Auteur
|
Bericht
|
Ad
Forum berichten: 2481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 13 dec 2008 15:42
|
|
Citaat: Forward is een kut club, daar voetbal ik ook trouwens.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 13 dec 2008 16:47
|
|
Herkenbaar, Ad?
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Za 13 dec 2008 18:01
|
|
Citaat: Die mening deel ik helemaal. Grafclub, met alle respect. Zelf heb ik voor ASONIA, VV de Zouaven en AVV Andijk gevoetbald. Die clubs zal je ook wel kennen dan.
Klinkt bekend, ik heb Reiger Boys en Victoria O. op mijn lijstje staan.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 21:01
|
|
Citaat: Monday, 15 December 2008
[live"> Jong Ajax uit tegen Jong FC Utrecht (0-6)
Written by Jacques Happe
Monday, 15 December 2008
Jong Ajax speelt maandagavond tegen Jong FC Utrecht een wedstrijd om des keizers baard. Voor de Domstedelingen valt er niets meer te winnen, terwijl Ajax al zeker is van plaatsing voor de volgende ronde. Vlak na rust was het al 5-0 voor Jong Ajax…
Jong Ajax ging maandagavond in Utrecht wervelend van start. Binnen het kwartier hadden Kennedy Bakircioglü en Darko Bodul al het net gevonden. Vooral de treffer over zo'n 30 meter van Bodul was erg mooi geplaatst over doelman Eric Cummins heen. In de 26e minuut scoorde Evander Sno een heel fraai doelpunt. Hij liep twee man vanaf zijn eigen helft er uit en zag de keeper op zich afkomen. Heel eenvoudig schoot hij de bal in het doel, 0-3. Bodul tekende ook voor de vierde treffer van de avond. terwijl de Utrecht-doelman vlak daarvoor een mooie redding had stond hij in de 36e minuut machteloos op een kopbal (via de grond) van de Bosniër, 0-4. De eenzijdige wedstrijd kende nauwelijks hoogtepunten. Utrecht kon niet beter, terwijl Ajax alles op de aanval legde en steeds maar scoorde. In de 38e minuut werd Darko Bodul wegens een kopstoot het veld uit gestuurd.
Vier minuten na de rust stond het al 6-0 voor Jong Ajax. Doelpunten makers Jeffrey Sarpong en Evander Sno. Met drie assists en twee doelpunten was Sno de ware held van Jong Ajax, dat zelfs met 10 man heer en meester was in de Domstad. In de 64e minuut kreeg een Utrechter een dot van een kans, maar hij schoot van dichtbij de bal torenhoog over. Even later kreeg Sno een mooie mogelijkheid op zijn derde, maar de paal stond zijn stiftballetje in de weg. In de 66e minuut wisselde coach Adrie Koster twee man: Danilo en Bruno Silva. Jordi Schell verving de zoon van Wamberto en de Spanjaard werd vervangen door van een blessure teruggekeerde Calvin Mac Intosch. In de 77e minuut kwam Renaldo Jongebloet in het veld voor Kennedy. De tweede helft had een duidelijk minder attractief gehalte. Ajax hoefde niet meer zo nodig en liet de thuisploeg regelmatig even opkomen, om dan weer via een counter vooruit te gaan. Ajax werd ook wat onzorgvuldiger, waardoor de toeschouwers naar de warmte van de kantine of thuis snakten. In de laatste minuut kreeg Jong FC Utrecht nog een enorme kans, maar de paal stond in de weg. Daaarmee bleef het aantal doelpunten op 6 voor Jong Ajax, nul voor Jong FC Utrecht.
Opstelling:
Sergio Padt; Bruno Silva, Toby Alderweireld, Vurnon Anita, Robbert Schilder; Evander Sno, Jeffrey Sarpong, Danilo; Javier Martina, Darko Bodul en Kennedy.
Wissels:
Kostas Peristeridis, Christian Supusepa, John Goossens, Renaldo Jongebloet, Jordi Schell, Daylon Claasen, Calvin Mac Intosch.
Highlow.nl
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 21:12
|
|
6-0 Mooie uitslag, alleen dom van Bodul dat hij een rode prent krijgt.
Dit kan fataal worden in de rest van het beker toernooi.. Ik reken toch op een wedstrijd of 3/4 dan. Doe dan maar Castillion in de spits bij jong-ajax.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 21:52
|
|
Misschien is dit indirect wel goed voor Ajax. Bodul lijkt me niet bepaald een jongen die nog ontzettend veel moet leren in Jong Ajax. Die heeft het talent of de kwaliteit voor de Eredivisie of hij heeft het niet. Z'n schorsing telt volgens mij niet voor Ajax 1, dus dan kan hij mooi mee gaan trainen met het eerste terwijl Castillion de komende weken z'n plek in Jong Ajax overneemt.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 22:34
|
|
Daar heb je helemaal gelijk in Thomas, ik hoop het van harte dat dit gebeurd ;).
Verder nog iets wat opvalt geen Goosens die meespeelde, zal zijn tijd dan echt voorbij zijn.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 16 dec 2008 13:45
|
|
De rode kaart zal wel gelden denk ik. Lees onderstaand bericht:
Citaat: Roda JC en Gommans moeten geduld hebben
Geschreven op dinsdag, 9 december om 18:56
Roda JC kan voorlopig niet beschikken over Harrie Gommans. De aanvaller kreeg van de KNVB-tuchtcommissie vanwege het uitdelen van een elleboogstoot in het duel met Jong Helmond Sport vier duels schorsing, waarvan één voorwaardelijk. De straf geldt totdat het tweede elftal drie duels heeft gespeeld en dat kan nog wel even duren. Jong Roda speelt dit jaar alleen nog in de beker tegen Jong VVV-Venlo en het eerstvolgende competitieduel tegen Fortuna Sittard staat voor 19 januari op het programma. Pas na de derde wedstrijd is Gommans weer inzetbaar.
Gommans kwam afgelopen zomer over van Vitesse, waar de nieuwe trainer Hans Westerhof geen prijs meer stelde op de 25-jarige Roermondenaar. Bij Roda heeft de voorhoedespeler nog niet weten te scoren in de Eredivisie.
Bron: Voetbalzone De straf is enigzins versoepeld, waardoor de wedstrijden van het 1e team nu ook gelden. Maar Bodul zal dus ook geschorst zijn voor het eerste team, neem ik aan. Dat neemt niet weg dat Darko mooi met het eerste elftal mee kan trainen. Dat zou hij sowieso al moeten doen, vind ik.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 19:50
|
|
Binnekort misschien een dagje meelopen op de Toekomst, via een kennisje van me!
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 19:52
|
|
Klinkt leuk, Maurice. Wat ga je dan precies doen?
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 20:05
|
|
Dat zeg ik wel wanneer ik het ga doen het is gewoon een algemene dag, vooral bij de verzorging.
Maar goed, het is nog lang niet zeker hoor, maar wil eigenlijk ook kijken of dit iets kan zijn voor de toekomst.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 19 dec 2008 00:23
|
|
Hoe doet Calvin Mac Intosch het?
|
Huntinator
Forum berichten: 176
|
Geplaatst: Di 23 dec 2008 00:43
|
|
Die was na de voorbereiding alweer geblesseerd, maar heeft in december zijn come-back gemaakt. Meer weet ik ook niet, zit er niet zo dicht bij het vuur. Krijgt die jongen al eens een contract? Al die jongens komen in een dikke Audi naar de training, terwijl hij zijn portemonnee moet omkeren voor een buskaartje bij Conexxion...
|
Admin Rob
Forum berichten: 92
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 22:26
|
|
Het Haarlems Dagblad meldt dat Haarlem zich officieel bij Ajax heeft gemeld om voor de rest van het seizoen John Goossens van Ajax te huren. Ajax heeft nog niet gereageerd op het verzoek van Haarlem. "Om het elftal in de middenmoot te kunnen handhaven willen wij hem graag aan onze selectie toevoegen," zo bevestigde de algemeen manager het bericht in het Haarlems Dagblad.
(bron: www.jongajax.tk)
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 22:41
|
|
Ik zie geen reden waarom Ajax deze jongen niet eindelijk eens zou laten gaan. Het had al een jaar of twee geleden moeten gebeuren.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 10:42
|
|
Citaat: Haarlem meldt zich voor Goossens
Gepubliceerd op 30 december 2008, 20:12
Laatst bijgewerkt op 30 december 2008, 20:13
haarlem -
Haarlem wil voor de rest van het seizoen John Goossens van Ajax huren. De clubleiding heeft zich voor de linksbenige aanvaller van het beloftenteam officieel gemeld bij technisch directeur Danny Blind. De 20-jarige Heemstedenaar speelde in zijn jonge jaren bij de amateurs van HBC. Ajax heeft nog niet gereageerd op het verzoek van Haarlem.Haarlem-coach Jan Zoutman gaf enkele weken geleden aan dat hij zijn selectie in de winterstop graag zou versterken met een linksbenige aanvaller. Rachid el Yaakoubi maakte in het begin van het seizoen indruk op de linkerflank, maar is al langdurig afwezig sinds hij in aanraking met justitie is gekomen. Goossens is in de ogen van Dino Rasmijn, algemeen manager bij Haarlem, een prima aanvulling van de selectie. ,,Om het elftal in de middenmoot te kunnen handhaven willen wij hem graag aan onze selectie toevoegen.''
bron: www.haarlems Dagblad.nl
Goede zaak lijkt mij.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 10 jan 2009 21:37
|
|
Citaat: Jong Ajax in slotfase onderuit
Rotterdam, 10 jan 2009
Jong Ajax heeft het oefenduel tegen Excelsior in de slotfase met 3-2 verloren. Een kwartier voor tijd leidden de Amsterdammers nog met 0-2, maar de nummer drie van de Jupiler League sloeg toen toe en scoorde drie keer.
In de eerste helft speelde Jong Ajax erg goed en het was dan ook volkomen volgens de verhoudingen dat de ploeg van trainer Adrie Koster binnen twintig minuten met 2-0 voor stond. Dennis Rommedahl had de score in de zevende minuut geopend met een prachtige lob van buiten de zestien meter en John Goossens maakte er 2-0 van. Hij benutte in de twintigste minuut een penalty nadat Excelsior Darko Bodul onderuit had getrokken. Goossens joeg de bal vanaf elf meter in de kruising. ,,Die voorsprong was terecht, misschien hadden we het toen al af kunnen maken. In de tweede helft ging het minder. Wij wilden iedereen laten spelen, dus in de tweede helft voerden we diverse wissels en positiewisselingen door. Dat ging ten koste van het resultaat, maar daar is het een oefenwedstrijd voor." Toch leek er nog geen vuiltje aan de lucht voor de Beloftes, maar in het laatste kwartier zagen de Amsterdammers hun opponent nog drie keer scoren en daardoor werd er met 3-2 verloren.
Ajax.nl
Jammer dat Jong Ajax het in de het laatste kwartier nog weggeeft maar toch een nette prestatie.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 15:26
|
|
Citaat: Ajax test verdediger Gia Grigalava (19)
zondag 11 januari, door OV, Amsterdam, 14:59u, AS
Ajax heeft de afgelopen dagen de tijd genomen om de 19-jarige Russische verdediger Gia Grigalava te bekijken. De jongeling speelde mee in de verloren wedstrijd tegen Excelsior afgelopen zaterdag (2-3).
Grigalava komt officieel uit Georgië maar heeft een dubbel paspoort. Het is de bedoeling dat de verdediger op 12 januari terugkeert naar zijn huidige club FK Rostov. Volgens Sport-Express heeft Ajax de beste papieren maar is zeker niet de enige geïnteresseerde; CSKA, Spartak en Tom Tomsk volgen de speler ook op de voet.
Naam: Gia Grigalava
Club: FK Rostov
Positie: Verdediger
Voet: Rechts
Lengte: 1,88 m
Geboortedatum: 05.08.1989
Nationaliteit: Russische/Georgisch
Ajax Showtime
Wie van AS heeft dit geschreven, Chivu? Zou die persoon hier kunnen vertellen wat z'n eerste indruk van deze jongen is?
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 16:15
|
|
Citaat:
Wie van AS heeft dit geschreven, Chivu? Zou die persoon hier kunnen vertellen wat z'n eerste indruk van deze jongen is?
Dit staat op AjaxShowtime: zondag 11 januari, door OV, Amsterdam, 14:59u, Ajax Showtime. Ik heb geen idee wie OV is, misschien iemand anders wel?
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 21:20
|
|
Citaat: Ajax test verdediger Gia Grigalava (19)
zondag 11 januari, door OV, Amsterdam, 14:59u, AS
Ajax heeft de afgelopen dagen de tijd genomen om de 19-jarige Russische verdediger Gia Grigalava te bekijken. De jongeling speelde mee in de verloren wedstrijd tegen Excelsior afgelopen zaterdag (2-3).
Grigalava komt officieel uit Georgië maar heeft een dubbel paspoort. Het is de bedoeling dat de verdediger op 12 januari terugkeert naar zijn huidige club FK Rostov. Volgens Sport-Express heeft Ajax de beste papieren maar is zeker niet de enige geïnteresseerde; CSKA, Spartak en Tom Tomsk volgen de speler ook op de voet.
Naam: Gia Grigalava
Club: FK Rostov
Positie: Verdediger
Voet: Rechts
Lengte: 1,88 m
Geboortedatum: 05.08.1989
Nationaliteit: Russische/Georgisch
Ajax Showtime
Nee, heb het niet geschreven, maar dat hij meespeelde bij Jong Ajax kwam wel van mij. Ken hem maar verder ook niet, maar is inder ieder geval een grote, linksbenige verdediger
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 21:33
|
|
Zou de scouting hem op een jeugdtoernooi waar Ajax actief was kunnen hebben gespot, Chivu?
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Zo 11 jan 2009 21:38
|
|
Citaat: Zou de scouting hem op een jeugdtoernooi waar Ajax actief was kunnen hebben gespot, Chivu?
Dat zou kunnen. Maar sowieso zijn er wel een aantal scouts die de nationale jeugdteams van landen volgen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 00:15
|
|
Is een fysiek sterke en balvaardige jongen die zowel in het centrum als als linksback uit de voeten kan. Bron: Blind in het AD.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 11:40
|
|
En ze houden die jongen een week langer in Amsterdam. Kllinkt serieus.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 12 jan 2009 11:49
|
|
2 weken langer dus
Citaat: Gia Grigalava blijft twee weken langer op proef bij Ajax. De 19-jarige Russische verdediger traint sinds afgelopen week mee met Jong Ajax en speelde eveneens mee tijdens de oefenwedstrijd tegen Excelsior in Rotterdam (3-2).
'Voetballend maakt hij een goede indruk', vertelt Jong Ajax-trainer Adrie Koster over de Rus. 'De komende trainingen en dinsdag tijdens de oefenwedstrijd tegen FC Lisse gaan we bekijken hoe het met zijn verdedigende kwaliteiten zit'.
http://www.ajaxshowtime.com/index.php?msg=23975&page=1
|