Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 20 okt 2009 11:36
|
|
Ik zie elke keer weer dat Huistra zich veel meer bezig houdt met het individu dan Koster. Ik zie dat op de trainingen en in de wedstrijden, voor mij is dat een goed tekenen. Hij bouwt geen team op maar dat is ook niet zijn taak, zijn taak is om te zorgen dat talenten klaar worden gestoomd voor het eerste. Dat doe je door ze individueel te begeleiden. Zeegelaar, Claasen, Bonevacia, Blind en Castillion zijn de enige spelers van Jong Ajax waarvan ik denk dat ze het kunnen gaan redden en van mij mag Huistra al zijn aandacht aan hun schenken. Ik zou het trouwens geen slecht idee vinden als er een techniek trainer komt die alleen met spelers uit Jong Ajax en de A1 gaat werken. 1 op 1 werken aan je grootste zwaktes zou elke speler van 19/20 erg goed doen.
|
michelAFCA

Forum berichten: 122
|
Geplaatst: Di 20 okt 2009 11:44
|
|
Achja. Ben gisteren ook even naar de wedstrijd geweest, (bedankt de politie voor de bon van €60 omdat je hem maar in het gras parkeert omdat er geen plek meer over was bij de toekomst en met mij 100 anderen) Maar fijn, over naar de wedstrijd. Ik vond Ajax de gehele wedstrijd de betere alleen de eindpass en het voor de man komen bij een voorzet was heel matig. Tot de 84e minuut dacht ik dan ook dat er niks aan de hand was en er eigenlijk wel 3 of 4 in had moeten liggen. Maar dat is typisch pisvee die het zo afmaakt.
Heb gisteren veel op castillion gelet, ook omdat hij bij mij op school zit.
Maar ik vond het tot nog toe niet veel, zoals hierboven al werd gezegd slordige aanname, hoofd naar beneden bij een hoge bal ipv doorkoppen. De loopacties in de bal waren goed, maar was onrustig als hij de bal had.
De enige spelers die een voldoende halen waren, Siem (als 10 was hij goed later in de spits ook niet veel van gezien), Donald(veel ballen afpakken goede passing) en Zeegelaar (leuke acties,goede voorzetten er werd alleen niks mee gedaan) De rest was onopvallend, en om Silva kon ik wel lachen een Uruguyaans international die het moeilijk had met Hasselbaink van Jong pisvee. Ondanks zijn snelheid moest dat geen probleem zijn voor Silva dus dat zegt genoeg.
Bij pisvee kon ik wel lachen om Nijland, volgens mij voor 4 miljoen overgekomen, maar zelfs bij jong pisvee, kwam er niets uit die jongen op het doelpunt in de laatste minuut na. En dan hebben ze het bij Ajax over miskopen.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 20 okt 2009 12:06
|
|
Citaat: Hmm, jammer. Hoe was zijn positionering in het aanbieden?
Dat ging wel aardig, Bert. Dit is wat ik voor een vriend van me heb opgeschreven die me naar wat spelers van PSV vroeg:
Leuke sfeer. Eerste ring zat vrijwel volledig vol (volgens Eredivisielive zaten er zelfs 23.000 mensen). Aardige wedstrijd. Niet hoogstaand, maar wel met kansen over en weer. Ajax dat meer druk zette, PSV dat via Hasselbaink vanaf links vaak gevaarlijk werd in de omschakeling.
Ojo is technisch goed. Kan de bal kort bij zich houden, ziet de ruimtes om de bal in te laten lopen en kan snel handelen, maar is mij teveel Aissati. Loopt teveel met de bal, speelt vals traag, komt zelden in de buurt van de zestien van de tegenstander en zou dus tempo bepalend moeten zijn, maar was dat deze wedstrijd niet. Liep er verder ook ongeďnteresseerd bij. Sjokte bij de 1-1 van PSV ook maar een beetje richting de doelpuntenmaker.
