Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 22:40
|
|
Voorspel in deze topic de beslommeringen van de eredivisieploegen, wie wordt kampioen en wie degradeert.
Eindstand eredivisie 2009 - 2010
Citaat: 1. Twente
2. Ajax
3. PSV
4. Feyenoord
5. AZ
6. Heracles
7. Utrecht
8. Groningen
9. Roda JC
10. NAC
11. Heerenveen
12. VVV
13. NEC
14. Vitesse
15. ADO
16. Sparta
17. Willem II
18. RKC
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 23:01
|
|
Persoonlijk heb ik gestemd op Ajax, misschien is de wens hier vader van de gedachte, maar ik ben gematigd positief. Vooralsnog vind ik ons niet zwakker dan vorig seizoen, al moeten we nog maar afwachten wat zich allemaal af zal gaan spelen op de transfermarkt in de komende weken. Mits Suarez blijft en misschien zelfs Gregory wel, dan kunnen we een mooi seizoen tegemoet gaan zien. PSV heeft redelijk ingekocht en acht ik dan ook sterker dan vorig seizoen, maar mijn gevoel zegt dat we niet al te veel te vrezen hebben van onze Brabantse vrienden. Bij Twente is het in mijn ogen afwachten, Janko lijkt me niet de ideale spits, maar dat was N'Kufo ook niet. Bajrami hoor ik goede verhalen over maar die heb ik zelf nauwelijks aan het werk gezien.
(volledige competitie voorspelling volgt later)
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 23:06
|
|
Ajax was de tweede seizoenshelft van het afgelopen seizoen onverslaanbaar voor een Eredivisie ploeg en als ze die vorm weer vinden en vast weten te houden dan worden ze kampioen. Met de komst van El Hamdaoui is Ajax alleen maar sterker geworden en ik denk dat FC Twente dit seizoen terug zal vallen zoals ook met AZ gebeurde nadat ze kampioen werden en van trainer wisselde. