Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Jong Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Jong Ajax
Maker: BertjeBekeken: 134125
Status: InactiefBerichten: 1761
+ Nieuw bericht <<<   <   58  |  59  |  60  |  61  |  62  |  63  |  64  |  65  |  66   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Za 18 dec 2010 15:24
Ik zeg ook niet dat dat argument nummer 1 is voor de functie, ik geef alleen aan dat ik het mee neem ik mijn overweging.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Za 18 dec 2010 15:31
Jij zegt dat je Blind als coach van het tweede elftal geen slecht plan vindt. Dan ga je dus al wat verder. Er is namelijk wel wat in te brengen tegen Blind als coach van Jong Ajax. Eerder heeft hij de A1 onder zijn hoede gehad, wat destijds vrij abominabel speelde. Had wel het geluk dat hij toptalenten als Sneijder en De Jong had rondlopen, die vanzelfsprekend ook al snel de stap maakten. Tevens heeft hij er als trainer van het eerste nogal een zootje van gemaakt. Ten slotte loopt zijn zoon momenteel bij Jong Ajax rond. Lijkt me geen goed idee om z'n pa daar dan aan het roer te zetten. Krijg je scheve gezichten van.

En daarmee kom je dus weer bij het vraagstuk of Blind überhaupt geschikt is voor het tweede elftal.
Bertje

Geplaatst: Di 21 dec 2010 15:54
Heeft iemand een beetje een beeld van Rodney Sneijders progressie momenteel? Heeft niet het toptalent van zijn broer, maar is momenteel wel de eerste linkermiddenvelder in lijn die in aanmerking zou komen voor een plaats bij het eerste elftal - dit wordt ook bevestigd door De Boer, die zegt dat Blind zich moet richten op de posities van linkercentrale verdediger en linksback. Heeft op Enoh (die momenteel op die positie speelt) voor dat hij überhaupt een linkerbeen heeft, de balcirculatie hoger houdt, iets van diepgang heeft en een (behoorlijke) crosspass met links heeft.

Is vrij recentelijk nog op basis van zijn prestaties bij het eerste gehaald door De Boer, maar is hij al klaar om het eerste elftal hier en daar een ander accent te geven? Ik zou sowieso zijn contract wel verlengen met paar jaartjes (op basis van wat ik door de jaren heen van hem heb gezien), denk ik. Zie hem nog wel een aardige ontwikkeling doormaken als hij goed begeleid wordt.

Heeft natuurlijk Bouy ook nog achter zich, maar Bouy zal nog flinke stappen moeten maken wil hij iets aan het eerste elftal toevoegen. Tempo en tactische rijpheid kunnen nog véél beter bij die jongen.
Benji

Forum berichten: 785
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 19:19
VI

Citaat:
Ajax benoemt Vink tot nieuwe trainer beloftenteam

02/01/2011 19:00

Ajax gaat de 45-jarige Gery Vink aanstellen als trainer van het beloftenteam. Hij vervangt Albert van der Dussen, die een half jaar geleden op voorspraak van de vorige maand opgestapte Martin Jol werd binnengehaald.

Waarschijnlijk zal ook de assistent van Van der Dussen, Bryan Roy, moeten wijken. Ajax voert gesprekken met oud-speler Wim Jonk (foto) om Vink te gaan assisteren bij Jong Ajax.

Voor Van der Dussen en Roy worden nieuwe functies gezocht. Vink kwam in de zomer van 2006 naar Ajax en trainde sindsdien de A2-junioren. Daarvoor was hij werkzaam in de jeugdopleidingen van PSV en Vitesse.

Afgelopen zomer was Vink al in beeld om de naar FC Groningen vertrokken Pieter Huistra op te volgen bij Jong Ajax, maar toen koos de clubleiding voor Van der Dussen. Jonk is sinds november 2007 werkzaam in de Amsterdamse jeugdopleiding als individuele trainer.

Het is de bedoeling dat het nieuwe duo meteen na de winterstop aan de slag gaat bij het beloftenteam.

