Geplaatst: Vr 15 apr 2011 20:58
|
|
Citaat: Ajax en André Ooijer hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2011. De nieuwe verbintenis loopt tot en met 30 juni 2012. ,,De rol die ik heb, bevalt me goed'', lichtte Ooijer zijn - wellicht laatste - verlenging toe. ,,Het is leuk om de voetbalwijsheid die ik heb over te brengen.''
Ooijer werd op 11 juli 1974 geboren in Amsterdam. Hij doorliep de jeugdopleiding van Ajax, waarna hij voor FC Volendam, Roda JC, PSV, het Engelse Blackburn Rovers en opnieuw PSV speelde. De verdediger maakte op 21 augustus 2010 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax in de competitiewedstrijd Ajax – Roda JC (3-0). Tot nu toe speelde hij 15 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax, hij scoorde daarin één keer.
,,André heeft bewezen van grote waarde te zijn voor deze selectie’’, toonde ook Ajax-trainer Frank de Boer zich tevreden over het nieuwe contract van zijn routinier. ,,Het gaat wat ver om hem de 'vaderfiguur' te noemen, maar zijn rol binnen en buiten het veld is belangrijk. Zijn voetbalkwaliteiten staan buiten kijf, hij heeft de afgelopen wedstrijden weer bewezen dat we op hem kunnen rekenen als we hem nodig hebben. Hij is op en top prof en ook komend seizoen kan hij van waarde zijn voor Ajax, dus ik ben blij dat hij blijft."
Daags nadat talent Aras Özbiliz zijn nieuwe Ajax-contract signeerde, was het in de Amsterdam ArenA de beurt aan een ervarener Ajacied. De zelf opgeleide aanvaller Özbiliz staat mogelijk aan de start van een mooie, lange en succesvolle carriere. De 36-jarige Ooijer vierde vele successen en tekende eerder al vele andere contracten. De verdediger was was niettemin blij met deze contractverlenging. Waarschijnlijk zette Ooijer vrijdag zijn handtekening onder zijn laatste spelerscontract. ,,Ik wil me eerst focussen op een jaartje voetbal’’, blikte Ooijer vooruit op het seizoen 2011-2012. ,,Daarna zie ik wel verder. Of ik misschien doorga als trainer? Vroeger leek me dat niets. Maar nu sluit ik het niet uit. Ook al heb ik nog geen trainerspapieren.’’
Over zijn rol als mentor in de – gemiddeld genomen – jonge Ajax-selectie is Ooijer kort en bondig. De rol die hij speelt bevalt hem uitstekend. ,,Je moet er staan als de trainer je nodig heeft. Daardoor zie je meer vanaf de zijkant en kun je jonge jongens goed helpen met tips en aanwijzingen.’’
Voor de vernieuwde verbintenis ingaat wacht Ooijer en zijn collega-Ajacieden nog een spannende ontknoping van dit seizoen. Op 8 mei wordt de bekerfinale gespeeld, terwijl de competitie wellicht tot en met half mei spannend blijft. Ooijer: ,,Het mooiste van dit seizoen moet nog komen. De druk komt er nu echt op. Laten we hopen dat de derde ster er komt.’’
Bron: Ajax.nl
Ik heb er vrede mee als hij het zelfde contract heeft gekregen als wat hij nu heeft.
|