| | |
Forum
Onderwerp: André Ooijer
Maker: D_skilledBekeken: 11133 Status: InactiefBerichten: 227
|
Auteur
|
Bericht
|
Peter79
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 9 aug 2010 22:41
|
|
Citaat: Ik zeg niet dat ik Ooijer in alle opzichten sterker dan Alderweireld vind, maar hij is volgens mij sterker door de lucht en niet (veel) langzamer. Daarnaast heeft Ajax zoals ik al aangaf 1 backup voor de vier posities achterin. Ik snap best dat Jol niet zo snel (absentie van 1 of 2 verdedigers) geforceerd wil worden om terug te vallen op jeugdspelers zonder enige ervaring bij het eerste. Verder heb ik het idee dat het aantrekken van Ooijer een sterkere zet is dan het aantrekken van bijvoorbeeld Wielaert (3-4 miljoen) of Oleguer (3 miljoen).
Zie jij Blind niet als back-up voor op de backpositie of denk je dat Jol dat niet zo ziet? Ik vind het overigens wel exemplarisch dat hij Anita laat klungelen en een oververmoeide vd Wiel opstelt en Blind geen minuut speeltijd krijgt......
Wellicht is het halen van Ooijer de aanzet voor een tweede soort van Sulejmani truc: Ooijer halen en daardoor Blind (samen met Sarpong) een jaar kunnen ruilen met Leonardo (beide op huurbasis).
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 9 aug 2010 22:49
|
|
Hé, dat is nog niet eens zo slecht gedacht. Dit zou hem wel eens kunnen worden.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Ma 9 aug 2010 23:27
|
|
In Blind werd bij mijn weten ook na z'n verhuurperiode bij Groningen nog altijd geen back gezien dus het lijkt me niet dat de komst van Ooijer in dat opzicht iets aankondigt. Wat je je wel kan afvragen is hoe het nu met Oleguer verder gaat, allebei centrumverdedigers met een verleden als back. Al was er een linksbenige verdediger gehaald dan viel er nog iets voor te zeggen, maar nu... Vreemde move.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Ma 9 aug 2010 23:58
|
|
Pff lekker nieuws zeg om te horen als je terug komt van je werk, een afdankertje van psv.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 00:05
|
|
Ik ben ook een van de weinigen die niet zo negatief is over deze aankoop. Aardige backup die niet lang hoeft te wennen, zijn plaats kent en niet veel kost.
Het enige vraagteken bij mij is, (nu ze toch in deze categorie shoppen) waarom geen Bouma? Nu zijn we te laat, maar een linksback en cv is wat we nodig hadden. Het kan met blessures te maken hebben, maar toch snap ik dat niet helemaal. Al is ooijer natuurlijk wel meer een winnaar
Ik moet wel zeggen dat ik qua persoonlijkheden niet watm loop voor dit Ajax met de aankopen Ooijer en ElH. Bijzonder vervelende gasten. Helaas zitten we in een allesbehalve luxe situaties, Ajax heeft weinig andere opties
|
soren
Forum berichten: 35
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 00:32
|
|
Op het eerste gezicht klinkt dit niet fantastisch, maar ook ik zie hier wel logica in. Een van de zwakke punten in dit Ajax is het gebrek aan mentaliteit, gif. Zeker in de verdediging. Ooijer is uiteraard niet aangenomen voor de basis, maar voor de bank. Maar volgens mij ook in hoge mate voor de kleedkamer en de trainingen. Met hem erbij krijg je op de trainingen in ieder geval veel meer gif en ervaring, waardoor de andere spelers veel minder op de automatische piloot kunnen functioneren en hopelijk een deel van het gif, de felheid, de verbetenheid gaan overnemen. Dat is in deze omstandigheden gewoon fundamenteel. Als het meezit gaan veel spelers met talent maar een zwakke mentaliteit hierdoor op dat laatste vlak stappen zetten. Hopelijk. Als dat de bedoeling is, is het zeker niet dom. En ex-PSV, daar moet je nu gewoon overheenstappen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 01:02
|
|
Empulse
Citaat: Waarom is dit een 'drama aankoop'. Ooijer is een prima pinch-hitter om één van de centrale verdedigers te vervangen. Daarnaast komt hij maar voor een jaar, brengt hij ervaring die hij over kan dragen op de jonge garde en zal hij weinig kosten.
Ach persoonlijk krijg ik altijd een beetje de kriebels als het om 'ervaring' aankopen gaat (en daarbij bedoel ik dan aankopen die voornamelijk geroemd worden vanwege dat ene aspect) . Voor het overbrengen van ervaring heb je trainers. Nu is er vaak geroepen dat je dan een ervaren speler zo nuttig is om die ervaring over te brengen. Zelf krijg ik altijd de kriebels als ik dat woord bij een aankoop hoor. Dan denk ik een uitgebluste Aaron Winter die niet meer kon meekomen. Lindenbergh die de leider van het nieuwe Aajx zou worden op basis van zijn leeftijd. Oleguer die vanwege zijn CL winst de jonge verdediging de kneepjes van het vak zou leren. Een Rob Wielaert die op basis van zijn 'ervaring en leiderschap' de verdediging zou gaan neerzetten. Zo werkt het gewoon niet als je de kwaliteit niet meer hebt om een basisplaats te veroveren dan kun je al die ervaring doorgaans wel opbergen van veel waarde ben je dan immers niet. Verder heb ik zo ook mijn twijfels op Ooijer zo weinig kost, als dat het geval was geweest dan was Groningen toch eerder bij hem uitgekomen i.p.v. Wielaert, dan had AEK Larnaca toch niet voor Hofland gekozen ipv Ooijer.
RogerGarcia
Citaat: Als Oleguer verkocht wordt vind ik dit wel een heel verstandige optie. Nederlands, kan dus veel beter communiceren met de achterhoede, kan ze zelfs wat van zijn hardheid bij brengen. Speelt op dit moment, net zoals op het WK, vooral op ervaring en zal dus niet heel erg snel door het ijs zakken, en je kunt hem denk ik wel makkelijk in laten vallen als dat nodig is.
Ook communicatie vind ik dus niet zo doorslaggevend, kom op die jongens hoeven er geen hele epilogen te houden hoor. Simpele voetbaltaal en een paar stopwoorden kunnen onze buitenlandse Ajacieden ook nog wel.
343
Citaat: Zou er niet raar van staan te kijken, RG.
