Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 29 jan 2009 20:10
|
|
Highlow.nl bericht nu ook dat Rodney Sneijder zijn debuut heeft gemaakt in jong-ajax.
Lees net bij een 2-0 stand
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 29 jan 2009 20:10
|
|
Louis Pedro zet de stand op 2-0 en Ajax mag met die stand niet eens mopperen blijkbaar. Niet zo best...
Edit: Het is bij 2-0 gebleven. Ajax is uitgeschakeld in de beker.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 29 jan 2009 22:47
|
|
Ik ben benieuwd hoe de jongens uit de A1 het deden. De meeste spelers uit Jong Ajax zijn vrij oninteressant.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 30 jan 2009 07:50
|
|
Sorry voor de late reactie maar het kwam er niet van. Ik ben gisteravond naar de kuip geweest, maar ik ben natuurlijk niet zo goed in het herkennen van spelers. Ik vond vooral Sno erboven uitsteken. Speelde eerst goed controleerend op het middeveld, won bijna tot elk duel. Later als extra aanvaller speelde echt heel goed. Bal sterk en won elk duel! Wat mij tegenviel was Casteillon. Daar ging echt een enkele dreiging van uit, de feyenoord verdedigers hadden hem net zoals Bodul in de 1e helft goed in de tang. Kennedy speelde DRAMATISCH!!! Geen goede bal geraakt, 80% van zijn vrije trappen verneukte hij. Echt heel slecht! Je kon zien dat hij erg hoog in de rangorde staat! En vrije trap 10 meter buiten de 16 werd door hem opgeeist, terwijl ik hoopte op rodney. Maar helaas . Ook Martina speelde wel aardig, een paar goede acties. Van Sneijder was ik niet echt onder de indruk, speelde niet opvallend. Marvin Zeegelaar Speelde niet goed, miste 2 minuten na rust een kans!!! Een voorzet van Martina van de rechterkant, hij hoefde hem alleen maar aan te raken.. Maar hij schampte de bal! Vooral verdedigend vond ik dat Ajax goed speelde, maar toen in de tweede helft, Koster Sneijder erin zette, werd het wat onstabieler omdat ze 1 op 1 gingen spelen. Feyenoord kreeg daarna een paar goede mogelijk heden in de counter! De eerste helft was het vooral een match die zich op het middeveld afspeelde, hoewel ik net voor de 1-0 binnen kwam vallen. In de tweede helft was het Ajkax die de dienst uit maakte maar ze hadden te weinig creativiteit, Kennedy zou daar voor moeten zorgen maar die liep alleen maar in de weg. Danilo speelde ook trouwens wel aardig! En Darley die keeper van 010 was echt heel goed!!
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Vr 30 jan 2009 08:47
|
|
Citaat: Sorry voor de late reactie maar het kwam er niet van. Ik ben gisteravond naar de kuip geweest, maar ik ben natuurlijk niet zo goed in het herkennen van spelers. Ik vond vooral Sno erboven uitsteken. Speelde eerst goed controleerend op het middeveld, won bijna tot elk duel. Later als extra aanvaller speelde echt heel goed. Bal sterk en won elk duel! Wat mij tegenviel was Casteillon. Daar ging echt een enkele dreiging van uit, de feyenoord verdedigers hadden hem net zoals Bodul in de 1e helft goed in de tang. Kennedy speelde DRAMATISCH!!! Geen goede bal geraakt, 80% van zijn vrije trappen verneukte hij. Echt heel slecht! Je kon zien dat hij erg hoog in de rangorde staat! En vrije trap 10 meter buiten de 16 werd door hem opgeeist, terwijl ik hoopte op rodney. Maar helaas . Ook Martina speelde wel aardig, een paar goede acties. Van Sneijder was ik niet echt onder de indruk, speelde niet opvallend. Marvin Zeegelaar Speelde niet goed, miste 2 minuten na rust een kans!!! Een voorzet van Martina van de rechterkant, hij hoefde hem alleen maar aan te raken.. Maar hij schampte de bal! Vooral verdedigend vond ik dat Ajax goed speelde, maar toen in de tweede helft, Koster Sneijder erin zette, werd het wat onstabieler omdat ze 1 op 1 gingen spelen. Feyenoord kreeg daarna een paar goede mogelijk heden in de counter! De eerste helft was het vooral een match die zich op het middeveld afspeelde, hoewel ik net voor de 1-0 binnen kwam vallen. In de tweede helft was het Ajkax die de dienst uit maakte maar ze hadden te weinig creativiteit, Kennedy zou daar voor moeten zorgen maar die liep alleen maar in de weg. Danilo speelde ook trouwens wel aardig! En Darley die keeper van 010 was echt heel goed!!
Dat is knap! [size=59">hij speelde namelijk niet[/size">
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 30 jan 2009 09:32
|
|
Citaat: Sorry voor de late reactie maar het kwam er niet van. Ik ben gisteravond naar de kuip geweest, maar ik ben natuurlijk niet zo goed in het herkennen van spelers. Ik vond vooral Sno erboven uitsteken. Speelde eerst goed controleerend op het middeveld, won bijna tot elk duel. Later als extra aanvaller speelde echt heel goed. Bal sterk en won elk duel! Wat mij tegenviel was Casteillon. Daar ging echt een enkele dreiging van uit, de feyenoord verdedigers hadden hem net zoals Bodul in de 1e helft goed in de tang. Kennedy speelde DRAMATISCH!!! Geen goede bal geraakt, 80% van zijn vrije trappen verneukte hij. Echt heel slecht! Je kon zien dat hij erg hoog in de rangorde staat! En vrije trap 10 meter buiten de 16 werd door hem opgeeist, terwijl ik hoopte op rodney. Maar helaas . Ook Martina speelde wel aardig, een paar goede acties. Van Sneijder was ik niet echt onder de indruk, speelde niet opvallend. Marvin Zeegelaar Speelde niet goed, miste 2 minuten na rust een kans!!! Een voorzet van Martina van de rechterkant, hij hoefde hem alleen maar aan te raken.. Maar hij schampte de bal! Vooral verdedigend vond ik dat Ajax goed speelde, maar toen in de tweede helft, Koster Sneijder erin zette, werd het wat onstabieler omdat ze 1 op 1 gingen spelen. Feyenoord kreeg daarna een paar goede mogelijk heden in de counter! De eerste helft was het vooral een match die zich op het middeveld afspeelde, hoewel ik net voor de 1-0 binnen kwam vallen. In de tweede helft was het Ajkax die de dienst uit maakte maar ze hadden te weinig creativiteit, Kennedy zou daar voor moeten zorgen maar die liep alleen maar in de weg. Danilo speelde ook trouwens wel aardig! En Darley die keeper van 010 was echt heel goed!!
Dat is knap! [size=59">hij speelde namelijk niet[/size">
Inderdaad [size=59">hij was geschorst[/size">
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 30 jan 2009 13:38
|
|
Haha kut ik bedoelde Manucharyan
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 30 jan 2009 17:21
|
|
Stanton Lewis terug naar Ajax Cape-Town.
Bron: http://www.ajax.nl
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Vr 30 jan 2009 19:23
|
|
Pattinama speelde naar verluidt geen slechte wedstrijd voor Feyenoord. Leuke speler altijd.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 20:43
|
|
Koen, het doet ons beide vast goed dat jong-ajax met 2-0 heeft gewonnen en dat er steeds meer a-junioren in spelen hierbij.
Rodney Sneijder heeft weer een helft gedaan, ik denk dat het niet lang gaat duren voordat hij definitief bij jong-ajax zit.
Verder nog maar 3 spelers van de A-selectie (Sno, Kennedy en Martina)
Wat mij betreft nog 3 te veel.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 20:55
|
|
Citaat: Koen, het doet ons beide vast goed dat jong-ajax met 2-0 heeft gewonnen en dat er steeds meer a-junioren in spelen hierbij.
Rodney Sneijder heeft weer een helft gedaan, ik denk dat het niet lang gaat duren voordat hij definitief bij jong-ajax zit.
Verder nog maar 3 spelers van de A-selectie (Sno, Kennedy en Martina)
Wat mij betreft nog 3 te veel.
Daarom wilde Ajax Martina en Kennedy ook kwijt. Helaas niet gelukt dus. Het is inderdaad goed dat er A-junioren meedoen, maar Ajax moet waken voor overbelasting als ze s'weekends ook nog in de A1 moeten spelen (en nog interlands erbij). Maar daar zullen ze ongetwijfeld aan denken.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 21:28
|
|
Inderdaad, Riejuh. Altijd leuk die A-junioren. Ik wacht al sinds ongeveer de C-jeugd op 1 van die lichting. Van daar ook dat ik Castillion als plaatje heb. Heeft hij of Van Rhijn nog gespeeld, Bonevacia misschien?
Bodul 2x doet me ook goed. Ik zou hem eens een keer meenemen.
|
Admin Rob
Forum berichten: 92
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 22:04
|
|
Jong Ajax speelde een prima wedstrijd tegen Jong Willem II. Bodul was de grote man met z'n twee goals.
Foto's en video's op:
http://www.rob-online.nl/jongajax/archi ... y_332.html
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 22:10
|
|
Bekende van Castillion dan Koen? Bodul is solliciteert inderdaad naar een plaatsje in de selectie wat mij betreft. Ik zie dat hij ook aanvoerder is op de foto's van Rob.
|
Admin Rob
Forum berichten: 92
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 22:54
|
|
Alleen de tweede helft was hij aanvoerder. De eerste helft was dat Danilo Sousa Campos.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Di 3 feb 2009 09:20
|
|
Citaat: Bekende van Castillion dan Koen? Bodul is solliciteert inderdaad naar een plaatsje in de selectie wat mij betreft. Ik zie dat hij ook aanvoerder is op de foto's van Rob.
Haha, nee. Gewoon een fan, zover je dat kan zijn van een A-junior.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 3 feb 2009 09:38
|
|
Las het ook Rob, maar zo snel trek je dus conclusies uit foto's .
Ok, Koen dat kan ook inderdaad.
Ik denk dat Bodul toch wel binnen een maand een keer mag meetrainen met het 1ste. Hij doet met een spel toch een redelijke sollicitatie.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 16:20
|
|
Citaat:
Groningen, 09 feb 2009
Ondanks de puntendeling van Jong Ajax bij Jong FC Groningen (1-1) heeft de ploeg van Adrie Koster geen schade opgelopen in de strijd om te titel. Van de concurrenten won alleen Jong Feyenoord waardoor de Ajacieden koploper blijven.
Koster moest flink wat omzettingen doorvoeren in zijn ploeg ten opzichte van de wedstrijd van vorige week tegen Jong Willem II. De coach beschikte over de diensten van A-selectiespelers Kenneth Vermeer, Rasmus Lindgren, Evander Sno, Javier Martina, Kennedy en Leonardo. Bovendien was Daylon Claasen weer van de partij. De Zuid-Afrikaan was de afgelopen weken in Rwanda waar hij met zijn vaderland aantrad op de African Youth Cup en deelname aan het WK U20 bewerkstelligde.
Met de ervaren krachten schoot Jong Ajax uit de startblokken. Al in de vierde minuut bediende A-junior Marvin Zeegelaar vanaf links de ingelopen Kennedy op maat. De Zweed tikte eenvoudig de bal tegen het net van het Groningen-doel. ,,We begonnen uitstekend", vond Koster dan ook. ,,Niet alleen die goal, maar vooral de manier van drukzetten van achteruit vond ik erg goed." In die eerste minuten verzuimde Jong Ajax ook het tweede doelpunt te maken. Martina en Leonardo zorgden voor gevaar, maar troffen geen doel. Slechts één keer werd Jong FC Groningen echt gevaarlijk. ,,Kenneth pakte die bal echt prachtig", erkende Koster. ,,Op dat moment redde hij ons."
Waar Koster in de tweede helft hetzelfde strijdplan verwachtte, kwam hij bedrogen uit. ,,Voetballend was het echt stukken minder. We liepen teveel met de bal in plaats van deze rond te laten gaan." Jong FC Groningen creëerde daardoor een aantal mogelijkheden, maar de thuisploeg wist pas te scoren uit een strafschop. Robert Pomstra liet Vermeer in de 53ste minuut kansloop vanaf elf meter. ,,Dat moment moet ik op beeld terugzien", zei de trainer. ,,Volgens mij was er namelijk niet zo heel veel aan de hand én was het buiten de zestienmeter." Na de gelijkmaker bracht Koster de jonge Tom Overtoom in de ploeg. Voor de A-junior, die in de plaats kwam van Lindgren, betekende het zijn officiële debuut in Jong Ajax.
,,Een gelijkspel is jammer genoeg wel een juiste weerspiegeling van de wedstrijd", erkende Koster. ,,Gelukkig laat de concurrentie ook punten liggen en blijven we koploper. Het is en blijft spannend in deze competitie." De volgende wedstrijd van Jong Ajax is komende donderdag in de Kuip tegen Jong Feyenoord. ,,Een moeilijke wedstrijd, maar we zijn niets minder."
Opstelling Jong Ajax
Vermeer; Mac Intosh, Van der Meulen, Lindgren (56. Overtoom), Schilder; Sno, Kennedy, Claasen (81. Kappelhof); Martina, Leonardo (69. Hasselbaink), Zeegelaar
Ajax.nl
Mooi dat er weer een A-junior zijn debuut heeft gemaakt bij Jong Ajax.Ook goed dat Zeegelaar zijn wedstrijden bij Jong Ajax mee pikt.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 16:40
|
|
Dat is idd wel leuk. Overtoom deed het redelijk net als Zeegelaar. Het gaat een stukje sneller als bij de A1, dus het is alleen maar goed. Resultaat is voor het tweede sowieso niet echt belangrijk, aangezien er elk week een ander team staat.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 17:11
|
|
Citaat: Dat is idd wel leuk. Overtoom deed het redelijk net als Zeegelaar. Het gaat een stukje sneller als bij de A1, dus het is alleen maar goed. Resultaat is voor het tweede sowieso niet echt belangrijk, aangezien er elk week een ander team staat.
Klopt het dat Zeegelaar nog steeds geen contract heeft? Op basis van wat ik heb gezien zou ik dat volstrekt onbegrijpelijk vinden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 20:54
|
|
Zeegelaar heeft een jeugdcontract, vrij normaal in zijn situatie.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 21:32
|
|
Zeegelaar heeft helemaal geen jeugdcontract. Hij heeft helemaal niks. Nada.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 11 feb 2009 10:34
|
|
Citaat: Zeegelaar heeft helemaal geen jeugdcontract. Hij heeft helemaal niks. Nada.
Dat dacht ik idd ook. Volsterkt onbegrijpelijk!!!! Helemaal als je ziet dat zelfs een Burnet en een vd Meulen een contract hebben gekregen.
|
Ariel
Forum berichten: 9
|
Geplaatst: Wo 11 feb 2009 12:42
|
|
Een jeugdcontract normaal? Ik snap niet dat ze zo onwijs veel contracten uitgeven. Kijk die gasten uit de oude B1, die hoeven deze twee jaar niks. Hoe anders is het als ze nog twee jaar beter moeten worden om een contact te verdienen? Misschien lopen er dan tweeo of drie weg? So what, zit je op die gasten te wachten? Die vanwege het geld voetballen?
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Wo 11 feb 2009 12:48
|
|
Citaat: Een jeugdcontract normaal? Ik snap niet dat ze zo onwijs veel contracten uitgeven. Kijk die gasten uit de oude B1, die hoeven deze twee jaar niks. Hoe anders is het als ze nog twee jaar beter moeten worden om een contact te verdienen? Misschien lopen er dan tweeo of drie weg? So what, zit je op die gasten te wachten? Die vanwege het geld voetballen?
Het zijn dan wel de toppers die weglopen, die moet je er ten koste van alles bijhouden anders heeft de jeugdopleiding geen functie meer. Helemaal nu de Engelse clubs elke week op de Toekomst rondlopen moet je maximaal bewapend zijn tegen dit soort praktijken.
|