Daar gaat Van der Dussen alweer, zal wel in de scouting belanden/gedumpt worden...
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 19:27
Hier ben ik dan wel weer blij mee. Uitstekende trainer die vooral traint op de Wiel Coerver methode traint. Ben dan benieuwd wie de A2 gaat trainen. Ook Jonk traint veel techniek. Hopelijk kan die zijn techniek trainingen combineren voor de bovenbouw combineren met Jong Ajax.
Bertje

Geplaatst: Zo 2 jan 2011 19:41
De grote vraag is wat mij betreft wie hiertoe besloten heeft. De opleiding zat bij Jol in de portefeuille.

Cruijff? V/d Boog? De Boer? Blind?
Lammert Albertus

Forum berichten: 279
Geplaatst: Di 4 jan 2011 09:06
Ik heb begrepen dat Cruijff gepleit heeft voor Vink.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Do 6 jan 2011 00:18
Klinkt goed, hoe kom je daar zo bij Lammert?
Benji

Geplaatst: Do 6 jan 2011 12:48
Ajaxlife

Citaat:
Yannis Anastasiou assistent bij Jong Ajax
nieuws Door: Redactie op 6 jan 2011

Het gerucht ging dat Yannis Anastasiou de nieuwe assistent zou worden van Gery Vink bij Jong Ajax. Ajaxlife.nl besloot de telefoon te pakken en sprak met de Griek. Anastasiou bevestigde zijn aanstelling en is tot het einde van dit seizoen assistent-trainer bij Jong Ajax.

Trainingskamp
"Het klopt dat ik nu assistent ben. Ik ben nu met de selectie op trainingskamp in Cyprus. Ik heb zelfs al mijn eerste training achter de rug," vertelt de oud-Ajacied. Anastasiou speelde in totaal 32 eredivisieduels voor Ajax. Afgelopen jaar liep hij zes weken stage bij de Amsterdammers.

"Ik heb inmiddels mijn papieren gehaald in Engeland," bevestigt de Griek. "Alles is dus in orde. In principe ben ik aangesteld tot eind juni. Dat zijn we gisteravond overeengekomen."

De eerste oefensessie van de trainer verliep naar eigen zeggen erg goed. "Gery Vink is hier pas vanmiddag dus ik deed de training. Ik heb stage gelopen bij deze ploeg en kende de jongens daardoor al. Ik heb er heel veel zin in," aldus Anastasiou.
wvisser18

Forum berichten: 117
Geplaatst: Za 8 jan 2011 19:31
Heeft iemand hier enig idee waar op Cyprus de jonge Ajacieden verblijven en voor hoe lang? Ik woon zelf in Limassol maar lees vandaag voor t eerst dat ze hier zijn..
Sjoerd.S

Forum berichten: 89
Geplaatst: Do 13 jan 2011 08:55
Ik zie net het filmpje van Jong Ajax - Cambuur in de bekerseizoen 2005/2006 op FCUpdate. Vertonghen scoort daar op vreemde wijze, maar mij viel de toenmalige aanvoerder 'Abudai' (vergeef het me als ik de naam niet goed spel) op. Weet iemand hoe het met hem is afgelopen?
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Do 13 jan 2011 09:18
Citaat:
Ik zie net het filmpje van Jong Ajax - Cambuur in de bekerseizoen 2005/2006 op FCUpdate. Vertonghen scoort daar op vreemde wijze, maar mij viel de toenmalige aanvoerder 'Abudai' (vergeef het me als ik de naam niet goed spel) op. Weet iemand hoe het met hem is afgelopen?

Heeft hier in Waalwijk (werk in Drunen, onder de 'rook' van Waalwijk) bij RKC een aantal seizoenen gespeeld (Obodai is het trouwens).

Daar is hij volgens mij transfervrij weggegaan omdat zijn contract was ontbonden (ivm zijn te hoge salaris en de financiële situatie van RKC). Géén idee waar die daarna heen is gegaan.
Vond het bij Ajax op zich geen verkeerde speler, vreemd dat die jongen het nergens echt heeft kunnen waarmaken.

kleine correctie: Contract liep af in juli 2010. Daarna naar Houston gegaan.
http://www.vi.nl/Nieuws-item/183265/RKC ... Dynamo.htm
Overigens is hij ook Ghanees international (3-voudig), zegt ook wel iets over de kwaliteit van deze jongen.
Sjoerd.S

Geplaatst: Do 13 jan 2011 09:44
Anthony Obodai kende ik natuurlijk wel, al had hij in dat filmpje zo'n wilde haardos...
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Do 13 jan 2011 09:47
Citaat:
Anthony Obodai kende ik natuurlijk wel, al had hij in dat filmpje zo'n wilde haardos...