Ach, backup, 1 jaartje....maar wel triest natuurlijk.
Tja persoonlijk vind ik het triest omdat
1. Het gaat om een Ras PSV'er zo eentje die zich altijd zo geprofileerd heeft. Hij is voor mij samen met spelers als Kezman en Van Bommel gewoon niet welkom
2. Ooijer zich in het verleden meer dan eens laatdunkend over de club heeft uitgelaten, zijn eigen keuze. Maar een kwijlinterviewtje met de circkel is rond op ajax.nl maakt het voor mij dan niet goed.
3. Het weer dat walgelijke opportunisme van Ajax, een jaartje en volgend jaar weer iemand anders, maar zo blijf je dus geen stabiliteit in je elftal houden.
4. De beste man is 35 en wordt weldra 36, was niet goed genoeg meer voor eerst Blackburn en daarna PSV. Realitycheck Rapport Coronel?
5. Ooijer was vorig jaar ook gewoon een van de zwakste schakels van PSV achterin, was niet voor niets bankzitter bij PSV.
Citaat: Ach, Atouba en Wielaert keren nooit meer terug. En volgens mij mag Wielaert niet meer spelen voor Jong AJAX. En liever Ooijer dan Wielaert, want dat is helemaal een drama.
Tuurlijk mag Wielaerrt nog wel spelen voor Ajax. De regels zijn zo dat je slechts een beperkt aantal te oude spelers bij Ajax 2 mag opstellen.
Enganche
Citaat: Ajax heeft met Oleguer 1 (!) backup voor vier posities achterin, RG.
Vind ik wel meevallen, je hebt Blind, Lindgren en Wielaert ook nog. Allesbehalve goed of ideaal, maar als je dan toch wat aan dat probleem wil doen doe het dan goed.
Citaat: De Ooijer van afgelopen seizoen was absoluut niet best en hij is duidelijk versleten, maar is hij trager dan Oleguer of Alderweireld?
Naar mijn mening wel. OOijer kon het echt niet meer belopen afgelopen seizoen.
Citaat: Hij is in ieder geval sterker door de lucht. Daarnaast neemt Ooijer genoegen met de bank, zal hij niet bizar veel salaris opstrijken, is rancune een geweldige drijfveer en heb ik Alderweireld zelden het niveau zien halen dat Ooijer haalde in de kwartfinale van het WK. Tsja, zeg het maar...
Kom die WK wedstrijd tegen Brazilie was absoluut niet bijzonders, ik heb de acties van Ooijer toen juist gevolgd. Eenmaal een totaal onnodige gele kaart pakken door de bal weg te tikken bij een ingooi van Brazilie onder het oog van de grensrechter, misschien wel de allerdomste manier om geel te pakken. En eenmaal door het midden wegwerken door de bal half te raken waardoor de bal rechtstreeks zorgde voor een open schotkans van een Braziliaan, randje strafschopgebied. Verder was het echt weinig bijzonders van Ooijer.
Peter79
Citaat: Had je Ooijer afgelopen zondag maar op de bank gehad, was de kans op puntverlies een stuk kleiner geweest.....
Is dat zo? Hier PSV - Groningen, en kijk dan even specifiek hoe die eerste goal tot stand komt. http://www.youtube.com/watch?v=qDQy11gLk3c Ooijer is al lang geen zekerheidje meer, dat beeld hebben sommigen hier nog wel dat Ooijer op zijn minst nog stabiel is, maar de Ooijer van de afgelopen seizoen was er echt een van veel fouten. Met name vanwege zijn totale gebrek aan snelheid. het enige wat Ooijer nog heeft is zijn kopkracht. Ik begrijp best dat velen hem op dat aspect nog wel als 'aanwinst' zien, maar als de lat zo laag ligt dan valt er veel beter te halen; ook transfervrij.
Opnieuw wie kijkt naar directe transfers tussen de top drie de afgelopen 20 jaar, van spelers die bij de ene club niet goed genoeg waren en al de echte talentstatus af waren >20, kan niet anders dan constateren dat 95% daarvan geflopt is. De reden daarvoor is eenvoudig, clubs zijn niet achterlijk. Als je spelers een seizoen lang op het trainingsveld aan het werk ziet dan weet je goed genoeg of een speler nog waarde heeft.
Opnieuw ik wil best over sentimenten heen stappen maar dan nog is Ooijer naar mijn mening gewoon niet goed genoeg. Ik had het nog eerder met bouma Geprobeerd.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 01:12
|
|
Sluit me helemaal bij pushkin aan. Ooijer, hoe kom je erbij.
|
Jinx
Forum berichten: 44
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 02:43
|
|
Citaat: Sluit me helemaal bij pushkin aan. Ooijer, hoe kom je erbij.
Pushkin. Erg goedkoop om een link erin te zetten met een fout van Ooijer. Zo kan ik ze ook tonen van Puyol, Terry en Ferdinand.
De situatie bij PSV is heel anders. Daar wilden ze verjongen omdat over het geheel de selectie te oud is. Dan worden er keuzes gemaakt en toen is Ooijer afgevallen omdat hij niet binnen het plaatje paste. Zelfde is toch ook bij Ajax. Ze wilden oudere spelers niet langdurig binden, gevolg Pantelic en Rommedahl weg. Zijn die dan ook slecht? Nee, die paste niet binnen het plaatje van Ajax, maar kunnen voor andere clubs zeker van waarde zijn.
Gezien onze selectie zijn we opzoek naar een aantal ervaren spelers. Ooijer past perfect binnen dat plaatje. Contract voor 1 jaar, niet al te duur en veel ervaring. Vergeet niet dat hij fitter is dan Bouma. Die is afgelopen jaren alleen maar geblesseerd geweest. Zijn niet opzoek naar een 2e Atouba, toch? of jij wel? Daarbij zat Ooijer gewoon de laatste jaren als zekerheidje bij het NL 11 tal. Wanneer heb ik Bouma daar voor het laats gezien? (lekkere scout ben jij).
Noem jij dan eens een transfervrije verdediger met ervaring, die fit is, International is, voor een klein bedrag en die wilt tekenen voor 1 jaar en die bereid is op de bank plaats te nemen.
En Ooijer is in het verleden zeker vervelend geweest in wedstrijden tegen Ajax. Dat is voor mij een bevestiging dat hij winnaars metaliteit heeft. Toen de Zeeuw kwam deed toch niemand moeilijk. Heb je hem weleens gezien in de wedstrijden tegen Ajax. Ook om je dood te ergeren. Nu zit hij bij Ajax en doet hij hetzelfde bij onze tegenstanders. Dan vind iedereen het geweldig.
Deze aankoop past ook binnen het budget van Ajax. En sinds wanneer bouwen we bij Ajax aan een 11tal? Dat doen we al sinds 1996 niet meer. De beste verdwijnen toch elke keer weer, dus dat zijn komst niet goed is omdat we dan niet aan een 11tal kunnen bouwen is ook een drog reden.
We zitten eenmaal in deze situatie als club. Hadden we honderden miljoenen uit te geven dan had ik het ook een rare aankoop gevonden. Let maar op. Ook Mido gaat wellicht komen. Voor hem geldt precies hetzelfde.
Rapport Coronel is overigens niet van een verlies van 21 miljoen uitgegaan en dat we in cat2 vallen bij de KNVB. Dat rapport gaat uit van een gezond Ajax, en die dan groter te laten worden. Deze situatie is helaas niet aan de orde
Uit jouw verhaal maak ik gewoon op dat je niet realistisch naar de situatie kan kijken maar vol emotie een niet op waarheid berust verhaal hebt getikt. Zo heb je ook van die 010 fans die nooit iets goeds kunnen zien van een Ajax speler. Ooijer heeft namelijk in de wedstrijd tegen Brazilie geweldig gespeeld. Hij heeft zijn taak perfect uitgevoerd ondanks dat hij net voor het WK zijn basisplaats verloor. Jij komt dan dat hij een domme gele kaart pakte? Maakt hem dat een slechte speler? Hoeveel (zeer domme) kaarten heeft Suarez vorig jaar als AANVALLER gepakt?
Kom op tel in het vervolg tot 10 (of tot 100, als dat nodig is), haal een paar diep adem en gebruik je gezonde verstand. Daarna zul je er heel anders tegen aan kijken.....
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 03:48
|
|
Ik wens hem succes, moge hij wat toevoegen in wat voor manier dan ook.
Maar Ajax, Ooijer?
En nu ook nog waarschijnlijk Mido.
Ik snap echt niet waarom mensen nog zo positief kunnen blijven.
|
Jows
Forum berichten: 509
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 07:45
|
|
Tjah, aan de ene kant ben ik er helemaal niet blij mee. Ooijer heeft dan wel onze jeugdopleiding doorlopen, maar is eigenlijk nooit 'echt Ajacied' geweest. Stam was een heel ander verhaal. Die heeft slechts enkele seizoenen voor PSV gespeeld en is toen naar het buitenland gegaan. Bovendien was dat altijd een "nette" speler die zich niet negatief uitliet over Ajax.
Aan de andere kant is het wel een enorm vuile rat in het veld (neem vorig seizoen). Dat kunnen wij erg vervelend vinden (vond ik ook vorig seizoen), maar dat is wel nodig in onze selectie. Met name Alderweireld en Van der Wiel zijn gewoon net even te lief. Vertonghen daarentegen heeft wel die kwaliteit. Anita is gewoon lekker fel, maar schiet op momenten verdedigend te kort.
We moeten wat jongens. Ben er zogezegd ook niet echt blij mee, maar als hij de winnende goal er inkopt tegen PSV zijn we allemaal blij.
Laten we hem maar gewoon een kans geven en hopen dat hij zich voor de volle 200% inzet en ons ongelijk bewijst.
|
Haroca
Forum berichten: 14
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 08:55
|
|
Zoals ik al in de topic gezegd heb, deze man die zoveel negatiefs heeft geroepen over ons aller Ajax, om diezelfde Ooijer in het zo mooie rood-witte shirt van ons te zien, doet MIJN Ajax-hart verschrikkelijk pijn.
Hat kan dan wel zo zijn dat hij misschien van meerwaarde is, maar het heeft ook nog eens met gevoelswaarde te maken.
Ik denk misschien wat overtrokken, maar ik blijf bij mijn mening. Voor mij hoeft het echt niet.
Ik ben een echte Ajax-fan, en zal dat mijn hele leven blijven. Daarentegen ben ik ook een verschrikkelijke anti PSV-er, en dat zal ook altijd blijven.
Natuurlijk steun ik mijn club in voor- en tegenspoed, maar mijn gevoel overheerst nu t.o.v. mijn verstand. Misschien kunnen we nu ook wel Affelay halen?
We zijn nu toch bezig om het paard van Troje te verwelkomen, dus?
Sorry, moest mij ff van het hart.
Het schrijft wel lekker maar het is nog lang niet uit mijn systeem. Bah!
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 09:40
|
|
Het is een bankzitter hoor jongens! Rustig maar...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 10:11
|
|
jinx
Citaat: Pushkin. Erg goedkoop om een link erin te zetten met een fout van Ooijer. Zo kan ik ze ook tonen van Puyol, Terry en Ferdinand.
Ach als je Ooijers loopbaan kijkt dan zie je dat hij vroeger die fouten gewoon niet maakte, kijk nog maar eens goed zou ik zeggen. Een fout die puur gebaseerd is op een speler die trager geworden is, maar die nog aan dat mankement moet 'wennen'. Verder hoef je Terry, Puyol en companen echt niet in deze vergelijking te betrekken, die maken zo'n foutje misschien een keer in een seizoen, bij Ooijer was het echt een foutenregen vorig seizoen. Opnieuw hij was niet voor niets bankzitter geworden.
Citaat: De situatie bij PSV is heel anders. Daar wilden ze verjongen omdat over het geheel de selectie te oud is.
Is dat zo? Grappig dat alleen Ooijer tot dat verjongingsproject behoorde en andere oudere spelers er niet weggegaan zijn (ja op Roorda na dan). Ook ironisch dat PSV dan nog een 27jarige Huthcinson haalt. Ooijer is vooral weggedaan omdat hij het niveau niet meer had.
Citaat: Dan worden er keuzes gemaakt en toen is Ooijer afgevallen omdat hij niet binnen het plaatje paste. Zelfde is toch ook bij Ajax. Ze wilden oudere spelers niet langdurig binden, gevolg Pantelic en Rommedahl weg. Zijn die dan ook slecht? Nee, die paste niet binnen het plaatje van Ajax, maar kunnen voor andere clubs zeker van waarde zijn.
