Forum
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Jong Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Jong Ajax
Maker: BertjeBekeken: 134173
Status: InactiefBerichten: 1761
+ Nieuw bericht <<<   <   13  |  14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20  |  21   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 7 okt 2008 20:32
Samenvatting Jong Ajax - Jong Fc Utrecht (3-0)
Bart

Geplaatst: Ma 13 okt 2008 17:27
Citaat:
Jong Ajax verslaat Jong AGOVV ruim

maandag 13 oktober, door highlow, Amsterdam, 18:30u, highlow.nl

Jong Ajax heeft de bekerwedstrijd tegen Jong AGOVV met 4-0 gewonnen. Door de overwinning is Jong Ajax met 7 punten uit 3 wedstrijden dichtbij plaatsing voor de volgende ronde.

Stanton Lewis opende in de eerste helft de score. Na rust scoorden spits Evander Sno (2x) en Kennedy. Naast Sno en Kennedy deden eerste elftal spelers Hans Vonk en Oleguer westrijdritme op bij de beloftes.

Opstelling Jong Ajax:
Hans Vonk; Nathaniel Will, Oleguer, Toby Alderweireld, Christian Supusepa; Laurent Delorge, Stanton Lewis, Danilo; Kennedy, Evander Sno, Vlatko Lazic.

Wissels: Sergio Padt, Renaldo Jongebloet, Jordi Schell, Marvin Hasselbaink, Mitch Apau, Tayfun Candan

Ajaxshowtime.com
Admin Rob

Forum berichten: 92
Geplaatst: Ma 13 okt 2008 21:27
Ajax speelde een prima partij, maar in het begin was AGOVV de baas. Lang duurde die brutaliteit niet: na zo'n tien minuten was de Apeldoornse storm uitgeraasd en konden de Ajacieden hun geliefde spel spelen, met een flinke uitslag.
Foto's op:
http://verusx.net/2008/10/13/bekerzege- ... ong-agovv/
en
http://www.rob-online.nl/jongajax/archi ... y_247.html
Bart

Geplaatst: Wo 15 okt 2008 19:30
Hoogtepunten Jong Ajax - Jong AGOVV (4-0)
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Wo 15 okt 2008 20:32
dank u bart voor de samenvatting.

Wat me opvalt het is natuurlijk maar een samenvatting maar dat Kennedy voorzetten geeft die aankomen. Ook die Will (rechtsback) vind ik redelijk tot goed spelen, kan hij niet de vervanger zijn van Silva, veel slechter lukt toch niet. Ook Sno stond goed te spelen op "9" positie, voor een middenvelder. AGOVV is natuurlijk geen top tegenstander.
Bart

Geplaatst: Ma 20 okt 2008 17:41
Jong Heerenveen-Jong Ajax

Opstelling Jong Ajax: Padt; Will, Alderweireld, Anita, Schilder; Claassen, Blind, Campos; Martina, De Jong en Goossens.

Bank: Bizot, Supusepa, Delorge, Lewis, Lazic, Hasselbaink en Delorge.
Bart

Geplaatst: Ma 20 okt 2008 22:27
Citaat:
Gelijkspel voor Jong Ajax in Heerenveen

Heerenveen, 20 okt 2008
Na drie opeenvolgende zeges slaagde Jong Ajax er maandagavond niet in te winnen van Jong Heerenveen. De competitiewedstrijd in Friesland eindigde in 0-0.

In een met kinderen volgepakt Abe Lenstra Stadion had trainer Adrie Koster zijn elftal flink gewijzigd ten opzichte van vorige week tegen Jong AGOVV. Het handje vol A-selectiespelers waarover de coach tijdens die bekerwedstrijd op de Toekomst kon beschikken - Oleguer, Evander Sno, Kennedy en Hans Vonk - speelde deze keer niet. In Heerenveen verschenen met Robbert Schilder, Vurnon Anita en Siem de Jong drie bankzitters van de wedstrijd Ajax - FC Groningen van afgelopen zaterdag aan de aftrap. Daarnaast was John
Goossens weer fit genoeg bevonden om te starten.

Koster was over het eerste deel van de wedstrijd nog te spreken. ,,De eerste helft speelden we redelijk. We waren duidelijk de betere ploeg alleen konden we de trekker maar niet overhalen. We bleven iets te lang breien waardoor we maar niet tot de afronding kwamen." Ondanks de dominantie van Jong Ajax kreeg ook de thuisploeg voor de theepauze nog een prima mogelijkheid, maar Toby Alderweireld kon de bal net voor de lijn keren.

,,In de tweede helft was het een stuk minder", erkende Koster. ,,Het was niet goed. Teveel mensen liepen uit hun positie en daardoor was het voetballend veel minder. Desondanks kregen we alsnog een aantal momenten waaruit we konden scoren." Daarbij doelde de trainer van Jong Ajax met name op de kans van invaller Stanton Lewis. Koud in het veld mocht de Zuid-Afrikaan alleen op de Heerenveen-goalie afstormen. Waar een lob op zijn plaats was geweest, schoot Lewis tegen de doelman aan. ,,Het was onnodig om hier punten te laten liggen."

Die constatering bleek helemaal vervelend toen Koster de eindstanden van de andere wedstrijden in de Eredivise voor Beloften ter gehore kreeg. ,,De concurrentie laat dus punten liggen. We hadden goede zaken kunnen doen en een stap naar de bovenste plaatsen kunnen zetten. Helaas, we hebben het aan onszelf te danken."

Ajax.nl
Bart

Geplaatst: Di 21 okt 2008 19:09
Citaat:
Nigerianen verslaan Jong Ajax

Amsterdam, 21 okt 2008
Een geďmproviseerd Jong Ajax speelde dinsdagmiddag op de Toekomst een oefenwedstrijd tegen een elftal van de Nigeriaanse voetbalschool van Clemens Westerhof. De Afrikanen wonnen het duel met 2-1.

Trainer Adrie Koster speelde met zijn team maandagavond nog voor de competitie tegen Jong Heerenveen (0-0) en kon vanzelfsprekend een dag later niet met hetzelfde elftal op de proppen komen. Het Beloftenteam werd daarom aangevuld met spelers van de jeugdopleiding.

Het Ajax-combinatieteam kwam tegen de Afrikanen goed uit de startblokken en nam in de eerste helft een terechte 1-0 voorsprong dankzij een treffer van Jordi Schell. Ook raakte Marvin Hasselbaink van afstand nog een keer de lat. Na rust werd Nigeria sterker. Een benutte penalty en een fraai doelpunt van dichtbij zorgde ervoor dat de gasten er met de overwinning vandoor gingen. Hoewel het om een oefenwedstrijd ging, werd de zege uitgebreid gevierd door de Nigerianen.

Ajax.nl

Hoogtepunten Jong Heerenveen- Jong Ajax (0-0)
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Wo 22 okt 2008 15:25
Ik ga maandag naar Jong Ajax kijken. Hopelijk speelt Claasen nu eindelijk eens.
Riejuh

Geplaatst: Ma 27 okt 2008 19:46
bron: www.ajaxshowtime.com

Citaat:
Jong Ajax wint van Jong RKC: 4-0

maandag 27 oktober, door SV, Amsterdam, 18:58u, AS

Jong Ajax heeft de competitiewedstrijd tegen Jong RKC met 4-0 gewonnen. Eerste elftalspeler Evander Sno (foto) scoorde tweemaal.

Trainer Adrie Koster kon een beroep doen op Hans Vonk, Kennedy, Javier Martina en dus Evander Sno die opnieuw in de spits stond. Linksback John Goossens scoorde alweer zijn 5e doelpunt van dit seizoen.

Opstelling Ajax: Vonk; Will, Alderweireld, Delorge, Goossens; Campos, Blind, Claassen (78' Schell); Kennedy, Sno en Martina.

Scoreverloop:
33' Sno 1-0
61' Blind 2-0
79' Goossens (penalty) 3-0
87' Sno 4-0

Pinchhitter Sno? In de tijd van jong-oranje speelde hij daar toch ook, volgens mij ook niet onverdienstelijk. Toch al 4 goals gescoord bij Jong-ajax
Bart

Geplaatst: Ma 27 okt 2008 22:48
Sno speelde inderdaad goed.Gelukkig hebben we hem gehaald, hebben we nu toch nog een reservespits :mrgreen:.
Admin Rob

Forum berichten: 92
Geplaatst: Di 28 okt 2008 01:24
Vond je Sno goed spelen? Hij scoorde wel twee keer, maar verder heb ik weinig goeds van hem gezien. Pas toen aan het einde van de wedstrijd RKC vermoeid raakte, kon hij pas zijn tegenstander passeren. Verder had hij te weinig oog voor zijn medespelers en leidde daardoor veel balverlies.
Overigens speelde heel Jong Ajax vooral voor rust in een veel te laag tempo, pas toen het na de pauze omhoog ging kwamen de kansen en kon men de score verder uitbouwen.
Mijn foto's van dit duel staan op:
http://www.rob-online.nl/jongajax/archi ... y_259.html
Bart

Geplaatst: Di 28 okt 2008 05:11
Hij is niet iemand die een man kan paseren.Ik vond hem vrij sterk aan de bal en was meestal aan speelbaar.Laat ik het dan zo eggen hij was een van de betere bij Ajax kant.Ik vond het een gewoon een slechte wedstrijd waar Sno redelijk tot goed speelde.Met het balverlies vond ik het wel meevallen maar als die balverlies had kwam het mede doordat er geen goede aansluiting was vanuit het middenveld.
Bart

Geplaatst: Di 28 okt 2008 17:41
Samenvatting Jong Ajax - Jong RKC (4-0)
Eto'o

Geplaatst: Di 28 okt 2008 22:13
Citaat:
Vond je Sno goed spelen? Hij scoorde wel twee keer, maar verder heb ik weinig goeds van hem gezien. Pas toen aan het einde van de wedstrijd RKC vermoeid raakte, kon hij pas zijn tegenstander passeren. Verder had hij te weinig oog voor zijn medespelers en leidde daardoor veel balverlies.

Sno is een jongen die als spits altijd genoeg fout zal doen, maar gisteravond was hij toch betrokken bij drie van de vier goals en nog een aantal andere gevaarlijke situaties. Hij kan ondanks z'n matige eerste aanname een bal bij zich houden en ziet het spelletje aardig, hoewel z'n handelingssnelheid altijd in de steek zal laten.

Wie pas echt dramatisch speelde was Kennedy. Heeft werkelijk geen bal geraakt. Helaas voor hem, want er zaten wel wat scouts en zaakwaarnemers op de tribune. Ik denk dat Delorge wel een goede indruk heeft gemaakt. Wat me opviel is dat hij en met name Vonk Alderweireld ontzettend veel coachten. Alderweireld speelde dan ook wel een prima pot, maar ik vond het toch altijd wel een veeg teken.

Claasen zag ik voor het eerst een complete wedstrijd spelen en dat beviel me wel. Constant aanspeelbaar, goed inzicht, hoge handelingssnelheid en speelt veel naar voren. Wel wat klein en heeft derhalve ook wat moeite om ballen af te pakken, maar ik was erg tevreden over wat ik zag.

Blind viel me ook deze keer niet mee. Op het middenveld is het duidelijk beter dan achterin, maar ik zie nog steeds niet waar alle ophef over is. Sowieso zie ik verder geen enkele van deze jongens het eerste halen.

Verder was het vooral leuk om weer eens op de toekomst te zijn. Blind, Van Basten, Van 't Schip, Witschghe, Blind, Wamberto, Tahamata, Van As (scout NAC), Sulejmani, Bodul, Lewis, Vermeer, Lens, Vorm en Benson waren allemaal aandachtig toeschouwer.
Bart

Geplaatst: Wo 29 okt 2008 05:27
Ik ben dat van Basten redelijk betrokken is bij de jeugd van Ajax.Als jong Ajax thuis moet is die er vaak bij en ook bij de A1 komt die regelmatig kijken.Wat de voorgaande hoofdtrainers minder hadden.