Rymenants vond ik niet enorm opvallend. Speelde als linksback en is alleen in de eerste helft een paar keer over de middellijn geweest, met een goede voorzet tot gevolg. Kwam verdedigend niet in de problemen, maar hij speelde dan ook tegen Danilo. Die kan er niet zoveel van en is geen echte rechtsbuiten.
Hasselbaink speelde linksbuiten, is enorm snel en speelde constant met z'n gezicht naar de goal en op randje buitenspel (werd ook een keer of 3 teruggefloten). Heeft ook snelheid aan de bal, durft te kruisen en dribbelde niet eens zo erg met het hoofd naar beneden. Trap leek me wat minder.
Verder vond ik Vukovic wel aardig spelen. Grote, kopsterke jongen met een aardige pass.
Bij Ajax vind ik dat Castillion zich vanwege z'n fysieke voorsprong niet enorm goed lijkt te ontwikkelen. Slordige aannames en kan nog steeds niet goed koppen. Springt soms amper bij het door -of terugkoppen en gaat nooit agressief naar de eerste paal bij voorzetten.
Zeegelaar ging de meeste dreiging vanuit. Aantal goede acties en voorzetten.
Sarpong ook prima. Belachelijk dat zo'n jongen nog steeds in Jong Ajax zit en niet verhuurd wordt. Hij speelde in 2005/2006 al 9 wedstrijden in het eerste!
Donald was na 75 minuten op of had er geen zin meer in. De Jong was aardig, maar niet bijzonder. Padt stond lekker te keepen. Daley Blind was uiteraard weer een ramp. Het is net Wielaert, met dat gewijs van hem. Bonevacia is talentvol, maar totaal geen centrale verdediger en na zijn invalbeurt ging het dan ook mis voor Ajax.
Jongens als Silva en Wielaert maken zelfs hier niet het verschil, maar het lijkt me niet meer dan logisch dat dat soort jongens zich onbewust te groot voelen voor dit soort wedstrijden. Atouba was een uur te laat en moest dus zelfs hier op de bank zitten. Tsja...
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 20 okt 2009 12:10
|
|
Top! Bedankt, Thom!
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 26 okt 2009 21:10
|
|
'Jong' AJAX heeft met 1-2 gewonnen van Ado.
Opstelling:
Kenneth Vermeer; George Ogararu, Rob Wielaert (c), Daley Blind, Timothee Atouba; Mitchell Donald, Rasmus Lindgren, Siem de Jong; Javier Martina, Geoffrey Castillion en Jeffrey Sarpong
1-1 door Wielaert, 1-2 door Blind. Atouba speelde blijkbaar weer bagger. 3 rode kaarten bij Ado.
|
MrGuide

Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Ma 26 okt 2009 22:00
|
|
Martina in de basis en geen Zeegelaar?
Hoe was de wedstrijd? Vind een 1-2 overwinning met deze spelers en het feit dat er 3 rode kaarten waren erg mager.
Het wordt tijd dat jongens als Ogararu, Wielaert, Atouba, en Lindgren plaats maken voor talenten.
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Ma 26 okt 2009 22:18
|
|
Citaat: 'Jong' AJAX heeft met 1-2 gewonnen van Ado.
Opstelling:
Kenneth Vermeer; George Ogararu, Rob Wielaert (c), Daley Blind, Timothee Atouba; Mitchell Donald, Rasmus Lindgren, Siem de Jong; Javier Martina, Geoffrey Castillion en Jeffrey Sarpong
1-1 door Wielaert, 1-2 door Blind. Atouba speelde blijkbaar weer bagger. 3 rode kaarten bij Ado.
Spelers als Ogararu,Wielaert,Atouba,Lindgren horen hier niet te spelen. Die zitten op de bank en moeten zo snel mogelijk wegwezen. Jonge talenten zijn net zo goed, dus in noodgevallen kan je die net zo goed opstellen in het eerste als deze spelers. Spelers als Sarpong, de Jong, Donald en Martina zie ik graag verhuurd worden, die zijn dit niveau ook wel ontstegen inmiddels (al laten ze dat nog niet helemaal zien door zich te onderscheiden).
Maar met alle respect. Dat de min of meer reservebank van Ajax nog maar met pijn en moeite wint van Jong ADO zegt toch wel wat over het niveau van deze heren. Spelers die allemaal langere tijd in Ajax1 hebben gespeeld en talenten die al meerdere jaren op dit niveau spelen moeten toch over dit soort ploegjes heenwalsen...
|
JS

Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Ma 26 okt 2009 23:04
|
|
Wordt echt tijd dat Atouba, Wielaert en co eruit vliegen, of in ieder geval niet meer (wekelijks) in Jong Ajax spelen. Zo staan ze de ontwikkelingen van talenten alleen maar in de weg. Wie schiet er nou wat mee op dat zij wekelijks hun kunsten mogen vertonen in het tweede? Echt niet dat een Wielaert zich daar ontwikkelt en een paar weken later wél wat toevoegt aan Ajax 1. Terwijl dit wel zou kunnen gelden voor de jeugdspelers die normaliter in Jong Ajax zouden spelen. Als er nou een eerste elftal speler een tijd geblesseerd is en even 2 wedstrijden wedstrijdritme opdoet in Jong Ajax, oké. Maar dit is echt wanbeleid.
Sarpong moet deze winterstop echt verhuurd worden, staat al jaren stil in z´n ontwikkeling.. Ik blijf dat een talentvolle speler vinden. Ik ben er van overtuigd dat als je hem verhuurt aan een degradatiekandidaat in de Eredivisie en ze hem daar een aantal wedstrijden op het middenveld laten spelen hij het meer dan prima zal doen. Als je het mij vraagt heeft deze jongen de kwaliteiten om Ajax 1 te halen, maar het wordt nu wel tijd dat hij wekelijks op een ho(o)g(er) niveau gaat voetballen.
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Di 27 okt 2009 23:23
|
|
Citaat: Jong Ajax te sterk voor Hollandia
27 oktober 2009
Jong Ajax heeft de oefenwedstrijd tegen Hollandia gewonnen. Op de Toekomst werd het 2-1. Rechtsbuiten Vlatko Lazic scoorde beide Ajax-treffers. Jong Ajax incasseerde de enige tegentreffer diep in de blessuretijd. Randel Shakison maakte na een half jaar durende knieblessure zijn rentree.
,,Het was een nuttige wedstrijd'', keek trainer Pieter Huistra terug op het treffen met de amateurs. ,,De spelers die maandag tegen Jong ADO Den Haag niet speelden, konden in dit duel lekker tekeergaan. De inzet was goed.'' Extra plus- of winstpunt was de terugkeer van Shakison, die na een uur spelen Ze Eduardo verving. De middenvelder sloot een zes maanden durende herstelperiode dinsdag met een goed gevoel af.
Yanick Wildschut speelde zaterdag nog zijn 'normale' wedstrijd met de A2 tegen AFC A1; dinsdag droeg de aanvaller negentig minuten lang het shirt van de Beloftenploeg. Rik Schouw (A1) verving in de tweede helft Roly Bonevacia.
Opstelling Jong Ajax:
Padt; Aslan, Kappelhof, Van der Meulen, Will; Bonevacia (60. Schouw), Claasen, Ze Eduardo (60. Shakison); Lazic, Jongebloet en Wildschut.
Ajax.nl
|
Admin Rob

Forum berichten: 92
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 06:35
|
|
Mijn beleving van deze wedstrijd was iets anders: tegen een amateurclub hoor je gewoon dik te winnen. Het tempo was echter veel te laag bij Ajax en de beleving viel ook tegen. Dan win je 'slechts' met 2-1.
Uitgebreid verslag en foto's:
http://jongajax.ucoz.com/blog/jong_ajax ... 9-10-28-45
|
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 11:05
|
|
Hoe oud is Danilo eigenlijk? Hij traint nooit mee met het 1ste, redt hij het wel?
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 11:28
|
|
Danilo kan er barweinig van. Zet die maar uit je hoofd.
Shakison een middenvelder? Linksback hoor.
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 11:38
|
|
Citaat: Danilo kan er barweinig van. Zet die maar uit je hoofd.
Shakison een middenvelder? Linksback hoor.
Ik ben ook niet zo'n fan van Danilo al heb ik hem al een tijdje niet gezien en hoor ik dat hij het als buitenspeler beter doet dan als middenvelder. Toch lijkt het me sterk dat hij het ooit bij Ajax gaat redden. Ik zie meer in Claasen waarvan ik echt denk dat hij technisch Ajax1 makkelijk aan moet kunnen.
|
abruzzi

Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Wo 28 okt 2009 11:40
|
|
Die Kerlon nog steeds geblesseerd?
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 21:10
|
|
Citaat: Jong Ajax boekt prima zege op Jong Willem II
Jong Ajax heeft de uitwedstrijd tegen Jong Willem II met 1-3 gewonnen. In Tilburg lieten vooral de doelpuntenmakers Rasmus Lindgren en Geoffrey Castillion van zich spreken. Lindgren nam twee treffers voor zijn rekening, de uitblinkende spits Castillion was één keer trefzeker. ,,Dit was onze beste wedstrijd van dit seizoen tot nu toe'', keek coach Pieter Huistra tevreden terug.
De Amsterdammers stelden de overwinning in de Beloftencompetitie relatief gemakkelijk veilig. In Tilburg was maandagavond met recht sprake van een 'gelijkmatige' zege. Na 25 minuten spelen loste Lindgren zijn eerste, doeltreffende afstandsschot. De inzet van de Zweedse middenvelder, gelanceerd van buiten de zestien, eindigde fraai en afgemeten in de kruising. Ook na de 0-1 lukte het de Jong Willem II'ers niet om een echte vuist te maken. Jong Ajax behield zijn dominantie en combineerde er ook aardig op los.
Het overwicht leverde de Amsterdammers kort na rust een tweede treffer op. De sterk spelende spits Castillion tekende voor de 0-2. Ruim een kwartier later was het opnieuw Lindgren - afgelopen week vader geworden - die toesloeg. De middenvelder reageerde alert uit de rebound na een gekeerd schot van Daley Blind. Vier minuten na de 0-3 van Lindgren deden de Tilburgers toch nog iets terug in de vorm van een tegentreffer. De tegentreffer bracht de ploeg van de trainers Huistra en Fred Grim ook niet in de problemen.
De Jong Ajacieden die maandagavond niet in actie kwamen, geven dinsdag acte de presence in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Hoofddorp. Het duel met de zondagamateurs wordt gespeeld in Hoofddorp en begint om 19.30 uur.
Opstelling Jong Ajax:
Verhoeven; Ogararu, Wielaert, Blind, Atouba (74. Will); Donald, Sarpong, Lindgren; Martina, Castillion en Zeegelaar (74. Danilo).
Ajax.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 21:12
|
|
Hoeveelste wedstrijd is dat voor Castillion met Jong AJAX?
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 21:15
|
|
Hoe gaat het met de twee Brazilianen? Ze Eduardo zat op de bank, maar is dus niet ingevallen.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 21:25
|
|
Citaat: Hoeveelste wedstrijd is dat voor Castillion met Jong AJAX? Zal wel een stuk 7 wedstrijden bij Jong Ajax hebben gespeeld.
Citaat: Hoe gaat het met de twee Brazilianen? Ze Eduardo zat op de bank, maar is dus niet ingevallen. Niet echt goed. Kerlon heeft nog geen minuut in het Ajax-shirt gemaakt en is nog maar de vraag of die wel minuten gaat maken. Ze Eduardo maakt zijn minuten als speler bij de A1 op het middenveld.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 21:32
|
|
Ze eduardo is toch ook nog maar 18 lentes jong
Edit: Is het nu ook zo dat Jong-ajax op maandag en dinsdag een wedstrijd speelt?
Dat op maandag de reserves spelen van het eerste elftal en op dinsdag de echte jongere jongens?
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 23:20
|
|
Citaat: Jong Ajax boekt prima zege op Jong Willem II
Jong Ajax heeft de uitwedstrijd tegen Jong Willem II met 1-3 gewonnen. In Tilburg lieten vooral de doelpuntenmakers Rasmus Lindgren en Geoffrey Castillion van zich spreken. Lindgren nam twee treffers voor zijn rekening, de uitblinkende spits Castillion was één keer trefzeker. ,,Dit was onze beste wedstrijd van dit seizoen tot nu toe'', keek coach Pieter Huistra tevreden terug.
De Amsterdammers stelden de overwinning in de Beloftencompetitie relatief gemakkelijk veilig. In Tilburg was maandagavond met recht sprake van een 'gelijkmatige' zege. Na 25 minuten spelen loste Lindgren zijn eerste, doeltreffende afstandsschot. De inzet van de Zweedse middenvelder, gelanceerd van buiten de zestien, eindigde fraai en afgemeten in de kruising. Ook na de 0-1 lukte het de Jong Willem II'ers niet om een echte vuist te maken. Jong Ajax behield zijn dominantie en combineerde er ook aardig op los.
Het overwicht leverde de Amsterdammers kort na rust een tweede treffer op. De sterk spelende spits Castillion tekende voor de 0-2. Ruim een kwartier later was het opnieuw Lindgren - afgelopen week vader geworden - die toesloeg. De middenvelder reageerde alert uit de rebound na een gekeerd schot van Daley Blind. Vier minuten na de 0-3 van Lindgren deden de Tilburgers toch nog iets terug in de vorm van een tegentreffer. De tegentreffer bracht de ploeg van de trainers Huistra en Fred Grim ook niet in de problemen.
De Jong Ajacieden die maandagavond niet in actie kwamen, geven dinsdag acte de presence in de vriendschappelijke wedstrijd tegen Hoofddorp. Het duel met de zondagamateurs wordt gespeeld in Hoofddorp en begint om 19.30 uur.
Opstelling Jong Ajax:
Verhoeven; Ogararu, Wielaert, Blind, Atouba (74. Will); Donald, Sarpong, Lindgren; Martina, Castillion en Zeegelaar (74. Danilo).
Ajax.nl
Meestal wel een veeg teken wanneer de persafdeling bij Ajax zich zo positief richt op een individuele jeugdspeler. Wordt er nog even een kleine promo-campagne gevoerd. Is dit de eerste aanzet van het klaarstomen van Castillion voor het eerste elftal?
|
Benji

Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 23:34
|
|
Ze zijn sowieso bezig enkele jeugdspelers in the picture te zetten. Eriksen, Josefzoon en nu dus Castillion worden enkele keren zeer positief belicht. Eriksen kwam overigens ook langs in de rubriek 'De Toekomst' bij studio Ajax.
|
D_skilled

Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 2 nov 2009 23:34
|
|
Ik hoop het echt. Dit Jong Ajax is, met de juiste wedstrijdinstelling, een Eredivisie waardige ploegje. Castillion onderscheidde zich al van de week bij de A1 door drie keer te scoren. Maar goed, het belangrijkste is nu om zijn prestaties te continueren. Dan maakt hij mijn inziens pas een kans bij het eerste.
|
Dijk

Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 18:36
|
|
Dat is ook vrij normaal. Zo gaat het al een aantal jaren om jeugdige spelers positief te belichten. Soms mag het ook wat minder zijn met het enthousiasme over jeugdspelers.
|
Bart

Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 22:44
|
|
Citaat: Jong Ajax wint doelpuntrijk oefenduel
Jong Ajax heeft dinsdag het oefenduel tegen de amateurs van SV Hoofddorp met 3-7 gewonnen. De wedstrijd werd ter ere van de opening van het nieuwe kunstgrasveld van de zondag tweedeklasser gespeeld. Het gaf coach Pieter Huistra tegelijkertijd de gelegenheid om een aantal Jong Ajacieden (extra) speeltijd te geven.
