Auteur
|
Bericht
|
methodmich
Forum berichten: 787
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 12:11
|
|
Citaat: Is het een goede trainer voor jong-ajax, Methodmitch?
Zoals gezegd is dat lastig te beoordelen, aangezien hij bij Haaglandia vooral met senioren heeft gewerkt.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 12:27
|
|
Zoals gezegd is dat lastig te beoordelen, aangezien hij bij Haaglandia vooral met senioren heeft gewerkt.
Klopt, maar vooral met het omgaan met mensen, mentale weerbaarheid etc. Ik denk dat dat de stappen zijn die de laatste lichting moet zetten om aan te kunnen sluiten met het eerste. Hiervoor lijkt mij van der Dussen gehaald. Roy zal dan de resterende techische aspecten opzich nemen. Of sla ik hiermee volledig de plank mis?
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 12:44
|
|
Zoals inmiddels al bekend is heeft Jong Ajax met 0-2 van Jong PSV gewonnen. Op de eerste minuten na vond ik Jong Ajax beter voetballen in de eerste helft, ze wisten het spel van PSV goed te ontregelen door zich prima op te stellen. Achterin hielden ze het goed dicht, met uitzondering van Amrabat werd niemand gevaarlijk, de opbouw was wel wat minder maar die hadden ze niet nodig want ze lieten PSV komen en probeerden met snelle tegenaanvallen eruit te komen, ook na de rode kaart van Cassio Ramos.
De tweede helft was slecht van beide kanten, PSV probeerde het nog wel maar had niet de middelen om nog iets gevaarlijks te creëren en Ajax was inmiddels bezig aan een kleine winterslaap.
Positief: Suk, speelde aardig en liet zien technisch toch wel wat te kunnen.
Negatief: PSV in z'n geheel, zowat iedereen speelde een slechte wedstrijd.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 12:48
|
|
Suk is technisch sowieso prima. Beter dan Castillion in ieder geval.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 14:32
|
|
Citaat: Zoals inmiddels al bekend is heeft Jong Ajax met 0-2 van Jong PSV gewonnen. Op de eerste minuten na vond ik Jong Ajax beter voetballen in de eerste helft, ze wisten het spel van PSV goed te ontregelen door zich prima op te stellen. Achterin hielden ze het goed dicht, met uitzondering van Amrabat werd niemand gevaarlijk, de opbouw was wel wat minder maar die hadden ze niet nodig want ze lieten PSV komen en probeerden met snelle tegenaanvallen eruit te komen, ook na de rode kaart van Cassio Ramos.
De tweede helft was slecht van beide kanten, PSV probeerde het nog wel maar had niet de middelen om nog iets gevaarlijks te creëren en Ajax was inmiddels bezig aan een kleine winterslaap.
Positief: Suk, speelde aardig en liet zien technisch toch wel wat te kunnen.
Negatief: PSV in z'n geheel, zowat iedereen speelde een slechte wedstrijd.
Bedankt, Oscarito!
Hoe deed Lodeiro het?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 18:13
|
|
Op PSV.nl is een samenvattig te bekijken. Knappe goal van Suk die wel heel makkelijk door mag gaan bij Olfers en Marcellis. Lodeiro doet weer een paneka.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 17:52
|
|
Klopt, maar vooral met het omgaan met mensen, mentale weerbaarheid etc. Ik denk dat dat de stappen zijn die de laatste lichting moet zetten om aan te kunnen sluiten met het eerste. Hiervoor lijkt mij van der Dussen gehaald. Roy zal dan de resterende techische aspecten opzich nemen. Of sla ik hiermee volledig de plank mis?
Lijkt me een logische taakverdeling. Maar dan nog vind ik het lastig beoordelen. In elk geval stond hij bij Haaglandia goed bekend.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Di 30 maa 2010 18:12
|
|
Gisteren naar Jong Ajax - Jong Willem II wezen kijken. Ik heb tot de zeventigste minuut gekeken en ben toen naar huis gegaan. Toen stond het 1-1.
Willem II had het goed neergezet met de vleugelspelers die diep inzakte om zo steun te geven aan de backs van hun. Ajax had daar moeite mee en er kwam geen dreiging uit vanaf de zijkanten bij Ajax.
Vermeer: Blijft onrustig in zijn goal en dan vooral in de coaching en zijn uit trappen. Was gisteren niet opvallend aanwezig.
Ogararu: Had het heel moeilijk met zijn snelle tegenstander die zowel binnendoor als buitenom ging. Aanvallend stelde het ook niet veel voor bij hem.
Van der Meulen: Was zeer slecht. Stond bij voorzetten van Willem II heel slecht opgesteld en zijn tegenstander mocht een aantal keer vrij inkoppen. De opbouw was ook niet goed, maar dat is ook een van zijn zwakke punten in zijn spel.
Kappelhof: Stond ook zeer slecht opgesteld bij voorzetten. Daarbij gaat te soft de duels in met zijn tegenstander. Aanvallend was die niet aanwezig en speelde vooral in de breedte of de bal aan Aissati die de bal vaak kwam halen.
Will: Had het niet zo druk op verdedigend gebied. Het spel van Willem II ging vooral over de linkerkant heen. Maar als het spel over de rechterkant ging was het niet goed te noemen. Liet zijn tegenstander teveel ruimte waardoor de rechtsbuiten vooral met zijn snelheid gebruik van kon maken. In een soort situatie kwam ook de 0-1 vandaan. Die voorzet was wel perfect op maat.
Overtoom: Speelde rechts op het middenveld, niet zijn favoriete positie. Kwam weinig in het spel voor. Bood zich ook weinig aan en zie hem liever op de 10 positie.
Aissati: kwam vaak de bal halen bij de verdedigers. Als die dan wel de bal op het middenveld kreeg bleef die vaak met lopen en had geen oog voor de ruimtes op de vleugels. Moet sneller handelen om te slagen bij Ajax.
Lodeiro: Aardig spelertje. Wil graag de bal hebben in de voet om van daaruit te voetballen. Heeft een goed oog voor ruimtes en handelt daar redelijk snel in. Had ook nog een aardig schot. Maar die pakte de keeper goed. Was bijna bij elke aanval betrokken.
Özbiliz: Sierlijke voetballer. Alleen ik ben geen fan van iemand die links is om als rechtsbuiten op te stellen. Probeerde het wel om acties te maken maar had moeite met de extra rugdekking op hem.
Suk: Speelde niet goed maar zie er wel wat potentieel in. Bied zich goed aan bij de middenvelders. Heeft een redelijke balcontrole en kiest redelijk positie vanuit de voorzetten vooral naar de eerste paal toe. Zou wel wat beter druk naar voren moeten zetten maar dat is aan te leren. Liep gelukkig al een stuk verstandiger op het veld dan de korte invalbeurten.
Sulejmani: Was gisteren niet goed. Durft niet zijn directe tegenstander op te zoeken om een actie te maken. Hij legt liever de bal een stukje breed. Moet nog veel verbeteren om weer bij het eerste aan te sluiten.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 30 maa 2010 18:19
|
|
Mooi stuk, Dijk! Ik las/zag elders dat Aissati aan de betere hand is, maar dat valt dus wel mee?
|
Dijk
|
Geplaatst: Di 30 maa 2010 18:29
|
|
Citaat: Mooi stuk, Dijk! Ik las/zag elders dat Aissati aan de betere hand is, maar dat valt dus wel mee? Bij Jong Ajax speelt die vooral meer in de rol die van Basten voor ogen had met Aissati. Vroeg de bal ophalen om zo het spel te verdelen. Ik vind hem te lang met de bal lopen en daardoor vertraagt die het spel. Had een paar tempoversnellingen maar was vaak de bal ook kwijt. Op de tien bij Ajax heeft die geen toekomst zolang Jol trainer is. Jol wil daar een scorende speler en die aansluit bij de spits. Ik zie voor hem geen toekomst binnen Ajax in het systeem dat ze nu voetballen.
|
Helikopter
Forum berichten: 50
|
Geplaatst: Di 30 maa 2010 18:58
|
|
Ach die beoordeling per speler heeft weinig zin. als het klimaat bij ajax zo blijft (je voelt de spanning al bij het bestellen van een kopje koffie, op de toekomst), gaat iedreen daar naar de kloten.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 30 maa 2010 20:19
|
|
Citaat: Ach die beoordeling per speler heeft weinig zin. als het klimaat bij ajax zo blijft (je voelt de spanning al bij het bestellen van een kopje koffie, op de toekomst), gaat iedreen daar naar de kloten.
Het is toch juist de bedoeling dat de spelers individueel beoordeeld worden?
Met andere woorden individuele prestatie boven het teambelang.
|
Superspits
Forum berichten: 23
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 16:45
|
|
Ik ben het niet helemaal met de beschouwing van Jong Ajax - Jong Willem II hierboven eens. En ik heb wel 90 minuten gezien
Overtoom vond ik een hele goede wedstrijd spelen. In mijn ogen de beste man van het veld. Ook Aissati en Sulejmani vond ik aardig tot zeer aardig spelen. Özbiliz speelde niet fantastisch, maar maakt twee belangrijke doelpunten. Vooral de eerste mocht er absoluut zijn.
Lodeiro vond ik echter een matige wedstrijd spelen. Hij laat een aantal leuke trucs zien, maar weinig functioneel. En hij leed veel balverlies. Suk, Van der Meulen, Will en Vermeer zou ik eveneens niet met een voldoende hebben beloond maandag.
Ik vond de opstelling onlogisch. Ajax speelde constant met heel veel mensen voor de bal en miste naar mijn mening een balafpakker op het middenveld. Dat wierp ook de gelijkmaker in de hand.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 16:54
|
|
Citaat: Ik vond de opstelling onlogisch. Ajax speelde constant met heel veel mensen voor de bal en miste naar mijn mening een balafpakker op het middenveld. Dat wierp ook de gelijkmaker in de hand.
Jong Ajax is er natuurlijk voor om speler op te leiden en niet om wedstrijden te winnen, dat komt vanzelf wel als de spelers goed worden opgeleid. Het maakt niet zo veel uit of de opstelling logisch is zolang alle 14 spelers die minuten maken maar beter worden door zo'n wedstrijd te spelen. Van mij mag Huistra Castillion als libero gebruiken als Castillion daar een betere spits van zou worden, ook al zou Castillion misschien enorme fouten maken en je daardoor de wedstrijd kosten.
|
Superspits
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 17:05
|
|
Ik denk dat je als individu beter presteert als het team beter staat. En ik vind wel dat Jong Ajax ook zou moeten spelen om te winnen en kampioen te worden. Al is het maar om ervaring op te kunnen doen in de KNVB-beker bij een kampioenschap.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 17:19
|
|
Citaat: Ik denk dat je als individu beter presteert als het team beter staat. En ik vind wel dat Jong Ajax ook zou moeten spelen om te winnen en kampioen te worden. Al is het maar om ervaring op te kunnen doen in de KNVB-beker bij een kampioenschap.
Het maakt weinig uit hoe een individu presteert het gaat om zijn ontwikkeling. Je kan slecht presteren en toch veel in een wedstrijd leren. Ik train zelf een o14 team in Londen en zie duidelijk dat als af en toe een geheel andere formatie gebruikt waar de spelers niet aan gewend zijn dat ze in zo'n wedstrijd minder spelen maar meer leren.
Als Huistra Aissati, Overtoom en Lodeiro moet laten spelen dan is het logisch dat hij die drie niet kan voorzien van een breker aangezien hij 4-3-3 speelt. Daardoor moeten ze alledrie meer mee verdedigen en daar leren ze alleen maar van.
Zelf vind ik Overtoom alleen niet zo'n groot talent en zou ik hem op de bank houden en Bonevacia gebruiken. Aissati, Bonevacia, Lodeiro met de punt naar achteren lijkt mij een talentvoller middenveld maar dat heeft niets te maken met dat Jong Ajax dan met Bonevacia een verdedigende middenvelder erbij heeft staan in plaats van drie aanvallende middenvelders.
|
Superspits
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 19:03
|
|
Ik ben van mening dat je dan keuzes moet maken. Ik vind de formatie belangrijker dan de poppetjes. Er vallen trouwens in mijn ogen te veel spelers uit Ajax 1 naar Jong Ajax. Er is nu een beloftenteam weggevallen, waarom schrijft Ajax geen tweede beloftenteam in? Dan gebruik je I vooral voor de afvallers van de selectie, en het tweede exclusief voor de jeugdige spelers.
|
Dijk
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 19:48
|
|
Citaat: Ik ben van mening dat je dan keuzes moet maken. Ik vind de formatie belangrijker dan de poppetjes. Er vallen trouwens in mijn ogen te veel spelers uit Ajax 1 naar Jong Ajax. Er is nu een beloftenteam weggevallen, waarom schrijft Ajax geen tweede beloftenteam in? Dan gebruik je I vooral voor de afvallers van de selectie, en het tweede exclusief voor de jeugdige spelers. Je kunt als profclubs geen twee belofte teams inschrijven voor een competitie. Dat Ajax de oudere spelers opstelt vind ik redelijk normaal. Er zijn bij de beloftes competitie veel BVO's die aanwezig zijn om spelers te bekijken. Daarnaast lopen er een aantal spelers rond die dicht tegen het elftal aan zitten maar wel speelminuten moet maken om het ritme vast te houden.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 19:55
|
|
Ajax moet alle spelers die in de A1 kunnen spelen gewoon in de A1 houden en de spelers die aan het begin van het seizoen 20 of 21 zijn bij Jong Ajax laten spelen aangevult met spelers uit het eerste die spelritme op moeten doen. Als je de grootste talenten die aan het begin van het seizoen 20 of 21 zijn dan verhuurt kan je nooit teveel speler bij Jong Ajax overhouden.
|
Dijk
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 20:13
|
|
Dat sommige spelers eerder de overstap maken naar Jong Ajax vind ik helemaal niks mis mee. Je zult meer weerstand in de wedstrijden bij Jong Ajax dan bij de A1 omdat je tegen de oudere spelers speelt. De grotere talenten bij Ajax zou ik ieder geval houden binnen Ajax. Alleen je moet niet spelers een paar jaar in Jong Ajax laten spelen zoals er met met spelers als Sarpong is gebeurd. In mindere mate ook met Anita maar heeft zich knap gered.
|
Superspits
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 21:25
|
|
Citaat: Je kunt als profclubs geen twee belofte teams inschrijven voor een competitie.
Ik vind dat de KNVB de regels zou moeten aanpassen. Dan kan Ajax de plek van RBC opvullen en kunnen eventueel ook andere grote clubs een tweede team inschrijven. Dat verhoogt de aantrekkelijkheid van die lagere beloftencompetities. Daar komt echt drie man en een paardenkop kijken.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 22:03
|
|
RBC heeft evenveel recht als Ajax. De reservespelers van RBC willen ook spelen en dat is hun goed recht. Dat er minder mensen komen kijken daar maakt niks uit. Ajax moet het zelf maar beter regelen door een kleinere selectie plus de spelers die uit de A1 komen verhuren. Dit jaar komt bijna weer een heel elftal over van de A1 naar Jong Ajax. Dat is niet goed. maar gelukkig zit daar verbetering wat betreft het aanbieden van contracten van jeugdspelers.
|
Superspits
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 22:30
|
|
RBC heeft een verzoek tot terugtrekken uit de beloftencompetitie ingediend toch?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 22:32
|
|
Citaat: Dat sommige spelers eerder de overstap maken naar Jong Ajax vind ik helemaal niks mis mee. Je zult meer weerstand in de wedstrijden bij Jong Ajax dan bij de A1 omdat je tegen de oudere spelers speelt. De grotere talenten bij Ajax zou ik ieder geval houden binnen Ajax. Alleen je moet niet spelers een paar jaar in Jong Ajax laten spelen zoals er met met spelers als Sarpong is gebeurd. In mindere mate ook met Anita maar heeft zich knap gered.
Op de leeftijd van 18 jaar een jonger leer je veel meer op de trainingen dan in de wedstrijden. Je bent namelijk je basistechniek nog aan het ontwikkelen en de functionaliteit van die techniek komt vanzelf wel in wedstrijden, hoe sterk je tegenstander ook is. Ajax moet zorgen dat jonge spelers meer trainen (wat ook gaat gebeuren) en trainen op een hoger niveau door meer aan techniek te werken.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Do 1 apr 2010 22:45
|
|
Citaat: Je kunt als profclubs geen twee belofte teams inschrijven voor een competitie.
Ik vind dat de KNVB de regels zou moeten aanpassen. Dan kan Ajax de plek van RBC opvullen en kunnen eventueel ook andere grote clubs een tweede team inschrijven. Dat verhoogt de aantrekkelijkheid van die lagere beloftencompetities. Daar komt echt drie man en een paardenkop kijken.
Ja en dan? Moet Ajax dan ook maar een tweede team in de Eredivisie? Moeten Nederland, Spanje, Engeland etc maar 2 teams inschrijven voor de komende EK-kwalificatie?
Met twee teams in de beloftencompetitie schiet Ajax helemaal niets op ook, Ajax zaterdag daar zou men eens iets meer aandacht aan moeten besteden. Wat ene Jopie C. altijd al wilde is door de gewijzigde regels eindelijk mogelijk........
|