Claasen vond ik gister niet speciaal spelen.Won vrij weinig deuls en mocht meer de bal opeisen.Ik vond hem een van zijn mindere wedstrijden spelen maar ondanks dat haalde die toch een redelijk niveau.
Riejuh

Geplaatst: Wo 29 okt 2008 09:28
Dat van Basten betrokken is bij de jeugd moet ook wel aangezien hij de baas is over het voetbaltechnische gebied bij ajax. Hij laat ook blijken dat hij de toekomst belangrijk vindt zo, kijk ook naar het aantal jeugdspelers wat hij al heeft gevraagd. Verder hoop ik ook dat hij op termijn samen met Danny Blind ervoor gaat zorgen dat we weer de beste jeugdopleiding van Nederland krijgen, de juiste persoon lijkt mij hiervoor F. de Boer of Dennis Bergkamp.

Even een vraagje tenopzicht van Bodul, weet iemand hoelang het nog duurt voordat hij weer fit is?
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Do 30 okt 2008 16:29
Citaat:
Ik ben dat van Basten redelijk betrokken is bij de jeugd van Ajax.Als jong Ajax thuis moet is die er vaak bij en ook bij de A1 komt die regelmatig kijken.Wat de voorgaande hoofdtrainers minder hadden

Het volgen van die elftallen is gewoon een taak die hij heeft als hoofdtrainer. Dat is bij andere clubs niet anders. Wat overigens wel opvallend is, is dat hoofd scouting Spijkerman ook vaak bij jeugdwedstrijden is (heb hem al een paar keer gezien bij A1 of B1).
Eto'o

Geplaatst: Za 1 nov 2008 16:45
Afgelopen maandag was hij ook bij Jong Ajax inderdaad, Chivu. Overigens heb ik al eerder ergens gelezen dat Spijkerman bij het eerste elftal erg goed kan opschieten met de jonge spelers. Misschien begeleidt hij een aantal jongens in de jeugd?
Bart

Geplaatst: Ma 3 nov 2008 22:17
Citaat:
Jong Ajax toont veerkracht

Rotterdam, 03 nov 2008
Na een stroeve start ontketende Jong Ajax zowaar een doelpuntenregen in de uitwedstrijd tegen Jong Sparta. De Amsterdamse Beloften knokten zich terug van een 2-0 achterstand en wonnen het treffen met 2-4.

Jong Ajax liet twee verschillende gezichten zien tegen Jong Sparta. Voor de rust maakten de Ajacieden het vooral zichzelf bijzonder lastig. Het tempo lag te laag, kansen bleven onbenut en er werd niet scherp genoeg verdedigd. De Rotterdammers kregen veel tijd en ruimte om te voetballen. Het leverde de gastheren binnen een half uur de openingstreffer op. Melvin Zaalman profiteerde van alle tijd en ruimte die hem werd gegund. De rappe aanvaller krulde de bal van buiten de zestien fraai voorbij doelman Sergio Padt: 1-0.

Zeven minuten later sloeg Zaalman opnieuw toe. Dit keer werd het matige verdedigen nóg harder en duidelijker afgestraft. Totaal ongedekt mocht de Spartaan de bal van dichtbij intikken: 2-0. Vooral spits Leonardo en aanvallende middenvelder Danilo kregen grote kansen om de gasten nog voor rust dichterbij Jong Sparta te brengen. De Ajacieden faalden in de afronding. Het was exemplarisch voor het niveau dat de Ajacieden haalden in de eerste helft.

,,We waren gewoon niet scherp’’, keek linksbuiten John Goossens terug op het eerste bedrijf. Ook Jong Ajax-trainer Adrie Koster schuwde de kritiek niet. ,,Het was heel matig. De eerste helft speelden we heel mat. Onverklaarbaar mat eigenlijk’’, oordeelde de trainer. ,,In de rust hebben we goed met elkaar gesproken. Invaller Jordi Schell moest in het vervolg voor meer diepte zorgen in ons spel.’’

Jong Ajax toonde in de tweede helft een ander aangezicht. Ook de ‘diepgang’ van middenvelder Schell deed het Amsterdamse spel goed. Jong Ajax verhoogde de druk op het doel van Cor Varkevisser. Het leverde de ploeg van Adrie Koster vlak na de hervatting al de aansluitingstreffer op. Aanvoerder Daley Blind schoot van afstand raak, maar kreeg daarbij wel hulp uit onverwachte hoek. Keeper Varkevisser blunderde opzichtig bij zijn poging om de inzet van Blind te keren. Na een dramatische verwerking rolde de bal tergend langzaam over de doellijn.

De eerste Amsterdamse treffer werkte bevrijdend voor Jong Ajax. Nog geen minuut na de 2-1 zorgde Leonardo voor de gelijkmaker. Een snoeihard schot van John Goossens (dat via de lat achter de lijn belandde) bracht de bezoekers zowaar op voorsprong. Een kwartier later werkte de linksbuiten de bal op subtielere wijze voorbij Varkevisser: 2-4. De mix van werklust, veerkracht en een flinke dosis geluk leverde Jong Ajax uiteindelijk toch nog een enerverende overwinning op.

,,We hebben vandaag niet goed gespeeld en ook geluk gehad’’, besloot Koster. ,,Volgende week spelen we tegen Jong PSV. Dat is een wedstrijd waarvoor ik vooraf niemand op scherp hoef te zetten.’’

Koploper Jong NEC ging maandagavond met 2-0 onderuit bij Jong FC Twente. De spanning neemt daarmee toe in de top van de Eredivisie voor Beloftenelftallen. Jong Ajax bezet de vierde plaats. Het verschil met de koploper uit Nijmegen bedraagt ‘slechts’ twee punten. Jong De Graafschap en Jong Feyenoord staan respectievelijk tweede en derde. De Doetinchemmers en de Rotterdammers hebben een punt minder dan Jong NEC.

Opstelling Jong Ajax: Padt; Silva, Alderweireld, Anita, Schilder; Claasen (46. Schell), Danilo, Blind; Delorge, Leonardo en Goossens.

Wissels: Peristeridis, Will, Supusepa, Manucharyan, Schell, Jongebloet, Lazic.

Ajax.nl
Riejuh

Geplaatst: Ma 3 nov 2008 22:39
Het is jammer dat Urby het de laatste tijd goed doet, anders had ik John toch een kans gegeven in het eerste elftal. Wat mij uit de verhalen over John blijkt is dat hij zijn draai gevonden heeft, laat het hopen. Overigens staat er op highlow.nl ook nog een column over John Goossens, ik zal het posten in zijn topic.
Demosthenes

Forum berichten: 562
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 22:50
Jaren geleden dacht ik op de BRT een samenvatting te zien te krijgen van Vergeten tegen Vergeten. De verslaggever begon met: uit de eerste helft laten we niets zien, die was niet om aan te zien, U krijgt nu enkele beelden uit de tweede helft. Dit verslag zou kunnen bestaan uit “het was 75 minuten ellende”, zeker in de eerste helft was dit Ajax het slechtste dat ik de afgelopen jaren (ik volg de jeugd wat intensiever gedurende meer dan tien jaar) heb gezien. Het herstel in de tweede helft kwam op conto van de blunderende Varkevisser, die Ajax in de wedstrijd hielp.

De opstelling: Sergio Padt in het doel, achter Bruno Silva, Toby Alderweireld, Vurnon Anita en Robbert Schilder. Midden Daylon Claassen, Danilo de Sousa (zoon van Wamberto) en Daley Blind. In de voorhoede, beetje hangend op rechts: Laurent Delorge, Leonardo in de spits en John Goossens weer rechtsbuiten.

Wat er tactisch achter zat is mij niet duidelijk geworden. Delorge is geen rechtsbuiten, liet zich terugzakken, waardoor Daylon Claassen niet in het spel werd betrokken. Zijn eerste balcontact kwam na ruim vijf minuten, hij pakte de bal af van een Spartaan die meteen een overtreding beging. Hij kreeg na veertien minuten zijn eerste bal van een Ajacied. John Goossens kreeg na elf minuten zijn eerste bal(contact), een inworp die hij door kon koppen! Sergio Padt had op dat moment de bal al zeker tien keer toegespeeld gekregen.

Alles verliep via rechts, gevaarlijk werd Ajax als een Spartaan in de fout ging, dat gebeurde regelmatig, Spartanen waar ik mee zat te praten waren verbaasd over het slechte spel van Sparta. Het kwam erop neer dat afgesproken leek dat na drie balcontacten de tegenstander de bal toegespeeld kreeg.

Kansen kreeg Ajax: Leonardo alleen op de keeper: naast, Danilo na doorzetten van Delorge probeerde de bal met beide benen in het doel te schieten. Leonardo weer alleen voor de keeper en na 40 minuten dacht hij:”er moet eens een bal tussen de palen komen”, hij schoot recht in de handen van Varkevisser. Delorge kreeg een mooie kopkans na een strakke voorzet van Goossens, maar hij sprong meer voor het fatsoen dan om te proberen de bal te raken, hij kwam net boven het gras uit.

Leonardo mag weer eens doorlopen, maar staat schuin voor het doel. Hij krijgt de bal niet bij de medespeler die recht voor het doel staat, op ± 10 meter, die daar rustig staat te wachten.

Sparta stond op dat moment met 2-0 voor. Terecht? Nee, want ook Sparta speelde slecht. Het eerste doelpunt: terugspeelbal op Padt, weliswaar was dat niet nodig, maar iedere tweede bal werd teruggespeeld; hij trapt de bal wel hoog, maar niet ver weg. Daley Blind springt niet voor het duel, niet voor de bal, een Spartaan wel en Zaalman staat ineens vrij en plaatst de bal achter Padt.

Het tweede doelpunt was te triest om niet te gaan schateren. Ajax krijgt halverwege eigen helft een ingooi. Silva of Delorge (vergeten) gooit de bal te slap naar Alderweireld, die denkt “die bal komt wel”. Joey Godee (ex-Ajax, scoorde vorig seizoen zo vaak tegen de A1) zit ertussen, wint van Alderweireld en kan zo doorlopen richting doel. Hij had zelf kunnen schieten, maar koos ervoor EEN VAN DRIE WACHTENDE SPARTANEN de kans te geven, geen Ajacied in de buurt: 2-0 (Zaalman)

Geen strakke pass gezien, ballen die over 20 meter moesten worden verplaatst hadden na 20 meter een afwijking van 5 ŕ 10 meter, het hele elftal op Padt en Anita na had kunnen worden gewisseld. Waarom een bal over 20 meter met een mooie boog door de lucht spelen, als dat ook strak over de grond kan???

Ik kan blijven schrijven!!! De doelpunten van Ajax.

Zo'n tien minuten na rust is er en slap schot van (ik dacht Daley Blind met rechts, maar er werd omgeroepen Jordy Schell) de bal rolt eerst uit de handen van Varkevisser, daarna door de benen van Varkevisser en komt net na de lijn tot rust: 2-1

De Spartaverdedigers staan nog te dromen, praten over de 2-1, Leonardo krijgt e bal en kan zo doorlopen: 2-2.

Ik denk, zo'n minuut of acht later: een corner, de bal komt bij Goossens die op de rand van het strafschopgebied staat, hard uithaalt en via onderkant lat: 2-3, een normaal doelpunt.

Even later: een slap schot, recht op Varkevisser, die laat de bal eerst maar tegen zijn borst komen, verspeelt zo de bal, Goossens tikt de 2-4 binnen.

Nog meer kansen? Mooie voorzet Goossens, slap schot van Schell, maar Varkevisser doet moeite de bal te ontwijken??? Hij is de bal kwijt, een verdediger kan ruimen. Leonardo nog een kans, Goossens nog een kans en dan lijkt Ajax goed, maar in dit geval kan ik zeggen: Sparta was uitermate slap.

Een volgend dieptepunt: een vrije trap voor Ajax, na een overtreding op Goossens, op 20 meter van het doel. Silva trapt de bal, geschat zo'n vijftien meter over en tien meter naast! Is nooit geleerd dat de bal in het doel moet, i.p.v. Naast en over?

Sergio Padt

Deelde niet in de malaise en redde vlak voor tijd formidabel, kwam zijn doel ook goed uit, maar heerst nog niet in het strafschopgebied. Hij scoorde een “goed”.

Bruno Silva

Eerste helft erg slap, herstelde zich gedeeltelijk in de tweede helft. Mijn vraag:”wat doet hij de hele wedstrijd in Jong Ajax? Drie weken geleden in het nationale team van Uruquay, ni tegen Jong Sparta. Hij wordt daar niet beter van

Toby Alderweireld

Speelde niet sterk, vergiste zich wel eens in de balsnelheid, was zeker niet onklopbaar (zie de 2-0)

Vurnon Anita

Voetballend niet slecht, weinig fouten, bood zich regelmatig aan.

Robbert Schilder

Tweede helft was hij goed, over zijn eerste helft zal hij niet tevreden zijn.

Daylon Claassen

Speelde niet sterk, maar ik denk dat dit vooral door de organisatie kwam. Na rust speelde Jordy Schell voor hem en die deed dat veel meer naar voren.

Danilo de Sousa

Ik vrees dat hij er niet zal komen. Wat hij doet is te vrijblijvend en hij gaat het duel niet aan, hij trekt zijn been al in als de tegenstander aanstalten maakt de bal te willen pakken. Technisch wel leuk, maar ik denk eerder aan eerste divisie.

Daley Blind

Aanvoerder; ik heb hem met rechts een lange bal zien geven, hij kan het wel 9ook al kwam die bal niet aan), maar waarom doet hij alles in zo'n laag tempo? Hij raakte vaak de bal kwijt, omdat de coaching ontbrak? Zal wel, maar hij is toch echt zelf in eerste instantie verantwoordelijk voor de voortzetting. Hij ging in de tweede helft wel duels aan, maar was niet altijd de winnaar. Wanneer zet hij de stap naar Ajax 1? In dit tempo zullen er vijftien geblesseerd moeten zijn, denk ik.

Laurent Delorge

Geen rechtsbuiten, speelt waarschijnlijk in Jong Ajax om verkocht te kunnen worden, maar denk dat het AFO wordt, omdat ze hem daar kennen. Er zal vanavond geen scout opgefleurd zijn.

Leonardo

Slechte eerste helft, lag ook in de tweede helft vaak op de grond, maar scoorde wel, was in de tweede helft bedrijvig en dreigend.

John Goossens

Had hem graag als back gezien, maar hij speelde weer als linksbuiten. Had drie mooie passes, wel strak, scoorde twee keer, m.a.w. Mooie cijfers (had er drie kunnen maken), maar kwam in de eerste helft nauwelijks in het spel voor.

Invaller Jordy Schell

Lijkt mij nog steeds te licht voor de top.

Onder de reserves die niet zijn ingevallen: keeper Costas Peristides!!! Is hij ineens zo goed geworden?? en Edgar Manucharyan, m.a.w. Niet geblesseerd. Ik heb de namen van de reserves (ik kon ze niet zien zitten) van de spelersinfo die werd uitgedeeld.

Al met al een lang verslag, vooral omdat het “Comedy Capers” leek (dat voor de alleroudsten) De tweede helft was acceptabel, maar vooral door de blunders van Varkevisser kwam Ajax weer in de wedstrijd.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 23:37
Bedankt voor het verslag, Demos! Zie jij Alderweireld, Claassen, Danilo de Sousa en Blind het eerste halen?
Demosthenes

Forum berichten: 562
Geplaatst: Ma 3 nov 2008 23:49
Citaat:
Bedankt voor het verslag, Demos! Zie jij Alderweireld, Claassen, Danilo de Sousa en Blind het eerste halen?

Nee. misschien, Nee en Nee, dan heb ik het over blijvend in het eerste. Het kan zijn dat Daley Blind als laatste man met een sterke voorstopper en goede backs beter uit de verf komt.

Claassen? Ik heb hem vaker zien voetballen en duidelijk beter dan vanavond. Ik begreep echter niet wat hij zou moeten doen met Delorge zo dicht bij hem.

Alderweireld moet sneller en meedogenlozer worden, Danilo beslissender en harder.
methodmich

Forum berichten: 787
Geplaatst: Di 4 nov 2008 16:59
Jong Sparta denk ik niet in de beste samenstelling ook, gezien het doorschuiven van veel spelers naar 1?
+ Nieuw bericht <<<   <   13  |  14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20  |  21   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.314.650 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Toekomst » De Jeugd & Ajax-filialen » Jong Ajax
Ga
Zoeken: