Auteur
|
Bericht
|
Superspits
Forum berichten: 23
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 23:23
|
|
Citaat: Ja en dan? Moet Ajax dan ook maar een tweede team in de Eredivisie? Moeten Nederland, Spanje, Engeland etc maar 2 teams inschrijven voor de komende EK-kwalificatie?
Nu ga je er allerlei vergelijkingen bij halen die slaan als een hamer op een vis. Wat is er op tegen als Ajax een tweede team zou mogen inschrijven in een lagere beloftencompetitie? Wat mij betreft mag de KNVB alle clubs die mogelijkheid aanbieden, maar veel (kleine) clubs zullen er vanwege de financiën geen gebruik van maken, maar ik zie er alleen maar voordelen in. Voor zowel de club, de competitie, de kijker en de ontwikkeling van het Nederlands voetbal.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 12:53
|
|
Citaat: Je kunt als profclubs geen twee belofte teams inschrijven voor een competitie.
Ik vind dat de KNVB de regels zou moeten aanpassen. Dan kan Ajax de plek van RBC opvullen en kunnen eventueel ook andere grote clubs een tweede team inschrijven. Dat verhoogt de aantrekkelijkheid van die lagere beloftencompetities. Daar komt echt drie man en een paardenkop kijken.
Met twee teams in de beloftencompetitie schiet Ajax helemaal niets op ook, Ajax zaterdag daar zou men eens iets meer aandacht aan moeten besteden. Wat ene Jopie C. altijd al wilde is door de gewijzigde regels eindelijk mogelijk........
Is ook wel een lastig verhaal, aangezien je de spelers die je dan bij Ajax Zaterdag zou stallen niet tussentijds weer in je beloftenteam of A1 kunt laten spelen. Je bent ze dus een jaar kwijt.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 16:53
|
|
Citaat:
Ik vind dat de KNVB de regels zou moeten aanpassen. Dan kan Ajax de plek van RBC opvullen en kunnen eventueel ook andere grote clubs een tweede team inschrijven. Dat verhoogt de aantrekkelijkheid van die lagere beloftencompetities. Daar komt echt drie man en een paardenkop kijken.
Met twee teams in de beloftencompetitie schiet Ajax helemaal niets op ook, Ajax zaterdag daar zou men eens iets meer aandacht aan moeten besteden. Wat ene Jopie C. altijd al wilde is door de gewijzigde regels eindelijk mogelijk........
Is ook wel een lastig verhaal, aangezien je de spelers die je dan bij Ajax Zaterdag zou stallen niet tussentijds weer in je beloftenteam of A1 kunt laten spelen. Je bent ze dus een jaar kwijt.
Tsja maar is dat slechter dan verhuren aan AGOVV of Omniworld of op maandagavond laten spelen? Tuurlijk kleven er ook wel wat bezwaren aan zoals bijvoorbeeld blessures in de A-selectie maar ik zie dit als een goede springplank voor jongens die er net tussenin dreigen te vallen. Bovendien kun je je bankzitters minuten laten maken in het 2e zonder daarbij de ontwikkeling van anderen te blokkeren. Doet de situatie zich voor waarbij je iemand als aanvulling op de A-selectie ziet of vice versa dan heb je in de winterse transferwindow een extra moment om die move te maken.
Had hier graag even uitgebreider op ingegaan maar krijg even een spoed conference call hoor ik net.
|
methodmich
|
Geplaatst: Vr 2 apr 2010 18:51
|
|
Sowieso ben je nog wel wat jaartjes onderweg voor Ajax Zaterdag de Topklasse haalt natuurlijk. Want met elf jonge talenten word je in de Hoofdklasse op zeker geen kampioen.
