Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 4 nov 2008 17:39
|
|
Citaat: Bedankt voor het verslag, Demos! Zie jij Alderweireld, Claassen, Danilo de Sousa en Blind het eerste halen? Ik zie Alderweireld wel uitgroeien naar een redelijke verdediger voor het niveau wat Ajax nu heeft. Hij is geen Heitinga en heeft ook niet het talent van Vermaelen maar zou wel het niveau kunnen halen wat Vermaelen nu heeft. Blind en Danilo zullen (tenzij ze een enorme stap gaan maken) naar mijn inschatting niet goed genoeg worden voor een zekere basisplaats en zullen niet het niveau halen wat bij Ajax standaard is. Claasen vind ik een groot talent en ik denk dat hij wel een sterkhouder van Ajax zou kunnen gaan worden, hij is snel technisch goed en ook zijn inzicht is goed. Hij mist fysieke kracht maar als aanvallend ingestelde rechter middenvelder zou hij zeer geschikt zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 5 nov 2008 18:22
|
|
Kent iemand die jonge Belg Rits?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 5 nov 2008 19:43
|
|
Citaat: Het Belgische talent Mats Rits (°1993, GBA) staat al geruime tijd in de belangstelling van Ajax.
Tijdens het voorbije tussenseizoen had ie concrete interesse van een dozijn clubs (Ajax, PSV, Belgische top, OSC Lille,...), maar bleef bij GBA.
Werd door Ajax al meermaals uitgenodigd voor een stage(s).
Hij heeft dit seizoen als spelmaker reeds een 20-tal goals gemaakt en veel assists rondgestrooid.
Mats Rits is dus een spelmaker, het enige echte toptalent van zijn generatie dat nog in België actief is (Axel Bonemme en Thorgan Hazard spelen reeds in Frankrijk).
Daar zou vlug verandering in kunnen komen.
Ajax doet er immers alles aan om hem binnen te halen (via Urbain Haesaert).
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum7/1064.php
Citaat:
Topspeler in wording, hoor ik overal.
Geen wonder dat je dan interesse betoont.
Het is alvast een speler met een heerlijke stijl.
Technisch uitstekend, dominant, snel het spel verleggend, vista, afwerkerscapaciteiten, volop coachend.
Is kapitein van de Belgische U16.
Het enige 'probleem' is dat ie zich uitstekend voelt bij GBA.
Citaat: Maar staat hij ervoor open of niet? Heeft hier wel reeds stage gelopen. Dat deed hij niet tegen zijn zin, neem ik aan.
En ook nog een tornooi als ik mij niet vergis.
Hij staat ervoor open ja, anders doet ie dat allemaal niet.
Ik zei al dat ie zich ook uitstekend voelt bij GBA, hebben een goede jeugdopleiding hoor.
Er lopen daar veel talentjes bij GBA, al steekt Mats Rits er echt wel bovenuit.
Hij krijgt trouwens extra persoonlijke trainingen van o.a. Eric Viscaal (techniek).
Ik volg volgende dinsdag België U16 - Polen U16.
Als ik hem tref, zal ik het hem vragen.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Wo 5 nov 2008 20:03
|
|
Citaat: ?
Ja, ik heb hem zien spelen toen hij op stage was bij Ajax. Is een prima rechtermiddenvelder met zoals vermeld veel aanvallende impulsen. Hij kan ook als mid-mid spelen. Als Ajax hem kan halen, moeten ze dat zeker doen. Maar het is nog maar een eerste jaars B-junior, dus kan me voorstellen dat hij nog even wacht met een beslissing mits hij heel graag wil natuurlijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 5 nov 2008 20:05
|
|
Bedankt, Scio en Chivu 05!
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 6 nov 2008 12:57
|
|
Citaat: ?
Ja, ik heb hem zien spelen toen hij op stage was bij Ajax. Is een prima rechtermiddenvelder met zoals vermeld veel aanvallende impulsen. Hij kan ook als mid-mid spelen. Als Ajax hem kan halen, moeten ze dat zeker doen. Maar het is nog maar een eerste jaars B-junior, dus kan me voorstellen dat hij nog even wacht met een beslissing mits hij heel graag wil natuurlijk.
Hij heeft toch meegedaan met het Marveld toernooi in Groenlo vorig jaar met de C1 van Ajax?
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Do 6 nov 2008 16:37
|
|
Citaat: Jong Sparta denk ik niet in de beste samenstelling ook, gezien het doorschuiven van veel spelers naar 1?
Zou kunnen; degenen met wie ik sprak volgen Jong Sparta, maar zeiden dit niet.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Do 6 nov 2008 17:11
|
|
Nou ja, geen spelers als Duplan, Falkenburg en Poepon, die nog wel eens mee wilden spelen aan het begin van het seizoen.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 19:11
|
|
Citaat: Nou ja, geen spelers als Duplan, Falkenburg en Poepon, die nog wel eens mee wilden spelen aan het begin van het seizoen.
Ajax heeft qua leeftijd ook voldoende andere spelers.
Iemand als Poepon hoort niet meer in Jong Sparta, na Jong Ajax en het eerste van Willem II. Hetzelfde geldt uiteraard voor spelers als Silva, Delorge en Leonardo.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 10 nov 2008 20:52
|
|
Citaat: Enoh verliest met Jong Ajax van Jong PSV (1-2)
Written by Marc Daemen, Jacques Happe
Monday, 10 November 2008
Darko Bodul, beoogd opvolger van topscorer Klaas Jan Huntelaar startte maandagavond op de bank tegen Jong PSV. De Jong Ajacied raakte twee maanden geleden geblesseerd en was eindelijk weer fit genoeg om mee te doen. Verder doen (gewezen) A-spelers Hans Vonk, Enoh, Javier Martina en Edgar Manucharyan mee. Opvallende nieuweling in de punt van de aanval is A1-speler Geoffrey Castillion. Jong Ajax verloor uiteindelijk met 2-1.
Jong Ajax verdedigt een vierde plek en heeft drie punten voorsprong op Jong PSV. Begin dit jaar wonnen de Amsterdammers thuis van de Eindhovenaren met 2-1, nadat op de Herdgang met 3-1 werd verloren. De Ajacieden hijgen de koplopers in de nek. Jong NEC leidt mog steeds de dans maar de voorsprong is geslonken tot twee punten. Jong Feyenoord en Jong de Graafschap volgen op 1 punt van de Nijmegenaren. Na 45 minuten is de stand nog altijd 0-0. Hoewel de Amsterdammers een veldoverwicht hebben, heeft dit nog niet geresulteerd in een scoreverloop in het voordeel van Jong Ajax. Er waren twee kansen voor Javier Martina en een gele kaart voor een lekker agressieve Enoh, maar verder was het net iets te gezagig. Vlak voor rust knalde John Goossens de bal nog op de lat uit een vrije trap, maar daar moesten de pakweg duizend toeschouwers op Sportpark De Toekomst het wel doen. Na de theepauze moet er wat veranderen bij de thuisploeg, want met de tussenstanden op de andere velden (zowel Nec als Feyenoord staan voor en de Graafschap achter) heeft Ajax niks aan een gelijkspel.
Vlak na rust zijn het tegen de verhouding in toch de PSV-ers die op voorsprong komen. Uit een vrije trap weet Jonathan de bal onder keeper Hans Vonk door te mikken. De Zuidafrikaan oogt maandagavond niet sterk. Inmiddels is Castillion gewisseld voor Darko Bodul en heeft ook Jordi Schell het veld gelaten. Zijn vervanger is de andere Zuid-Afrikaan, Daylon Claasen. In de 69e minuut scoort dezelfde Jonathan nogmaals. De verdedigingd acht de buitenspelval goed te hebben ingezet, maar het bleek een farce. De PSV-er had geen kind aan Vonk, 0-2. Direct daarna haalde trainer Adrie Koster Enoh naar de kant en mocht A1-speler Marvin Zeegelaar zijn Jong Ajax-debuut maken. In de laatste tien minuten kwam de thuisploeg niet dichterbij, zodat met 2-1 verloren werd.
Highlow
Is er iemand van AF geweest? Ik ben zeer benieuwd naar hoe Bodul, Castillion, Zeegelaar en Enoh in jullie ogen speelden.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 10 nov 2008 21:31
|
|
Castillion is dus nu 2e spits van Jong Ajax. Hopelijk kan het snel gaan met die jongen en voor het eerste debuteren. Enoh kan nog wat meer ritme op doen tegen Volendam en dan moet hij er staan zondag. Bodul moet ook minuten maken tegen Volendam. Eigenlijk alleen maar voordelen vanavond, dat ze verloren hebben kan me niets schelen. Jammer voor die jongens, maar zondag moet het gebeuren.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 11 nov 2008 00:38
|
|
Ik ben er geweest.Het was behoorlijk druk bij de wedstrijd.Morgen zal ik wel iets over de wedstrijd schrijven.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 11 nov 2008 21:06
|
|
Citaat: Jongebloet wil vertrekken bij Ajax
Renaldo Jongebloet wil vertrekken bij Ajax. De aanvaller van Jong Ajax komt nauwelijks aan spelen toe en hoopt in de winterstop te vertrekken bij zijn werkgever. Dat meldt Ajax Showtime.
Jongebloet speelde dit seizoen slechts één helft. Siem de Jong en Evander Sno kregen de afgelopen week de voorkeur boven Jongebloet. Jongebloet heeft dinsdag met zijn zaakwaarnemer gesproken en zijn toekomst lijkt te liggen bij een andere club.
http://www.ajaxclub.nl/nieuws/Jongebloe ... _Ajax.html
|
Bart
|
Geplaatst: Di 11 nov 2008 22:07
|
|
Ben gisteravond wezen kijken naar Jong Ajax-Jong PSV.Het was geen goede wedstrijd wat mede kwam door het weer.Harde wind en
regelmatig een flinke bui.
Ajax begon aardig aan de wedstrijd met redelijk verzorgd voetbal door het goed benutten van de zijkanten.PSV had moeite met het spel van Ajax in het begin.Ajax kreeg ook een aantal aardige kansen maar een goede Cassio Ramos bracht goed redding.De grootste kans was voor Martina na een goede steekbal van Enoh.Ajax verloor naar mate de eerste duurde de grip over de wedstrijd en merd het wat evenwichter tussen bij de ploegen.Castillion en Schell hadden moeite met spel en konden de bal niet bij zich houden waardoor Ajax moeite had met de bal in de ploeg te houden.
PSV kon niet beter aan de tweede helft te beginnen door uit een vrije trap een doelpunt te maken waar Hans Vonk er niet goed uitzag.In de rust waren Claasen en Bodul erin gekomen voor Schell en Castillion wat ook beter ging doordat Ajax de bal beter in de ploeg kon houden en in een tempo hoger ging spelen wat niet in grote kansen kwam.PSV kwam er met moeite uit maar door slecht verdedegind optreden en ze dachten dat het buitenspel was kwam de 0-2 door weer Reis.Ajax bleef steeds op de zelfde door voetballen wat ook resulteerde in de 1-2 door Zeeglaar die de voorzet van Martina goed intikte.Ajax probeerde het nog wel maar het lukte niet meer.
Een leuke wedstrijd om te volgen maar door het weer was het moeilijk voetballen.Ik vond dat deze wedstrijd meer een gelijkspel had verdiend maar hopelijk leren ze hier uit.PSV maakt zijn kansen af die ze kregen en dat ontbrak bij Ajax.
Hans vonk: Speelde geen gelukkige partij waarin die weinig te doen had.
Nathaniel Will: Gister weer niet in de problemen gekomen in verdedegind opzicht maar moet aanvallend meer doen.
Toby Alderweireld: Goede trap en goed overzicht.Te weinig verdegiger in mijn ogen.Hij twijfelt te veel waneer die moet ingrijpen
Daley Blind: Voor een verdegiger komt die snelheid te kort en is geen mandekker.De afgelopen wedstrijden presteerde die redelijk op het middenveld.
John Goossens: Speelde tegen een echte rechtsbuiten waarin in die het niet slecht deed.Hij hapt nog te veel wat soms nog wel voor gevaarlijke situaties kan zorgen.
Danilo Campos: speelde rechts controleerd op het middenveld waar die het redelijk tot goed was.Speelde sober en is denk meer een positie voor hem dan aanvalende middenvelder
Eyong Enoh: speelde gisteren goed en was man van de wedstrijd met vaak onderscheppingen en had een aantal mooie ballen.
Jordi Schell: Kwan weinig in het spel voor en had moeite niveau.Was vaak de bal kwijt
Javier Martina: Speelde een goede wedstrijd waar die weinig moeite had PSV.Zal hard moeten werken aan zijn voorzet.
Geoffrey Castillionpeelde een ongelukkige wedstrijd maar kan beter.Werkte hard maar was ongelukkig met de bal.
Edgar Manucharyan: Wordt vaak door zijn medespelers niet begrepen wat die wil.Loopt vaak verloren rond.Als die de bal word het ook meteen dreigend.
Daylon Claasen: Viel goed in op de nummer tien positie.Verlegt vaak het spel goed naar de zijkanten in een sneltempo waardoor het spel meer dreiging geeft.
Darko Bodul: Speelde redelijk goed.Hield de bal goed vast en had geen last meer van zijn enkel.
Marvin Zeegelaar: Viel goed in.Hield het spel goed breed en durft een actie te maken.Mooi voor hem dat hij een doelpuntje meepakt.Goed seizoen speelt die, wat wordt beloont met een contract
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Wo 12 nov 2008 12:26
|
|
Mooi verslag Bart! Ik ben benieuwd of Goossens het eerste kan halen als linksback. Castillion is inmiddels 17 en als hij echt zo'n talent is moet hij binnenkort ook maar eens met het eerste worden betrokken. Manucharyan moet het ook maar eens laten zien. Hij staat al een paar jaar te boek als groot talent, maar is volgens mij volledig uit het beeld van het eerste verdwenen. Ik vind dat Jong Ajax sowiezo weinig met het eerste doet. Je ziet sommige namen al een tijdje, maar ze komen maar niet verder.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 12 nov 2008 16:27
|
|
Bedankt voor je verslag, Bart!
Ik dacht dat Bodul er pas later in de tweede helft in kwam, maar jij schrijft dat hij de gehele tweede helft meedeed. Denk je dat het uitproberen van Zeegelaar en Castillion in Jong Ajax voor herhaling vatbaar wordt geacht door Ajax?
Manucharyan loopt volgens mij al een jaar verloren rond bij Jong Ajax. Onbegrijpelijk dat Ajax die jongen niet verhuurt.
Verder snap ik niet waarom je Schell op zou stellen in plaats van Claasen en waarom Blind ooit nog achterin wordt opgesteld. Die jongen is achterin dra-ma-tisch.
Citaat: Jongebloet wil vertrekken bij Ajax
Renaldo Jongebloet wil vertrekken bij Ajax. De aanvaller van Jong Ajax komt nauwelijks aan spelen toe en hoopt in de winterstop te vertrekken bij zijn werkgever. Dat meldt Ajax Showtime.
Jongebloet speelde dit seizoen slechts één helft. Siem de Jong en Evander Sno kregen de afgelopen week de voorkeur boven Jongebloet. Jongebloet heeft dinsdag met zijn zaakwaarnemer gesproken en zijn toekomst lijkt te liggen bij een andere club.
http://www.ajaxclub.nl/nieuws/Jongebloe ... _Ajax.html
Lijkt me niet meer dan logisch dat Jongebloet vertrekt. Deze jongen gaat nooit het eerste halen bij Ajax.
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Wo 12 nov 2008 17:09
|
|
Ajax wilde Manucharyan in de zomer verhuren, maar hij was weer eens geblesseerd.
Castillion krijgt meer kansen in het tweede. Blind heeft in VI gezegt dat Castillion het goed doet en dat ze hem daarom regelmatig bij Jong Ajax willen zien spelen.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 12 nov 2008 17:14
|
|
Ok, goed nieuws wat Castillion betreft dus. Heb hem dit seizoen pas 1 keer zien spelen in de A1 en toen was het vrij dramatisch.
Stond er in dat interview nog meer interessants, Chivu?
|
Chivu 05
|
Geplaatst: Wo 12 nov 2008 17:24
|
|
Nee, het was ook geen interview maar een klein nieuwsbericht over het spitsenprobleem.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 12 nov 2008 18:08
|
|
Marvin Zegelaar maakt vanavond zijn debuut voor Ajax in Volendam. Deze jonge speler speelt normaliter in de A1, maar scoorde met Jong Ajax ook al tegen Jong PSV.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 18 nov 2008 19:40
|
|
www.ajaxshowtime.com
Citaat: Opstelling Ajax: Gentenaar; Kappelhof (A1), Delorge, Shakaasen (A1), Schilder; Sno, Sulejmani, Lazic; Leonardo, Bodul en Martina.
Sueljemani en Bodul in 1 elftal
|
Bart
|
Geplaatst: Di 18 nov 2008 22:49
|
|
Citaat: Jong Ajax wint van Katwijk
dinsdag 18 november, door sv, Amsterdam, 19:37u, AS
Jong Ajax heeft de ingelaste wedstrijd tegen Katwijk met 0-2 gewonnen. Na rust zorgden Miralem Sulejmani en invaller Edgar Manucharyan voor de treffers.
Ajax speelde met een combinatie-team van spelers van het eerste, tweede en de A1. Van de A-selectie deden Gentenaar, Schilder, Sno, Sulejmani, Leonardo en Martina mee.
Opstelling Ajax:
Gentenaar; Kappelhof, Delorge, Shakison, Schilder; Sno, Sulejmani, Lazic; Leonardo, Bodul en Martina.
Wissels: Hasselbaink, Jongebloet, Padt, Schell, Manucharyan en Apau.
Ajaxshowtime.com
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 18 nov 2008 23:26
|
|
Heeft Sulejmani een hele wedstrijd gespeeld? Helftje lijkt mij namelijk perfect met het oog op zondag.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 19 nov 2008 03:52
|
|
Citaat: Heeft Sulejmani een hele wedstrijd gespeeld? Helftje lijkt mij namelijk perfect met het oog op zondag.
Volgens het bericht stond hij basis en scoorde hij in de 2de helft. Maar ik weet niet of hij de volle 90 min heeft meegedaan.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 19 nov 2008 09:11
|
|
Citaat: Heeft Sulejmani een hele wedstrijd gespeeld? Helftje lijkt mij namelijk perfect met het oog op zondag.
Volgens het bericht stond hij basis en scoorde hij in de 2de helft. Maar ik weet niet of hij de volle 90 min heeft meegedaan.
Ik weet dat wel heb net even op ajax.nl gekeken en daar stond het volgende:Citaat: Rentree Gentenaar bij ‘Jong Ajax’
Katwijk, 18 nov 2008
Dennis Gentenaar heeft dinsdagavond zijn rentree gemaakt bij Jong Ajax. Katwijk werd met 2-0 verslagen. In Katwijk kwamen onder meer ook Micky Sulejmani, Robbert Schilder, Evander Sno en Leonardo in actie. Gentenaar is hersteld van een hernia.
,,Het was vooral een nuttige wedstrijd’’, vertelde Adrie Koster na de oefenwedstrijd. ,,Jongens die enige tijd geblesseerd zijn geweest of de laatste tijd weinig speelden, hebben vanavond speelminuten kunnen meepakken. Gentenaar heeft zelfs de hele wedstrijd gekeept.’’
Jong Ajax trad in een bijzondere samenstelling aan. Rondom de spelers die normaal ook tot de Beloftenselectie behoren, was een mix van A-junioren en spelers uit de A-selectie samengebracht. Koster maakte ook van de gelegenheid gebruik om enkele basisspelers van Jong Ajax rust te gunnen. Daley Blind, Daylon Claasen, Danilo en Nathaniël Will hadden vrijaf gekregen. De meegereisde A-junioren kregen een kans om zich te laten zien.
,,Iedereen is gelukkig heel gebleven, dus ook in dat opzicht is deze vriendschappelijke wedstrijd geslaagd’’, zei Koster. Tien minuten na de rust opende Micky Sulejmani de score. Een klein kwartier later hielp Edgar Manucharyan (kort daarvoor de vervanger van Sulejmani) de gelegenheidsploeg aan een tweede treffer. In Katwijk was de voltallige technische staf van de A-selectie getuige van het bijzondere optreden van de ‘Jong Ajacieden’.
Opstelling Jong Ajax:
Gentenaar; Kappelhof, Delorge (46. Apau), Shakison, Schilder; Lazic, Sulejmani (60. Manucharyan), Sno (70. Schell); Martina (46. Hasselbaink), Bodul en Leonardo (60. Jongebloet).
Dus heeft Sulejmani maar een uurtje meegedaan. Opvallend dat zijn vervanger ook gescoord heeft.
Leo niet, valt tegen van mij ik denk dat hij beter als supersub kan gezien worden omdat zijn manier van spelen niet 90minuten vol te houden is. Het is goed tegen tegenstanders die al wat "moe". zijn.
|