Auteur
|
Bericht
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 00:16
|
|
Citaat: silvo, AFCA Niels, deadbysunrise, maxwell13, Ricardo 020, Marco, Koen_Ajax, 343 en andere die hem gelijk uitspuwde na het aantrekken van deze verdediger: Hoe kijken jullie nu op Ooijer als Ajacied?
Waar slaat dit nou weer op, Fregge? Ik spuw en spuwde Ooijer helemaal niet uit en als je een beetje goed leest begrijp je misschien dat ik de aankoop onlogisch vond. Ajax was op dat moment al een tijdje op zoek naar een rechtsbuiten en opeens komen ze met een verdediger aanzetten. Neemt niet weg dat ik enorm blij verrast ben van zijn niveau, want dat had ik inderdaad niet verwacht. Maar ga nu niet zo bijdehand lopen doen zeg. Jij dan met je: 'We moeten Glynor Plet in de gaten houden'. Hou op zeg.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 00:18
|
|
Citaat: Jij dan met je: 'We moeten Glynor Plet in de gaten houden'. Hou op zeg.
Jongens laten we het netjes houden. Iedereen maakt fouten, ik dacht dat Honda, Mertens en Chadli goede spelers voor Ajax zouden zijn geweest, oh wacht ik maak geen fouten, .
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 16:57
|
|
Citaat: silvo, AFCA Niels, deadbysunrise, maxwell13, Ricardo 020, Marco, Koen_Ajax, 343 en andere die hem gelijk uitspuwde na het aantrekken van deze verdediger: Hoe kijken jullie nu op Ooijer als Ajacied?
Ik vind de beste man nog altijd een gotspe in Ajaxshirt, veel te traag en daarom risky met counteraanvallers.
Overigens als je dan toch graag over Marco's post oordeelt ik zou ze allemaal maar eens lezen in deze topic. Marco was niet eens zozeer een grote tegenstander, ik overigens wel.
Hij speelde tegen Auxerre gewoon prima, Pushkin. Natuurlijk ging hij in de fout bij die rode kaart, maar zoiets kan de beste overkomen. Emanuelson leed gevaarlijk balverlies en ook Vertonghen stond verkeerd gepositioneerd. Ooijer moest in een split second beslissen en het was nu ook weer niet zo alsof hij heel assertief besloot om met volle overgave een doorgebroken speler neer te halen. Een handje op de schouder was al genoeg...
In ieder geval leuk om te zien dat mijn voorspelling uit aan het komen is. Voorlopig snoept Ooijer al meer dan genoeg van Alderweirelds speeltijd af. En terecht.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 25 okt 2010 16:19
|
|
Citaat: Hij speelde tegen Auxerre gewoon prima, Pushkin. Natuurlijk ging hij in de fout bij die rode kaart, maar zoiets kan de beste overkomen.
Laat ik het zo zeggen, het ging redelijk tegen het tandenloze Auxerre maar echt niet bijzonder. Wat ik Ooijer wel degelijk kwalijk neem is hoe hij handelde. Zeker op dit niveau weet je dat de aanvaller dan er zoveel mogelijk probeert uit te halen, dus had Ooijer nooit of te nimmer mogen ingrijpen in het strafschopgebied (of erbuiten of niet). Nu was het en een penalty en een rode kaart. (los van het feit dat dit voorbeeld eens te meer bewees dat Ooijer op snelheid niets meer kan compenseren).
Ook tegen Excelsiot ging Ooijer allesbehalve vrijuit, had liever een andere 'mentor' voor Alderweireld gehad.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 25 okt 2010 17:15
|
|
1) vs Auxerre was het gewoon een Vrije trap, al dan niet raak..
2) eens dat hij tegen excelsior allesbehalve vrijuit ging..
Hoop toch dat Alderweireld de voorkeur snel weer krijgt, al was Toby ook de laatste weken matig bezig..
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 26 okt 2010 00:32
|
|
Huh? Een penalty? Heb je de wedstrijd wel gezien, Push?
Maar hij greep dus juist buiten de zestien in.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 16:14
|
|
Ik vergiste me, bedoelde dat hij dan eerder de overtreding had moeten maken en niet zo kort aan het strafschopgebied.
Anyway de afgelopen wedstrijden en ook vandaag wordt weer duidelijk waarom ik zo tegen zijn komst was. De man is een groot drama, continu dekkingsfouten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 16:29
|
|
En een rode kaart, al kan ik een schorsing van hem niet eens erg meer vinden.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 16:31
|
|
Het gaat er niet om dat hij foutjes maakt. Het gaat erom dat hij heel veel ervaring heeft Dat is vet positief. Wat een pauperverdediger. Nja, nu zal Toby wel weer een kans krijgen. Of toch weer Ole
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 179
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 16:32
|
|
Ik mag hopen dat André voorlopig zijn laatste wedstrijd heeft gespeeld, ik schat Toby en zelfs onze behaarde Catalaan hoger in dan deze flapdrol.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 16:33
|
|
Ach Ooijer trekt gewoon de lijn door die hij bij PSV al tijden liet zien dus...verder ook niet heel vreemd.
Verlaat-Wielaert-Ooijer
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 16:47
|
|
Inderdaad Pushkin PSV laat hem echt niet zomaar gaan hoor. Het is gewoon schandalig dat iemand met zoveel ervaring toch nog zo'n slecht voorbeeld geeft door in de slotfase een terechte rode kaart te pakken door ''naschoppen''. Ook schandalig dat een talent als Toby Alderdweireld de voorkeur niet krijgt boven dit..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 17:07
|
|
Ooijer speelt zelfs slecht als hij op het oog goed speelt. Ooijer is gewoon een veteraan die zijn gebrek aan snelheid camoufleert door voortdurend achteruit te lopen. Daardoor ontstaan er gaten tussen de linies. Het is mij een raadsel waarom Jol hem heeft gekocht, maar nog een groter raadsel dat hij hem opstelt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 17:12
|
|
Jol heeft een voorliefde voor ervaring en werklust, gelukkig hebben we hem slechts transfervrij opgepikt en niet ook nog een ebdrag voor hem neergeteld.
Mijn stelling was al vanaf zijn komst was altijd al: PSV heeft hem een jaar lang op het trainingsveld gezien en prima kunnen beoordelen wat zijn 'staat' nog was. PSV deed hem niet voor niets weg...
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 17:16
|
|
Jol wilde een ervaren verdediger die bij tijd en wijle meedogenloos kon zijn. We kunnen concluderen dat dat wel aardig is gelukt..
|
Riejuh
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 17:20
|
|
Klopt. Ik was niet algeheel ontevreden over de aankoop Ooijer echter niet als basisspeler. Hij zou zijn ervaringen kunnen overbrengen op Alderweireld dat was in mijn ogen de bedoeling. Dat hij basisspeler zou worden had ik nooit gehoopt, dat Jol hiervoor besliste is gewoon een foute beslissing.
Ervaren aankopen brengen gewoon niets bij Ajax, zeker als ze vanuit de subtop van Europa komen. Dan zijn ze niet goed genoeg meer, omdat ze ook voor dat niveau goed zijn.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 17:42
|
|
Ooijer was strontvervelend vandaag. In het begin van de wedstrijd liep hij al te eikelen toen Moreno perongeluk tegen Stekelenburg opliep. Die reactie van hem sloeg toen nergens.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 23:31
|
|
Citaat: Ik vergiste me, bedoelde dat hij dan eerder de overtreding had moeten maken en niet zo kort aan het strafschopgebied.
Anyway de afgelopen wedstrijden en ook vandaag wordt weer duidelijk waarom ik zo tegen zijn komst was. De man is een groot drama, continu dekkingsfouten.
Hij maakt inderdaad teveel fouten. Ik snapte de zet van Ajax wel om hem als stand-in te halen, maar dit is teveel van het goede.
Vertonghen was vandaag overigens nog een stuk slechter dan Ooijer.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 23:37
|
|
Mee eens, Vertonghen maakte een cruciale fout bij de 1-0.. Verder was iedereen gewoon DRAMATISCH!
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 23:38
|
|
Ik vond El Hamdaoui niet dramatisch. Ik was het wel eens met Jaap Stam zijn analyse in de rust.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 1 jan 2011 22:35
|
|
Citaat: Het bewogen jaar van Ooijer
Voor André Ooijer was 2010 het meest gedenkwaardige jaar uit zijn lange carrière. De verdediger blikt met OnsOranje terug op het jaar waarin hij zijn mooiste wedstrijd ooit speelde en waarin hij terugkeerde bij zijn oude liefde.
In 2010 wilde de club die hij zo lang diende - PSV - zijn contract niet verlengen en keerde hij terug bij de club die hij zijn oude liefde noemt - Ajax. Daarbij kwam Ooijer dit jaar in het nieuws vanwege een ogenschijnlijk revolutionaire placentabehandeling. Maar bovenal was 2010 voor André Ooijer het jaar van dat ene duel tegen Brazilië. Toen hij plots de wedstrijd van zijn leven moest spelen voor Oranje. En toen hem dat nog lukte ook.
,,Ja”, antwoordt Ooijer op de vraag of de wedstrijd tegen Brazilië in Port Elizabeth misschien wel de mooiste wedstrijd is die hij ooit heeft gespeeld.
Het was een bijzonder moment, zo even voor vieren die belangrijke middag op het WK. Heel de wereld zag Joris Mathijsen, een onbetwiste kracht in de defensie van Oranje, in de warming-up naar zijn been grijpen.
In de gedachten van eerste reserve Ooijer ging het toen ongeveer zo: ,,Ik dacht: oh jee, dat gaat niet goed met Joris. Van Marwijk zei tegen me: ga maar warmlopen. Dus ik lopen en rekken. Van der Vaart kwam nog naar me toe. Hij zei: wat doe jij nou? Eenmaal in de kleedkamer zag ik dat Joris zijn schoenen weer aanhad. Toen was ik teleurgesteld. Ik dacht dat hij toch kon spelen. De bel ging vlak daarna voor de reserves. Die moeten altijd wat eerder het veld op. Mij hielden ze tegen. Zo van: ‘wacht jij nog maar even.’ De knoop werd doorgehakt. Ik ging spelen. Ik moet zeggen: het was even chaos in de kleedkamer. Maar ik had alleen maar zoiets van: dit is geweldig. En nee, ik was niet zenuwachtiger dan anders. Het was tenslotte niet de eerste keer dat ik op dat niveau speelde. Later kwam daar een andere emotie bij. Ik vond het heel erg dat mijn ouders het niet hebben mogen meemaken.”
Op de tribune zag zijn vrouw Joyce hem meedoen aan de warming-up. De andere spelersvrouwen zeiden tegen haar dat haar man ging spelen. Toen werd ze emotioneel. Ooijer zegt: ,,Mijn vrouw is de enige die al mijn twijfels kent. Ze kent de emotie die ik in mijn lijf heb. Gelijk toen ik het veld opkwam, zag ze dat ik trots was.” Nederland schakelde de Brazilianen uit en bereikte de halve finale.
Twijfel
Tot dan toe was 2010 het jaar van de twijfel geweest. Hij was vanuit Engeland in 2009 teruggegaan naar Nederland, terug naar PSV. Want dat was beter zo. Om zijn twee andere kinderen uit een vorige relatie te blijven zien. Voor zijn twee kinderen uit zijn huidige gezin was het ook beter. En PSV kende hij goed.
De twijfel begon al in januari eigenlijk. Ooijer: ,,Plots ging ik mezelf vragen stellen. Wil ik nog een jaar voetballen? Wat ga ik doen als ik niet meer voetbal? Wil ik trainer worden? Wil ik iets commercieels gaan doen? PSV gaf op dat moment niet duidelijk aan wat ze met me wilden.” En Ooijer weet van zichzelf: ,,Ik ben een emotionele jongen. Door twijfel gaat mijn niveau op het veld omlaag. Dat gebeurde. Al was het maar vijf wedstrijden. Ik belandde op de bank.”
Pas vlak voor het WK kwam er duidelijkheid van PSV. Die duidelijkheid kwam hard aan. PSV wilde niet door met hem. Nu zegt de banketbakkerszoon: ,,Het moment was erg vervelend. Dat ik bij PSV na 9,5 jaar zo aan de kant ben geschoven heeft me veel pijn gedaan. Ik wilde me op het WK focussen. Daar had ik veel voor over. Het zou al mijn derde WK gaan worden. Om snel fit te geraken voor het WK ben ik nog naar Servië geweest voor een placentabehandeling.”
Uitgekotst
Tijdens het WK dacht Ooijer eerst nog aan spelen in het buitenland. In elk geval weg uit Nederland. Weg van de negativiteit. De verdediger vindt: ,,In Nederland wordt eerder negatief nieuws naar buiten gebracht dan positief. En niet alleen in de sport. Ik vind dat je hier soms verschrikkelijk wordt uitgekotst.”
Bijna was hij naar Cyprus gegaan. Maar na de verloren WK-finale zag hij juichende Spanjaarden met een gouden medaille om hun nek. ,,Ik vond het een mooi moment om te stoppen. Dit toernooi zou toch nooit meer overtroffen worden.”
