Auteur
|
Bericht
|
Peter79
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 13:13
|
|
Citaat: Ik breng hem hoogstpersoonlijk naar België.
Ik huur de bus voor je want er mag nog wel het een en ander mee......
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 21 mei 2010 14:35
|
|
Nieuwe keeperstrainer voor Jong Ajax?
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 1 jun 2010 20:30
|
|
Citaat: Exclusief: Ajax schuift Boilesen door naar beloftes
Nicolai Boilesen schuift volgend jaar door naar Jong Ajax. Het talent, nu een half jaar in Amsterdam, heeft van de clubleiding te horen gekregen te worden overgeheveld. Boilesen gaf vandaag tegen ons aan zeer blij te zijn met zijn overstap naar het tweede elftal van Ajax. Eerder kwam Christian Eriksen al uit Denemarken over en voetbalde zich dit jaar al in de A-selectie.
Qua leeftijd zou Boilesen nog een jaar in Ajax A1 moeten voetballen. Echter wekken de prestaties van de Deen, ondanks enkele blessures, indruk waardoor hij volgend jaar naar het beloftenelftal doorstroomd. Naast de Deen schuiven Ricardo van Rhijn, Lorenzo Burnet, René Osei Kofi, Rik Schouw, Rodney Sneijder, Lorenzo Ebecilio, Jeffrey Dekker en Florian Josefzoon ook door naar de beloftes. Echter hadden deze talenten al een contract en nu de leeftijd om door te stromen.
Bron: Ajaxinside
Is wel nice. Ik hoop volgend jaar op een debuut van Boilesen, van Rhijn en Josefzoon.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Di 1 jun 2010 21:54
|
|
Laten we hopen dat Nicolai zich verder door ontwikkeld bij Jong Ajax en dan zijn debuut mag maken in het eerste. Verder hoop ik dat meer van deze spelers zich mogen laten zien in het eerste.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 1 jun 2010 22:06
|
|
Hopelijk hebben we volgend jaar een selectie van 20/21/22 spelers, die op training aangevuld wordt met 2 jeugdspelers.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Di 1 jun 2010 23:23
|
|
Osei Kofi en Dekker kunnen verhuurd worden aan Almere City. De keuze ligt bij de spelers zelf: Almere City of Jong Ajax. Beide spelers zullen binnenkort wel een beslissing nemen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 00:18
|
|
Ajax lijkt altijd de minst talentvolle spelers uit de opleiding te willen verhuren. Osei Kofi en Dekker hebben toch absoluut niet de potentie om op binnen nu en een paar jaar naar het niveau van Ajax 1 toe te groeien?
Waarom verhuren ze Van Rhijn en Castillion niet, bijvoorbeeld?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 00:41
|
|
Omdat die jongen bij Jong Ajax nog voldoende te leren hebben? Bovendien kunnen ze eventueel debuteren volgend seizoen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 00:45
|
|
Prima, maar waarom Dekker en Osei Kofi dan wel verhuren? Het lijkt mij dat je een club die spelers probeert te verhuren die een goede kans maken om een seizoen als fullprof op Jupiler League-niveau aan te kunnen. Dat zie ik Castillion of Van Rhijn eerder lukken dan Dekker of Osei Kofi.
|
Peter79
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 09:16
|
|
Citaat: Prima, maar waarom Dekker en Osei Kofi dan wel verhuren? Het lijkt mij dat je een club die spelers probeert te verhuren die een goede kans maken om een seizoen als fullprof op Jupiler League-niveau aan te kunnen. Dat zie ik Castillion of Van Rhijn eerder lukken dan Dekker of Osei Kofi.
Tja het heeft er veel weg van dat Ajax juist de "rotzooi" op wil ruimen door deze jongens tot het einde van hun contract bij een zusterclub te stallen. Of de zusterclub er beter van wordt is een 2e, het zorgt er wel voor dat je doorstroming A1 --> Jong Ajax --> 1e niet belemmert wordt door overbodige spelers. Een andere reden kan ik ook niet bedenken, temeer omdat ik ook achter jouw insteek sta.
Even een vraag in het algemeen om de mening van anderen hierop te hopen. Wat zien jullie liever bij verhuur van talentvolle jonge veldspelers zonder minuten in het 1e:
1) verhuren aan een voetballende ploeg uit het linkerrijtje van de Jupiler League?
2) verhuren aan een ploeg onderin de Eredivisie?
Ervan uitgaande dat hij bij beide ploegen evenveel minuten zou maken.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 09:46
|
|
Citaat: Prima, maar waarom Dekker en Osei Kofi dan wel verhuren? Het lijkt mij dat je een club die spelers probeert te verhuren die een goede kans maken om een seizoen als fullprof op Jupiler League-niveau aan te kunnen. Dat zie ik Castillion of Van Rhijn eerder lukken dan Dekker of Osei Kofi.
Tja het heeft er veel weg van dat Ajax juist de "rotzooi" op wil ruimen door deze jongens tot het einde van hun contract bij een zusterclub te stallen. Of de zusterclub er beter van wordt is een 2e, het zorgt er wel voor dat je doorstroming A1 --> Jong Ajax --> 1e niet belemmert wordt door overbodige spelers. Een andere reden kan ik ook niet bedenken, temeer omdat ik ook achter jouw insteek sta.
Even een vraag in het algemeen om de mening van anderen hierop te hopen. Wat zien jullie liever bij verhuur van talentvolle jonge veldspelers zonder minuten in het 1e:
1) verhuren aan een voetballende ploeg uit het linkerrijtje van de Jupiler League?
2) verhuren aan een ploeg onderin de Eredivisie?
Ervan uitgaande dat hij bij beide ploegen evenveel minuten zou maken.
het 2e.
Vaak is juist hetgene wat de jonge gasten uit de jeugd missen het moeten knokken voor elke meter. Het echte vechtvoetbal.
De techniek en het mooie voetbal hebben ze allang in de benen. Het is vooral de mentaliteit waarin het vaak schort omdat altijd maar 'alles' gewonnen werd in de jeugd.
Daarom zou de keuze tussen die 2 het beste op 2) zijn. Vanwege het vechtvoetbal en het leren 'verwerken' van een nederlaag.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 10:25
|
|
Hangt van de speler af.
En Thomas, ik ben het wel met je eens, hoor. Ik probeer me alleen te verplaatsen in de beweegredenen van Ajax. In ieder geval maakt het weinig uit wanneer je Dekker breekt door hem te verhuren terwijl hij nog niet toe is aan het niveau. In het geval van Castillion zou het wat vervelender zijn.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 10:55
|
|
Daar heb je wel gelijk in, inderdaad. Zelfs de grotere talenten kunnen in een matig voetballende ploeg een flinke tik krijgen.
Peters argument met betrekking tot de doorstroming is natuurlijk ook wel een goede. Als Ajax echter niets met die jongens van plan is, dan kan men ze net zo goed transfervrij laten gaan.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 11:31
|
|
Vooral de situatie Suk/Castillion is interessant. Wordt één van die twee verhuurd? En als je er één verhuurt, wordt dat dan degene die het dichtst tegen het eerste elftal aanzit (zodat hij ook echt een toegevoegde waarde kan zijn en zich kan ontwikkelen door middel van speeltijd, maar je tegelijkertijd in het geval van blessures ook met de minste optie als back-up zit) of de ander (zodat je je beste speler achter de hand houdt, maar het risico loopt dat de verhuurde speler niet of weinig aan spelen toekomt en zich niet ontwikkelt)?
Verder zullen jongens als Boilesen, Zeegelaar, Jozefzoon, Van Rhijn, Bonevacia etc. gewoon in Jong Ajax spelen, vermoed ik. Eventueel kan Bonevacia halverwege het seizoen verhuurd worden (als hij de laatste tijd echt zo goed gepresteerd heeft, want dat weet ik niet).
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 11:52
|
|
Ik hoop dat Josefzoon en Zeegelaar toch bij het 1e getrokken worden. We komen niet om in de buitenspelers en laat hun daarom dus maar het seizoen met het 1e meedoen, wellicht verrassen ze.
Ik heb geen idee of ze er écht klaar voor zijn, maar we missen goede (traditionele) buitenspelers (zeker als urby weggaat) en er is amper geld voor aankopen.
|
Peter79
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 13:07
|
|
Citaat: Daar heb je wel gelijk in, inderdaad. Zelfs de grotere talenten kunnen in een matig voetballende ploeg een flinke tik krijgen. .
Vandaar ook de stelling onder aan mijn voorgaande mail, wat is over het algemeen beter/ gunstiger voor een jong talent?
Citaat: Peters argument met betrekking tot de doorstroming is natuurlijk ook wel een goede. Als Ajax echter niets met die jongens van plan is, dan kan men ze net zo goed transfervrij laten gaan.
Met dat laatste heb je absoluut een punt maar ik ken de overeenkomst met Almere ook niet, weet niet of daar een minimaal aantal te verhuren spelers in opgenomen is. Als je niet alle Bonevacia's, Boilesens, Van Rhijns etc aan Almere wil verhuren dan ontkom je er niet aan om dit soort jongens daar te stallen indien er zo'n kwantiteitseis in de overeenkomst is opgenomen. Ik weet ook niet hoe Almere er financieel voorstaat maar er is toch een regeling van kracht dat alle clubs uit de JL een minimaal aantal selectiespelers moet hebben? Wellicht is dit een van de manieren waarop Ajax Almere van dienst is, het kost iets (net als afkopen) maar Ajax komt haar verplichtingen na en Almere heeft een lagere salarispost. Zijn er leuke talentejs bij Almere in de jeugd dan plukt Ajax die weer weg, zo snijdt het mes van twee kanten. Puur giswerk wat ik hier die aangezien ik de overeenkomst niet preceis ken maar je zwengelde een interessante discussie aan.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Do 3 jun 2010 22:47
|
|
Selectie voor volgend seizoen al bekend?
Zit ik in de goede richting?
1 Bizot
2 Ottenhoff (Osei Kofi) --> Kappelhof (selectie 1e/verhuur)
3 VD Meulen
4 Van Rhijn
5 Boilesen (Burnet)
6 Bonevacia
10 Claasen (Schouw) --> Danilo (selectie 1e/verhuur)
8 Sneijder
7 Josefzoon (Dekker)
9 Castillion --> Suk (selectie 1e/verhuur)
11 Ebecilio (Özbiliz) --> Zeegelaar (selectie 1e/verhuur)
Iets in deze richting?
Kappelhof, Shakison, Overtoom en Candan hebben een optie t/m 2011. Definitief wel/niet gelicht?
Danilo, Will, Aslan, Supusepa, Jongebloet, Lazic, Martina, Kerlon en Ze Eduardo hebben aflopende contracten.
Wat ik elders heb gelezen:
Kappelhof: 2011; naar 1e om Ogararu te vervangen? Verhuur?
Candan: stage MVV dus weg?
Danilo: 2011 verlengen of Standard? Verhuur?
Aslan: vertrekt
Ik ben benieuwd of mensen al definitief aanvullingen/verbeteringen hebben.
Overigens opvallend dat Ogararu en veel van dit soort jongens nog niet definitief te horen hebben gekregen dat de aflopende contracten niet worden verlengd. Veel weten we al, maar nog niet in de media gekomen voor zover ik het bij heb gehouden.
Osei Kofi en Dekker hebben spelers voor zich dus verhuur is te begrijpen. Slijten van de mindere talenten aan Almere is schijnbaar het beleid.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 16:46
|
|
Will naar NEC
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/14 ... r-zimling/
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 17:20
|
|
Mooi.
|
Peter79
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 20:37
|
|
Ogararu en Luque hebben wel officieel te horen gekregen dat Ajax afscheid van ze neemt. De overige spelers uit met name het 2e niet. Hoeft ook niet altijd, ken de wet niet helemaal uit mijn hoofd maar je hoeft niet altijd officieel een ontslagbrief de deur uit te doenbij een aflopend contract volgens mij.
|
swanski
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 22:45
|
|
Citaat: Ogararu en Luque hebben wel officieel te horen gekregen dat Ajax afscheid van ze neemt. De overige spelers uit met name het 2e niet. Hoeft ook niet altijd, ken de wet niet helemaal uit mijn hoofd maar je hoeft niet altijd officieel een ontslagbrief de deur uit te doenbij een aflopend contract volgens mij.
Dat Ogararu en Luque geen verlenging krijgen is meer dan logisch. Ik heb echter recent geen 'formeel' bericht gelezen over spelers van Ajax met een aflopend contract. Punt is namelijk dat elke club wel degelijk op een specifieke datum (ik geloof 1 mei of wellicht zelfs 1 april) aan spelers met een aflopend contract moet laten weten of een verlenging wordt aangeboden. Uiteraard kunnen speler en club later alsnog tot een akkoord komen. Pantelic en Rommedahl hebben niet voor niets formeel een ontslagbrief gekregen. Van deze twee is dan ook wel nieuws in de media terecht gekomen wat weer logisch is aangezien dit de twee meest interessante spelers zijn met een aflopend contract.
|
swanski
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 23:06
|
|
bron: member van AN die overtuigend wil overkomen.
1.Marko Bizot GK
2.Rene Osei Kofi
3.Timothy van der Meulen
4.Ricardo van Rhijn
5.Nicolai Boilesen (1992)
6.Daylon Claasen
7.Florian Jozefzoon
8.Roly Bonevacia
9.Geoffrey Castillion
10.Tom Overtoom
11.Aras Ozbiliz
12.Marvin Zeegelaar
13.Bryan Ottenhoff
14.Lorenzo Burnet
15.Rik Schouw
16.Jeffrey Dekker
17.Lorenzo Ebecilio
18.Rodney Sneijder
19.Dico Koppers (1992)
20.Warner Hahn GK (1992)
Opvallend dus geen Kappelhof die zelf eerder heeft aangegeven dat Ajax de optie in zijn contract gaat lichten.
Zie dit bericht.
bron: ajaxlife
http://www.ajaxlife.nl/nieuws/detail/5728
Overigens wordt naast Osei Kofi en Dekker ook Ottenhoff genoemd als speler die naar Almere kan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 23:11
|
|
Wat betekent dit dus? Kappelhof bij AJAX 1?
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 4 jun 2010 23:45
|
|
Hij zal de nieuwe back-up rechtsback moeten worden. In die rol krijgt hij nu een jaar de tijd om zich te bewijzen.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 5 jun 2010 00:51
|
|
Oke, dat had ik niet verwacht. Samen met Bonevacia, tenminste dat ligt in de lijn der verwachting.
|