Dan zal je Aborah bedoelen. Daar kan ik je niet bij helpen haha!

edit:

2004/05 Ajax 4 0 Eredivisie
2005/06 Ajax 0 0 Eredivisie
2005/06 FC Den Bosch 21 3 Eerste divisie
2006/07 FCV Dender EH 3 0 Belgie
2007/08 FC Den Bosch 16 3 Eerste divisie
2008/09 FC Den Bosch 21 3 Eerste divisie
bron: Vi.nl

Hahahaha, die heeft nog in mijn woonplaats staan ballen. Kan helaas niks vinden wat hij daarna is gaan doen.
Sjoerd.S

Geplaatst: Do 13 jan 2011 10:34
Citaat:

Hahahaha, die heeft nog in mijn woonplaats staan ballen. Kan helaas niks vinden wat hij daarna is gaan doen.
Hij blijkt na FC Den Bosch bij AS Trencin aan de slag te zijn gegaan. Daar is verder echter niets over bekend. Nu speelt hij in League Two (Engeland) bij Gillingham FC.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stanley_Aborah

Mocht dit hem zijn, dan vind ik dat toch vreemd voor een ex-aanvoerder bij Jong Ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Do 13 jan 2011 22:22
Gillingham heeft het contract alweer opgeschort....

Een fundamenteel gebrek aan professionele instelling ontbreekt deze knaap al zijn hele loopbaan.
Benji

Geplaatst: Ma 17 jan 2011 18:56
Castillion speelt vandaag mee bij Jong Ajax (spelen in Volendam tegen Jong Volendam). Staat na 20 minuten 0-2 en hij heeft er sowieso één daarvan erin gelegd (via twitter)
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 19:17
Dat is een mooie opsteker voor die jongen. Weer na een lange tijd minuten in de benen. Zie ik samen met Bartels, ook iemand die pas terug is van langdurig blessureleed, als de betere onder de jeugdspitsen. De rest is redelijk/aardig tot errug matig. Die zelfopgeleide topspits laat nog wel even op zich wachten.
Benji

Geplaatst: Ma 17 jan 2011 19:37
Ondertussen 0-4, 3x Castillion, 1x Sneijder.
YoranAjax

Forum berichten: 1354
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 20:05
Waaronder kan ik Jong Ajax volgen op twitter, Benji?
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 20:06
Citaat:
Ondertussen 0-4, 3x Castillion, 1x Sneijder.

Zou dit de doorbraak van Castillion kunnen zijn, of zijn het gewoon simpele doelpuntjes - kunnen we ook wel gebruiken - hoelang moeten ze nog dan ?
Gestopt
Benji

Geplaatst: Ma 17 jan 2011 20:09
Geen vast volgadres, Yoran.

Het scheen dat in ieder geval de eerste een mooi doelpunt was, Katwijk.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 20:09
I.i.g. positief dat hij de voorkeur krijgt boven Suk en Bodul.
Benji

Geplaatst: Ma 17 jan 2011 20:11
Citaat:

Wel positief, maar het mag geen verrassing heten. Bodul is al tijden uitgerangeerd en Suk is met de tijd alleen maar slechter gaan spelen.
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 20:14
Citaat:

Wel positief, maar het mag geen verrassing heten. Bodul is al tijden uitgerangeerd en Suk is met de tijd alleen maar slechter gaan spelen.
Ja, als je daar de voorkeur niet boven krijgt dan kun je beter gelijk uit de Ajax-jeugd vetrekken.. Beide totaal niet Ajax-waardig. Bodul liever vandaag kwijt als morgen.
Gestopt
+ Nieuw bericht <<<   <   58  |  59  |  60  |  61  |  62  |  63  |  64  |  65  |  66   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.312.175 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Jong Ajax
Ga
Zoeken: