Auteur
|
Bericht
|
El Lute
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 16:15
|
|
Verschrikkelijk hoe Jol erbij zat op de bank, geen gezicht en Ajax onwaardig. Zelfs niet respectvol naar je tegenstander toe.
Leek wel of die het wel best vond. De hele voorstelling gisterenavond Ajax onwaardig en moge blij zijn dat Real Madrid ons niet afslachte. Dit is de hele wereld overgegaan.
Wat was en ben ik er ziek van.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 16:35
|
|
Citaat: Ik heb nooit begrepen waarom Anita een contractverlenging kreeg. Die jongen komt echt tekort voor dit niveau - en dat is toch wat Ajax nastreeft. Wat voor beleid is het dan om contracten van dit soort spelers te verlengen?
Zonder effectief scoutingsapparaat (en nee, het is niet het beleid), zullen we nooit meer aanhaken op CL-niveau. Het ontwikkelen van een dergelijk effectief apparaat zou de prioriteit van dit seizoen moeten zijn.
Als straks Stekelenburg, Van der Wiel en Suarez vertrekken, blijft er niet veel meer over.
Waarschijnlijk door gebrek aan betere linksbacks, in de competitie kan hij overigens prima mee.
|
deadbysunrise
Forum berichten: 228
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 16:37
|
|
Citaat:
Jol krijgt voor deze collectieve wanprestatie dan ook een dikke één.
En ik mag lije dat hij Tainio zondag laat spelen ten koste van de Zeeuw.
10 euro wedden dat dat niet gebeurd? Helaas.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 16:46
|
|
Dit potje geeft gelukkig wel aan waar we staan. Hopelijk wordt er ook wat meegedaan, maar ik ben er bang voor.
Verder Demy inderdaad een paar weekjes vakantie ('Heb je verdiend' ) en hopen op een snelle terugkeer van Lodeiro. Verder kan Lindgren prima spelen voor Demy zondag.
|
RodneyAFCA
Forum berichten: 334
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 16:58
|
|
Gelukkig dat het bij 2-0 is gebleven want het had zo 5-0 kunnen (moeten worden), maar ik ben er toch van overtuigd dat we in bijna alle andere wedstrijden kans hebben om te winnen. Thuis is Ajax echt veel sterker dan uit en met het publiek erachter moeten er toch echt 3 punten gepakt kunnen worden tegen Auxerre thuis, tegen Milan thuis moeten we minimaal een punt kunnen pakken en misschien meer, alleen tegen Real thuis gaan we verliezen denk ik, maar misschien zit er een stuntje in. Uit tegen Milan kunnen we opzich ook winnen want die Italiaanse clubs zijn zo onvoorspelbaar geworden kijk maar naar de recente uitslagen in de competitie en van van vorig jaar. Auxerre uit wordt ook heel lastig, maar als je mee wilt tellen in Europa moet je daar gewoon gaan winnen. Ik vindt dat we minimaal 3e moeten worden, want dat zou al erg knap zijn en als we 2e worden is dat helemaal fantastisch.
Mijn voorspelling:
Ajax 1-1 AC Milan
Ajax 2-1 Auxerre
Auxere 0-1 Ajax
Ajax 0-2 Real Madrid
AC Milan 1-0 Ajax
In denk dat we 3e gaan worden en dat zou goed zijn.
Cijfers spelers:
Stekelenburg: 8
van der Wiel: 6
Alderweireld: 6,5
Ooijer: 6
Anita: 4
de Zeeuw: 4
de Jong: 4,5
Enoh: 5
Sulejmani: 5,5
El Hamdaoui: 5
Emanuelson: 5
Tainio: 5
Eriksen: te kort gespeeld om te beoordelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 16:59
|
|
Ik ben het er mee eens dat hij niet goed heeft gespeeld, maar de selectieve verontwaardiging in de richting van de Zeeuw slaat nergens op. De Zeeuw is een van de beste middenvelders op de Nederlandse velden. Hij is een centrale middenvelder die het vooral van zijn combinatievermogen moet hebben en niet van zijn passeeractie. Kijkend naar zijn kwaliteiten had hij gister dus een onmogelijke rol.
Hij stond veelal aan de rechterkant met geen enkele speler voor hem, omringd door speler van Madrid die aan alle kanten druk zetten.
Ik zie dus een logisch verband... in deze opstelling is de Zeeuw minder geschikt. Jol moet zijn opstelling dus aanpassen. Lees: Siem de Jong offeren
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 17:13
|
|
Citaat: Lees: Siem de Jong offeren
Precies, dat zei ik gister al voor de wedstrijd. In de wedstrijden tegen Real en AC Milan dan moet de Jong er gewoon uit gehaald worden, ze moeten gewoon zo spelen naar mijn mening, alleen in de Champions League dan tegen Real en Milan:
--------------------------------------Stekelenburg-----------------------------------
-van der Wiel-----------------Alderweireld-----Vertonghen---------------------Anita-
---------------de Zeeuw---------------Lindgren---------------Enoh------------------
---Suarez-----------------------------El Hamdaoui----------------------Sulejmani---
Emanuelson vindt ik ondermaats presteren en zijn contract loopt toch af, dus dan kunnen we beter Mickey gebruiken. Mickey heeft volgens mij zijn vorm weer te pakken en is fitter dan ooit, hij gaat vlammen dit seizoen.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 17:16
|
|
De Zeeuw? Stond hij op de rechterkant? Ik heb hem alleen maar op het midden gezien, veld werd totaal niet breed gehouden. Zag Van Der Wiel telkens te diep staan om de ruimte te vullen, waardoor Ronaldo binnendoor kon. Nee, integendeel, De Zeeuw speelde slecht, geen pass kwam aan.
Verder vind ik dat we volgende keer met 11 man moeten aantreden, mét iemand op de linksback-positie. Jol had toch wel kunnen weten dat Anita tegen Real Madrid niet ging werken?
Daarentegen vond ik dat Stekelenburg enorm goed was. Alderweireld(19) speelde redelijk en ook Ooijer had cruciale tackles. De verdediging werd dan wel overlopen, maar de schoten kwamen vooral van buiten de 16. Enoh had het trouwens heel zwaar, telkens Emanuelson en De Zeeuws ''mannen'' opvangen..
Sulejmani speelde een krappe voldoende, kwam dreiging van hem af. Jammer dat hij die rebound er niet inschoot.
Over El Hamdaoui en De Jong hoef ik denk ik niets te zeggen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 17:22
|
|
Citaat: Lees: Siem de Jong offeren
Precies, dat zei ik gister al voor de wedstrijd. In de wedstrijden tegen Real en AC Milan dan moet de Jong er gewoon uit gehaald worden, ze moeten gewoon zo spelen naar mijn mening, alleen in de Champions League dan tegen Real en Milan:
--------------------------------------Stekelenburg-----------------------------------
-van der Wiel-----------------Alderweireld-----Vertonghen---------------------Anita-
---------------de Zeeuw---------------Lindgren---------------Enoh------------------
---Suarez-----------------------------El Hamdaoui----------------------Sulejmani---
Emanuelson vindt ik ondermaats presteren en zijn contract loopt toch af, dus dan kunnen we beter Mickey gebruiken. Mickey heeft volgens mij zijn vorm weer te pakken en is fitter dan ooit, hij gaat vlammen dit seizoen.
Kleine aanpassing maak ik dan:
---------------Tainio-----------------Lindgren---------------Enoh------------------
|
RodneyAFCA
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 17:27
|
|
Tainio de voorkeur boven de Zeeuw, vertel?
Dan kunnen ze beter Bonevacia gelijk erin gooien, Tainio heeft zich nog niet echt kunnen laten zien, hij heeft alleen paar passes terug en breed gegeven en is zeker niet beter dan de Zeeuw, ook al is de Zeeuw al een tijd uit vorm.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 19:31
|
|
Hij loopt in ieder geval niet constant uit positie! Verder speelt de Zeeuw al een hele tijd zonder enige overtuiging, de aanvoerdersband ook niet waardig.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 20:01
|
|
Wat een schandalige vertoning gisteren. Wat staan wij voor paal zeg. Geen tactiek, geen veldbezetting, geen passie, geen positiespel, helemaal niks. Zelfs overtredingen maken lukte niet, maar wat wil je als je op 3 meter afstand gaat dekken.
Op alle fronten afgetroefd. Zelfs fysiek kon er niemand mee.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 23:08
|
|
Het trieste is dat we tegenwoordig naar Twente moeten kijken om een ploeg te zien die van eigen kracht blijft uitgaan en die niet naar achter rent tegen een Europese topclub. Jol gooit de naam van Ajax te grabbel.
|
barijo
Forum berichten: 177
|
Geplaatst: Do 16 sep 2010 23:59
|
|
Jol brengt ajax de cl, waar nog bij komt dat we ,met het beste voetbal van eredivisie, uit een kansloze positie nog bijna kampioen worden. Ok, we speelden barslecht maar daarintegen speelde real wel een geweldige wedstrijd met de beste individuele klasse van de wereld. Laten we nou maar wachten wat Jol in de overige 5 wedstrijden brengt voordat we zulke conclusies gaan trekken...
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 17 sep 2010 00:18
|
|
Citaat: Het trieste is dat we tegenwoordig naar Twente moeten kijken om een ploeg te zien die van eigen kracht blijft uitgaan en die niet naar achter rent tegen een Europese topclub. Jol gooit de naam van Ajax te grabbel.
O zo waar en bovenal een pijnlijke constatering. Op de Nederlandse velden valt het niet zo op omdat het niveau een stuk lager ligt, maar het continue hanteren van de lange bal en hopen op een bevlieging van met name Suarez is triest en totaal niet des Ajax. We gooien onze naam te grabbel op deze manier. Heel Europa lacht ons uit. We werden helemaal gek getikt.
Hoe kan het verdomme zijn dat er totaal geen lijn in het spel zit na anderhalf jaar? Hoe kan het zijn dat er totaal geen positiespel is? Hoe kan het zo zijn dat ze als een stelletje mietjes dat veld opkomen. Als kleine jongetjes in een veel te grote snoepwinkel.
Als je je spelers niet hun taak kan laten uitvoeren doe je iets fout. Als je daar vervolgens ook nog eens niets aan doet door met je dikke reet op die bank te blijven plakken ben je echt fout bezig. Jol heeft er geen zin meer in. Jol hoopt kampioen te worden met Ajax dit seizoen en zal ons dan met een hopeloos slecht ingespeeld team achterlaten. Reken daarbij dat mogelijk Suarez, Stekelenburg, Vertonghen, El Hamdaoui en van der Wiel vertrekken. Dat wordt een geweldig seizoen 2011/2012.
Maak je borst maar nat.
|
barijo
|
Geplaatst: Vr 17 sep 2010 00:31
|
|
Toch vind ik het raar dat er nu al zulke conclusies worden getrokken. Ja, Jol heeft te naief gedacht in deze wedstrijd, maar veel meer dan deze elf had hij niet voorhanden. En hoe komt het dat al dit commentaar nu pas komt. Voor mij was dit geen eye-opener maar gewoon de eerste wedstrijd in de championsleague en meteen ook de moeilijkste. Er moet heel veel gebeuren, maar er zijn weinig coaches die je nu beter in plaats van Jol kan hebben.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 17 sep 2010 01:49
|
|
Jol dacht niet alleen naïef in de wedstrijd tegen Real Madrid, maar ook in de wedstrijden tegen paok en Dynamo Kiev. De wedstrijd tegen Twente om de fruitschaal. Er zit totáál geen lijn in. En dat roep ik niet nu pas, dat roep ik al een flink aantal maanden. Dat ik er nu pas wat van zeg is vanwege de uitgelezen voorbeelden in de wedstrijd tegen Real. Wees blij dat we niet in de poule zitten met een superscherp Barcelona, want Camp Nou hadden we niet met 2-0 verlaten maar met 12-0. We zijn vernederd door Real, en niet zo zuinig ook.
Jol maakt hele foute keuzes in zijn opstellingen. Héél foute keuzes, die ons Europees de das om gaan doen. Wat moet je met lichtgewicht Eriksen op linksbuiten met daarachter Emanuelson? Dat is toch vragen om problemen? Als je dat als coach zijnde niet ziet ga ik mij ernstig zorgen maken. Waarom speelt de Zeeuw nog steeds in de basis samen met de Jong?
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Vr 17 sep 2010 07:52
|
|
Volgens mij gaan heel veel mensen voorbij aan het feit dat wij een uit-wedstrijd speelden en FC Twente een thuis-wedstrijd. Ik moet nog maar zien hoe FC Twente het doet in uit-wedstrijden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 17 sep 2010 09:09
|
|
Ik heb het al eerder gezegd, maar dit is ook falen van de coach. Ik ben verder tevreden over Jol, maar dit was een misser. Spelen met een verdediging die alleen maar achteruit loopt en een middenveld wat gewend is om constant druk te zetten, is vragen om problemen. Zeker tegen Real Madrid.
Dat heeft verder niets te maken met de kwaliteiten van Ajax en Twente. Zelfs de onderste ploegen uit de primera division heb ik zelden zo weggespeeld zien worden in Bernabeu. Dit had volledig te maken met een slechte veldbezetting.
Dat is meteen ook de reden waarom mensen roepen dat er geen inzet was. Maar die was er wel degelijk. Als je overal te laat komt, oogt dat als slappe hap. Volgens mij heeft vooral het middenveld van Ajax zelden zo hard gewerkt als in deze wedstrijd
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 17 sep 2010 11:29
|
|
Ze werden zelden zo erg van het kastje naar de muur gestuurd ja. Dus ze moesten veel meer lopen inderdaad. De ballen werden echter ook vaak genoeg slap ingespeeld. Dus om er nu over te spreken dat de spelers met inzet en overtuiging speelden?
|
barijo
|
Geplaatst: Za 18 sep 2010 00:51
|
|
Volgens mij is de vergelijking met Twente sowieso niet op z'n plaats. Inter speelt dit jaar nog bepaald niet sterk, en tegen Twente waren ze nou ook niet bepaald geweldig. Real daarentegen speelde tegen Ajax gewoon heel goed. Ja, ik weet dat het argument nu komt dat Ajax gewoon ZO slecht speelde, maar daar kan je in zo'n wedstrijd vaak niet zo veel aan doen. Real bleef maar op de Ajax defensie drukken, waardoor ze er nauwelijks uitkwamen. En Jol had hier ook weinig aan kunnen doen. Wie had hij erin moeten brengen? Taino, Zegelaar? de mogelijkheden waren er gewoon niet om het spelbeeld te veranderen.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 18 sep 2010 03:34
|
|
Ik vond Madrid helemaal niet zo goed spelen hoor. Ajax was gewoon extreem slecht.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Za 18 sep 2010 10:30
|
|
Real speelde goed omdat ze steeds de bal kregen, letterlijk. Hier alsjeblieft creëer nog maar een kans tegen ons. De Zeeuw en Enoh moeten zich echt schamen na deze pot. Elke keer te laat. 3x zo minder scherp als de tegenstander.
|
barijo
|
Geplaatst: Za 18 sep 2010 10:42
|
|
Madrid was niet goed? Heb je al die prachtige passes van Xabi Alonso gezien. De vloeiende aanvallen, de hakjes? als ze zo gespeeld hadden zoals afgelopen zondag, had Ajax zeker meer mee kunnen voetballen. En dat de concentratie laag is geloof ik ook niet, ga jij maar is daar in Madrid staan voor 80 000 man, en probeer dan is Ozil en Higuain enz. af te stoppen.
En nog een keer: Wat hadden jullie verwacht? Dat Ajax net als in 95 mee ging voetballen? Dat kunnen ze gewoon niet met de kwaliteit die ze hebben!
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 18 sep 2010 11:36
|
|
Nee dat verwachtte ik niet, maar er een verschil tussen mee voetballen en compleet afgedroogd worden.
|