Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 09:44
|
|
Citaat: Ajax: vertrek na diefstal
AMSTERDAM - Ajax heeft in overleg met de speler het contract van Vito Wormgoor (19) ontbonden. De speler van Jong Ajax, die in de voorbereiding door Marco van Basten bij het eerste werd gehaald en meespeelde in de oefenwedstrijd tegen Excelsior ’31, bekende in de kleedkamer geld te hebben gestolen van Edgar Manucharyan. Bij Ajax wenst niemand commentaar op het voorval te geven.
Telesport.nl
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 10:22
|
|
Citaat: Adrie Koster blikt vooruit
Amsterdam, 24 aug 2008
Jong Ajax start maandag met het Eredivisie-seizoen en mag direct tegen Jong Feyenoord aantreden. ,,Dat is een leuk affiche”, vindt trainer Adrie Koster. ,,Dan weten we meteen hoe we ervoor staan.”
Maar bij een Beloftenteam gaat het niet om presteren alleen. Opleiden is minstens zo belangrijk. ,,Soms bijt het elkaar wel eens”, vindt Koster. ,,Je probeert opleiden en presteren zoveel mogelijk samen te laten gaan, maar het komt wel eens voor dat opleiden ten koste van de prestatie gaat. Daarin moeten we de gulden middenweg zien te vinden.”
In de voorbereiding heeft Koster een goed beeld gekregen van zijn spelers. ,,Een voorbereiding is er om iedereen goed te leren kennen, te kijken waar de kwaliteiten van de spelers liggen. Elke speler krijgt de gelegenheid te laten zien wat hij in huis heeft. Waar onze kracht als team ligt moet nog blijken, maar ik heb de laatste weken gezien dat in deze ploeg veel voetballend vermogen zit. Nu moeten we groeien naar een goed collectief, zodat ons team op alle plaatsen in het veld goed staat. Binnen dat collectief zullen spelers in staat zijn om uit te blinken.”
De laatste weken kreeg Koster vier spelers over die door Marco van Basten uit de A-selectie waren verwijderd. Wie denkt dat daardoor een negatieve sfeer ontstond in het Beloftenteam heeft het mis. ,,Die jongens hebben zich heel positief opgesteld. Ze doen er alles aan om helemaal fit te zijn. Ik heb het niet als nadeel ervaren dat ze bij Jong Ajax zijn gekomen. Het is eerder nog een voordeel omdat de jonge jongens kunnen zien welke kwaliteiten zij hebben.”
Adrie Koster: ,,Ik ben benieuwd hoe het elftal zich houdt ten opzichte van de andere clubs en hoe de spelers zich individueel zullen ontwikkelen."
Afgelopen maandag begon het seizoen officieel met het bekerduel tegen Jong FC Omniworld. Maar trainer Koster rekent die wedstrijd eigenlijk nog tot de voorbereiding. ,,Wij hebben een redelijke tot goede eerste helft gespeeld, waarin we binnen tien minuten op een 2-0-voorsprong kwamen en uitliepen naar 4-0 met soms goede momenten. Verdedigend stonden we goed, er zat veel beweging in de ploeg en we scoorden makkelijk. Met 4-0 was de wedstrijd gespeeld en die stand ging ten koste van de scherpte. We bleven domineren maar waren nonchalant. Dat sluipt er in en daar moeten we wat aan doen. Maar blijkbaar is het bij zo’n stand moeilijk om de concentratie vast te houden.”
Met het duel tegen Jong Feyenoord gaat het seizoen écht van start. ,,Ik ben benieuwd hoe het elftal zich houdt ten opzichte van de andere clubs en hoe de spelers zich individueel zullen ontwikkelen. Het doel van Jong Ajax is zoals altijd tweeledig. We willen zo hoog mogelijk eindigen in de competitie en spelers dusdanig opleiden dat ze het laatste stapje naar Ajax 1 kunnen maken. Die twee elementen proberen we zoveel mogelijk samen te laten gaan.”
Want presteren is ook belangrijk om zo goed mogelijk te kunnen opleiden. De aanstaande tegenstander van Ajax, Jong Feyenoord, speelde vorig seizoen bijvoorbeeld niet op het hoogste niveau. ,,Dat kan nooit de bedoeling zijn. Het is vorig seizoen grotendeels langs mij heen gegaan dat Jong Feyenoord niet in de Beloftencompetitie speelde omdat ik naar Ajax 1 ben gegaan. Maar het is natuurlijk niet goed als het Beloftenteam van een topclub in de eerste divisie speelt. Daarom is het goed dat Jong Feyenoord weer terug is. En het is een natuurlijk een leuk affiche dat we direct tegen ze spelen!”
Ajax.nl
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 10:42
|
|
Tja waarom zou hij geld stelen? Hij krijgt toch best een behoorlijk salaris voor een jeugd speler? Tuurlijk, Edgar verdient meer met zijn Ajax 1 salaris, maar et lijkt me niet dat Vito hoeft te stelen toch?
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 11:38
|
|
Tenzij je steelt om te overleven is stelen nooit gerechtvaardigd... Normen en waarden, fatsoen en discipline moeten ook gerespecteerd worden. Niet alleen in de maatschappij, maar ook gewoon in de sport.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 11:43
|
|
Als een jeugdspeler van Ajax steelt, dan neem ik aan dat hij een gok- of drugsprobleem heeft. Ik vind het in ieder geval goed van Ajax dat men de reden van ontslag niet naar buiten brengt. Ik hoop voor die jongen dat hij nog een andere club kan vinden, want voetballen is waarschijnlijk het enige dat hij kan.
|
Merick
Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 22:47
|
|
Ajax moet de spelers echt beter gaan betalen...
|
svvenn
Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 23:21
|
|
Citaat: Als een jeugdspeler van Ajax steelt, dan neem ik aan dat hij een gok- of drugsprobleem heeft. Ik vind het in ieder geval goed van Ajax dat men de reden van ontslag niet naar buiten brengt. Ik hoop voor die jongen dat hij nog een andere club kan vinden, want voetballen is waarschijnlijk het enige dat hij kan. Ik heb klasgenoten die hem goed kennen. Ik zal is navraag doen. De eerste reactie was in ieder geval dat ze zich niet voor konden stellen dat hij steelde. Wel konden ze zich voorstellen dat hij zou hebben geslagen of iets dergelijks.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 11:45
|
|
Citaat: Ajacied stal 'eigen' 150 euro
Bron: De Telegraaf
Het geld dat Vito Wormgoor (19) in de kleedkamer van Jong Ajax van Edgar Manucharyan stal, was hetzelfde bedrag dat hij de Armeniër eerder had geleend. Ondanks meerdere verzoeken van Wormgoor om die 150 euro eindelijk eens terug te betalen, weigerde Manucharyan zijn schuld af te lossen.
De verdediger pakte daarom zelf zijn geld terug. Ajax besloot vervolgens, in overleg met de speler, zijn contract te ontbinden. In de voorbereiding speelde hij nog mee met Ajax 1 tegen Excelsior’31 en hevelde Marco van Basten hem tijdelijk over naar de A-selectie.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 12:14
|
|
Ajax.nl:
Citaat: Jong Ajax begint later
Amsterdam, 25 aug 2008
De aftrap van de competitiewedstrijd Jong Ajax - Jong Feyenoord wordt een kwartier later verricht. Het eerste duel in de Beloftencompetitie begint nu om 18.45 uur en wordt gespeeld in de Amsterdam ArenA.
Het duel wordt live uitgezonden op het Eredivisiekanaal. De toegang tot het duel van de ploeg van de trainers Adrie Koster en Aron Winter is gratis.
Zijn er nog meer mensen die vanavond gaan kijken?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 12:32
|
|
Ik ga er zeker heen. Wiedes, die hier nog niet heel bekend zal zijn maar dit seizoen wel vaker gaat posten, ook.
|
ajacied18
Forum berichten: 54
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 12:48
|
|
Citaat: Ajax.nl:
Citaat: Jong Ajax begint later
Amsterdam, 25 aug 2008
De aftrap van de competitiewedstrijd Jong Ajax - Jong Feyenoord wordt een kwartier later verricht. Het eerste duel in de Beloftencompetitie begint nu om 18.45 uur en wordt gespeeld in de Amsterdam ArenA.
Het duel wordt live uitgezonden op het Eredivisiekanaal. De toegang tot het duel van de ploeg van de trainers Adrie Koster en Aron Winter is gratis.
Zijn er nog meer mensen die vanavond gaan kijken?
Waar staat trouwens dat het word uitgezonden op het eredivisiekanaal?
|
Bart
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 15:50
|
|
Ik ga er ook heen.Vak m kun er toch in?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 16:22
|
|
De omloop aan de lange zijde Oost is open, Bart.
Anita, Sarpong en Vermeer doen volgens Chivu05 vanavond mee. Blind, Bodul en Claasen doen vast ook mee, dus er valt vanavond genoeg te zien.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 16:56
|
|
Is alleen Oost open, Thomas?
|
Benji
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 17:09
|
|
Highlow:
Citaat: De seizoensopening van de competitie tegen Jong Feyenoord, de Kleine Klassieker, wordt om 18.45 uur in de ArenA gespeeld. De tribunes zijn te bereiken via ingang M op Noord. De toegang is gratis.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 21:00
|
|
Dramtische wedstrijd. Alleen Daley Blind, Vermeer, Sarpong en Bodul een voldoende. Die linksback was drama. Blind vond ik echt goed.
De verdediging was gewoon echt zwak. Als deze verdediging maar geen voorbode is voor de verdediging van Ajax 1.
|
ajacied18
Forum berichten: 54
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 21:29
|
|
Citaat: Dramtische wedstrijd. Alleen Daley Blind, Vermeer, Sarpong en Bodul een voldoende. Die linksback was drama. Blind vond ik echt goed.
De verdediging was gewoon echt zwak. Als deze verdediging maar geen voorbode is voor de verdediging van Ajax 1.
Ik hoorde dat Bodul aardig wat kansen had gemist?
|
Benji
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 21:55
|
|
Hij had niet echt een gelukkige wedstrijd, maar je ziet aan die jongen dat hij gewoon wel wat kan. Vooral technisch vond ik hem zeer behoorlijk, hij wist af en toe goed z'n mannetje het bos in te sturen. Het afmaken moet echter een stuk beter.
Linksback (Supusepa) was inderdaad een wandelend drama vanavond. Bij de laatste goal speelt die vent van Feyenoord die bal 30 meter naar voren en loopt simpelweg veel harder dan hem --> vrije voorzet --> goal.
Blind liet af en toe ook wel wat van z'n klasse zien, technisch is het allemaal in orde.
Viel me wel op dat er nogal wat ballen van voeten afsprongen en passes onzuiver waren, dat mag eigenlijk in deze leeftijdsklasse niet meer zoveel gebeuren.
Erg jammer was dat Claasen niet meespeelde, dat had ik toch wel verwacht. Die had sowieso wat meer kunnen brengen dan Danilo, die amper in het stuk voorkwam.
Alderweireld oogt erg onzeker aan de bal, wist niet wat hij ermee aan moest.
PS. Hofland, wat een dramatische verdediger, door de lucht gaat het nog, maar over de grond...
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 22:51
|
|
Goossens valt in en krijgt rood? Wat had hij gedaan dan..?
|
Benji
|
Geplaatst: Ma 25 aug 2008 22:57
|
|
Vliegende tackle, terecht rood.
|
Wiedes
Forum berichten: 25
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 01:12
|
|
Ik vond Macintosh goed spelen, jammer dat hij uitviel. Blind was af en toe goed, maar te nonchalant voor een echte verdediger als je het mij vraagt. Bodul wordt denk ik een hele goede, is sterk, technisch en loopt heel goed vrij. Kreeg weinig hulp van met name een dramatische Wampie-junior.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 05:31
|
|
MacIntosh maakte op mij ook wel een goede indruk. Stond over het algemeen goed opgesteld en is een van de spelers met de meeste fysieke inhoud en snelheid. Ik geloof dat Benji hem voor de wedstrijd al noemde. Heb jij hem eerder zien spelen, Benji? Ligt het niveau van die jongen altijd bovengemiddeld hoog?
Bodul beviel verder ook heel erg. Komt ontzettend veel in de bal, maar moet vaak ook wel gezien het hoge aantal vuurpijlen dat hij op z'n borstkas krijgt afgevuurd. Hij kreeg vandaag amper de kans om met z'n voeten te kaatsen, maar legde wel constant keurig af met de borst en won de meeste van z'n kopduels. Daarnaast maakte hij al vrij slim ruimte voor anderen (iets wat me meeviel, aangezien ik hoorde dat z'n vooractie nog beter moet). Niet voor niets werd hij op een gegeven moment omgewisseld met de statische Luque op linksbuiten. Het afmaken moet nog zeker beter, maar deze jongen is een handenbinder. Balvast en vol bravoure. Ik heb hem vanavond wel vijf keer de bal even over z'n tegenstander heen zien wippen. Het zou me niets verbazen als we Darko dit seizoen nog bij het eerste gaan zien.
Blind viel me ook mee, maar het lijkt mij geen verdediger. Hij doet veel op inzicht, maar in de dekking gaan er nog veel dingen fout en daarnaast moet hij fysiek nog flink groeien. Hij kruipt constant voor z'n verdediging en voelt zich daar duidelijk beter op z'n gemak. Het is echt een sierlijke speler. Mooie trap, goed inzicht en overzicht.
Manucharyan is toch een beetje een momentenvoetballer, maar over het algemeen deed hij goede dingen met de bal. Als hij zin had, gebeurde er wel wat. Het wordt echt tijd dat die jongen een compleet seizoen in de Eredivisie gaat spelen.
Over Sarpong, Anita en Vermeer hoef ik verder niet zoveel te zeggen. Dat zijn jongens die aardig speelden en in het tweede altijd een bepaald basisniveau halen. Sarpong speelde hier wel als halfspeler in plaats van aanvaller en veroverde aardig wat ballen. Anita deed dat laatste ook, maar in balbezit was het in de middenlinie toch wat statisch. Sarpong had ook een aantal acties die hij niet kan maken als middenvelder. Ik blijf zeggen dat hij soms af moet leren om alles in de vijfde versnelling te willen doen.
Wie me totaal niet bevielen waren Supusepa, Alderweireld en Danilo. Die eerste is een verdedigend matige, kleine back. Ging in de fout bij de tweede goal, dekt op te grote afstand en oogde onzeker. Alderweireld is mij te statisch en niet wendbaar genoeg. Bij de 1-2 werd hij op de vierkante meter uitgespeeld. Het is ook een speler die het puur van z'n verdedigende capaciteiten moet hebben en die kwaliteiten zie ik niet geweldig bij Ajax passen. Danilo speelde op 10 en was echt aartslui. Het leek me eerlijk gezegd ook meer een aanvaller. Hij was in ieder geval zelden aanspeelbaar en heeft werkelijk vrijwel niets goed gedaan.
Ik vond het allemaal weinig verheffend. Gelukkig gaat het meer om de individuele kwaliteit en dan denk ik dat we sowieso met Blind, Bodul, Manucharyan, Anita en Sarpong niets te klagen hebben. Jammer dat Claasen niet speelde. Had hem graag aan het werk gezien.
In Rotterdam is deze heroïsche zege uiteraard groot nieuws. Wellicht tijd om nog een dvd uit te brengen.
Citaat: ‘Winnen van Ajax is altijd leuk’
Door WIETSE DIJKSTRA
AMSTERDAM - De door Jong Feyenoord gewonnen mini-klassieker in de Arena stond niet louter en alleen in het teken van het aanstormende Nederlands voetbaltalent. Zes dagen voor het sluiten van de transfermarkt, hadden beide clubs nog een laatste kans om hun overbodige waar in de etalage te zetten. Jong Feyenoord speelde daarom met Dwight Tiendalli, Timothy Derijck en Danny Buijs, terwijl de Amsterdammers Albert Luque en Edgar Manucharyan in de uitverkoop gooiden.
,,Iedereen die niet in het eerste speelt, speelt bij de beloftes,’’ verklaarde Feyenoords technisch manager Bosz gisteren in Amsterdam. ,,Dat zal het hele jaar zo zijn.’’
Wat Buijs - terug na zijn rugblessure - Derijck en Tiendalli betreft hoopt Bosz echter dat zij straks niet langer jong talent in de weg staan. Feyenoord hoopt - en verwacht - het drietal op de valreep nog te kunnen verkopen. Volgens Bosz hebben zich reeds meerdere clubs gemeld. ,,Maar vaak gaat dat via tussenpersonen. Er is nog niets concreet.’’
Van de spelers die bij Ajax en Feyenoord mogen vertrekken, maakten Tiendalli en Manucharyan gisteravond de meeste indruk. Laatstgenoemde was de gevaarlijkste aanvaller bij de thuisclub. Bij Feyenoord kon de gretige Tiendalli zich uitleven als opkomende rechtsback, ook al omdat hij van zijn directe tegenstander Luque alle ruimte kreeg om de achterlijn te halen.
Jong Feyenoord kwam na een klein half uur op een verdiende voorsprong door Leroy Fer. De manier waarop dat gebeurde mocht de Ajax-defensie zich aanrekenen. De sterke middenvelder zocht op de rand van het strafschopgebied eerst naar een gaatje om met links uit te kunnen halen. Toen Fer zich in die richting vastliep, kapte hij naar zijn rechterbeen en soleerde vervolgens in de breedte naar de andere kant van de zestien, waar hij uiteindelijk wel de ruimte vond om de bal in de verre hoek te schieten: 1-0.
Fer groeide voor rust uit tot de grote uitblinker. De middenvelder, hersteld van zijn liesblessure, kwam volgens afspraak slechts 45 minuten in actie. Datzelfde gold voor de van zijn keelontsteking genezen Kevin Hofland. Net als Fer zit de centrale verdediger zondag als Feyenoord de competitie opent bij Heracles, normaal gesproken weer bij de eerste selectie.
Zonder Fer en Hofland had Feyenoord het vlak na rust even moeilijk. Manucharyan werd in die fase voor zijn ijver beloond toen hij van dichtbij de gelijkmaker kon scoren.
Hoewel Jong Ajax daarna het initiatief nam, bleef de ploeg van Feyenoord-trainer Alex Pastoor eenvoudig overeind. De thuisclub moest tien minuten voor tijd met tien man verder toen invaller John Goossens direct rood kreeg voor een te stevige charge op Glenn Kobussen. Voor Jong Feyenoord het signaal om nog nadrukkelijker op zoek te gaan naar de winnende treffer. Die viel in de slotminuut na een voorzet van Mitchell Schet, die door Michal Janota knap werd afgemaakt: 2-1.
Hoewel het slechts om de beloftes ging, kon Feyenoord die opsteker wel gebruiken. ,,Het is altijd leuk om van Ajax te winnen, maar waar het mij vooral om gaat is het aantal spelers van ons dat de stap naar het eerste elftal kan maken,’’ aldus Bosz, die vier A-junioren telde in de Rotterdamse basisopstelling. ,,Ik heb vandaag bij ons meer potentie gezien dan bij Ajax.’’
AD.nl
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 09:57
|
|
In de eerste helft had ik Bodul vrijwel geen enkel kopduel zien winnen van Kevin Hofland. Voor de rest kan ik me wel vinden in het verslag van Thomas.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 09:57
|
|
Dank je Thomas (en Wiedes)! Bodul is dus een goede aankoop en geen opvulling.
Geeft mij meer vertrouwen bij een eventuele verkoop van KJH.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 14:08
|
|
Hoe was Jordão Pattinama bij Jong Feyenoord? Zag dat hij mee mocht doen gisteren.
|