Ik denk dan ook eigenlijk niet dat Ajax hier veel energie in zal gaan steken.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 6 apr 2010 18:22
|
|
Hopelijk mogen Van Rhijn, Bonevacia, Jozefzoon en Castillion vanaf de voorbereiding met het eerste mee trainen want dit zijn echte toptalenten die ik graag de komende jaren zich in de basis zie spelen. Daar moeten ze zich natuurlijk wel goed voor door ontwikkelen en trainer met het eerste helpt ze daar mee.
Komende seizoenen V.d. Wiel->Van Rhijn, Enoh->Bonevacia, Suarez->Jozefzoon en Pantelic->Castillion. Daarmee kan Ajax straks weer goed verzorgd technisch aanvallend voetbal spelen in plaats van, zoals iemand het hier mooi verwoorde, ADHD loopvoetbal gefundeerd op enkele momenten van individuele klasse.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 6 apr 2010 18:33
|
|
Dit zijn allemaal leuk bedachte wisselingen (Suárez/Jozefzoon etc), maar je kunt nooit vooraf stellen dat Jozefzoon Suarez kan vervangen, omdat je niet weet hoe de rest van het elftal er op dat moment uitziet. En dat bepaalt nog altijd of een dergelijke wisseling mogelijk is.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Di 6 apr 2010 18:34
|
|
Citaat: Sowieso ben je nog wel wat jaartjes onderweg voor Ajax Zaterdag de Topklasse haalt natuurlijk. Want met elf jonge talenten word je in de Hoofdklasse op zeker geen kampioen.
Boilesen? Hoe is het met die jongen, nog steeds geblesseerd?
Die jongen zou ik ook mee laten doen in de voorbereiding nu 18 jaar, en gehaald als groot talent..
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 6 apr 2010 18:39
|
|
Citaat: Dit zijn allemaal leuk bedachte wisselingen (Suárez/Jozefzoon etc), maar je kunt nooit vooraf stellen dat Jozefzoon Suarez kan vervangen, omdat je niet weet hoe de rest van het elftal er op dat moment uitziet. En dat bepaalt nog altijd of een dergelijke wisseling mogelijk is.
Het gaat erom dat je gaat naar een systeem waarin Ajax technisch goed verzorgd aanvallend voetbal kan spelen. Het gaat puur om de posities Van Rhijn (rechtsback), Bonevacia (verdedigende middenvelder), Jozefzoon (rechtsbuiten) en Castillion (spits) het maakt niet echt uit wie daar nu staat.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 6 apr 2010 18:43
|
|
Het systeem bepaalt niet of je verzorgd en technisch goed verzorgd voetbal speelt. Dat doen je spelers en de tactiek.
Als deze spelers goed genoeg worden (dat valt vooralsnog te bezien, want dat zijn ze nu overduidelijk nog niet) dan zouden ze het kunnen redden. Maar dan nóg betekent het niet dat ze de door jou genoemde spelers kunnen vervangen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 6 apr 2010 18:46
|
|
Citaat: Het systeem bepaalt niet of je verzorgd en technisch goed verzorgd voetbal speelt. Dat doen je spelers en de tactiek.
Dat zeg ik dus ook, anders had in waardoor geschreven en niet waarin, er moet alleen wel een systeem komen waarin speler daar de kans voor krijgen.
Ik ben wel van mening dat Ajax spelers moet opleiden en scouten die in het Ajax systeem passen, dat heeft te maken met traditie.
--------------------- Keeper --------------------
---------------------- CV ----------------------
------ Van Rhijn ------------------------ LV ------
--------------------- Libero ---------------------
------ Bonevacia ------------------------ LM ------
--------------------- Eriksen --------------------
----- Jozefzoon ------------------------- LA ------
-------------------- Castillion --------------------
Dat is, natuurlijk mits ze zich goed door blijven wikkelen, onze toekomst waarin weer het echte Ajax voetbal gespeeld kan worden. Hopelijk stelt V.d. Dussen bij Jong Ajax deze vijf zo op en bereidt hij ze fysiek en mentaal voor op het voetbal in de Eredivisie komend seizoen en helpt Roy ze technisch het nodige niveau te halen.
Citaat: Als deze spelers goed genoeg worden (dat valt vooralsnog te bezien, want dat zijn ze nu overduidelijk nog niet) dan zouden ze het kunnen redden. Maar dan nóg betekent het niet dat ze de door jou genoemde spelers kunnen vervangen.
Het gaat er niet echt om wie ze vervangen maar op welke positie ze komen te spelen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 8 apr 2010 19:49
|
|
Citaat: Sowieso ben je nog wel wat jaartjes onderweg voor Ajax Zaterdag de Topklasse haalt natuurlijk. Want met elf jonge talenten word je in de Hoofdklasse op zeker geen kampioen.
Toch wel Mich, zie front page http://www.ajaxfans.net/nieuws-5026_Het-zaterdagteam-krijgt-echt-een-functie-binnen-Ajax.html
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 8 apr 2010 20:02
|
|
Ik vind dit een zeer goed plan maar dit Ajax team zal dan wel snel in de topklasse terecht moeten komen.
|
Crouch89
Forum berichten: 120
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 8 apr 2010 21:42
|
|
Ik weet niet of het niveau van de hoofdklasse zoveel hoger ligt dan het niveau van de competitie waar Jong Ajax nou in speelt.
Als ik hoor dat de zaterdagamateurs nou 1ste klasse spelen en waarschijnlijk in die klasse blijven zie ik het nut er niet echt van in. Daar komt bij dat ze nu vaker trainen, bij een hoofdklasser/1ste klasser vaak maar 3x in de week.
|
methodmich
|
Geplaatst: Vr 9 apr 2010 08:36
|
|
Toch wel Mich, zie front page http://www.ajaxfans.net/nieuws-5026_Het-zaterdagteam-krijgt-echt-een-functie-binnen-Ajax.html
Opvallend ja.
Wel benieuwd hoe ze dat willen invullen. Allereerst zullen ze dit jaar nog moeten zien te promoveren, nu er een versterkte promotieregeling is. Volgend seizoen is alles weer bij het oude en moet je kampioen worden of via een periodetitel en de nacompetitie promoveren.
Als ze het nu redden, wordt het dan ook niet makkelijk. Want om in de Topklasse te komen, moet je dan weer kampioen van de Hoofdklasse worden en met een vermoedelijke indeling bij enkele clubs uit de bollenstreek wordt dat vrijwel onmogelijk.
Een ambitieus plan, maar ze zullen toch echt met heel goede spelers moeten komen om hier al snel succes mee te hebben.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Vr 9 apr 2010 18:26
|
|
Een mooi plan en denk dat het wel haalbaar zou kunnen zijn. De Jongens die bij Jong Ajax net niet aan spelen toekomen kunnen zo toch hun wedstrijden blijven voetballen. Daarbij zullen die jongens gewoon op de toekomst kunnen blijven trainen met Jong Ajax. Ook haal je ze niet weg uit hun vertrouwde omgeving.
|
methodmich
|
Geplaatst: Vr 9 apr 2010 18:53
|
|
Maar zie jij Ajax Zaterdag promoveren naar de Topklasse met spelers die net niet goed genoeg zijn voor Jong Ajax? Dat gaat nooit lukken.
|
Dijk
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 11:56
|
|
Citaat: Maar zie jij Ajax Zaterdag promoveren naar de Topklasse met spelers die net niet goed genoeg zijn voor Jong Ajax? Dat gaat nooit lukken. Ik ken het amateurvoetbal niet goed om daar over te oordelen. Maar ook als het een niveau eronder is er ook niks mis mee. Het gaat erom dat er genoeg tegenstand is voor die spelers.
Ajax heeft dit jaar geprobeerd om voor die spelers die weinig aan te pas kwamen bij Jong Ajax geprobeerd om vriendschappelijke wedstrijden te spelen tegen amateurploegen. Dat werd voor Ajax een moeilijk verhaal vanwege omdat je zodoende altijd 16 man op de been moet brengen en het ging maar om enkele spelers die niet aan te pas kwamen bij Jong Ajax.
|
Crouch89
Forum berichten: 120
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 14:45
|
|
Citaat: Een mooi plan en denk dat het wel haalbaar zou kunnen zijn. De Jongens die bij Jong Ajax net niet aan spelen toekomen kunnen zo toch hun wedstrijden blijven voetballen. Daarbij zullen die jongens gewoon op de toekomst kunnen blijven trainen met Jong Ajax. Ook haal je ze niet weg uit hun vertrouwde omgeving.
Dat is volgens mij onmogelijk. Je mag spelers niet zomaar tussen Jong Ajax en de Ajax amateurs "switchen".
Spelers mogen alleen tijdens transferperiodes overgeschreven worden van prof- naar amateurvoetbal. Dit zou betekenen dat ze alleen verhuurd kunnen worden voor minimaal een half seizoen. Maar dat betekend dan ook dat ze met de amateurs mee moeten trainen, en die trainen minder vaak dan Jong Ajax (tenminste dat verwacht ik).
Ik ben daarom benieuwd hoe ze dit gaan doen, of hier een oplossing voor te vinden is.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 17:45
|
|
Vandaag om 18.20 komt Jong Ajax - Jong Feyenoord op Eredivisie Live.
|
Dijk
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 18:20
|
|
Jong Ajax: Verhoeven, Ogararu, Wielaert, Kappelhof, Will; Bonevacia, Lodeiro, Eriksen; Aissati, Suk en Sulejmani.
Bank: Padt, Aslan, Van der Meulen, Ozbilic, Overtoom, Campos en Zeegelaar.
Jong Feyenoord: Darley; Leerdam, Ramsteijn, Nelom, D Clker, Risamasu, Schep, Ribeiro, Biseswar, De Guzman en Babovic.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 18:27
|
|
Citaat: Jong Ajax: Verhoeven, Ogararu, Wielaert, Kappelhof, Will; Bonevacia, Lodeiro, Eriksen; Aissati, Suk en Sulejmani.
Bank: Padt, Aslan, Van der Meulen, Ozbilic, Overtoom, Campos en Zeegelaar.
Jong Feyenoord: Darley; Leerdam, Ramsteijn, Nelom, De Cler, Risamasu, Schep, Ribeiro, Biseswar, De Guzman en Babovic.
Wat een schandalige opstelling bij Ajax weer, waarom spelers als Wielaert, Oleguer, Verhoeven, Aissati en Sulejmani deze wedstrijd laten spelen? Het is niet dat Ajax hun dit seizoen nog nodig gaat hebben en juist in zo'n wedstrijd doen jonge jongens als Castillion en Zeegelaar veel ervaringen op.
G.V.D. hier wordt ik nou echt boos van.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 18:46
|
|
Ik vind het ook belachelijk, gewoon eigen spelers laten spelen. Laat ze lekker spelen en bewijzen. Ik zie liever het talent dan het afgeschreven zooitje!
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 18:48
|
|
Dit is dus de reden waarom spelers als Castillion en Bonevacia zich in de A1 ontzettend goed ontwikkelen en in Jong Ajax veel minder. Is er nou niemand bij Ajax die een beetje boeren intelligentie heeft want dat is alles wat nodig is.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 18:52
|
|
Volgens mij zie ik voor het eerst een wedstrijd in een lege ArenA..
Irritant trouwens dat de commentator Suk steeds 'Sok' of Seok noemt.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 19 apr 2010 18:54
|
|
Citaat: Volgens mij zie ik voor het eerst een wedstrijd in een lege ArenA..
Irritant trouwens dat de commentator Suk steeds 'Sok' of Seok noemt.
Bij Ajax hebben ze besloten hem niet Suk maar Soek te noemen, waarom weet ik niet. Rommedahl hoorde ik hem op een filmpje trouwens ook Sok(kie) noemen.
|