op z'n positie(spel) bij balverlies.
Verder niet geheel objectieve verslaggeving, geloof ik. De kansen van de tegenstander worden niet of nauwelijks getoond. Typisch voor Ajax.nl.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 00:18
|
|
Citaat: Mooi om die beleving te zien bij deze groep. Sowieso bij de Klassieker maar ook Bonevacia was zwaar overstuur na z'n rode kaart in Alkmaar. Terecht ook wel, geloof ik. Het leek me een softe tweede gele kaart. Grappig trouwens dat je ook in dit filmpje hoort hoe men vanaf de zijlijn Bonevacia wijst op z'n positie(spel) bij balverlies.
De tweede gele kaart van Bonevacia lijkt niet terecht nee. Meestal heb je als speler wel het gevoel of het terecht is of niet, zoals bij Van Rhijn die weet dat hij een domme overtreding heeft gemaakt. Ja de coaching van De Boer valt idd op, erg fanatiek. Leuk trouwens dat doelman Bizot het goed doet. Vorig jaar was hij eigenlijk eerste keeper in B1, maar toen raakte hij zwaar geblesseerd en daardoor kwam de Griekse keeper in beeld.
Aan de eventuele subjectieve verslaggeving van Ajax TV erger ik me niet zo. Natuurlijk worden de ajax-kansen er uitgehaald, maar dat doet elke club. Denk dat Ajax de enige club in Nederland is die zoveel items over de jeugd uitzendt.
|
Peter79
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 09:19
|
|
Citaat: Mooi om die beleving te zien bij deze groep. Sowieso bij de Klassieker maar ook Bonevacia was zwaar overstuur na z'n rode kaart in Alkmaar. Terecht ook wel, geloof ik. Het leek me een softe tweede gele kaart. Grappig trouwens dat je ook in dit filmpje hoort hoe men vanaf de zijlijn Bonevacia wijst op z'n positie(spel) bij balverlies.
De tweede gele kaart van Bonevacia lijkt niet terecht nee. Meestal heb je als speler wel het gevoel of het terecht is of niet, zoals bij Van Rhijn die weet dat hij een domme overtreding heeft gemaakt. Ja de coaching van De Boer valt idd op, erg fanatiek. Leuk trouwens dat doelman Bizot het goed doet. Vorig jaar was hij eigenlijk eerste keeper in B1, maar toen raakte hij zwaar geblesseerd en daardoor kwam de Griekse keeper in beeld.
Aan de eventuele subjectieve verslaggeving van Ajax TV erger ik me niet zo. Natuurlijk worden de ajax-kansen er uitgehaald, maar dat doet elke club. Denk dat Ajax de enige club in Nederland is die zoveel items over de jeugd uitzendt.
Jij ziet veel meer wedstrijden van de jeugd van Ajax dan ik natuurlijk maar in hoeverre is het beeld wat ik schetste over een aantal spelers in de wedstrijd tegen Az representatief voor de desbetreffende spelers?
Bizot doet het inderdaad goed, grote sterke vent ook wat ik altijd een plus voor een keeper vind. Er staat dan echt iemand onder de lat, dat heeft altijd effect op een tegenstander. Die griek (Peristides ofzo toch) dat vond ik overigens helemaal niets, maar dat terzijde.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 10:13
|
|
Citaat: Over de trap van Overtoom kan ik onvoldoende oordelen aangezien hij die niet veel heeft laten zien, die paar 'ballen over afstand' waren voldoende tot goed. Met zijn handelingssnelheid was niets mis. Tis een gedreven gifkikkertje die makkelijk draait en zijn lichaam goed gebruikt. Zelden te betrappen op een correctie-aanname of iets dergelijks. Zou alleen iets minder druistig moeten worden en beter het overzicht leren bewaren. Lijkt me overigens geen speler voor een middenveld met de punt naar voren.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Op de '10' positie mist ie nog wat overzicht, hij zoekt graag de oplossing door het centrum. Moet derhalve meer oog krijgen voor de buitenspelers. Over z'n schouders heen kijken. Met zijn handelingssnelheid is inderdaad niks mis mee. Hij gebruikt z'n lichaam inderdaad goed en een van zijn sterkere punt; zo niet sterkste, is zijn wendbaarheid. Draait heel gemakkelijk open en weg met een tegenstander in zijn rug. Maar ook zonder een man in zijn rug kan ie rap opendraaien met het spel voor zich. Daarnaast merk je af en toe in zijn spel een stuk van gogme. Zeer mooi om te zien.
Thomas wou weten hoe het is gesteld met z'n schot. Die vind ik prima. Neemt ook vaak vrije trappen.
Ik weet het niet honderd procent zeker maar volgens speelde hij vroeger als als verdedigende middenvelder. In de A2 meen ik hem daar gezien te hebben maar 'zeker weten' doe ik niet.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 11:43
|
|
Jammer dat een jongen met de wendbaarheid en trap van Overtoom blijkbaar nooit geleerd is om bij het opendraaien verder te kijken dan 10-15 meter. Sneijder heeft bij Ajax ook heel lang moeite gehad met het snel aanspelen van de buitenspelers.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Wo 1 okt 2008 13:41
|
|
Citaat: Jammer dat een jongen met de wendbaarheid en trap van Overtoom blijkbaar nooit geleerd is om bij het opendraaien verder te kijken dan 10-15 meter. Sneijder heeft bij Ajax ook heel lang moeite gehad met het snel aanspelen van de buitenspelers.