Ajax wilde geen twee jaar verlengen met zowel Rommedahl en Pantelic, maar ze hebben wel degelijk een contractvoorstel gehad. Ooijer heeft bij PSV dat laatste niet eens gehad. De reden is overigens wel dezelfde, Ajax zag de waarde voor het elftal na twee jaar van zowel Rommedahl (32) als Pantelic (31) gewoon te laag. Oudere spelers verliezen nu eenmaal hun snelheid. Bij Ooijer (36) die een paar jaar ouder dan zowel Rommedahl als Pantelic is is dat proces al in volle gang.
Citaat: Gezien onze selectie zijn we opzoek naar een aantal ervaren spelers. Ooijer past perfect binnen dat plaatje. Contract voor 1 jaar, niet al te duur en veel ervaring.
Ik heb het al eerder gezegd, veel ervaring heeft Frank De Boer ook. Bankzitters aantrekken puur vanwege de ervaring, aan die steen hebben we ons al te vaak gestoten.
Citaat: Vergeet niet dat hij fitter is dan Bouma. Die is afgelopen jaren alleen maar geblesseerd geweest. Zijn niet opzoek naar een 2e Atouba, toch? of jij wel?
De kritiek op Atouba was altijd zijn leeftijd, Bouma is 32 en Ooijer 36. Voor Bouma heb je dan een medische keuring, te geblesseerd? Dan komt hij daar niet doorheen. Maar blijkbaar wilde Red Bull Salzburg er nog wel aan. Geen geweldige club maar nog altijd beter dan AEK Larnaca en Excelsior de enigen die manifest geinteresseerd waren in Ooijer. Waarbij ik overigens niet zeg dat ik perse voor Bouma had gekozen, hoogswaarschijnlijk had ik een andere verdediger aangetrokken.
Citaat: Daarbij zat Ooijer gewoon de laatste jaren als zekerheidje bij het NL 11 tal. Wanneer heb ik Bouma daar voor het laats gezien? (lekkere scout ben jij).
Over makkelijk scoren gesproken. Nee, bij blessures wordt dat inderdaad een moeilijk verhaal.
Citaat: Noem jij dan eens een transfervrije verdediger met ervaring, die fit is, International is, voor een klein bedrag en die wilt tekenen voor 1 jaar en die bereid is op de bank plaats te nemen.
Of een speler perse international en zo 'ervaren' moet zijn vind ik nog niet eens zo heel boeiend. Het is een kwaliteitsverhaal. Maar opnieuw de huidige transfermarkt was er zelf met bescheiden beurs veel meer mogelijk geweest.
Citaat: En Ooijer is in het verleden zeker vervelend geweest in wedstrijden tegen Ajax. Dat is voor mij een bevestiging dat hij winnaars metaliteit heeft.
Ooijer beperkte zich echter niet alleen tot het veld, maar heeft echt talloze malen in interviews tegen Ajax lopen schoppen.
Citaat: Toen de Zeeuw kwam deed toch niemand moeilijk. Heb je hem weleens gezien in de wedstrijden tegen Ajax. Ook om je dood te ergeren. Nu zit hij bij Ajax en doet hij hetzelfde bij onze tegenstanders. Dan vind iedereen het geweldig.
Sowieso ben ik niet van het gezuig, geschop en geprovoceer. Maar tijdens een wedstrijd kun je nog zeggen dat het 'part of the game' is. Spelers die in interviews gaan schoppen geven helemaal geen blijk van winnaarsmentaliteit.
Citaat: Deze aankoop past ook binnen het budget van Ajax. En sinds wanneer bouwen we bij Ajax aan een 11tal? Dat doen we al sinds 1996 niet meer.
Goh en sinds 1996 zijn we slechts drie keer kampioen geworden. Zie ik een verband?
Citaat: De beste verdwijnen toch elke keer weer, dus dat zijn komst niet goed is omdat we dan niet aan een 11tal kunnen bouwen is ook een drog reden.
Nou het is vrij simpel. Ajax had sommige spelers die de afgelopen jaren vertrokken best kunnen behouden en het been vaker stijf kunnen houden, maar Ajax had het geld te hard nodig om de gaten van het wanbeleid goed te maken. Echter waren al de spelers die vertrokken allemaal wel minimaal 3 jaar selectiespeler geweest. Dat is echt iets heel anders dan een speler voor een jaartje aantrekken.
Citaat: We zitten eenmaal in deze situatie als club. Hadden we honderden miljoenen uit te geven dan had ik het ook een rare aankoop gevonden. Let maar op. Ook Mido gaat wellicht komen. Voor hem geldt precies hetzelfde.
Hoewel Mido waarschijnlijk niet goed gezorgd heeft voor zijn lichaam en waarschijnlijk een tijd nodig zal hebben weet je bij hem dat hij i.i.g. wel de leeftijd heeft (27) om nog een paar jaar mee te gaan en kun je speculeren op het feit dat wanneer het toch goedkomt bij Ajax je hem langer kunt binden. Ooijer is 36, en bewees bij PSV al dat de koek op was.
Citaat: Rapport Coronel is overigens niet van een verlies van 21 miljoen uitgegaan en dat we in cat2 vallen bij de KNVB. Dat rapport gaat uit van een gezond Ajax, en die dan groter te laten worden. Deze situatie is helaas niet aan de orde
Dan kun je in mijn ogen nog altijd beter een talent huren met optie tot koop dan dit.
Citaat: Uit jouw verhaal maak ik gewoon op dat je niet realistisch naar de situatie kan kijken maar vol emotie een niet op waarheid berust verhaal hebt getikt.
Onzin, ik bekijk dit puur rationeel. Als we Ooijer twee jaar terug hadden gehaald had ik er nog wel mee kunnen leven, maar kom op de man is 36. Zakte bij PSV dit seizoen meermaals door het ijs.
Citaat: Zo heb je ook van die 010 fans die nooit iets goeds kunnen zien van een Ajax speler. Ooijer heeft namelijk in de wedstrijd tegen Brazilie geweldig gespeeld.
Ooijer draaide mee in die wedstrijd, niet meer en niet minder. Ik vind dat iedereen die roept dat hij zo geweldig speelde maar eens momenten in de wedstrijd moet benoemen waaruit dat blijkt. Dan ga ik eens rustig terugkijken, ik heb ze namelijk niet gezien.
Citaat: Hij heeft zijn taak perfect uitgevoerd ondanks dat hij net voor het WK zijn basisplaats verloor. Jij komt dan dat hij een domme gele kaart pakte? Maakt hem dat een slechte speler? Hoeveel (zeer domme) kaarten heeft Suarez vorig jaar als AANVALLER gepakt?
Dat Suarez domme kaarten pakt is inderdaad een manco op zijn kwaliteiten maar Suarez is een aanvaller, als verdediger maakt het je nog kwetsbaarder omdat je als verdediger doorgaans meer overtredingen maakt om een speler af te stoppen. Als je dan al onnodig geel pakt neem je gewoon een groter risico.
Citaat: Kom op tel in het vervolg tot 10 (of tot 100, als dat nodig is), haal een paar diep adem en gebruik je gezonde verstand. Daarna zul je er heel anders tegen aan kijken.....
Ach we zien het wel wanneer Ooijer door blessures van anderen een serie wedstrijdjes achter elkaar in de basis moet spelen, benieuwd of een aantal hier dan nog zo enthousiast zijn. Het niveau wat Ooijer een geheel seizoen bij PSV liet zien loog er namelijk niet om.
Verder noem ik Ooijer gewoon niet gewenst en leg ik uitgebreid uit waarom , met argumenten. Ik scheld Ooijer of de mensen die hem willen niet uit, gebruik geen capslock of overdaad aan smilies. Dus waar bovengaande zin verder op slaat....
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 10:24
|
|
Triester kan niet! Dik verlies leiden, en dan een afdankertje van PSV ophalen. Vorig jaar lachte ik nog elke PSV'er uit dat ze Ooijer hadden!!! Nu nog een jaar ouder, nog meer blunders gemaakt. Laten we eerlijk zijn, hij was een van de slechste PSV'ers vorig jaar! Wat ik weet had geen enkele club interesse in hem behalve onze club. Eerst loopt Jol te zeiken op z'n voorgangers die Sno en Wieleart enz.. gehaald hebben. Daarna doet hij hetzelfde en haalt hij Atouba en Ooijer.
Dit is te tragisch voor woorden..Wat moeten wij met deze Ajax hater? Ik schaam me kapot dat hij ons shirt mag dragen.. Misschien was het toch beter geweest als Jol was opgetyft ipv directie onder druk zetten. Van den Boog en CO waren net op de goede weg. Nu geven ze alle macht aan Jol.. Kan hij blijkbaar nog niet aan.
Ik zit zaterdag in de ArenA, normaal ben ik niet voor uitfluiten van eigen spelers. Maar Ooijer verdient het nu al om bij zijn presentatie uitgefloten te worden door 50.000 man!
Ooijer heeft al helemaal niks te zoeken in de CL. Zelfs Wieleart schat ik nog hoger in. Ooijer kan situaties niet meer goed inschatten en overschat zichzelf vreselijk! Ooijer is voetballend miss wel iets beter dan Oleguer. Maar je kan Lindgren dan toch ook als CV neerzetten? Ooijer is te traag, en dat is een GIGANTISCH probleem als je verdediger bent bij Ajax. Wat doen wij altijd? Druk zetten. Waar zijn onze verdeidgers? Over de middenlijn. Wat heb je dan? Een groot gat in de rug. Is het handig als je snel bent? JAAAA! Eén bal in de diepte en hij wordt eruit gelopen, goal teegen, miss zelfs rodekaart, en hij gaat zijken op de rest.
Niet iedere speler die PL heb gespeeld is een aanwinst. Is niet heilig ofzo.. Dat hebben we wel gezien met eerdere inversteringen. En Blackburn, kom op!
Ik zie liever Kappelhof spelen ipv Ooijer . Waarmee zijn we groot geworden en hebben we 4 CL's gewonnen? Opleiden en eigen jeugd, JONGE talenten! Niet met oude afdankertjes ophalen van PSV. Dat doen zij bij ons (Kluivert, Van der Meyde Reiziger..).
Jol zal wel hebben gekeken naar de bank tegen FCG. Maar beseft hij niet dat over 2 weken Suárez, Lodeiro, Vertonghen, Enoh en Lindgren daar weer opzitten? (baiss natuurlijk)
Ik snap het al. Je moet goed naar de argumenten van Jol luisteren. Dan is het gewoon logisch!
Citaat: Ooijer komt van Ajax vandaan. Zeer goed argument! Zou hij vergeten zijn dat Fred Benson en Pius Ikea ook van Ajax vandaan komen? We staan bekent om onze jeugd, maar niet élke speler is een topspeler! Er gaat ook wel eens iets fout..
Citaat: Nadat hij weg is gegaan bij Volendam heb ik hem bij Roda JC gehad Oh zo, ja je ex spelers zijn ook zo succesvol. Atouba 2x!
Citaat: Ik had hem de meeste tijd op het middenveld spelen Oh oke! We zoeken ok nog een rechtsbuiten, mischien kan hij daar ook spelen? We halen hem toch voor de verdediging?
Citaat: Kon ook rechtsback Van der Wiel kan dat ook wel aardig. Silva is zekers niet slechter..
Citaat: André heeft jarenlang in Oranje gespeeld Nouja.. gespeeld? Wat was (op dit WK na) volgens iedereen DE zwakte van NL? De achterhoede! Zefls zo erg dat spelers als Bouma en Melchiot werden opgeroepen.
Citaat: We hebben gezien dat hij tegen Brazilië ook met 2 vingers in de neus speelde 1 wedstrijd maar.. 1ste helft was billenknijpen 2e helft hebben die Brazilianen niks meer gedaan.. Dit is het enigste goede argument. Dat hij zich heel misschien kan opladen voor 1 grote wedstrijd als hij er moet staan door schorsingen en blesures.
Citaat: Mits hij fit blijft Hij is toch heel blesuregevoelig?
Citaat: Dan is hij voor ons een versterking NOT!
Verslaggever vraagt: ''is hij fit?''Citaat: Nee, ik denk het niet Niet eens na gekeken? Of gewoon een niet fitte speler halen voor korte termijn?! Van der Meyde ''2''?
Citaat: Het is toch een Amsterdamse jongen die van Ajax vandaan komt! En wegging omdat hij Ajax een kutclub vond..
Citaat: Ik had eigenlijk het idee dat hij helemaal niet voor Ajax wilde spelen. Maar dat bleek niet zo te zijn. Tuurlijk niet, die paar ton is mooi meegenomen voor jaar lang bankzitten!
Citaat: We kunnen zeggen dat we iemand uit de eigen opleiding in het elftal hebben staan. Dat is toch mooi!#lol HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHA LACHEN MANN!
|
Lama
Forum berichten: 262
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 10:25
|
|
Toen mijn vader het me gister vertelde moest ik even slikken. Andre Ooijer! Wat moeten we ermee. Heb het er met vrienden over gehad en hun begrijpen het ook niet echt. We weten allemaal dat we wel versterkingen kunnen gebruiken. Maar mijn gedachtes waren niet zo 123 op Ooijer gekomen. Bij mijn weten heeft hij het afgelopen seizoen in eindhoven al niet meer zijn niveau gehaald. OK een leuke wedstrijd tegen Brazilie met Ons Nederlands elftal maar verder toch niet echt een beister hoog niveau gehaald.
Maar nu heb ik er een nacht over geslapen en kan het enigzins begreipen wat ze met Ooijer willen. Hij is toch een stuk ouder als onze jonge verdediging. Misschien kan hij hun iets van de slimheid die hij echt wel heeft gehad over brengen. Hij heeft lengte, iets wat we nu ook missen. En hij is een misselijke speler voor de aanvallers van de tegenpartij, denk maar aan de situatie van vorig jaar met Suarez. Hij geeft zelf ook aan dat hij is gehaald voor zijn ervaring. Ik neem dus aan dat ze hem hebben verteld dat hij niet iedere wedstrijd in de basis zal staan. Ook heeft hij een contract van 1 jaar.
Kortom we zullen zien wat hij voor ons Ajax kan brengen. Maar we gaan er in ieder geval niet op achteruit. hoewel ik liever andere spelers had gezien zit het er gewoon niet in. En dat is ook iets waar we rekening mee moeten houden. Ik heb vertrouwen.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 10:29
|
|
Citaat: Ik heb tranen in m'n ogen..
Van het lachen.
Ik ook, maar dan van het huilen. Ik schaam me kapot dat wij een afdankertje van PSV hebben aangetrokken. Dat voelt hetzelfde als toen zij Kluivert, Reiziger en Van der Meyde haalde. Of Feyenoord met Charisteas.
|
Peter79
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 10:32
|
|
Citaat:
Peter79
Citaat: Had je Ooijer afgelopen zondag maar op de bank gehad, was de kans op puntverlies een stuk kleiner geweest.....
Is dat zo? Hier PSV - Groningen, en kijk dan even specifiek hoe die eerste goal tot stand komt. http://www.youtube.com/watch?v=qDQy11gLk3c Ooijer is al lang geen zekerheidje meer, dat beeld hebben sommigen hier nog wel dat Ooijer op zijn minst nog stabiel is, maar de Ooijer van de afgelopen seizoen was er echt een van veel fouten. Met name vanwege zijn totale gebrek aan snelheid. het enige wat Ooijer nog heeft is zijn kopkracht. Ik begrijp best dat velen hem op dat aspect nog wel als 'aanwinst' zien, maar als de lat zo laag ligt dan valt er veel beter te halen; ook transfervrij.
Kijk een slecht moment en een fout kun je van iedere speler wel vinden als je zoekt en van de meeste spelers in onze Mickey Mouse league een heel boekwerk. Tis wel makkelijk om iemand op 1 moment te pakken, ik zou je een uitzending van een uur kunnen geven met alle fouten van de huidige selectie.
Laat ik voorop stellen dat Ooijer voor mij geen droomaankoop is en dat ik ook niet sta te juichen bij zijn komst. Maar is het fair om een echte absolute versterking te verwachten als je geen geld hebt? Is het misschien beter om niemand te halen en het seizoen te gaan voltooien met deze lieve jochies achterin? De grote kwetsbaarheid van Ooijer is het feit dat hij ouder en dus trager wordt, in situaties van veel ruimte in de rug ben je dan kwetsbaar. Maar is Ooijer gehaald om juist in die situaties te spelen?
Tis leuk dat je aangeeft dat trainers er zijn om ervaring over te brengen op de spelers. Tuurlijk zijn daar trainingen en gesprekken voor maar wat is de invloed van een trainer tijdens de wedstrijd. Laten we dat vooral niet overschatten, het enige wat hij kan doen is wisselen en tijdens de rust iets tactisch omgooien. Wat kun je forceren als je alleen maar onervaren tieners op de bank hebt zitten? Kortom het zijn vooral de spelers die tijdens een wedstrijd moeten anticiperen. Als het verleden en de wedstrijd tegen Groningen iets heeft laten zien dan is dat wel dat Ajax zo'n type mist. Wielaert werd hiervoor aangetrokken maar men ging er wel aan voorbij dat hij helemaal geen natuurlijke leider is, geen palmares heeft waarmee hij die rol kan afdwingen en ook de kwalitieten er niet voor heeft om die rol af te dwingen. Kortom dat experiment was al bijvoorbaat mislukt.
Om nog even op het overbrengen van ervaring terug te komen door de trainers, noem mij eens 2 verdedigers met de absolute over mijn lijk mentaliteit welke de laatste 20 jaar vanuit de eigen jeugd hun debuut hebben gemaakt in het 1e? Of onze trainers konden niet overbrengen wat ze zelf niet bezaten, onze talenten hadden dat gewoon niet in zich of ze pikten het niet op. Nu ga ik niet de discussie aan over onze jeugdopleiding maar er staan wel 4 lieverdjes achterin welke uit onze eigen jeugd komen en die mentaliteit niet bezitten. Voeg daar eigen kweek Blind en de veel te lieve Oleguer aan toe en je weet dat je de meeste grote 'welke kant valt het dubbeltje op' topwedstrijden niet wint op details.
Jij trok mijn stelling dat Ajax met Ooijer op de bank geen puntverlies had geleden, in twijfel. Dit deed je door een totaal niet te vergelijken situatie uit een wedstrijd tegen Groningen uit het verleden erbij te halen. Mijns inziens niet fair. Wat had Ajax zondag moeten doen tegen Groningen? Twee keuzes:
1) blijven voetballen, bal rondtikken, goede veldbezetting hanteren, voorin en op het middenveld jagen zodat je de (geplaatste) lange bal eruit haalt en ver van je eigen goal af verdedigen.
2) Gegroepeerd inzakken, De Zeeuw tot vlak voor zijn CV's terugtrekken, gokken op de counter, strijden voor elke meter, duels aangaan zodat je ze ook kan winnen ipv dat halfzachte.
Optie 1 daar is dit Ajax gewoon (nog) niet toe in staat, moeten we eerlijk in zijn denk ik. Ajax probeerde optie 2 uit te voeren maar het was een chaos, o.a. De Zeeuw liep uit positie, er werd niet gestreden, duels werden halfzacht ingegaan, goals makkelijk weggegeven en wat vooral ontbrak was een ervaren leider die het jonge team op sleeptouw nam. Jij ziet dat niet graag, een leider halen maar Ooijer bezit alle kwaliteiten die nodig waren om optie 2 uit te spelen: Fysiek sterk, sterk in de lucht, kan bovenmodaal verdedigen in de kleine ruimte, over mijn lijk mentaliteit, iemand die een cake-je uitdeelt als dat moet, iemand die coacht/ neerzet/ anderen terecht wijst EN iemand met een palmares en een natuurlijk overwicht waardoor mensen dat ook eerder aannemen. Juist daarom had Ajax met Ooijer de laatste 20 minuten no way punten laten liggen.
Nu probeert De Zeeuw zo af en toe de leider uit te hangen door een te harde maar vooral oliedomme signaal charge op het middenveld uit te delen, door te praten met de scheidsrechter, door te zeuren tegen de tegtenstander, door te gaan liggen etc. Maar De Zeeuw moet vooral zelf gecoacht worden en qua persoonlijkheid absoluut geen type die in een do-or-die situatie voorop gaat. Daar is de ingetogen en wat stille Demy gewoon niet de mens voor.
Kijk ik zie ook wel in dat Ooijer geen lange termijn optie is, dat hij niet zaligmakend is, moeite gaat hebben om met veel ruimte in zijn rug te spelen en niet in staat zal zijn om wekelijks meer dan 90 minuten te spelen. Maar mijn vragen aan jou zijn dan: 1) Wordt Ooijer daarvoor gehaald dan?
2) Bezit Wielaert de kwaliteiten welke deze selectie zo node mist?
3) Zijn er betere opties welke te halen zijn met een lege portemonnee welke ook die kwaliteiten bezitten en waar je ook zo'n gering risico mee loopt (1 jaar) die bovendien ook nog willen?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 10:37
|
|
Wielaert is een acht eitje vergeleken met Ooijer guy. Sowieso vind ik dat je overdreven reageert. Met fit bedoelen ze wedstrijdfit. Sowieso is hij de 4de man. Logisch dat hij het is geworden overigens. Ga na: Vorig jaar waren Aldewereild en Vertonghen geschorst tijdens RKC uit. Wie stond er CV langs Oleguer? PRECIES! ANITA! Dat betekent dat volgens Jol de jeugdspelers nog niet goed genoeg zijn om op het hoogste niveau te presteren.
En als je weer je kans pakt om Atouba weer (onterecht) af te zieken, heb ik hier tegenargumenten: Atouba was geblesseerd bij Ajax gekomen, had al maanden een blessure. Niet wedstrijdfit, maar moest er volgens fans (sowieso hier) gelijk staan, en Pantelic kreeg de tijd om wedstrijdritme te pakken. Was trouwens ook een logische transfer, van Atouba, alleen een ongelukkige achteraf gezien.
*EDIT*
Ik dacht dat Lex gisteravond overdreven reageerde, maar dit slaat alles
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 11:02
|
|
Je zou zaterdagavond maar terugkomen van vakantie en nog snel even Ajax mee pikken en dan zie je opeens Ooijer in beeld. Als hij al mee zou doen..
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 11:04
|
|
Diet doet niet mee. Ooijer is als 4de CV gehaald. En Vertonghen, Aldewereild en Oleguer kunnen, tot zover ik weet, gewoon meedoen.
Oh ja, Silva als RV opnoemen is btw niet verstandig. Silva is verhuurd.
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 11:05
|
|
Wat een hoop emoties voor iemand die
1. niet voor de basis is gehaald
2. een 1-jarig contract tekent
3. transfervrij komt
4. niet veel zal verdienen
Let wel, ik ben ook niet erg gelukkig met de komst van Ooijer. Maar de gedachte achter de aankoop snap ik (of ik het er mee eens ben is een tweede). En iemand uitfluiten nog voordat er een wedstrijd is gespeeld vind ik diep triest, zelfs al zou het om fucking Ulrich van Gobbel gaan. Dingen als uitfluiten vind ik eerder voor spelers die al 2 jaar in Ajax spelen en nog geen moer gepresteerd hebben maar wel met volle teugen van het uitgaansleven genieten, if you catch my drift.
|
tasdfm
Forum berichten: 350
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 11:07
|
|
Zou hij tegen Dynamo Kiev al op de bank kunnen zitten?
|
Peter79
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 11:07
|
|
Citaat: Triester kan niet! Dik verlies leiden, en dan een afdankertje van PSV ophalen. Vorig jaar lachte ik nog elke PSV'er uit dat ze Ooijer hadden!!! Nu nog een jaar ouder, nog meer blunders gemaakt. Laten we eerlijk zijn, hij was een van de slechste PSV'ers vorig jaar! Wat ik weet had geen enkele club interesse in hem behalve onze club. Eerst loopt Jol te zeiken op z'n voorgangers die Sno en Wielaert enz.. gehaald hebben. Daarna doet hij hetzelfde en haalt hij Atouba en Ooijer.
Dit is te tragisch voor woorden..Wat moeten wij met deze Ajax hater? Ik schaam me kapot dat hij ons shirt mag dragen.. Misschien was het toch beter geweest als Jol was opgetyft ipv directie onder druk zetten. Van den Boog en CO waren net op de goede weg. Nu geven ze alle macht aan Jol.. Kan hij blijkbaar nog niet aan.
Ik zit zaterdag in de ArenA, normaal ben ik niet voor uitfluiten van eigen spelers. Maar Ooijer verdient het nu al om bij zijn presentatie uitgefloten te worden door 50.000 man!
Ooijer heeft al helemaal niks te zoeken in de CL. Zelfs Wielaert schat ik nog hoger in. Ooijer kan situaties niet meer goed inschatten en overschat zichzelf vreselijk! Ooijer is voetballend misschien wel iets beter dan Oleguer. Maar je kan Lindgren dan toch ook als CV neerzetten? Ooijer is te traag, en dat is een GIGANTISCH probleem als je verdediger bent bij Ajax. Wat doen wij altijd? Druk zetten. Waar zijn onze verdeidgers? Over de middenlijn. Wat heb je dan? Een groot gat in de rug. Is het handig als je snel bent? JAAAA! Eén bal in de diepte en hij wordt eruit gelopen, goal teegen, misschien zelfs rodekaart, en hij gaat zeiken op de rest.