De weersomstandigheden waren niet zoals je ze wenst bij een opening. Al was de vele neerslag in Hoofddorp wel een goede testcase voor de nieuwe kunstmat die met de oefenwedstrijd SV Hoofddorp – Jong Ajax werd ingewijd. ,,Het kunstgras heeft zich goed gehouden”, sprak coach Pieter Huistra na afloop. ,,De waterafvoer doet het in ieder geval prima.”
Een dag na de volgens Huistra beste wedstrijd van Jong Ajax dit seizoen, uit bij Jong Willem II (1-3), was de coach ook over het oefenduel in Hoofddorp te spreken. ,,Al was het niet onze beste wedstrijd”, zei hij met een kleine verwijzing na de prima partij van een dag eerder. Het duel in de Haarlemmermeer had bovendien ook een ander karakter. Het gaf een aantal Jong Ajacieden de gelegenheid om (extra) speelminuten te krijgen.
Bijna de helft van de Ajax-goals viel voor rust. Halverwege de eerste helft opende Timothy van der Meulen de score voor Jong Ajax. De verdediger bracht zijn ploeg daarmee op een 0-1 voorsprong. Snel daarna volgden treffers van Danilo (25e minuut), Roly Bonevacia (30e minuut) en een doelpunt van de thuisploeg waardoor het team van de trainers Huistra en Fred Grim met een 1-3 voorsprong ging rusten.
Eerder op de avond was het tijdens een voorwedstrijd tussen de E-pupillen van Hoofddorp en Ajax E2 (2-3) al even de beurt aan de jeugd. Als opmaat naar het oefenduel gaf de E2 van Ajax daarmee, qua score, het goede voorbeeld aan Jong Ajax.
Er vielen na rust nog meer Ajax-doelpunten. In de tweede helft zette namelijk zowel de echte regen als de doelpuntenregen in Hoofddorp door. Via twee treffers van Allón Worms en doelpunten van aanvoerder Bonevacia (zijn tweede van de avond) en invaller Jeffrey Dekker eindigde het duel, met nog twee goals van de thuisploeg, in 3-7.
De laatste doelpunten werden gadegeslagen door de toeschouwers die de slechte weersomstandigheden tot het laatste fluitsignaal trotseerden. ,,Mede door de opening van het nieuwe kunstgrasveld van Hoofddorp was er veel belangstelling langs de kant. Maar toen de weersomstandigheden in de tweede helft min of meer ‘Spartaans’ begonnen te worden, met veel regen en een harde wind, werd het rustiger langs de kant”, zag Huistra. En over het sportieve aspect: ,,Voor Jong Ajax was het al met al een goede avond.”
Komende maandag speelt Jong Ajax op sportcomplex de Toekomst een competitieduel tegen de beloften van De Graafschap. De aftrap is om 18.30 uur.
Scoreverloop:
22. Van der Meulen 0-1, 25. Danilo 0-2, 30. Bonevacia 0-3, 31. 1-3, 46. Worms 1-4, 55. Bonevacia 1-5, 62. Dekker 1-6, 73. 2-6, 75. Worms 2-7, 82. 3-7.
Opstelling Jong Ajax:
Bizot, Will, Kappelhof, Van der Meulen, Shakison (46. Dekker), Ze Eduardo, Lazic, Bonevacia, Worms, Claassen, Danilo.
Wissels:
Casillion, Martina en Dekker.
Ajax.nl
|
Admin Rob

Forum berichten: 92
|
Geplaatst: Di 3 nov 2009 22:53
|
|
Vanavond heeft Jong Ajax de oefenwedstrijd tegen Hoofddorp met 3-7 gewonnen. Het duel werd gespeeld n.a.v. de opening van het nieuwe kunstgrasveld op het complex in Hoofddorp.
Foto's en een verslagje:
http://jongajax.ucoz.com/blog/sv_hoofdd ... 9-11-04-47
|