Misschien moet Overtoom hier nog verder aan werken, maar af en toe zie ik fraaie openingen van hem. Wellicht is het filmpje van vorig seizoen (Ajax A2-Telstar A1) nog terug te vinden op Ajax TV, want daarin zie je een fraaie opening van Overtoom en een even zo fraaie goal.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 16:15
|
|
Wiedes, Bert en ik gaan morgen in ieder geval naar Ajax A1-Twente/Heracles A1 kijken. Jullie kunnen dus een verslagje verwachten. Gaan er nog meer mensen?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 16:31
|
|
Hoe laat begint de wedstrijd? 14:30 toch.
|
Bart
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 16:32
|
|
Ik ga ook om.14.30 begint de wedstrijd van de A1 en de A2 begint om 12.00
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 3 okt 2008 16:34
|
|
Nice. Dan pak ik ze misschien allebei.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 4 okt 2008 11:01
|
|
Hoe ziet de opstelling er vandaag waarschijnlijk uit? Zijn Zeegelaar, Kappelhof en Overtoom gewoon basisspelers?
Bonevacia is in ieder geval geschorst en Shakison is volgens mij geen basisspeler. Hoe verwacht jij de opstelling, Skilled?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 4 okt 2008 11:13
|
|
Citaat: Hoe ziet de opstelling er vandaag waarschijnlijk uit? Zijn Zeegelaar, Kappelhof en Overtoom gewoon basisspelers?
Ja, al vanaf de eerste competiewedstrijd. Zeegelaar en Ovetoom zeker. De laatstgenoemde is aanvoerder. Van Kappelhof weet ik het niet zeker of ie alles heeft mee gespeeld. Laatst speelde Apau op de back positie, en volgens mij Vermeulen samen met Van Rhijn in het centrum.
Citaat: Bonevacia is in ieder geval geschorst en Shakison is volgens mij geen basisspeler. Hoe verwacht jij de opstelling, Skilled?
Als Shakison terugkeert van z'n blessure dan denk ik dat Burnet uit de basis verdwijnt.
Zal wel zo iets worden:
Marco Bizot/Danny Burger
Kappelhof, Van Rhijn, VD Meulen, Shakison/Burnet
Mitch Apau, Overtoom, Sneijder
Josefzoon, Castillion, Zeegelaar
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 4 okt 2008 11:16
|
|
Hoe zit het met Schouw en Ebecilio? Van die eerste was ik best gecharmeerd. Van Ebecilio minder, dus het verbaast me niet dat hij uit de basis is verdwenen.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Za 4 okt 2008 11:25
|
|
Schouw werkt zijn wedstrijden af in de A2. Vorige keer kwam Mitch invallen tegen Heerenveen en moest toen opereren als linksback en deed dat toen uitstekend. Vooral verdediged was er geen doorkomen aan. Wel ontzettend jammer dat die jongen door het hele elftal wordt gesleurd en zich niet kan richten op een positie.
Voor Lorenzo Ebecilio zit er op dit moment geen basisplek in. Alleen als invaller zal ie zijn minuten maken.
Alvorens de A1 - twee weken terug - tegen Heerenveen moest aantreden had Lorenzo al meegedaan met de A2. Zat op de tribune met een aantal Ajacieden aan het praten en toen kwam Tamata toevalligerwijs achter mij zitten samen met Yanic Wildschut. Die vroeg aan hem hoe Lorenzo het had gedaan en ik hoorde het, en toen zei Yanic dat de trainer hem niet zo goed vond spelen.
Lijkt mij dus dat als ie aan spelen wil toekomen dat in de A2 is. In de A1 staat op elk positie iemand wel hoger in de pikorde dan hem.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 4 okt 2008 18:05
|
|
't Was vandaag niet veel. Zeker de tweede helft was slecht. Alleen Zeegelaar en Overtoom wisten een positieve indruk op mij achter te laten. Van Rhijn was ook nog wel te pruimen. Castillion viel na rust in - opvallend genoeg was Ebecilio in de eerste helft centrumspits - en was één groot brok desinteresse.
Overtoom doet wat mij betreft erg aan Van der Vaart denken - uiteraard positief - en is ook tweebenig. Heb hem alleen niet echt kunnen beoordelen bij balverlies. Jongen met potentie. Zeegelaar is sterk en heeft een goede techniek plus dito trukendoos. Mooie voetballer en talentvolle jongen. Was de enige speler met een constante dreiging. Kappelhof deed het verdedigend ook heel aardig. Opbouwend was het met hem behelpen.
Verder heb ik Bonevacia wéér een slechte wedstrijd zien spelen. Opvallend genoeg speelt die jongen altijd slecht als ik op de Toekomst opduik.
|