Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 112 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Almere
Geplaatst: Di 31 aug 2010 23:31
Ik kan mij helemaal vinden in de argumenten van Ssvoogel en Dijk.
Met de hand op de knip, jeugd dat (nog) niet goed genoeg geacht wordt is er hoe je het wendt of keert toch redelijk goed geboerd, deze transferperiode. Dit zijn geen gedroomde transfers, maar gezien de omstandigheden volgens mij allen wel hele nuttige spelers.
Geregistreerd: 19-08-2009 Forum berichten: 908 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 07:08
Citaat:
Lindgren is dus echt geen stofzuiger. Lindgren is een controleur.
Laten we het erop houden dat Lindgren op meerdere posities uit de voeten kan en voor beide centrale middenvelders een backup als evenals voor de centrale mannen achterin.
Geregistreerd: 15-12-2007 Forum berichten: 780 Nieuws reacties: 7 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 09:04
Tainio is een slimme rustige voetballer en, mits fit, zeker een versterking voor Ajax. Er kleeft wel een nadeel aan hem: hij scoort vrijwel niet. Jol zal hem daarom vooral zien als vervanger van vooral Enoh en de Zeeuw. Hoewel dit de ontwikkeling van Bonevacia tegenhoud vind ik dit toch weer een goede keuze. Voor de Nederlandse competitie is hij een hele stevige speler
Geregistreerd: 18-12-2007 Forum berichten: 2494 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 10:17
Sorry, ik ken deze jongen totaal niet. Heeft hij ooit iets nuttigs gedaan? Ik heb nu namelijk het gevoel dat de ontwikkeling van Bonevacia wordt tegengewerkt. Wat doet deze man beter dan Rory?
Geregistreerd: 18-12-2007 Forum berichten: 2494 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 10:44
Ok, hij is multifunctioneel. Maar is hij van een dusdanig niveau dat het deze aankoop rechtvaardig? Ik ken deze jongen totaal niet en ik wil graag meer weten over zijn capaciteiten en/of het de talenten in de weg staat die op het punt staan om door te breken (Bonevacia en Josefzoon).
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 10:55
Gabri had een dik salaris dat zwaar drukte op de begroting. Tainio heeft een prestatiecontract, net als Mido. Als hij niet speelt kost het Ajax ook geen geld. Bovendien moeten sommigen eens ophouden met denken dat 19-jarige talenten zomaar even een heel seizoen goed spelen. Bonevacia is een geweldig talent maar zal niet 30 wedstrijden top kunnen spelen. Tainio is een geweldige aanwinst onder deze omstandigheden en die kunnen we echt goed gebruiken. Bonevacia zal genoeg kansen krijgen met de blessuregevoelige Lindgren, de kaartenpakker Enoh en de mooi-weer voetballer de Zeeuw.
Ik ga niet in discussie of Tainio beter is dan Bonevacia. Ik weet dat Bonevacia een jong talent is en dat Tainio rust in zijn spel heeft. Beiden zijn belangrijk op verschillende momenten. Nogmaals, 25 spelers voor een heel seizoen is een heel redelijk aantal
Geregistreerd: 17-05-2009 Forum berichten: 3150 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 11:00
Jongens, vergeet nou eens niet allemaal dat we Champions League spelen!
In de Champions League moet je niet met een bank aankomen waar Bonevacia en Josefzoon op zitten.
Geweldige talenten allebei maar voor Champions League zal je wat ervaring en body op de bank moeten hebben.
Je red het nou eenmaal niet met een kleine selectie die bijvoorbeeld zo jong is als die tegen Vitesse.
Bonevacia en bijv. Josefzoon zullen hun wedstrijden in de competitie en beker echt wel krijgen. Ideaal om rustig in het 1e te groeien bij Ajax.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 2698 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 11:13
Snap die aankoop Tainio niet. Ik heb hem nooit (bewust) zien voetballen. Voor de breedte zal het wel zijn. maar een 30 jarige Fin van Sunderland die transfervrij is kan toch nooit wat toevoegen aan Ajax? Kan je beter Bonevacia of Bouy laten invallen.
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 11:15
Citaat:
Snap die aankoop Tainio niet. Ik heb hem nooit (bewust) zien voetballen. Voor de breedte zal het wel zijn. maar een 30 jarige Fin van Sunderland die transfervrij is kan toch nooit wat toevoegen aan Ajax? Kan je beter Bonevacia of Bouy laten invallen.
Hoeveel is zijn salaris?
Ik roep het gewoon nog een keer. Met alleen talent red je het niet. Ervaring heb je nodig. Tainio heeft meer dan 50 interlands gespeeld, jarenlang in Engeland gespeeld en een goede vervanger voor de Zeeuw en Enoh.
Ten tweede is hij transfervrij gehaald en heeft hij een prestatiecontract. Hij kost niets zolang hij niet speelt. Hij zit Bonevacia echt niet in de weg en over Buoy wil ik helemaal niets horen. Laat hem eerst maar bij Jong Ajax minuten maken.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 2698 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 11:22
Citaat:
Wat een interlands heeft Ajax straks op de bank zitten. Ooijer, Mido, Tainio. Meer dan 150 met z'n drieeen. Verder op de bank nog Lodeiro, Lindgren, Sulejmani, Oleguer, Eriksen, Blind. En nog een aantal talenten. Zeker niet minder als de bank van PSV, waar zovaak over wordt gepraat.
Ooijer wordt niet meer opgeroepen en Tainio speelt voor Finland.. Heeft Mido ooit een WK meegemaakt?
Citaat:
Dan krijgen we Koeman Revisited in de CL, 442 toen Mido en Zlatan voorin en nu Suarez en El Hamdaoui
Als we het even ver schoppen als in 2002-2003!
Citaat:
Voor elke positie zitten we nu lekker dik in de spelers.
in het doel Stekelenburg, Vermeer en Verhoeven
rechtsback van der Wiel en Ooijer
centraal Alderweireld, Ooijer, Oleguer en Vertonghen
linksback Anita en Blind
controlerend de Zeeuw, Tainio en Bonevacia
stofzuiger Enoh en Lindgren
links Emanuelson, Sulejmani en Lodeiro
rechts Suarez en Jozefzoon
op 10 de Jong en Eriksen
in de spits El-Hamdaoui, Mido, Suk
Dan zit je met 25 spelers. Dat is volgens mij een goede selectie om een seizoen mee door te komen.
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 11:24
Citaat:
Ik roep het gewoon nog een keer. Met alleen talent red je het niet. Ervaring heb je nodig. Tainio heeft meer dan 50 interlands gespeeld, jarenlang in Engeland gespeeld en een goede vervanger voor de Zeeuw en Enoh.
Ten tweede is hij transfervrij gehaald en heeft hij een prestatiecontract. Hij kost niets zolang hij niet speelt. Hij zit Bonevacia echt niet in de weg en over Buoy wil ik helemaal niets horen. Laat hem eerst maar bij Jong Ajax minuten maken.
Ik vraag me alleen af of hij kwaliteit heeft. Met alleen ervaring, interlands voor Finland en een aflopend contract bij Sunderland wil nog niet zeggen dat je, ook al is het voor de breedte, dat je iets toevoegt.
Geregistreerd: 18-05-2008 Forum berichten: 443 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 14:00
Citaat:
Ik heb nooit ontkend dat we een verdedigende middenvelder wel kunnen gebruiken.
- De Zeeuw (had vorig seizoen ook een dip)
- Lindgren (blessuregevoelig)
- Enoh (pakt veel kaarten en zal tegen schorsingen aanlopen)
- Bonevacia (19 en zal niet een heel seizoen zijn vorm vast houden)
Tainio is gewoon een hele nuttige speler en Scandinaviers passen zich altijd makkelijk aan.
Mee eens. Toen ik het gister las fronste ik ook even. Maar toen ik er even over ging nadenken vond ik het wel een prima move. Hij is gewoon backup van De Zeeuw en eventueel een extra middenvelder in de Champions League. Op het middenveld hadden we eigenlijk weinig achter de hand, Lindgren is inderdaad blessuregevoelig en Donald komt gewoon tekort. Jeugdspelers zijn leuk en aardig, maar daar wordt je geen kampioen mee, tenzij ze goed genoeg zijn. Als de jeugdspelers goed genoeg zijn zal de komst van Tainio hun ontwikkeling ook niet blokkeren, want dan spelen ze hem er wel uit. Als ze (nog) niet goed genoeg zijn, dan is het maar goed dat we Tainio hebben gehaald. Vond het zelf een aantal jaar terug een hele leuke speler, bij Spurs wel wat uit beeld geraakt. Ik denk wel een nuttige aankoop. Breedteaankopen hebben een slechte naam, maar ik ben er nooit tegenstander van geweest. Iedereen weet dat we een brede selectie nodig hebben. Ze pakken het echter nu wel een stuk beter aan door dat soort spelers een éénjarig (prestatie)contract aan te bieden.
Geregistreerd: 08-02-2008 Forum berichten: 5481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Londen
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 14:32
Zelf hoop ik dat Bonevacia nu niet buiten de selectie gaat vallen want die jongen heeft zo onzettend veel talent en moet zo veel mogelijk speeltijd krijgen. Tainio kan je goed gebruiken als wisselspeler in de Champions League wedstrijden of in de topwedstrijen in de Eredivisie maar normaliter kan je Bonevacia veel beter de kans geven.
Basiself: Lodeiro, Enoh, De Zeeuw Back-up: De Jong, Bonevacia, Tainio
Zo lijkt het me wel prima met Eriksen dan als wildcard die je erin kan zetten als je met 2/3 doelpunten voor staat om iets op de counter te gaan spelen. Jozefzoon kan je daar ook voor gebruiken. Trouwens zou ik niet verbaast zijn als Tainio af en toe als linksback aan spelen toe gaat komen. Hij is een speler die behoorlijk allround is en aangezien Jol (vreemd genoeg) Blind nooit een kans geeft kan het zo maar zijn dat Tainio de back-up van Anita wordt.
Tainio is zeker geen slechte speler, mensen hier in Engeland zijn behoorlijk positief over hem maar hij is alleen een blessuregevoelige speler. Zelf hoop ik echt dat hij (en Mido) het goed doen en als wisselspelers erg belangrijk worden. Ze kosten bijna niets omdat ze een prestatie contract hebben en als ze nu goed spelen mogen ze van mij langer blijven, zolang ze maar zo goedkoop blijven. Ajax heeft nu een sterke selectie, ook in de breedte.
Geregistreerd: 16-04-2009 Forum berichten: 951 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 19 sep 2010 19:26
Ik weet niet hoelang Tainio geblesseerd is maar anders kan die wel eens kans maken op de plaats van De Zeeuw. Ik zou hem weleens een volledige wedstrijd willen zien spelen.