Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 16:46
|
|
Citaat: Helemaal mee eens, behalve dat meetrainen met A1 dan. Jong Ajax moet wel gewoon zelf trainen soms met het 1e. Als ik het zo lees, dan heb je Claasen op '7'. Weet niet of dat het beste is. Ik denk dat Schell daar beter is, of Lazic. Ik geloof trouwens dat alleen Roly en Geoffrey naar Jong Ajax gaan van de A-junioren, Burnet blijft dus nog in A1. Ik denk dat Shakison op linksback gaat spelen en Tayfun Candan is geloof ik ook linksback linkshalf oid.
Claasen zou ik laten spelen als rechter aanvallende middenvelder, waar hij mij ook het beste lijkt. Schell en Lazic hebben, naar mijn mening, veel minder kans om het te gaan redden bij Ajax en zouden dus niet in de basis moeten staan. Burnet vind ik daarbij ook een groot talent en ik eerder in de basis zetten dan Shakison maar inderdaad kan Burnet nog in de A1 in de basis staan en Shakison bij het tweede.
Waarom zou jij Jong Ajax niet 1 keer per week met de A1 laten trainen? Dat lijkt me hartstikke goed voor de spelers van de A1 en het lijkt me dat de overstap dan ook uiteindelijk minder groot zal worden.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 17:35
|
|
Wie denken jullie dat in de komende jaren basis speler van AJAX 1 kan worden?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 17:45
|
|
Citaat: Wie denken jullie dat in de komende jaren basis speler van AJAX 1 kan worden?
Claasen, Blind, Bodul en Danilo zitten, naar mijn mening, het dichtst tegen het doorbreken. Danilo heeft alleen heet veel concurrentie van oudere spelers dus die zal zeker nog een paar jaar moeten wachten. Bodul vind ik een talent maar geen super talent en zou volgend jaar hoogstens als back-up kunnen functioneren. Claasen en Blind zouden komende seizoenen wel tot een basis speler uit kunnen groeien. Blind vind ik geen toptalent maar is wel een rustige jongen met een redelijke techniek en een redelijke fysiek. Hij zal het moeten hebben van inzet en hij zal nooit een topper worden. Bij Claasen licht het er een beetje aan hoe Ajax speelt. Hij zal rechtsmid, rechtshalf en (hangend als) rechtsbuiten kunnen spelen. In een 4-2-3-1 systeem als rechter aanvallende middenvelder zou hij het beste tot zijn recht kunnen komen of als rechtshalf in een 4-4-2 systeem. Technisch is hij al aan het eerste toe maar hij moet nog beter worden om voor zijn fysiek te kunnen compenseren. Het zijn alle vier geen toptalenten maar mits ze zich goed blijven ontwikkelen zullen ze wel alle vier een kans bij het eerste krijgen.
|
Eline
Forum berichten: 426
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 19:03
|
|
Citaat: Helemaal mee eens, behalve dat meetrainen met A1 dan. Jong Ajax moet wel gewoon zelf trainen soms met het 1e. Als ik het zo lees, dan heb je Claasen op '7'. Weet niet of dat het beste is. Ik denk dat Schell daar beter is, of Lazic. Ik geloof trouwens dat alleen Roly en Geoffrey naar Jong Ajax gaan van de A-junioren, Burnet blijft dus nog in A1. Ik denk dat Shakison op linksback gaat spelen en Tayfun Candan is geloof ik ook linksback linkshalf oid.
Claasen zou ik laten spelen als rechter aanvallende middenvelder, waar hij mij ook het beste lijkt. Schell en Lazic hebben, naar mijn mening, veel minder kans om het te gaan redden bij Ajax en zouden dus niet in de basis moeten staan. Burnet vind ik daarbij ook een groot talent en ik eerder in de basis zetten dan Shakison maar inderdaad kan Burnet nog in de A1 in de basis staan en Shakison bij het tweede.
Waarom zou jij Jong Ajax niet 1 keer per week met de A1 laten trainen? Dat lijkt me hartstikke goed voor de spelers van de A1 en het lijkt me dat de overstap dan ook uiteindelijk minder groot zal worden.
Van Claasen zit wel wat in, heeft groot loopvermogen maar ook als 6 of 10 is hij goed, ik weet niet of hij echt een actie heeft met een goede voorzet. Zo beroerd vind ik trouwens Schell niet.
Ik zou voor A1 alleen de beste 2e jaars 1x in de week laten meetrainen met Jong Ajax omdat die stap 'redelijk' groot is. Het niveau van Jong Ajax moet ook niet naar beneden gaan omdat ze met een groep van 40 man trainen waar Jong Ajax een hoger niveau haalt.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 19 mei 2009 19:27
|
|
Citaat: Ik zou voor A1 alleen de beste 2e jaars 1x in de week laten meetrainen met Jong Ajax omdat die stap 'redelijk' groot is. Het niveau van Jong Ajax moet ook niet naar beneden gaan omdat ze met een groep van 40 man trainen waar Jong Ajax een hoger niveau haalt.
Ik zie niet in waarom het niveau naar beneden zal worden gehaald. Daarbij zijn het geen 40 man maar ongeveer 30 (dit seizoen 31). Ik denk dat de spelers van de A1 hun kunnen optrekken en dat het voor Jong Ajax spelers nauwelijks verschil maakt.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 09:46
|
|
Citaat:
Van Claasen zit wel wat in, heeft groot loopvermogen maar ook als 6 of 10 is hij goed, ik weet niet of hij echt een actie heeft met een goede voorzet. Zo beroerd vind ik trouwens Schell niet.
Ik zou voor A1 alleen de beste 2e jaars 1x in de week laten meetrainen met Jong Ajax omdat die stap 'redelijk' groot is. Het niveau van Jong Ajax moet ook niet naar beneden gaan omdat ze met een groep van 40 man trainen waar Jong Ajax een hoger niveau haalt.
Ik dacht dat Schell deze zomer transfervrij naar NEC zou gaan?
|
Eline
|
Geplaatst: Wo 20 mei 2009 18:59
|
|
Citaat: Ik dacht dat Schell deze zomer transfervrij naar NEC zou gaan?
Ja zoiets heb ik ooit wel gelezen, maar geen idee of het klopt. Als hij naar NEC gaat is het logisch dat Claasen hangend op recht speelt, want Lazic zal het niet redden of Jozefzoon wordt één team naar voren geschoven.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 25 mei 2009 16:14
|
|
Marvin Hasselbaink naar FC Ominworld
http://www.goal.com/nl/news/717/jupiler ... -jong-ajax
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 31 mei 2009 12:18
|
|
Ik heb gisteren weer wat oude beelden, van Cruijff die uitlegt waarom het 4-3-3 systeem zo goed is, bekeken en dat vind ik het jammer dat Ajax geen goede spelers voor in dat systeem heeft. Heb je de juiste spelers dan kan alles namelijk in elkaar vallen en zit er geen zwak schakel in. Het 4-3-3 systeem is eigenlijk niet veroudert maar was zijn tijd juist ver vooruit. Kijk naar ManUtd die met Rooney en Park zo speelde in de CL finale en Barca die ook zo speelde maar dan toch totaal anders.
Benodigdheden voor een 4-3-3 systeem voor vandaag de dag:
- Een fysiek sterke, technische goede spits (Castillion).
- Twee buitenspelers met actie die ook willen/moeten meeverdedigen als de backs van de tegenstander mee opkomen (Zeegelaar, Claasen)
- Twee aanvallend ingestelde middenvelders die de 16 in durven te komen (Danilo)
- Een fysiek sterke verdedigende middenvelder die technisch goed is (Bonevacia)
- Twee mee opkomende backs die in de aanval worden gebruikt maar niet in de opbouw (Shakison)
- twee centrale verdedigers die de opbouw kunnen verzorgen (Blind).
- Een keeper (Padt).
Nu heeft Jong Ajax niet alle benodigde spelers maar ze komen wel ver.
----------------------------- Padt -----------------------------
Kappelhof ----- Van Rhijn ----- Blind ----- Shakison
------------------------- Bonevacia -------------------------
------------ Danilo -------------------- Ebecilio -----------
Claasen ---------------------------------------- Zeegelaar
-------------------------- Castillion -------------------------
Met deze 11 (behalve Ebecilio en Van Rhijn allen spelers die volgend seizoen in Jong Ajax zitten) zou je dus perfect in een 4-3-3 systeem kunnen spelen. Laten we hopen dat er zo veel mogelijk van doorbreken want dan zal Ajax1 binnenkort ook weer de juiste spelers hebben en kunnen ze de wereld weer laten zien wat Ajax een van de mooiste clubs van de wereld maakt.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 08:24
|
|
http://www.ajaxclub.nl/nieuws/Haarlem_n ... Shell.html
Schell & MacIntosh naar Haarlem
|
Eline
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 15:03
|
|
Citaat: http://www.ajaxclub.nl/nieuws/Haarlem_nieuwe_werkgever_van_Mac_Intosh_en_Shell.html
Wat een sjakies, MacIntosch is een verdediger en Schell (met ch) een aanvaller/middenvelder.
|
Huntinator
Forum berichten: 176
|
Geplaatst: Vr 5 jun 2009 15:38
|
|
Citaat: http://www.ajaxclub.nl/nieuws/Haarlem_nieuwe_werkgever_van_Mac_Intosh_en_Shell.html
Wat een sjakies, MacIntosch is een verdediger en Schell (met ch) een aanvaller/middenvelder.
Kwakkeloos van Voetbalzone overgenomen. Daar noemde ze Calvin ook al een aanvaller. Slechte journalistiek!
|
steenkist
Forum berichten: 137
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 13:03
|
|
Zonde of zijn het niet zulke geweldenaren? Ik dacht dat Schell wel een talentje was. Niveau Haarlem?
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 9 jun 2009 20:36
|
|
Zonde of zijn het niet zulke geweldenaren? Ik dacht dat Schell wel een talentje was. Niveau Haarlem?
Mist Ajax niets aan, terecht dat deze jongens vertrekken.
|
Huntinator
|
Geplaatst: Vr 12 jun 2009 23:04
|
|
Vraagjes aan de kenners:
Ik las dat Roly Bonevacia naar Ajax ging. Ik ben een paar keer gaan kijken bij de A1, maar heb hem nog nooit zien spelen. Blessure ofzo?
Ik ben trouwens enorm benieuwd hoe Tommie Overtoom het gaat doen. Ben fan van zijn speelstijl, hoewel ik hem voor dit seizoen nog nooit had zien spelen. Hoe deed hij het in de beginjaren? Toen ook al zo'n spelmaker? Hetzelfde geld voor Tayfun Candan, hoe deed die het voor de A1?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 13 jun 2009 00:31
|
|
Citaat: Vraagjes aan de kenners:
Ik las dat Roly Bonevacia naar Ajax ging. Ik ben een paar keer gaan kijken bij de A1, maar heb hem nog nooit zien spelen. Blessure ofzo?
Ik ben trouwens enorm benieuwd hoe Tommie Overtoom het gaat doen. Ben fan van zijn speelstijl, hoewel ik hem voor dit seizoen nog nooit had zien spelen. Hoe deed hij het in de beginjaren? Toen ook al zo'n spelmaker? Hetzelfde geld voor Tayfun Candan, hoe deed die het voor de A1?
Bonevacia speelde altijd als ik naar de A1 ging, misschien had je gewoon pech. Ik vind Overtoom een matig talent met veel kwalen, zoals dat hij af en toe totaal niet het juiste overzicht heeft en vaak voor de simpelste oplossing gaat terwijl hij beter de vleugel had kunnen aanspelen of iets dergelijks. Het lijkt wel of hij alleen de spelers die voor hem staan kan aanspelen en de spelers die naast hem lopen of schuin voor hem niet ziet.
|
Huntinator
|
Geplaatst: Zo 14 jun 2009 00:09
|
|
Ik vond dat hij tijdens de Copa perfect deed. In de finale stichtte hij met Marvin Zeegelaar constant gevaar door de combinaties aan te gaan. Ook stuurde hij Florian Josefzoon diverse keren weg, hoewel hij het verprutste met een lage of te scherpe voorzet.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 23:05
|
|
Citaat: Jong Ajax heeft het tijdens het trainingskamp in Zeeland de oefenwedstrijd tegen VV Oostkapelle met 9-1 gewonnen. Darko Bodul had met drie treffers in de eerste helft een groot aandeel in de zege.
Het elftal van Pieter Huistra en Fred Grim stond bij rust al met 5-0 voor. Darko Bodul tekende voor de eerste, derde en vierde treffer. Daylon Claasen was verantwoordelijk voor de 2-0, de 5-0 kwam op naam van Danilo. Na rust liep Ajax via treffers van Edgar Manucharyan en Renaldo Jongebloet uit naar 7-0. Oostkapelle scoorde vervolgens tegen, waarna Tom Overtoom en Geoffrey Castillion de achtste en negende Ajax-treffers maakten. ,,Een nuttige wedstrijd”, zei trainer Huistra over het duel, dat door ruim 1500 mensen werd bezocht. ,,Op een moeilijk veld zijn we er toch in geslaagd te blijven voetballen. En dat terwijl we toch ook de hele week pittig getraind hebben.”
Hoewel er vrijdag nog een ochtendtraining op het programma staat, gold de wedstrijd tegen de amateurs (tweede klasse) van Oostkapelle toch een beetje als afsluiter van het trainingskamp in Zeeland. ,,Het was een prima week om elkaar beter te leren kennen”, zei Huistra over de afgelopen dagen. ,,We hebben veel gesproken met de spelersgroep over zaken als ontwikkeling en teamontwikkeling. Ook zijn er individuele gesprekken gevoerd met de spelers.”
Jong Ajax hervat de oefencampagne aanstaande dinsdag. Dan is in Rotterdam Jong Sparta de tegenstander van de Amsterdamse Beloften.
Jong Ajax:
Bizot (46. Hahn); Will, Kappelhof (70. Aslan), Bonevacia, Candan; Claasen (46. Overtoom), Danilo (46. Manucharyan), Schell; Martina (46. Jongebloet), Bodul (46. Castillion), Lazic.
Ajax.nl
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 23:13
|
|
Dit is de tweede wedstrijd van Jong Ajax en weer staat Kappelhof in de basis als centrale verdediger, jammer want hij is een stuk sterker als rechtsback.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Vr 17 jul 2009 15:01
|
|
Citaat: Dit is de tweede wedstrijd van Jong Ajax en weer staat Kappelhof in de basis als centrale verdediger, jammer want hij is een stuk sterker als rechtsback.
Ik vind Kappelhof het centraal ook vrij aardig doen en Van der Meulen is nog niet helemaal fit. Voor de rechtsbackpositie heb je Will en Aslan. Het is wel te hopen voor Jong Ajax dat er bij de A-selectie een aantal spelers verhuurd en verkocht gaan worden, zodat zij niet weer in Jong Ajax moeten gaan spelen (zoals vorig seizoen).
|
Bart
|
Geplaatst: Wo 22 jul 2009 05:24
|
|
Citaat: Jong Ajax speelt 0-0 tegen Jong Sparta
21 juli 2009
Jong Ajax heeft in Voorhout de oefenwedstrijd tegen Jong Sparta Rotterdam met 0-0 gelijkgespeeld. Het duel werd tien minuten voor tijd beëindigd vanwege onweer. ,,De scheidsrechter nam het zekere voor het onzekere”, aldus coach Pieter Huistra. ,,En dat was een verstandige beslissing.”
Tegen Jong Sparta Rotterdam speelde Ajax met vijf spelers die deel uitmaken van de selectie van het eerste elftal: Marvin Zeegelaar, Albert Luque, Javier Martina, Jeffrey Sarpong en Daley Blind. Ondanks een Amsterdams overwicht tijdens de eerste 45 minuten bleef een treffer uit. Om iedereen aan spelen toe te laten komen, werd er in de rust flink gewisseld. Het gevolg hiervan was wel dat Sparta iets beter in de wedstrijd kwam. ,,Zij kregen in de tweede helft twee goede mogelijkheden”, aldus Huistra. ,,Maar verder hebben we verdedigend eigenlijk niets weggegeven. Het was opnieuw een nuttige wedstrijd in onze voorbereiding op het nieuwe seizoen.”
Opstelling Jong Ajax:
Bizot (46. Hahn); Aslan (45. Claasen), Bonevacia, Blind, Lazic (60. Candan); Overtoom (46. Schell), Danilo (46. Castillion), Sarpong; Martina, Luque (60. Manucharyan), Zeegelaar.
Ajax.nl
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 22 jul 2009 21:08
|
|
Hoe speelde Zegelaar? Ik ben wel benieuwd naar hem, kan hij het nivo van het eerste al aan? Iemand die Sulejmani een beetje het vuur aan de schenen kan leggen?
|
Admin Rob
Forum berichten: 92
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 12:27
|
|
Na een zeer matige eerste helft, speelde Jong Ajax een rust een stuk beter maar kon het een 4-3 nederlaag tegen AGOVV gisterenmiddag niet voorkomen.
Onze foto's staan op:
http://jongajax.ucoz.com/blog/2009-07-25-12
|
Bart
|
Geplaatst: Za 1 aug 2009 19:01
|
|
Citaat: Jong Ajax verslaat Hollandia
Jong Ajax heeft de oefenwedstrijd tegen Hollandia gewonnen. In Hoorn boekten de Ajacieden van trainer Pieter Huistra een 1-3 overwinning. Jeffrey Sarpong, Jan-Arie van der Heijden en Javier Martina loodsten de Beloften met hun treffers voorbij de hoofdklasser.
Jong Ajax liet zaterdag twee gezichten zien in Hoorn. Voor rust speelden de Beloften in een te laag tempo en kon Hollandia de gasten simpel bijhouden. Tegenover de openingstreffer van Jeffrey Sarpong plaatste de thuisploeg bovendien een snelle gelijkmaker. ,,In de tweede helft ging het tempo omhoog en speelden we beter'', blikte Huistra terug. ,,We kregen de wedstrijd daardoor sneller in handen. In deze fase van de voorbereiding wil ik ook zoveel mogelijk spelers laten spelen. Dat betekent wel dat sommige spelers korter aan bod komen en misschien niet spelen op hun favoriete positie.'' In het duel met Hollandia speelden alleen Daley Blind en Jan-Arie van der Heijden negentig minuten.
Jong Ajax blijft voorlopig nog oefenen, want de eerste competitiewedstrijd wordt pas op 24 augustus gespeeld. De regerend kampioen in de Eredivisie voor Beloftenelftallen staat dan tegenover Jong AZ.
Opstelling Jong Ajax:
Bizot (46. Hahn); Aslan (46. Jongebloet), Kappelhof (46. Will), Blind, Candan (46. Danilo); Bonevacia (46. Overtoom), Van der Heijden, Sarpong (60. Schell); Manucharyan (46. Martina), Bodul (60. Castillion) en Zeegelaar (60. Lazic).
Ajax.nl
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Di 4 aug 2009 23:36
|
|
Ajax.nl :
Citaat: Jong Ajax wint met Atouba
print lees
04 augustus 2009
Thimothée Atouba heeft zijn eerste wedstrijd in Ajax-shirt gespeeld. Met Jong Ajax won hij in Noordwijkerhout de oefenwedstrijd tegen de amateurs van VVSB met 1-3.
Atouba maakte deze zomer de overstap van HSV naar Ajax. De linksback uit Kameroen begon echter later dan zijn collega’s aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen en kwam daardoor nog niet aan het spelen van wedstrijden toe.
Tegen hoofdklasser VVSB begon Atouba in de basis. De Kameroener deed een uur mee, maakte een goede indruk en trakteerde het publiek ook nog op een aantal technische hoogstandjes. Ook Siem de Jong, Kennedy en Vurnon Anita deden mee met het team van Pieter Huistra en Fred Grim. Alle vier de A-selectiespelers werden na een uur vervangen.
De Jong opende na acht minuten de score. Hij kopte raak uit een corner van Kennedy. Invaller Vlatko Lazic zorgde vlak na rust voor de tweede treffer en Tom Overtoom tekende in de 81ste minuut voor de 0-3. Doelman Warner Hahn stopte in de 86ste minuut een penalty, maar moest twee minuten later toch nog een tegentreffer incasseren.
Startopstelling Jong Ajax:
Hahn; Aslan, Bonevacia, Kappelhof, Atouba; Anita, De Jong, Overtoom; Kennedy, Castillion, Danilo
|