En toen belde Ajax?
,,Ik was op Aruba vakantie aan het vieren met ‘Bommeltje’ (Mark van Bommel,red.), Robben, Van Bronckhorst en Kuyt. Ik kreeg opeens weer zin om te trainen. Mark zei me dat ik weer aan de slag moest als ik dat zo voelde. En dat ik fit genoeg was. Ik vond dat hij gelijk had en gaf dat door aan mijn zaakwaarnemer Sigi Lens. Die zei: Dan heb ik wel wat leuks voor je. Het bleek om Ajax te gaan.”
Je dacht meteen: daar ga ik heen?
,,Ik vond het een geweldige stap voor een Amsterdamse jongen als ik. Ik heb er in de jeugd gespeeld. Ben er mijn carrière begonnen. Maar ik had er nog nooit in het eerste gespeeld. Ik zei tegen mijn zaakwaarnemer: laat Jol me maar bellen. Ik vind het belangrijk dat een trainer een goed verhaal heeft en je graag wil hebben. Ik had met Jol een heel goed gesprek. Dat hij nu weg is bij Ajax is zonde.”
Ajax belandde dit seizoen in een crisis
,,Op het moment dat ik binnenkwam bij de club merkte ik al dat het onrustig was. Er werd overal wat geroepen. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is als je net komt kijken in het voetbal en het publiek fluit je uit en je leest de volgende dag in de krant wat er allemaal speelt rondom de club. Die randzaken moet je uit de selectie proberen weg te houden. Wij moeten met voetbal bezig zijn. Niet met zaken eromheen.”
Voel jij je een aankoop van Jol?
,,Zo zie ik dat niet. Ik ben vanaf het begin perfect opgevangen bij de club. Van de mensen in het bestuur tot de vrouwen van het spelershome. Ajax is echt een hele warme club. Bij PSV hebben ze de familie Van Kemenade en Mart van den Heuvel. Bij Ajax hebben ze David Endt en Herman Pinkster. Ik kende nog veel mensen bij de club. Dat heb ik bij elke club waar ik heb gevoetbald. Ik zie voor mijzelf nog een grote rol binnen de club. Alderweireld en Vertonghen staan goed achterin maar ik ben klaar om ze te vervangen als dat nodig is. En als ik zie hoe die jonge jongens uit de jeugd zich nu manifesteren in het eerste vind ik dat mooi om te zien. Daar straalt het plezier vanaf. Ik ben er trots op dat ik mijn debuut heb mogen maken bij Ajax.”
Onsoranje.nl
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 1 jan 2011 23:18
|
|
Ooijer moet zich vooral bezig houden met het onderwijzen van de jonge verdedigers en verdedigende middenvelders die Ajax heeft. Met zijn ervaring kan hij die jongens vast en zeker iets nuttigs bij brengen. Bonevacia was aan het begin van dit seizoen erg lovend over de rol die Ooijer in de selectie had. Ooijer is natuurlijk kwalitatief niet meer goed genoeg voor in de basis van Ajax maar als ervaren man heeft hij wel bepaalde kwaliteiten die de andere spelers niet hebben en kan hij een rol spelen die andere Ajacieden niet kunnen spelen. Laat Frank de Boer hem maar als trainer/speler gebruiken.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 2 jan 2011 17:29
|
|
Zoals Ooijer nu word gebruikt kan die nog wel eens nuttig zijn voor Ajax. Als Ajax het laatste kwartier de nul moet vast houden dan kun je hem wel inbrengen. Maar als er met veel ruimte moet worden verdedigd dan word het al behoorlijk probleem voor hem. Dat werd pijnlijk in het afgelopen half jaar.
Bij zijn komst had ik hem te hoog ingeschat als speler.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 9 jan 2011 11:33
|
|
Nog een half jaartje uitzitten deze 'aankoop', wat was het weer tenenkrommend tegen HSV.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Zo 9 jan 2011 11:54
|
|
Citaat: Nog een half jaartje uitzitten deze 'aankoop', wat was het weer tenenkrommend tegen HSV.
Dat was het zeker. Achteraf blijkt ook maar weer wat een totale onzin deze aankoop is geweest. Op het veld heeft hij ons punten gekost en een andere speler in de weg gezeten.
Gelukkig was hij 'onmisbaar' in de kleedkamer....
|