Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 15:56
|
|
Citaat: In de wandelgangen - Koster onzeker
Bron: AS
Adrie Koster staat volgens de laatste geruchten bij Ajax in de belangstelling van diverse clubs ondanks dat de oefenmeester al heeft besloten komend seizoen terug te keren bij Jong Ajax.
Dat heeft Ajax Showtime vernomen 'in de wandelgangen', een nieuw nieuwsitem dat zo nu en dan gepresenteerd zal worden om de bezoekers van de website op de hoogte houden van de laatste geruchten rondom Ajax.
Het is niet bekend welke clubs belangstelling hebben. Afgelopen seizoen meldde PSV en FC Twente zich nog voor de voormalig interim trainer van Ajax.
Mocht Koster nog wel vertrekken, dan zouden de Amsterdammers graag Erik ten Hag van FC Twente willen aantrekken. Ten Hag was hoofd opleidingen bij FC Twente en is sinds 2006 assistent bij de Tukkers.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 15:59
|
|
Misschien kan Ajax Neeskens halen mocht Koster vertrekken, dat ik ook zo'n ervaren rot die jonge talenten goed kan begeleiden. Sowiezo ben ik van mening dat Ajax over twee seizoenen Rob Witschge moet aanstellen als hoofdtrainer van Jong Ajax en Frank de Boer dan assistent moet maken van Marco van Basten. Tot die tijd moet er een ervaren man aan de leiding staan van Jong Ajax en dus geen Winter.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 16:01
|
|
Neeskens.....geen gek idee, JD. Is Neeskens nu werkloos?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 16:03
|
|
Citaat: Neeskens.....geen gek idee, JD. Is Neeskens nu werkloos? Ja hij zei dat hij dacht over een jaartje rust maar mocht Koster vertrekken dan kan Ajax vast en zeker een gokje wagen.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 16:12
|
|
Gewoon Winter, al zou Neeskens het ook sterk verbeteren. Ook Groenendijk kan je zo weer een baan bieden. Hoe dan ook, ik ben blij als Koster weggaat want hij bezit niet de wijsheid om die stoel bezit te houden.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 16:23
|
|
Citaat: Gewoon Winter, al zou Neeskens het ook sterk verbeteren. Ook Groenendijk kan je zo weer een baan bieden. Hoe dan ook, ik ben blij als Koster weggaat want hij bezit niet de wijsheid om die stoel bezit te houden. Winter heeft de afgelopen twee seizoenen laten zien dat hij nog lang niet klaar is om hoofdtrainer van Jong Ajax te zijn. Er is een massale stilstand van vooruitgang onder de talenten van Jong Ajax geweest onder hem. Kijk naar Anita, Sarpong, Donald, Martina en Slijngard die nouwelijks beter zijn geworden. Winter is een goede assistent voor Koster/Neeskens maar meer ook niet.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 16:26
|
|
Citaat: Gewoon Winter, al zou Neeskens het ook sterk verbeteren. Ook Groenendijk kan je zo weer een baan bieden. Hoe dan ook, ik ben blij als Koster weggaat want hij bezit niet de wijsheid om die stoel bezit te houden. Winter heeft de afgelopen twee seizoenen laten zien dat hij nog lang niet klaar is om hoofdtrainer van Jong Ajax te zijn. Er is een massale stilstand van vooruitgang onder de talenten van Jong Ajax geweest onder hem. Kijk naar Anita, Sarpong, Donald, Martina en Slijngard die nouwelijks beter zijn geworden. Winter is een goede assistent voor Koster/Neeskens maar meer ook niet.
Komt omdat er een afsplitsing is qua niveau en omdat spelers daarvan moedeloos raken. Puur in dat team valt weinig te behalen. En dat heeft niks te maken met hem, echt niet.. Trouwens ging het onder Koster ook best slecht met de spelers van Jong Ajax, ookal was het kort. In die periode viel voor hem ook niet te bereiken dat ze gemakkelijk mee konden met Ajax 1. Dus er zit een fout in het beleid, maar ik vind dat Koster qua vakkunde geeneens bij Ajax zou mogen werken..
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 16:32
|
|
Citaat: Komt omdat er een afsplitsing is qua niveau en omdat spelers daarvan moedeloos raken. Puur in dat team valt weinig te behalen. En dat heeft niks te maken met hem, echt niet.. Trouwens ging het onder Koster ook best slecht met de spelers van Jong Ajax, ookal was het kort. In die periode viel voor hem ook niet te bereiken dat ze gemakkelijk mee konden met Ajax 1. Dus er zit een fout in het beleid, maar ik vind dat Koster qua vakkunde geeneens bij Ajax zou mogen werken.. Koster heeft te kort bij Jong Ajax gezeten om daar een conclusie uit te trekken. Het is wel heel toevallig dat er zo veel talentvolle jongens stilvielen in hun ontwikkeling juist onder Winter. Inderdaad dat is geen toeval maar dat ligt aan hem. Koster heeft in een korte tijd wel gezien dat Siem de Jong meekon die zich onder hem ook ver heeft door ontwikkeld in het eerste.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 16:42
|
|
Citaat: Koster heeft te kort bij Jong Ajax gezeten om daar een conclusie uit te trekken. Het is wel heel toevallig dat er zo veel talentvolle jongens stilvielen in hun ontwikkeling juist onder Winter. Inderdaad dat is geen toeval maar dat ligt aan hem. Koster heeft in een korte tijd wel gezien dat Siem de Jong meekon die zich onder hem ook ver heeft door ontwikkeld in het eerste.
Luister nou: Koster die is zowel in het laten ontwikkelen van spelers als in het samenstellen van een team een prutser, bovendien kan hij met moeilijkere jongens niet omgaan en zorgt hij daarmee alleen voor kwaliteitsvernietiging. En juist omdat in de jeugdopleiding het uiteindelijke niveau van de spelers telt zorgt dat alleen maar voor een duidelijk minder functionerende club. Winter die is op alle vlakken beter, al mist hij de invloedspositie in de club om zijn woorden zwaar te laten wegen bij spelers. En daardoor ontstaan de problemen.
Ik vind het te simpel om dat op Winter af te schuiven. Spelers kunnen zich nooit optimaal ontwikkelen in Jong Ajax. Pas als ze de overstap maken komen ze in een stroomversnelling. Siem de Jong leerde niet veel van Jong Ajax, maar het niveau bij Ajax 1. Als Koster volgens jou spelers zo goed kan inschatten qua niveau, waarom maak je hem dan niet scout? Waarom moet zo'n persoon die juist verantwoordelijk is voor het (ontwikkelen van het- nadruk van Jong Ajax) functioneren van de ploeg? Daarvoor is hij totaal niet geschikt..
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 16:50
|
|
Citaat: Luister nou: Koster die is zowel in het laten ontwikkelen van spelers als in het samenstellen van een team een prutser, bovendien kan hij met moeilijkere jongens niet omgaan en zorgt hij daarmee alleen voor kwaliteitsvernietiging. En juist omdat in de jeugdopleiding het uiteindelijke niveau van de spelers telt zorgt dat alleen maar voor een duidelijk minder elftal. Winter die is op alle vlakken beter, al mist hij de invloedspositie in de club om zijn woorden zwaar te laten wegen bij spelers. En daardoor ontstaan de problemen. Koster is juist goed in het laten onwtikkelen van talenten en het samen stellen van een team is niet nodig bij Jong Ajax aangezien toch maar een paar spelers het zullen halen. Winter is daarintegen juist slecht in het ontwikkelen van spelers wat hij de laatste twee seizoenen heeft bewezen. Winter heeft nu bijna twee seizoenen vrijspel gekregen bij Jong Ajax en miste zeker geen invloeds positie. Hoevaak ben jij wezen kijken bij trainingen van Jong Ajax en wedstrijden van Jong Ajax want alleen zo kan je zien hoe goed een trainer is. Ik heb vaak genoeg gekeken om te zien dat Winter spelers nouwelijks stuurde en nooit een speler er individueel uithaalde en iets uitlegde wat nodig is bij jonge talenten. Zo zag ik een keer bij Jong Heerenveen de trainer een speler tijdens een wedstrijd naar de kant halen zonder hem te wisselen en hem bijna een kwartier iets uitleggen. Toen die terugkwam speelde hij echt stukken beter en je zag dat hij iets geleerd had. Dit doet Winter nooit en er Koster deed dat in het begin van het seizoen bij Jong Ajax wel, vooral bij de trainingen.
Citaat: Ik vind het te simpel om dat op Winter af te schuiven. Spelers kunnen zich nooit optimaal ontwikkelen in Jong Ajax. Pas als ze de overstap maken komen ze in een stroomversnelling. Siem de Jong leerde niet veel van Jong Ajax, maar het niveau bij Ajax 1. Als Koster volgens jou spelers zo goed kan inschatten qua niveau, waarom maak je hem dan niet scout? Waarom moet zo'n persoon die juist verantwoordelijk is voor het (ontwikkelen van het- nadruk van Jong Ajax) functioneren van de ploeg? Daarvoor is hij totaal niet geschikt.. Spelers ontwikkelden zich vroeger juist in een goed tempo bij Jong Ajax. Je baseert je op weinig feiten en veel meningen zonder die te onderbouwen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 16:52
|
|
Citaat: Neeskens.....geen gek idee, JD. Is Neeskens nu werkloos? Ja hij zei dat hij dacht over een jaartje rust maar mocht Koster vertrekken dan kan Ajax vast en zeker een gokje wagen.
Neeskens gaf wel aan dat hij lekker een jaartje in Barcelona wilde blijven wonen. Ik geef het weinig kans.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 17:05
|
|
Citaat: Koster is juist goed in het laten onwtikkelen van talenten en het samen stellen van een team is niet nodig bij Jong Ajax aangezien toch maar een paar spelers het zullen halen. Winter is daarintegen juist slecht in het ontwikkelen van spelers wat hij de laatste twee seizoenen heeft bewezen. Winter heeft nu bijna twee seizoenen vrijspel gekregen bij Jong Ajax en miste zeker geen invloeds positie. Hoevaak ben jij wezen kijken bij trainingen van Jong Ajax en wedstrijden van Jong Ajax want alleen zo kan je zien hoe goed een trainer is. Ik heb vaak genoeg gekeken om te zien dat Winter spelers nouwelijks stuurde en nooit een speler er individueel uithaalde en iets uitlegde wat nodig is bij jonge talenten. Zo zag ik een keer bij Jong Heerenveen de trainer een speler tijdens een wedstrijd naar de kant halen zonder hem te wisselen en hem bijna een kwartier iets uitleggen. Toen die terugkwam speelde hij echt stukken beter en je zag dat hij iets geleerd had. Dit doet Winter nooit en er Koster deed dat in het begin van het seizoen bij Jong Ajax wel, vooral bij de trainingen.
Spelers ontwikkelden zich vroeger juist in een goed tempo bij Jong Ajax. Je baseert je op weinig feiten en veel meningen zonder die te onderbouwen.
Welk talent heeft zich het afgelopen talent door de hand van Koster nou goed ontwikkeld?
Winter is te weinig bezig met de coaching van een speler geef je aan.. Klopt, valt mij ook op ookal ben ik maar 3maal geweest dit jaar(verder keek ik wel wedstrijden via AjaxTV, maar dat beeld is te gericht en dus klein om het goed te kunnen beoordelen). Maar wie verteld mij nou dat het uitleggen beter is dan het later bespreken. Hoe weet jij nou dat dat niet gebeurd? Hij probeert juist te stimuleren dat spelers weinig afhankelijk zijn van de trainer, omdat ze zelf doorkrijgen wat ze moeten doen om het goed te doen. Ik weet ook wel dat hij een aantal spelers niet direct beter maakt, maar ik weet zeker dat het leerzamer is om met hem te werken dan met Koster. Verder zijn de spelers die half in Ajax 1 zitten iets te goed voor het elftal dus die spelen niet met volle motivatie, die klooien maar wat aan. Omdat ze toch weten dat het daar niet fataal voor hen wordt, aangezien Winter toch losstaat van de trainersstaf van het eerste. Mijn kritiek: het tweede wordt niet serieus aangepakt omdat spelers daar op het tweede plan zitten. Met te weinig perspectief naar het eerste plan, omdat die overgang te zwaar wordt gemaakt.
Welke spelers hebben zich nou snel ontwikkeld via Jong Ajax. Misschien de 16-jarigen die moesten spelen tegen professionele senioren spelers, maar dat was alleen de focus op het ontwikkelen naar het eerste. Nu is het een vast team met te veel spelers die het niet waard zijn(dus weinig plek om spelers in te passen), waarin het perspectief te klein is.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 18:15
|
|
Citaat: Welk talent heeft zich het afgelopen talent door de hand van Koster nou goed ontwikkeld? Siem de Jong, en hij heeft daar nouwelijks de kans voor gekregen. Nu Winter die twee jaar de kans heeft gehad welke spelers hebben zich onder hem goed ontwikkeld?
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 18:22
|
|
Ik denk dat iedereen zich onder Winter heeft ontwikkeld... Ik denk dat ze allemaal gedeeltelijk door hem een basis hebben om op door te bouwen. De talentvolsten zijn geschikt voor Ajax 1.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 23 jun 2008 18:38
|
|
Citaat: Ik denk dat iedereen zich onder Winter heeft ontwikkeld... Ik denk dat ze allemaal gedeeltelijk door hem een basis hebben om op door te bouwen. De talentvolsten zijn geschikt voor Ajax 1. Tuurlijk iedereen heeft iets geleerd maar veel te weinig. Kijk naar Anita, Sarpong, Martina, Goossens, Donald, Slijngard en ik kan nog door gaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 3 maa 2009 23:41
|
|
Citaat: Ajax wil contract Adrie Koster verlengen
Datum post: 03-03-09 23:39 - Gepost door: 343 - Bron: Sportweek.nl - Aantal keer bekeken: 1 - Aantal reacties: 0
Ajax wil het aflopende contract van Adrie Koster verlengen. Volgens manager technische zaken Danny Blind zijn de gesprekken met de coach van Jong Ajax begonnen. Dat meldt AD/Sportwereld dinsdag.
'We zijn tevreden over hoe Koster het doet met de beloften, we kijken nu hoe Adrie zelf zijn toekomst ziet,' vertelt Blind. Twee jaar geleden begon Koster als trainer van de beloften, maar vorig seizoen nam hij de honneurs waar als interim-trainer van het eerste elftal van Ajax. Dit seizoen is Koster hard op weg om kampioen te worden met Jong Ajax.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Di 3 maa 2009 23:55
|
|
Ik heb geen idee hoe Koster het doet. Doet hij het goed? Hij is in ieder geval hard op weg om kampioen te worden, dus dat doet hij dan zeker niet verkeerd. Ik denk dat het dan wel goed nieuws is!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 13:57
|
|
Citaat: 'Koster kan kiezen uit NEC, Sparta, De Graafschap en Ajax'
Bron: Sportweek
Adrie Koster heeft de clubs voor het uitkiezen. De 54-jarige oefenmeester staat in de belangstelling van NEC, Sparta, De Graafschap en Jong Ajax, de ploeg die hij momenteel onder zijn hoede heeft. De Nijmegenaren zijn het meest concreet: Koster sprak al enkele keren met de clubleiding.
‘Maar dat heeft hij met meer clubs gedaan. Puur om te kijken of het ‘voetbalverhaal’ past,’ vertelt zijn zaakwaarnemer Kees Ploegsma tegen De Telegraaf. ‘Adrie heeft de luxe een keuze te kunnen maken uit vier clubs. Deze week kan ik waarschijnlijk vertellen waar hij níet heengaat.’
Ajax wil Koster graag behouden voor het beloftenelftal. 'We zijn tevreden over hoe Adrie het doet met de beloften, we kijken nu hoe hij zelf zijn toekomst ziet,' vertelde technisch manager Danny Blind begin maart.
Jong Ajax staat momenteel bovenaan in de competitie en stevent met tien punten voorsprong op concurrent Feyenoord af op de titel.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 16 maa 2009 14:07
|
|
Die gaat dus weg bij Ajax.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 19 maa 2009 06:57
|
|
Citaat: Club Brugge wil Adrie Koster als trainer
AMSTERDAM - Adrie Koster is de belangrijkste kandidaat om volgend seizoen trainer te worden bij Club Brugge.
Adrie Koster. De oefenmeester die nu Jong Ajax traint, staat bovenaan de lijst van kandidaten voor de post.
Op dit moment is Jacky Mathijssen hoofdcoach bij Club, maar hij ligt al sinds december onder vuur. Zijn positie kwam verder in het geding na de pijnlijke 4-1 nederlaag van afgelopen zondag tegen AA Gent. Het bestuur heeft na lang crisisberaad aangegeven dat men tot en met morgen zeker met Mathijssen verder gaat. Die dag speelt Club Brugge de beladen streekderby tegen KV Kortrijk. Op dit moment staat Club derde in de Belgische Eerste Klasse op elf punten van koploper Standard.
De leiding van Club Brugge wil voor volgend seizoen een coach die de komende jaren de vele jonge spelers in de A-selectie beter maakt. Kosters contract bij Ajax loopt eind dit seizoen af. De geboren Zeeuw is sinds kort in gesprek met Ajax, dat graag met hem verder wil als coach van het belofteteam. Eind deze week wil Ajax duidelijkheid.
AD
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 20 maa 2009 15:06
|
|
Ik zie het liefste Neeskens komen of nog beter als Rob Witschge trainer van Jong Ajax wordt en Neeskens assistent bij het eerste. Dan heeft Marco wat ervaring in zijn technische staf erbij en Rob Witschge die Marco nooit echt zal laten vallen krijgt gewoon een mooie baan bij Jong Ajax.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Za 21 maa 2009 16:10
|
|
Koster zeker niet naar NEC
Adrie Koster wordt toch níet de nieuwe trainer van NEC. Dat meldt De Gelderlander. De oefenmeester heeft aangegeven niet op het aanbod van de club uit Nijmegen in te gaan.
Koster, de huidige trainer van Jong Ajax, staat ook in de belangstelling van Club Brugge. Tevens kan hij zijn contract bij de Amsterdam club verlengen. Volgens zaakwaarnemer Kees Ploegsma hakt Koster maandag de knoop door.
Bron: Ajaxupdate
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 8 apr 2009 12:02
|
|
Naar Club Brugge dus.
Ik hoop dat Van 't Schip of Witschge naar Jong Ajax gaat en dat er een ervaren man naast Marco op de bank komt zitten. Ik denk dat Neeskens een ideale man daarvoor is, vooral als Oranje B wordt opgedoekt. Ik weet niet of Marco en Neeskens als personen goed bijelkaar passen, want Marco moet wel dingen aannemen van z'n assistent.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 8 apr 2009 13:41
|
|
Mooie club voor Adrie Koster, hij verdient het om ergens hoofdtrainer te worden, gelukkig bij een buitenlandse club zodat niemand van zijn interne informatie van bij ajax kan profiteren. Misschien dat hij wat spelers kan huren vanuit ajax.. Zodat ze ervaring op kunnen doen...
Ik hoop dat Robbie Witschge nu naar Jong-ajax doorschuift en een ervaren assistent die complementair is aan Basten-Schip zodat 1+1+1 geen 3 maar 5 of 6 wordt....
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 8 apr 2009 14:52
|
|
Frank de Boer met talentvolle jongens van de A1 mee naar Jong Ajax? Hij kan dan prima aan Marco doorgeven wie er klaar zijn voor stap hogerop en Frank is ook nog eens een prima (jonge) coach, blijkbaar.
|