Auteur
|
Bericht
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 18:49
|
|
Citaat: Wat de meeste mensen ook niet weten is dat Sneijder nooit opviel in de jeugd. De meeste spelers die nu in Ajax-1 spelen en uit de jeugd komen waren onopvallend. Urby Emanuelson ook zo'n voorbeeld.
Dit is niet waar. Sneijder was in de jeugd de absolute uitblinker en speelde standaard een categorie hoger (evenals Nigel De Jong), Emanuelson en Babel stonden in hun lichting ook altijd als grootste talent te boek.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 18:51
|
|
Citaat: Wat ik in ieder geval wel weet is dat de jongens die verkozen worden tot talent van het jaar doorgaans geen geweldenaren blijken te zijn. Misschien omdat dat vaak jongens zijn uit Jong Ajax en de meeste spelers die hun debuut maken uit de A1 komen?
Mwah, in de A1 zie ik op dit moment geen spelers die direct inzetbaar zouden zijn voor Ajax-1 of het niveau aankunnen. De overstap van A1 naar Jong is niet een hele grote maar het maakt de gat tussen het eerste wel wat kleiner dan wanneer je gelijk van de A1 naar het eerste overgeheveld wordt. Maar een paar spelers die dat kunnen en een elftal hoger niet nodig hebben.
Ik betwijfel of Martina ooit zal doorbreken. Ik zit te denken aan Daley Blind die is ook maar eerste jaars A en speelt in de A1 en zou denk ik misschien volgend seizoen af en toe meekunnen trainen met het eerste.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 18:52
|
|
Citaat: Dit is niet waar. Sneijder was in de jeugd de absolute uitblinker en speelde standaard een categorie hoger (evenals Nigel De Jong), Emanuelson en Babel stonden in hun lichting ook altijd als grootste talent te boek.
Ik kan er naast zitten, maar ik heb het gehoord van andere mensen die dat bevestigde. Dan zullen die het wel fout hebben ingezien of mij verkeerd hebben geinformeerd.
EDIT: Ik heb het ook niet over Babel, want die stond inderdaad te boek als een groot talent en misschien iemand die wel als een hele grote werd gezien maar zijn belofte niet wist in te lossen door zijn mentaliteit is Quincy Owusu Abeyie. En Emanuelson blonk nooit uit in de jeugd als ik het goed heb.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 19:03
|
|
Citaat: Dit is niet waar. Sneijder was in de jeugd de absolute uitblinker en speelde standaard een categorie hoger (evenals Nigel De Jong), Emanuelson en Babel stonden in hun lichting ook altijd als grootste talent te boek.
Ik kan er naast zitten, maar ik heb het gehoord van andere mensen die dat bevestigde. Dan zullen die het wel fout hebben ingezien of mij verkeerd hebben geinformeerd.
EDIT: Ik heb het ook niet over Babel, want die stond inderdaad te boek als een groot talent en misschien iemand die wel als een hele grote werd gezien maar zijn belofte niet wist in te lossen door zijn mentaliteit is Quincy Owusu Abeyie. En Emanuelson blonk nooit uit in de jeugd als ik het goed heb.
Ik zette Babel erbij om te geven dat Emanuelson en hij als grootste talenten van hun lichting werden gezien.
Owusu-Abeyie heeft inderdaad veel potentie, maar zet wel erg gekke stappen in zijn carriere. Hij heeft trouwens zelfde zaakwaarnemer als Emanuelson.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 19:17
|
|
Citaat: Ik zette Babel erbij om te geven dat Emanuelson en hij als grootste talenten van hun lichting werden gezien.
Ik kan me nog herinneren dat Emanuelson als linksbuiten begon en later linksback is gaan spelen, ongeveer hetzelfde verhaal als Drenthe en Slijngard. Allemaal spelers die als linkshalf aardig uit de voeten kunnen maar defensief kwetsbaar zijn, maar dat is ook niet zo gek als je ooit als linksbuiten begon. Voor Slijngard lijkt zijn carriere als Ajaxied die begon vanaf de F1 bijna ten einde. Hij is ver teruggevallen en op dit moment speelt hij bij Jong Ajax zeer bagger.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 19:32
|
|
Citaat: Ik zette Babel erbij om te geven dat Emanuelson en hij als grootste talenten van hun lichting werden gezien.
Ik kan me nog herinneren dat Emanuelson als linksbuiten begon en later linksback is gaan spelen, ongeveer hetzelfde verhaal als Drenthe en Slijngard. Allemaal spelers die als linkshalf aardig uit de voeten kunnen maar defensief kwetsbaar zijn, maar dat is ook niet zo gek als je ooit als linksbuiten begon. Voor Slijngard lijkt zijn carriere als Ajaxied die begon vanaf de F1 bijna ten einde. Hij is ver teruggevallen en op dit moment speelt hij bij Jong Ajax zeer bagger.
Slijngard zal het inderdaad lastig krijgen. Deze maand zal Ajax duidelijk maken of ze met hem doorwillen, dacht ik.
De laatste keer dat ik Slijngard zag spelen, speelde hij prima. Hoe weet je trouwens dat hij bagger speelt, als je al een tijdje niet bij Jong Ajax hebt gekeken (zoals je eerder zei) ?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Vr 4 jan 2008 19:36
|
|
Citaat: De laatste keer dat ik Slijngard zag spelen, speelde hij prima. Hoe weet je trouwens dat hij bagger speelt, als je al een tidje niet bij Jong Ajax hebt gekeken (zoals je eerder zei) ?
Ik hoor veel van mensen die op de toekomst hem bijna wekelijks zien spelen. En ik heb hem begin dit seizoen nog in Jong gezien en toen was hij zwaar bagger en als ik mijn contactpersonen mag geloven is daar tot nu toe geen verandering in gekomen. En ik ken Slijngard langer dan vandaag.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Za 5 jan 2008 00:45
|
|
Wesley Sneyder viel wel degelijk op als junior. Hij was "het talent" van zijn lichting. Het kan zijn dat een ander tot "talent van het jaar" werd gekozen, maar zo'n verkiezing zegt mij weinig (zie Maduro, Slijngard en Yildirim)
Emanuelson viel mij minder op, maar ik heb hem alleen als linkshalf zien spelen. Zijn contract verbaasde mij, maar dat heb ik wel met meer jeugdspelers (J. Kok!!!)
Van de huidige selectie vielen Stekelenburg (al was ik meer gecharmeerd van Waterman, zie mijn berichten op AN, als die nog in het archief te vinden zijn), Vermaelen, Vertonghen (Blind zag het niet in hem zitten) zeker op (net als Babel, maar die is al weer weg)
Maduro liet toen al zijn man lopen en v.d. Wiel heb ik eigenlijk alleen maar in een vrije rol gezien, m.a.w. dan krijg je geen goed beeld van zijn capaciteiten.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 22:03
|
|
Jong Volendam-Jong Ajax werd vanavond 0-2. Mitea scoorde een van de goals, het is te hopen dat hij nog verhuurd/verkocht kan worden. Maarja wie wil deze speler hebben ?
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 22:04
|
|
Hij was toch Roemeens international? Het lijkt me sterk dat hij nergens terecht kan. Of doel je op zijn blessuregevoeligheid?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 22:04
|
|
Is hij dan niet gekocht door Dinamo B.?
|
Admin Rob
Forum berichten: 92
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 23:45
|
|
Foto's en een kort verslagje van de oefenwedstrijd Jong Volendam-Jong Ajax op http://www.rob-online.nl/jongajax/archi ... ry_54.html
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 14 jan 2008 16:57
|
|
Citaat: Jong Ajax naar Talents Cup met o.a. AZ en Atletico Mineiro
Written by Jacques Happe
Sunday, 13 January 2008
Vanavond vangt ook de competitie voor de belofteteams weer aan. Jong Ajax moet naar Breda voor het treffen met NAC en verdedigt een tweede plek. De Amsterdammers doen in augustus ook weer mee aan de Talents Cup, die ze in 2007 wonnen. Ook Jong AZ doet weer mee en voor het eerst twee elftallen uit Zuid-Amerika, Atletico Mineiro uit Brazilië en het officiële Chileense elftal onder 20. Met deelnemers van vorig jaar Liverpool en Espanyol wordt nog onderhandeld.
De Talents Cup, het enige Europese toernooi dat zich richt op de tweede elftallen van profclubs, beleeft van 5 tot 9 augustus zijn zevende editie. Het toernooi wordt dit jaar uitgebreid. Voorgaande jaren deden vier teams mee, maar de organisatie heeft er twee teams aan toegevoegd, zodat er in twee poules gespeeld kan worden. Jong Ajax doet dit jaar voor de vierde achtereenvolgende keer mee en verdedigt de titel. Met Jong AZ keert een oude bekende terug naar de Talents Cup en met de komst van Atletico Mineiro neemt voor het eerst een Braziliaans clubteam deel aan het toernooi. Met het nationale elftal onder 20 van Chili is de organisatie erg verguld. “Het geeft toch extra cachet aan het toernooiâ€, stelt organisator Ed Kuijper. Het toernooi kent nog een uitbreiding. Er komt in samenwerking met AZ, Essel Sports, Fysioconcept en NLC een selectie voor Jonger Oranje. Talentvolle voetballertjes tussen de 9 en 12 krijgen via professionele clinics de kans zich in een selectieteam te spelen, dat voorafgaand aan de finale van de Talents Cup tegen de D1 van AZ voetbalt. De spelers van Jonger Oranje maken komende zomer bovendien kans op een trainingsstage bij AZ. Meer informatie is te vinden op www.jongeroranje.nl.
Highlow.nl
|
D_skilled
|
Geplaatst: Di 15 jan 2008 00:17
|
|
Ik ben van plan om er naar toe te gaan, alleen is het toernooi verplaatst en weet ik niet of ik dan wel kan.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Di 15 jan 2008 20:14
|
|
Gister heeft Jong Ajax met 1-3 gewonnen van Jong NAC. Met een zeer fraaie goal van Jeffrey Sarpong. Tegenvaller was wel dat Jan Arie van der Heijden in de warming up afhaakte en niet kon spelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 15 jan 2008 20:59
|
|
Wat was de opstelling van Jong AJAX, Chivu 05?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 15 jan 2008 22:40
|
|
Van wat ik uit de samenvatting kan opmaken: Heijblok; Yildirim, Wormgoor, Alderweireld (Sususepa), Sterk; Sarpong, Manucharyan, Will (?); Martina, Lewis (Hasselbaink), Goossens;
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Di 15 jan 2008 22:42
|
|
Bijna goed Bertje. Manucharyan stond op 10 en werd vervangen door Will, Slijngard stond op 8.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 15 jan 2008 22:43
|
|
Ah, natuurlijk, Slijngard was ik vergeten. Bedankt!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 15 jan 2008 23:34
|
|
Bedankt Chivu 05 en Bertje. Wanneer komt die Manucharyan nou eens bij de selectie van AJAX I of is hij al opgegeven?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 20 jan 2008 01:34
|
|
De ouders van Donald, De Jong, Van der Heijden en Van der Wiel uitgenodigd om plaats te nemen op de ere-loge tijdens Ajax-AZ.
|
Admin Rob
|
Geplaatst: Ma 21 jan 2008 23:38
|
|
Vanavond heeft Jong Ajax de vriendschappelijke wedstrijd tegen Jong Haarlem met 1-1 gelijkgespeeld. Vermaelen maakte z'n rentree na 4 maanden blesureleed, Mitea viel geblesseerd uit.
Verslagje en foto's op:
http://www.rob-online.nl/jongajax/archi ... ry_68.html
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 08:15
|
|
Hoe kwam het dat Manucharyan op de bank zat? Kwam hij weer terug van een blessure of heeft AJAX hem opgegeven?
|
Admin Rob
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 22:43
|
|
Tijdens de rust werd flink gewisseld om ook andere spelers de kans te geven te spelen. De eerste helft speelde Stanton Lewis centraal in de spits, de tweede helft was dat Manucharyan. Overigens denk ik inderdaad dat Manucharyan bij Ajax zijn langste tijd heeft gehad. Op zich een leuke speler, maar door de blessures niet uit de verf gekomen.
|
Admin Rob
|
Geplaatst: Di 22 jan 2008 22:46
|
|
Overigens hoorde ik vandaag van zijn moeder dat Tom Kalkhuis inmiddels bij een club op Cyprus zit en daar een contract zal tekenen.
|