Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » André Ooijer
Ga
Zoeken:

Onderwerp: André Ooijer
Maker: D_skilledBekeken: 11127
Status: InactiefBerichten: 227
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Ajaxzitinjebloed

Forum berichten: 26
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 9 jan 2011 12:11
Citaat:
Nog een half jaartje uitzitten deze 'aankoop', wat was het weer tenenkrommend tegen HSV.

Dat was het zeker. Achteraf blijkt ook maar weer wat een totale onzin deze aankoop is geweest. Op het veld heeft hij ons punten gekost en een andere speler in de weg gezeten.

Gelukkig was hij 'onmisbaar' in de kleedkamer....

Tja, ik geloof best dat hij buiten het veld een versterking is voor de jonge jongens. Maar hij mag er nooit en te nimmer meer in komen te staan voor Jan of Toby!
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Di 1 maa 2011 01:09
Citaat:
Ooijer kan aflopende contract bij Ajax verlengen
28/02/2011 20:45

Ajax heeft André Ooijer een nieuwe aanbieding gedaan. Zijn contract loopt komende zomer af. De routinier kan voor een jaar bijtekenen.

'Hij speelt momenteel weinig, maar we zitten in een opbouwfase en dan past hij met zijn ervaring en instelling perfect in deze groep', zegt trainer Frank de Boer tegen Voetbal International. 'André traint erg goed, komt elke dag met plezier naar de club. De afspraak is dat hij geen jeugdspelers in de weg staat. Daar gaat hij prima mee om. Het is een geruststellende gedachte dat we op hem kunnen rekenen als er iemand wegvalt.'

In de eerste seizoenshelft kwam Ooijer tot acht competitieduels en één doelpunt. De contractverlenging is pikant, aangezien zijn naam voorkwam op lijstjes met overbodige aankopen.

Tijdens de arbitragezaak die Ajax onlangs aanspande tegen hoofdscout Hans van der Zee werd één spelersrapport achter gesloten deuren besproken. Het ging om Ooijer, een speler die nog bij Ajax zit en dus beschadigd kon worden indien enkele feiten openbaar gemaakt zouden worden.

Ooijer: 'Ik hou me daar niet mee bezig. Mensen die dagelijks met mij werken hebben de intentie uitgesproken om met mij door te gaan. Dat is een geweldig positief signaal. En daarmee veeg je al die rapporten van tafel.'

Als het aan Ooijer ligt, sluit hij zijn loopbaan in 2012 af bij Ajax. 'Er komt een moment dat je op het tweede plan terechtkomt', zegt hij. 'Dan kun je stoppen, of accepteren dat je minder vaak aan bod komt. Ik ben nog hartstikke fit en heb het idee dat ik er nog een jaar aan kan vastknopen. Ajax is mijn laatste station, ik eindig in de top. Hier ben ik ooit als Amsterdammertje in de jeugdopleiding begonnen. Geweldig toch?'
Bron: VI.nl

Ik ben wel blij dat Ajax het contract van Ooijer gaat verlengen want jongens als Ebecilio en Bonevacia hebben lovend over zijn invloed op de trainingen. Van mij mag hij dus wel een rol als trainer/speler en dan kan hij misschien ook klaargestoomd worden voor een mogelijke toekomstige rol als jeugdtrainer.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Vr 15 apr 2011 20:58
Citaat:
Ajax en André Ooijer hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2011. De nieuwe verbintenis loopt tot en met 30 juni 2012. ,,De rol die ik heb, bevalt me goed'', lichtte Ooijer zijn - wellicht laatste - verlenging toe. ,,Het is leuk om de voetbalwijsheid die ik heb over te brengen.''
Ooijer werd op 11 juli 1974 geboren in Amsterdam. Hij doorliep de jeugdopleiding van Ajax, waarna hij voor FC Volendam, Roda JC, PSV, het Engelse Blackburn Rovers en opnieuw PSV speelde. De verdediger maakte op 21 augustus 2010 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax in de competitiewedstrijd Ajax – Roda JC (3-0). Tot nu toe speelde hij 15 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, hij scoorde daarin één keer.

,,André heeft bewezen van grote waarde te zijn voor deze selectie’’, toonde ook Ajax-trainer Frank de Boer zich tevreden over het nieuwe contract van zijn routinier. ,,Het gaat wat ver om hem de 'vaderfiguur' te noemen, maar zijn rol binnen en buiten het veld is belangrijk. Zijn voetbalkwaliteiten staan buiten kijf, hij heeft de afgelopen wedstrijden weer bewezen dat we op hem kunnen rekenen als we hem nodig hebben. Hij is op en top prof en ook komend seizoen kan hij van waarde zijn voor Ajax, dus ik ben blij dat hij blijft."

Daags nadat talent Aras Özbiliz zijn nieuwe Ajax-contract signeerde, was het in de Amsterdam ArenA de beurt aan een ervarener Ajacied. De zelf opgeleide aanvaller Özbiliz staat mogelijk aan de start van een mooie, lange en succesvolle carriere. De 36-jarige Ooijer vierde vele successen en tekende eerder al vele andere contracten. De verdediger was was niettemin blij met deze contractverlenging. Waarschijnlijk zette Ooijer vrijdag zijn handtekening onder zijn laatste spelerscontract. ,,Ik wil me eerst focussen op een jaartje voetbal’’, blikte Ooijer vooruit op het seizoen 2011-2012. ,,Daarna zie ik wel verder. Of ik misschien doorga als trainer? Vroeger leek me dat niets. Maar nu sluit ik het niet uit. Ook al heb ik nog geen trainerspapieren.’’

Over zijn rol als mentor in de – gemiddeld genomen – jonge Ajax-selectie is Ooijer kort en bondig. De rol die hij speelt bevalt hem uitstekend. ,,Je moet er staan als de trainer je nodig heeft. Daardoor zie je meer vanaf de zijkant en kun je jonge jongens goed helpen met tips en aanwijzingen.’’

Voor de vernieuwde verbintenis ingaat wacht Ooijer en zijn collega-Ajacieden nog een spannende ontknoping van dit seizoen. Op 8 mei wordt de bekerfinale gespeeld, terwijl de competitie wellicht tot en met half mei spannend blijft. Ooijer: ,,Het mooiste van dit seizoen moet nog komen. De druk komt er nu echt op. Laten we hopen dat de derde ster er komt.’’

Bron: Ajax.nl

Ik heb er vrede mee als hij het zelfde contract heeft gekregen als wat hij nu heeft.
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.414.544 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » André Ooijer
Ga
Zoeken: