Auteur
|
Bericht
|
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 31 jan 2011 19:24
|
|
Citaat: Schouw wordt verhuurd aan Almere City. Tweet van Ajaxlife Logisch, komt bij Jong Ajax niet aan te pas. Bij Almere kan die zich in de picture spelen voor een andere club, want ik verwacht niet dat Ajax met hem doorgaat. Al vind ik het een redelijk complete middenvelder.
|
sincere1983

Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 31 jan 2011 19:26
|
|
@ Yoran: Jawel, zie voorpagina. Naar Dundee.
|
Admin Rob

Forum berichten: 92
|
Geplaatst: Ma 31 jan 2011 22:24
|
|
Jong Ajax heeft vanavond met 1-0 gewonnen van Jong Vitesse. De goal werd vlak voor rust gescoord door verdediger Burnet.
Foto's van dit duel op:
http://jongajax.ucoz.com/blog/jong_ajax ... -01-31-114
|
sincere1983

|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 09:16
|
|
Iemand die gekeken heeft? Hoe speelde Castillion?
Ik neem aan dat de weg naar het 1e voor Castillion dit seizoen open ligt (als hij blijft presteren bij Jong-Ajax) nu er geen aanvallers zijn aangetrokken!
|
Rinus

Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 19:43
|
|
Hoe groot is het gat nu nog met Psv? Stelt Psv eigenlijk veel jeugdspelers op, of alleen maar van die ''Nijlandjes''?
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 21:56
|
|
Zeefuik viel laatst nog in....
|
YoranAjax

Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Di 1 feb 2011 22:35
|
|
Citaat: Iemand die gekeken heeft? Hoe speelde Castillion?
Ik neem aan dat de weg naar het 1e voor Castillion dit seizoen open ligt (als hij blijft presteren bij Jong-Ajax) nu er geen aanvallers zijn aangetrokken!
De Boer vindt Castillion volgensmij nog te licht voor het eerste.
|
sincere1983

|
Geplaatst: Wo 2 feb 2011 09:45
|
|
@ Yoran: Denk het niet.
FdB heeft in het verleden al meermaals aangegeven Castillion een beoogd spits voor het 1e te vinden.
Daarnaast heeft FdB vorige week nog gezegd dat hij graag Castillion bij het 1e wilde halen maar dat hij vind dat die eerst ritme moet opdoen.
|
YoranAjax

|
Geplaatst: Wo 2 feb 2011 17:19
|
|
Een toekomstige Ajax 1 spits ziet hij in hem ja, maar hij vindt hem op het moment nog te licht voor een vaste plaats bij de selectie.
|
Bart

|
Geplaatst: Wo 2 feb 2011 20:23
|
|
Als De Boer Castillion in de toekomst echt als spits ziet, dan zou die niet in de winterstop voor Dost zijn gegaan. Dan zou je meer voor een spits gaan die iets verder is in zijn carrière dan Dost.
Wat ik qua beelden heb gezien de laatste tijd bevalt Castillion me wel als spits. Kiest vrij goed positie in de zestien, heeft ook voor de komende man.
|
YoranAjax

|
Geplaatst: Wo 2 feb 2011 21:46
|
|
Ajax blijft een soort handelshuis hé, dus als Dost goed presteert zullen ze hem niet langer als drie jaar op de loonlijst hebben staan. Ik zie Castillion niet binnen twee jaar als vaste spits van Ajax 1, dus opzich had het aantrekken van Dost geen probleem geweest. Bovendien wil De Boer hem rustig brengen, dus hij zal hem in de schaduw van bijv. Dost rustig willen brengen, en hem dus niet meteen voor de leeuwen willen gooien.
Ik zie in hem ook wel een goede spits voor in de toekomst. Hij beschikt toch wel over de meeste aspecten die belangrijk zijn voor een Ajaxspits, en ontwikkelt zich tot dusver prima.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 2 feb 2011 23:11
|
|
Samenvatting Jong-Ajax-Jong vitesse + reacties en toekomstjournaal
Castillion heeft nog 3 weken nodig om fit te worden gaf hij zelf aan..
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 16:16
|
|
Terwijl ik zelf nooit echt onder de indruk ben geraakt van Rodney hoor ik nu steeds vaker dat hij zich goed aan het ontwikkelen is. Zelf kan ik nu ik in Londen woon niet zo vaak meer op de Toekomst gaan kijken dus zou graag horen wat mensen hier van Rodney's prestaties en ontwikkeling van Rondey.
|
brutilhose

Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Di 15 feb 2011 01:27
|
|
Toevallig was ik vanavond bij Jong de Graafschap - Jong Ajax en ik deel dit optimisme niet, heeft te weinig specifieke kwaliteiten om in Ajax 1 thuis te horen. Overtoom daarentegen vond ik veel meer hebben, is ook al iets ouder en heeft wat eerstedivisie-ervaring wat wellicht meespeelt.
Als ik het op vanavond beoordeel zie ik alleen in Ozbilic en Overtoom Ajax-waardige voetballers. Ozbilic denderde de hele avond langs meerdere tegenstanders en koppelde dit nu ook aan rendement, wat ik in het eerste nog wel eens mis. En Overtoom was erg balvast, weinig balverlies en passeerde als een van de weinige nog af en toe zijn directe tegenstander. Ricardo van Rhijn was ook redelijk, gewoon degelijk.
Tegenvallers vanavond waren Castillion, Koppers en Burnet. Als Castillion op deze voet doorgaat zie ik hem niet doorbreken of uberhaupt debuteren, zeer slordig aan de bal en erg veel balverlies. Af en toe rommelde hij zich er wel langs maar echt goed vrijlopen of met strakke aannames wegdraaien heb ik niet gezien. Het was ook wel lastig aangezien de Graafschap erg compact speelde en de ruimtes extreem klein waren, maar dan nog.
Koppers grossierde echt in balverlies, terecht in de rust gewisseld. Burnet liep zich keer op keer als een f-je dood, kon regelmatig de bal kwijt maar wachtte dan net te lang waardoor het moment voorbij was en er balverlies volgde.
Overigens viel ook Bonevacia mij tegen, had toch gehoopt dat hij wat verder zou zijn en meer het spel naar zich toe kon trekken. Vrijwel onzichtbaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 15:22
|
|
Citaat: Duel Jong Ajax zonder publiek
Bron: Ajax.nl
Maandagavond speelt Jong Ajax in de Beloftencompetitie een thuiswedstrijd tegen Jong Feyenoord/Excelsior. Het duel wordt vanaf 18:30 uur gespeeld en is niet toegankelijk voor publiek.
De maatregel om de Klassieker tussen de twee Beloftenploegen zonder publiek te spelen komt voort uit een reeks incidenten die plaatsvonden bij eerdere duels tussen Jong Ajax en Jong Feyenoord/Excelsior. Dinsdag is op Ajax TV wel een uitgebreide samenvatting te zien van de 'kleine Klassieker'.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 21:51
|
|
http://ajaxfans.net/nieuws-8331_Jong-Aj ... noord.html
|
YoranAjax

|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 21:55
|
|
Nou helemaal leuk voor die Rotterdammers dat ze een paar goede talenten hebben rondlopen, maar over een paar jaar lopen die toch weer voor bijna niets de deur uit.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 22:31
|
|
Kunnen ze weer een DVD gaan uitgeven..
|
sincere1983

|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 09:38
|
|
Vink ziet Ajax-spits in de beloften spelen: 'Castillion heeft alles'
Dinsdag, 22 februari 2011 om 07:10
Ajax probeerde in januari Bas Dost naar Amsterdam te halen en werd ook in verband gebracht met spitsen als Eidur Gudjohnsen en Lacina Traoré. Volgens Gery Vink, trainer van Jong Ajax, hoeft zijn werkgever echter helemaal niet de spelersmarkt op om een nieuwe centrumaanvaller te strikken. In de persoon van Geoffrey Castillion zou Ajax al een geschikte spits in huis hebben.
Volgens Vink is de negentienjarige Castillion goed genoeg om de stap naar het eerste elftal te maken. “Hij heeft alles, maar hij zal fitter moet worden en zich als een echte prof moeten gaan gedragen," aldus Vink. Frank de Boer kent de spits goed van zijn periode bij de A1 en vertelde hem enkele weken geleden dat hij 'wakker moet worden.'
"Hij bedoelt daarmee dat ik harder moet werken in wedstrijden en op trainingen", weet Castillion, die na Rodney Sneijder en Roly Bonevacia het volgende talent lijkt te worden die zijn contract in Amsterdam gaat verlengen: “Ik heb begin maart een gesprek met Blind en Van den Boog en beide partijen hebben de intentie om met elkaar door te gaan."
bron: Voetbalzone.nl
Zo te zien heeft Castillion een periode zich wat minder ingezet. Kijkend naar Castillion zijn reactie dan weet hij zelf inmiddels dus ook waar het aan schort (hard werken).
Hoop oprecht dat hij dit half jaar die stap kan maken en dus in de zomer aansluit. Wellicht kunnen we dan ook weer wat miljoenen besparen.
|
dalenoh

Forum berichten: 75
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 09:52
|
|
Tijd voor een spandoek in de ArenA met het volgende:
Frankie hou het geld maar in je zak,
Castillion mag aan de bak
|
sincere1983

|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 09:53
|
|
@ dalenoh: Veel plezier! Zou een leuke (en ludieke) actie zijn inderdaad!
|
YoranAjax

|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 10:49
|
|
Ajax moet zijn geld gewoon in de zak houden! Als Castillion zoals gezegd wat meer inzet toont dan komt hij er wel. Fysiek sterk, technisch prima, kan goed scoren en heeft snelheid.
|
Bart

|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 16:12
|
|
Technisch gezien vind ik Castillion helemaal niet goed.
Citaat: Nou helemaal leuk voor die Rotterdammers dat ze een paar goede talenten hebben rondlopen, maar over een paar jaar lopen die toch weer voor bijna niets de deur uit. Je kunt wel gaan afgeven op het beleid wat Feyenoord nu voert, maar je moet niet vergeten dat ze niet anders kunnen in deze fase, waarin Feyenoord zit. Maar liever een aantal talenten die voor wat geld de deur uitlopen, dan geen talent in je team hebben. Dat kost alleen maar geld.
|
YoranAjax

|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 18:21
|
|
Klopt, maar ze kunnen die talenten ook 2 jaar langer behouden en 4x zoveel vangen.
|
Bart

|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 18:28
|
|
Citaat: Klopt, maar ze kunnen die talenten ook 2 jaar langer behouden en 4x zoveel vangen. Dan moeten ze wel een toekomst perspectief kunnen bieden en dat gaat voorlopig nog niet vanwege de problemen die daar zijn.
|