Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 17:17
|
|
Citaat: Daarbij kunnen een aantal van deze spelers in de voorbereiding afvallen, neem ik aan. Vooral in het geval van Goossens en Donald moeten we serieus gaan nadenken over verhuur of zelfs verkoop. In dit stadium moet je niet denken aan verkoop betreffend op Goossens en Donald. Vooral Goossens is erg talentvol en heeft alleen dit seizoen de pech gehad een vroege blessure op te lopen. Dat kan een heel seizoen verpesten en dat gebeurde bij Goossens ook. Ik verwacht dat hij komend seizoen de draad weer oppikt. Verhuur is misschien een optie mits een eredivisie club zich voor hem meld waar hij veel kans heeft op speeltijd, hetzelfde geld voor Donald.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 17:20
|
|
Goossens is een mooie voetballer, maar te traag voor een linksbuiten. Dat gaat hem opbreken bij Ajax, denk ik.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Wo 9 jul 2008 17:38
|
|
Citaat: Goossens is een mooie voetballer, maar te traag voor een linksbuiten. Dat gaat hem opbreken bij Ajax, denk ik.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het idee heb dat hij sinds die transfer perikkelen naar Engeland zo´n 1,5 jaar geleden wel lijkt te zijn gestopt in zijn ontwikkeling.
Heb hem een paar keer zien spelen dit seizoen, en opzich een zeer fijne technieck en schot, alleen zoals je al zegt, hij komt een hoop snelheid tekort voor een linkeraanvaller.. wellicht een seizoen op 10 proberen??
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 14 jul 2008 13:22
|
|
Jong AJAX begint vandaag toch ook met de training, jeugd-kenners?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 14 jul 2008 13:25
|
|
Klopt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 14 jul 2008 16:40
|
|
Ben jij nu ook al jeugdkenner?
We moeten dit seizoen maar eens kijken of we de tripjes naar de Arena zo nu en dan kunnen combineren met een jeugdwedstrijd.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 14 jul 2008 16:41
|
|
Vanzelfsprekend.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Ma 14 jul 2008 17:37
|
|
Bodul is gecontracteerd....
Citaat: Ajax contracteert Darko Bodul
Amsterdam, 14 jul 2008
Ajax heeft per direct Darko Bodul gecontracteerd. De centrumspits komt transfervrij over van sc Heerenveen en wordt toegevoegd aan de selectie van Jong Ajax.
Bodul tekent een contract voor een jaar. In het contract zit een optie waarmee Ajax de overeenkomst met de op 11 januari 1989 in Bosnië geboren speler met een Oostenrijks paspoort, met nog twee seizoenen kan verlengen tot 30 juni 2011
Zeer netjes, lijkt een mooie aanwinst voor de toekomt+ het feit dat we verlegen zitten in aanvallers telt ook mee...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 14 jul 2008 17:39
|
|
Is dit van Ajax.nl
EDIT: Ja.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Ma 14 jul 2008 19:10
|
|
Nu Bodul binnen is zie ik graag de kenners een beschrijving geven van zijn kwaliteiten en de kans om te slagen in het eerste elftal van ajax. Het is in ieder geval wel een fysiek grote(sterke?) jongen.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Ma 14 jul 2008 20:17
|
|
Citaat: Nu Bodul binnen is zie ik graag de kenners een beschrijving geven van zijn kwaliteiten en de kans om te slagen in het eerste elftal van ajax. Het is in ieder geval wel een fysiek grote(sterke?) jongen.
P. 7 al gelezen, de quotes van Skilled?
|
Admin Rob
Forum berichten: 92
|
Geplaatst: Di 15 jul 2008 21:42
|
|
Stagiair Tayeb van Den Bosch naar Omniworld
FC Den Bosch heeft Chakib Tayeb alweer huiswaarts gestuurd. De oud-Ajacied was op proef in de Brabantse hoofdstad, maar is te licht bevonden. Dat meldt het Brabants Dagblad.
Tayeb was vorige week een aantal dagen op proef bij Den Bosch. Hij speelde mee in het oefenduel met Nulandia (4-0), waar hij in de eerste helft als rechtshalf en na rust 15 minuten als linkshalf speelde. Hij maakte daarin te weinig indruk op de technische staf.
Maandag speelde Tayeb overigens al mee bij FC Omniworld tegen Zwart-Wit (8-1). Hij maakte twee goals. De winger speelde de afgelopen seizoenen voor Jong Ajax, waar hij mocht vertrekken.
bron: http://verusx.net/?p=602
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 20:26
|
|
Weet iemand waarom Daylon Claassen later begint met trainen?Volgens mijn is de Zuid-Afrikaanse competitie ook al een tijdje afgelopen.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Do 17 jul 2008 20:39
|
|
Citaat: Weet iemand waarom Daylon Claassen later begint met trainen?Volgens mijn is de Zuid-Afrikaanse competitie ook al een tijdje afgelopen.
Ik keek net naar ajax.tv een item over jong Ajax. Daarin zei Koster dat er wat formaliteiten nog geregeld moesten worden. Zal denk dus iets wezen op het vlak van verblijfsvergunning ofzo.
|
Bart
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 17:27
|
|
Citaat: Wedstrijd Jong Ajax bij rust gestaakt
De vriendschappelijke wedstrijd van Jong Ajax tegen SV Lelystad '67 is na 45 minuten gestaakt wegens ernstige regenval. Zowel Ajax, SV Lelystad als de scheidsrechter achtte het niet verantwoordelijk om door te spelen op het doorweekte veld. Jong Ajax stond bij rust met 0-4 voor.
John Goossens tekende voor het openingsdoelpunt, na een actie aan de rechterkant van Nathaniel Will. Daarna was het de beurt aan Darko Bodul, die vanmiddag zijn eerste doelpunt in het shirt van Ajax scoorde. Even later scoorde John Goossens uit een rebound en uiteindelijk tekende Edgar Manucharyan met een gekrulde vrije trap in de lange hoek voor de 0-4 rust- en eindstand.
Opstelling Jong Ajax:
1.Padt; 2.Will, 3.Wormgoor (Cap), 4.Blind, 5.Supusepa; 6.Claassen, 10.Sousa Campos, 8.Goossens; 7. Schell, 9.Bodul, 11.Manucharyan.
0-1 : John Goossens (assist: Will)
0-2 : Darko Bodul (assist: Schell)
0-3 : John Goossens (rebound)
0-4 : Edgar Manucharyan (vrije trap)
Ajaxshowtime.com
Opvallend vind ik dat Claassen speelde aangezien die nog maar weinig heeft getraint met Jong Ajax
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 13:33
|
|
Claassen speelde ook niet mee het was Ngobeni.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 13:35
|
|
Jij hebt gekeken, JD?
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 13:39
|
|
Op Ajax.nl staat inderdaad Ngobeni. En Claassen komt in de loop van de week naar NederlandCitaat: Oefenduel Jong Ajax valt in het water
Lelystad, 20 jul 2008
Het eerste oefenduel van Jong Ajax heeft niet langer dan drie kwartier geduurd. Toen brak het noodweer boven Lelystad los en kon de scheidsrechter niet anders besluiten dan de wedstrijd te definitief te staken. Ajax leidde op dat moment met 4-0.
Bij Ajax maakten Darko Bodul en stagiair Clifford Ngobeni hun eerste opwachting als Ajacied. Langer dan drie kwartier duurde het optreden echter niet, want toen moest het duel definitief worden gestaakt wegens noodweer. Ajax leidde dankzij goals van John Goossens (1-0 en 3-0), nieuweling Bodul (2-0) en Edgar Manucharyan (4-0 uit een vrije trap).
Adrie Koster: ,,In het eerste half uur werd al wel duidelijk welke bedoelingen we hadden in dit duel. We lieten de bal snel rond gaan, probeerden over de flanken door te komen en waren attent. Maar na een half uur werd de wedstrijd al gestaakt omdat het vanwege bliksemschichten niet verantwoord meer was. We hervatten de wedstrijd nog wel, maar in de rust ging het weer als een gek te keer. Toen hebben we besloten om te stoppen. Dat was jammer, want we wilden iedereen laten spelen om elke speler zo in het ritme te laten komen. Alleen Deniz Aslan en Calvin Mac Intosh zouden nog niet kunnen meedoen, maar de anderen wel. Dat kwam er nu niet van en dat is zonde natuurlijk."
Over de kwaliteiten van zijn nieuwe spits Darko Bodul kon Koster na drie kwartier nog niet al te veel zeggen. ,,Hij is een technisch vaardige speler, maar ik hecht nog niet te veel waarde aan deze eerste helft."
Stagiair Clifford Ngobeni zal nog een week met Jong Ajax meetrainen. ,,Dan zullen we verder kijken wat we met hem gaan doen", aldus Koster.
De nieuwe Zuid-Afrikaanse Ajacied Darryl Claasen is nog niet in Nederland. Koster verwacht hem in de loop van komende week op het trainingsveld. Woensdag speelt Jong Ajax wederom een oefenwedstrijd. Tegenstander op het veld van RCH in Heemstede is HFC Haarlem.
Opstelling Jong Ajax: Sergio Padt, Nathaniel Will, Vito Wormgoor, Daley Blind, Christian Supusepa; Clifford Ngobeni, Danilo Sousa Campos, John Goossens, Jordy Schell, Darko Bodul, Edgar Manucharyan
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 13:40
|
|
Citaat: Jij hebt gekeken, JD? Nee maar ik hoorde het van een vriend van me die er is geweest. Ik vroeg hoe Claassen speelde en toen keek hij me raar en en vertelde me dat Claassen er niet was en Ngobeni wel speelde. Hij vond Ngobeni trouwens erg goed spelen maar het was maar 45 minuten.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 13:41
|
|
Wat voor speler is Ngobeni volgens je vriend?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 13:44
|
|
Citaat: Wat voor speler is Ngobeni volgens je vriend? Hij vertelde me dat hij erg fanatiek in elk duel was en als een soort Davids spelers niet langs hem liet gaan door steeds maar weer op ze te duiken. Daarbij had hij veel balbezit en liet volgens hem een paar mooie rushes naar voren zien. Hij is niet groot maar fysiek is het een kleine sterke man met een enorm uithoudingsvermogen. Hij wilt zich natuurlijk graag bewijzen dus speelt erg fanatiek maar nogmaals het was maar 45 minuten dus zoveel kon hij er niet uit opmaken.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 13:47
|
|
Klinkt goed, bedankt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 14:26
|
|
Interessant om te lezen, JD. Aangezien het onmogelijk is om de huidige selectie in één zomer kwalitatief gezien weer helemaal op orde te krijgen zou het mooi zijn wanneer we nog positief verrast worden door een speler uit Jong Ajax. Het liefst een middenvelder, want wanneer er nog twee verdedigers worden gehaald is de spoeling daar opeens het dunst. Ik heb trouwens een erg goed gevoel over die Claasen. Ik heb hem nog nooit zien spelen, maar iets zegt me dat dit een jongen is die goed bij ons past.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 22:55
|
|
Ze zijn blijkbaar tevreden over Ngobeni want hij mag mee naar de Lutte
Citaat: De Zuid-Afrikaanse stagiair Clifford Ngobeni heeft van de technische staf van Jong Ajax te horen gekregen dat hij zich maandagmorgen mag melden bij het eerste. Ngobeni liet een goede indruk achter tijdens de trainingen. Hoe hij in een wedstrijd zou zijn, kon hij nauwelijks laten zien, want de wedstrijd in Lelystad werd zaterdag na 45 minuten afgelast.
Regen, onweer en wind, het zijn de ingrediënten voor een voetbalwedstrijd op wat een zomerse zaterdagmiddag moest zijn in Lelystad. De paar honderd toeschouwers bij de oefenwedstrijd tussen de plaatselijke sv Lelystad en Jong Ajax kunnen maar bar weinig genieten. Al loopt daar op het middenveld van Jong Ajax toch nog een lichtpuntje op deze donkere dag, Clifford Ngobeni. In zijn beste Engels probeert hij na afloop de vragen van highlow.nl te beantwoorden. Een sympathieke en vrolijke jongen die altijd in is voor een praatje, lijkt hij op het eerste gezicht. Natuurlijk komt het op het weer hier in Nederland. Hartje zomer, maar het lijkt wel herfst. Bij het beantwoorden van die vraag kijkt hij naar de donkere hemel, fronst zijn wenkbrauwen en geeft een diepe zucht. Ondanks de vele regen-en onweersbuien blijft Clifford vrolijk. Helaas heeft hij zich slechts één helft kunnen vertonen op sportpark Langezand in Lelystad. De weergoden waren niet met Clifford deze dag.
Afgelopen week was Ngobeni nog in München waar hij een uitnodiging had ontvangen voor een wedstrijd ter gelegenheid van Goal4Africa. Direct daarna vloog hij door naar Amsterdam, waar hij tien dagen heeft om zijn kunsten te vertonen. Clifford is dolblij dat hij zich mag bewijzen en verheugt zich op de komende week. “Vanaf maandag mag ik met het eerste elftal mee op trainingskamp naar de Lutte”, glundert de 21-jarige Ngobeni. In de wedstrijd tegen sv Lelystad liet hij een aantal fraaie staaltjes voetbal zien. Overal op het middenveld zie je hem lopen. “Het maakt mij totaal niet uit waar ik op het middenveld speel. Rechts, links of centraal, op iedere positie op het middenveld kom ik tot mijn recht.” De bewegingen doen denken aan Steven Pienaar, ook al een speler uit de Ajax Cape Town-school waar de supporters van Ajax van hebben kunnen genieten een aantal jaren geleden. Snel, beweeglijk, goed inzicht en oog voor de medespeler. Clifford is een echte teamspeler.
De andere Zuid-Afrikaan in de selectie van Jong Ajax, Daylon Claassen, was zaterdagmiddag nog immer niet te bewonderen in Lelystad. “Daylon heeft nog een aantal probleempjes met het in orde maken van de gewenste vergunningen”, aldus trainer Adrie Koster. Laten we hopen dat Clifford Ngobeni de trainers Marco van Basten en Adrie Koster kan overtuigen, want deze Afrikaanse parel oogst nu al respect in Lelystad en omgeving.
Komende woensdag staat het eerste serieuze oefenduel voor Jong Ajax op het programma. Tegenstander in Heemstede is eerstedivisionist Haarlem. Aanvang van dit duel is 19.30 uur. Highlow.nl
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Zo 20 jul 2008 23:03
|
|
Dat is mooi voor hem. Ik denk dat hij ook in het 1e meer kan laten zien of hij daadwerkelijk een aanwinst is voor Ajax.
|