Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 16:04
|
|
Is ook logisch. De meeste spelers die afgelopen jaar in Jong Ajax zaten zijn einde contract. Maar goed ook want er komt een heel elftal over na Jong Ajax die vorig jaar in de A1 speelde.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 16:10
|
|
Bovendien zijn alle jongens die het veld ruimen op zijn zachtst gezegd niet Ajax waardig...........
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 8 jul 2010 16:22
|
|
Jong-Ajax is ook weer begonnen met trainen
Opvallend: Aisatti doet mee met positiespel (foto) terwijl hij toch geblesseerd was. Verder ook Manucharyan te zien. Josefzoon zegt zich te richten op de rechtsbuiten plaats, hij vind het fijn om dagelijks onder Roy te kunnen trainen.
Ik denk dat door de aanstelling van Roy de buitenspelers wel een betere ontwikkeling kunnen maken om eindelijk weer eens een buitenspeler te kunnen laten doorbreken in Ajax-1
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 21:25
|
|
Citaat: Danilo Sousa Campos verlaat Ajax en gaat verder in België. De creatieve middenvelder van Jong Ajax, bij velen beter bekend als de zoon van Wamberto, heeft een tweejarig contract getekend bij Standard Luik. In de verbintenis is een optie opgenomen voor nog een extra jaar.
De rechtspoot kon transfervrij vertrekken bij Ajax, dat echter nog wel recht had op een opleidingsvergoeding. Danilo had al langere tijd een akkoord met Standard en moest enkel wachten tot het moment dat de clubs eruit kwamen. Standard meldt op haar officiële website dat de overgang nu in kannen en kruiken is.
Danilo speelde sinds de C1 in de jeugdopleiding van Ajax en had volgens velen meer talent dan zijn vader, die tussen 1998 en 2003 voor de Amsterdamse club speelde. Danilo debuteerde echter nooit in het vlaggenschip van Ajax en zag geen kansen om door te breken, waardoor hij nu verder kijkt.
Bron: Voetbalzone
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 19:01
|
|
Met 2-3 van Topklasser Hoek gewonnen zag ik. Mille Mendes maakte er twee voor Hoek, toen het al 0-3 was door Bouy, Lamptey en nogmaals Bouy.
Bryan Roy: "Dit was een nuttige oefenwedstrijd voor ons. We zijn nu drie weken in training, maar Hoek is pas onze tweede tegenstander."
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 19:07
|
|
Citaat: Met 2-3 van Topklasser Hoek gewonnen zag ik. Mille Mendes maakte er twee voor Hoek, toen het al 0-3 was door Bouy, Lamptey en nogmaals Bouy.
Van de Ajax amateurs?
Leuk dat Bouy weer scoort en dan nog wel twee keer. Ik vind deze jongen nu al een veel completere voetballer dan Rondey Sneijder en zou dus ook niet verbaasd opkijken als hij dit seizoen redelijk vaak met Jong Ajax mee zal trainen en spelen.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 13:41
|
|
Citaat:
Jong Ajax boekt oefenzege
Jong Ajax heeft de oefenwedstrijd tegen Voetbal Vereniging Oostkapelle vrijdag met 4-0 gewonnen. Darko Bodul scoorde op sportpark Duinhelm twee keer voor de ploeg van de trainers Albert van der Dussen en Bryan Roy. Ouasim Bouy en Daylon Claasen scoorden de overgebleven Ajax-goals.
Jong Ajax bereidt zich deze week op Zeeuwse bodem voor op het nieuwe seizoen. De Beloften werden vrijdag gecompleteerd met Jan-Arie van der Heijden en Darko Bodul. Ook vanuit de Ajax Zaterdag werden spelers toegevoegd aan de selectie van Jong Ajax. Van der Dussen en Roy begroetten deze week liefst vijf spelers uit de zaterdagtak van de club. Komende week geven de Amsterdamse Beloften acte de presence op het 29e Den Helder Maritiem voetbaltoernooi 2010. In de kop van Noord-Holland zijn Willem II (donderdag) en het Helders Elftal (zaterdag) de tegenstanders.
Beginopstelling Jong Ajax: Dekkers; Kappelhof, Wielaert, Andrade, Boilesen; Van der Heijden, Overtoom, Bouy; Brouwer, Bodul en Claasen.
Invallers: Van der Meulen, Schouw, De Groot, Batimena, Van Dijk, Westmaas, Amezrine.
Ajax.nl
Mooi voor Bouy dat die weer zijn doelpunt meepikt bij Jong Ajax. Ook goed om te zien dat Boilesen fit is begonnen aan het seizoen.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 13:57
|
|
Claasen en Brouwer als buitenspelers?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 15:11
|
|
4-4-2, neem ik aan. Kan de categorie Brouwer (die jongen kreeg destijds niet voor niets geen contract), v/d Heijden, Overtoom, Bodul overigens snel ophoepelen?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 15:25
|
|
Brouwer speelt waarschijnlijk alleen maar mee omdat Jong Ajax op dit moment niet zo dik zit in de spelers.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 15:27
|
|
Schuif je maar wat door. Dat zul je immers in de loop van het seizoen ook moeten doen.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 15:31
|
|
Is Overtoom echt zo dramatisch?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 15:32
|
|
Citaat: Schuif je maar wat door. Dat zul je immers in de loop van het seizoen ook moeten doen.
Ze hebben Bouy bijvoorbeeld door geschoven maar ze missen veel spelers door het EK van Oranje o19 (Van Rhijn, Jozefzoon, Ebecilio en Sneijder) en Ozbiliz en Zeegelaar trainen en spelen met het eerste mee.
Bodul, Overtoom, Brouwer en V.d. Heijden mogen van mij ook zeker vertrekken maar het is handig dat ze nu even met Jong Ajax mee spelen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 15:54
|
|
Brouwer staat niet eens bij Ajax onder contract! Laat hem lekker bij Zeeburgia stage lopen of zo. Dat is zijn niveau.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 16:00
|
|
Bertje, ik ken Brouwer eigenlijk helemaal niet, maar waarom heeft Liverpool hem destijds aangetrokken? En ik meende mij te herinneren dat Brouwer zelf niet wilde verlengen toen bij Ajax. Ik kan helemaal fout zitten hoor .
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 16:03
|
|
Brouwer zat destijds in de A1 van Ajax en kreeg geen contract en werd niet overgeheveld naar Jong Ajax. Daar was Brouwer verbolgen over en op dat moment kwam Liverpool. Waarom kwam Liverpool? Tsja, waarom halen Engelse clubs jaarlijks honderden spelers van het vasteland die er geen zak van kunnen?
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 16:06
|
|
Dus Brouwer is nooit een groot talent geweest?
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 16:08
|
|
Nee, nooit.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 16:08
|
|
OK, ben ik weer bij gepraat .
|
Benji
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 12:30
|
|
Ajax.nl
Citaat: De visie van Roy & Van der Dussen
25 juli 2010
Jong Ajax heeft dit seizoen twee nieuwe trainers. Bryan Roy en Albert van der Dussen zijn de opvolgers van Pieter Huistra en Fred Grim. Beide trainers stellen zichzelf aan de vooravond van hun eerste jaargang als trainers van de Beloften voor.
Stipt op tijd komen de kersverse Jong Ajax-trainers de bestuurskamer van de Toekomst binnenlopen. Bryan Roy, voormalig Ajax-speler en jeugdtrainer van diverse Ajax-elftallen,
is een van de twee trainers. Hij wordt op de voet gevolgd door een nieuw gezicht binnen de club: Albert van der Dussen.
De Jong Ajax-trainers zijn inmiddels drie weken bezig aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Hoe verloopt de samenwerking tussen de twee trainers tot nu toe? ,,Dat mag hij zeggen’’, zegt Roy al lachend naar Van der Dussen. Op een enthousiaste toon vervolgt hij toch zelf: ,,Wat mij betreft verloopt de samenwerking zeer goed. Albert is een bekwame trainer met veel ervaring.’’ Van der Dussen zelf zegt nog wel te moeten wennen aan het ritme bij Ajax ,,Ik heb wel betaald voetbalervaring bij ADO Den Haag en RKC Waalwijk opgedaan, maar dit is echt de top van Nederland.’’ Hij geniet en dat is duidelijk zichtbaar. ,,Het is altijd mijn passie geweest om fulltime met voetbal bezig te zijn. Als zo’n kans voorbij komt, dan pak je die met beide handen aan. Ik vind het fantastisch.’’
De spelers van Jong Ajax maken een zeer gemotiveerde en gedreven indruk op de trainers. Vooral op Van der Dussen, die een frisse kijk heeft op de selectie. ,,Het is een rustige groep die qua inzet maximaal wil slagen. De jongens maken een gemotiveerde indruk op mij’’, aldus de trainer. Roy kent de meeste spelers al langer. ,,Het zijn veel jongens die ik ook in de jeugd heb gehad. Ze zijn erg leergierig, gretig en súper gemotiveerd.’’
Roy en Van der Dussen hebben met Jong Ajax een duidelijke visie voor ogen: de individuele ontwikkeling van de spelers. Van der Dussen legt uit. ,,De exceptionele talenten worden apart begeleid en krijgen meer individuele trainingen. De focus ligt dit seizoen echt op het ontwikkelen van toptalenten.’’
Zelf was Roy vroeger ook zo’n toptalent. De buitenspeler van weleer speelde na vijf seizoenen Ajax 1 bij het Italiaanse US Foggia, het Engelse Nottingham Forrest, het Duitse Hertha BSC en NAC Breda. Na deze imposante voetbalcarričre begon hij in 2001 als jeugdtrainer van Ajax D2. Na dat elftal trainde Roy de E3, weer de D2, de B1 en in 2008-2009 de C2. Afgelopen voetbaljaargang hield de kersverse Jong Ajax-trainer zich bezig met individuele trainingen voor de onderbouw. ,,Ik heb de buitenspelers van de C1 tot de A1 individueel getraind. Dat ging goed en dat blijf ik ook gewoon doen naast het trainerschap van Jong Ajax.’’
De ervaring die hij opdeed als voetballer en de ervaring als trainer leren hem out-of-the-box denken. ,,Toen ik bij Ajax voetbalde, zei ik altijd ‘dít is de manier hoe er gevoetbald moet worden’, vooral qua aanval. Punt. Maar in het buitenland heb ik geleerd dat er aanvallend gezien meerdere wegen naar Rome leiden. Ik ben alles breder gaan zien. Dat is inherent aan reizen. Je steekt van alle voetbalculturen en denkwijzen wat op. Mijn blik op het voetbal is daardoor veel breder geworden.’’
Albert van der Dussen is minder bekend bij het Amsterdamse publiek dan Roy. Toch heeft ook hij een redelijke staat van dienst. ,,Ik ben een ervaren trainer’’, zegt hij op de vraag of hij zich even wil voorstellen. ,,Ik heb eigenlijk de weg geleidelijk bewandeld. Na mijn carričre heb ik nooit gedacht dat ik trainer wilde worden. Maar bij een club waar ik in het verleden heb gespeeld, vertrok de trainer en heb ik zijn taken voor een periode overgenomen. Ik vond het fantastisch.’’ Het beviel Van der Dussen zo goed dat hij meteen in die periode zijn eerste trainersdiploma behaalde. ,,Ik ging daarna steeds een stapje hoger werken, omdat ik nieuwe uitdagingen zocht. Momenteel ben ik bezig met de opleiding ‘coach betaald voetbal’.’’ Van der Dussen heeft diverse amateurteams gecoacht als Scheveningen, VCUC en Haaglandia. ,,Ik heb zes jaar in de top van de amateurs getraind. Ook ben ik jarenlang KNVB-docent geweest. Daar stop ik echter mee, want ik wil mij volledig richten op Ajax.’’
Van der Dussen is altijd Ajax-minded geweest. Nu hij deel uitmaakt van de club kan hij zeggen dat het een warme voetbalvereniging is. ,,De mensen die er werken zijn heel toegankelijk. Dat is wel prettig, want je komt als een ‘wildvreemde’ binnen. Ik kan zeggen dat ik eindelijk op mijn bestemming ben.’’
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 15:40
|
|
Vreemde titel. De 'visie' van Roy en v/d Dussen komt maar heel kort en heel oppervlakkig aan bod.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 16:20
|
|
Wat wil je horen?
,,De exceptionele talenten worden apart begeleid en krijgen meer individuele trainingen. De focus ligt dit seizoen echt op het ontwikkelen van toptalenten.’’
Dat zegt wat mij betreft genoeg en, hoewel kort, het klinkt als muziek in de oren. Alleen heeft de praktijk al meermaals aangetoond dat de voornemens uiteindelijk iets anders uitpakten. Laten we maar hopen dat inderdaad de toptalenten klaargestoomd worden, de ontwikkeling voorop staat en de samenwerking goed zal zijn. In het optimale geval zou dat betekennen dat spelers snel Jong Ajax zullen verlaten naar het vlaggenschip en zo nu en dan terugkomen om niet opgebrand te raken.
|
Benji
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 11:27
|
|
Davids traint mee bij Jong Ajax
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Di 27 jul 2010 11:32
|
|
Vet, blijft een koning. Zal zich wel voorbereiden op een transfer naar Qatar oid.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Do 29 jul 2010 22:05
|
|
Citaat: Jong Ajax en Willem II scoren niet
Jong Ajax is het Maritiem-toernooi donderdag met een gelijkspel begonnen. In Den Helder eindigde het oefenduel tussen de beloften van Ajax en het eerste elftal van Willem II in 0-0.
In de kop van Noord-Holland nam het team van de trainers Bryan Roy en Albert van der Dussen het donderdagavond op tegen het eerste elftal van Willem II. ,,We hebben de hele wedstrijd gedomineerd. En dat terwijl Willem II toch grotendeels met hun eerste elftal speelde”, sprak Roy na afloop. ,,Aan de bal was het van onze kant aardig en het positiespel was echt heel goed. We kregen vijf á zes kansen, maar we vergaten onszelf te belonen.” Invaller Lorenzo Ebecilio was met een inzet tegen de paal het dichtst bij een doelpunt namens Jong Ajax.
Een kleine maand voor de competitiestart weet Roy waar hij bij Jong Ajax aan moet schaven. ,,In balbezit ben ik niet ontevreden, maar het afronden en ‘in scorende positie komen’ moet beter. Daar gaan we de komende weken hard aan werken.”
Zaterdag spelen de beloften van Ajax het tweede en laatste duel tijdens het Maritiem-toernooi. Om 19.30 uur staat Jong Ajax – Helders Elftal op het programma. Naast Jong Ajax, Willem II en het Helders Elftal doet ook De Graafschap mee aan het toernooi.
Opstelling Jong Ajax: Jeroen Verhoeven, Ricardo van Rhijn, Roly Bonevacia, Johan Kappelhof, Nicolai Boilesen (60. Lorenzo Burnet), Mitchell Donald, Tom Overtoom, Ouasim Bouy (60. Rodney Sneijder), Ismail Aissati, Darko Bodul (60. Lorenzo Ebecilio), Aras Özbiliz (60. Florian Jozefzoon).
Ajax.nl
Een prima resultaat van Ajax en dat vooral met jonge spelers.
|