Niet iedere speler die PL heb gespeeld is een aanwinst. Is niet heilig ofzo.. Dat hebben we wel gezien met eerdere inversteringen. En Blackburn, kom op!
Ik zie liever Kappelhof spelen ipv Ooijer . Waarmee zijn we groot geworden en hebben we 4 CL's gewonnen? Opleiden en eigen jeugd, JONGE talenten! Niet met oude afdankertjes ophalen van PSV. Dat doen zij bij ons (Kluivert, Van der Meyde Reiziger..).
Jol zal wel hebben gekeken naar de bank tegen FCG. Maar beseft hij niet dat over 2 weken Suárez, Lodeiro, Vertonghen, Enoh en Lindgren daar weer opzitten? (baiss natuurlijk)
Ik snap het al. Je moet goed naar de argumenten van Jol luisteren. Dan is het gewoon logisch!
Citaat: Ooijer komt van Ajax vandaan. Zeer goed argument! Zou hij vergeten zijn dat Fred Benson en Pius Ikea ook van Ajax vandaan komen? We staan bekent om onze jeugd, maar niet élke speler is een topspeler! Er gaat ook wel eens iets fout..
Citaat: Nadat hij weg is gegaan bij Volendam heb ik hem bij Roda JC gehad Oh zo, ja je ex spelers zijn ook zo succesvol. Atouba 2x!
Citaat: Ik had hem de meeste tijd op het middenveld spelen Oh oke! We zoeken ok nog een rechtsbuiten, misschien kan hij daar ook spelen? We halen hem toch voor de verdediging?
Citaat: Kon ook rechtsback Van der Wiel kan dat ook wel aardig. Silva is zekers niet slechter..
Citaat: André heeft jarenlang in Oranje gespeeld Nouja.. gespeeld? Wat was (op dit WK na) volgens iedereen DE zwakte van NL? De achterhoede! Zefls zo erg dat spelers als Bouma en Melchiot werden opgeroepen.
Citaat: We hebben gezien dat hij tegen Brazilië ook met 2 vingers in de neus speelde 1 wedstrijd maar.. 1ste helft was billenknijpen 2e helft hebben die Brazilianen niks meer gedaan.. Dit is het enige goede argument. Dat hij zich heel misschien kan opladen voor 1 grote wedstrijd als hij er moet staan door schorsingen en blesures.
Citaat: Mits hij fit blijft Hij is toch heel blesuregevoelig?
Citaat: Dan is hij voor ons een versterking NOT!
Verslaggever vraagt: ''is hij fit?'' Citaat: Nee, ik denk het niet Niet eens na gekeken? Of gewoon een niet fitte speler halen voor korte termijn?! Van der Meyde ''2''?
Citaat: Het is toch een Amsterdamse jongen die van Ajax vandaan komt! En wegging omdat hij Ajax een kutclub vond..
Citaat: Ik had eigenlijk het idee dat hij helemaal niet voor Ajax wilde spelen. Maar dat bleek niet zo te zijn. Tuurlijk niet, die paar ton is mooi meegenomen voor jaar lang bankzitten!
Citaat: We kunnen zeggen dat we iemand uit de eigen opleiding in het elftal hebben staan. Dat is toch mooi!#lol HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHA LACHEN MANN!
Zoveel onzin in 1 post, nooit gedacht dat dat mogelijk was:
1) Er waren meer clubs in Ooijer geinteresseerd die hij allen heeft afgezegd, is uitgebreid in de media geweest. Bovendien waren dat niet de enige clubs heb ik mij laten vertellen.
2) Jol heeft Wielaert pas afgeschreven nadat hij Atouba gehaald had en dus daarvoor helemaal niet op zijn voorganger zitten zeiken dat die Wielaert gehaald had.
3) Uitfluiten van je eigen spelers? Need I say more..........
4) Jij hebt het over 'Ooijer is voetballend bgeter dan Oleguer maar je kunt ook Lindgren CV zetten'. Denk je nu echt dat Ooijer gehald is om zijn voetballende kwaliteiten? Kwaliteiten die onze basis 4 genoeg bezit integendeel tot het verdedigende aspect?
5) Spelen onze verdedigers altijd over de middenlijn? Heb je veel wedstrijden gemist denk ik..........
6) Zetten wij altijd druk? Laaste half uur tegen Groningen gemist?
7) Heeft PSV vd Meijde, Kluivert, Reiziger bij ons opgehaald?
Kluivert heeft 10x meer waarde voor PSV gehad dan jij denkt.........
9) Jij ziet liever Kappelhof dan Ooijer, Kappelhof ooit zien spelen?
10) Groot geworden door op te leiden en eigen jeugd een kans te geven? Klopt maar moeten die gasetn wel van een acceptabel niveau zijn. Slijngard, Rustenberg, Longuet, Heije kwamen ook uit de eigen jeugd maar mag toch niet hopen dat je deze gasten destijds ook graag in Ajax 1 had gezien.
Ik hou het maar bij 10 anders ben ik morgen nog ebzig............
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Di 10 aug 2010 11:08
|
|
Citaat: En als je weer je kans pakt om Atouba weer (onterecht) af te zieken, heb ik hier tegenargumenten: Atouba was geblesseerd bij Ajax gekomen, had al maanden een blessure. Niet wedstrijdfit, maar moest er volgens fans (sowieso hier) gelijk staan, en Pantelic kreeg de tijd om wedstrijdritme te pakken.
De nood was wat hoger op linksachter waardoor-ie er gelijk in kwam, maar net als Pantelic had-ie ongetwijfeld de tijd gekregen de kritiek te doen verstommen. De wedstrijden die Atouba uiteindelijk wel meedeed, PSV en Slovan, liet-ie een onuitwisbare indruk achter met z'n gegoochel. Dat had verder niks met wedstrijdritme of wat ook te maken. Speel dan juist sober, zou je denken.
Citaat: Was trouwens ook een logische transfer, van Atouba, alleen een ongelukkige achteraf gezien.
Hooguit voor ons logisch, misschien, ja, voor Jol zéker niet. Daar gelden geen excuses, die had moeten weten van die fratsen en z'n fysieke toestand. Nu zit je twee jaar aan een bij HSV(?!) aan z'n revalidatie werkende grootverdiener vast die letterlijk niks presteert. Chapeau.
|
| | | |
|
|
|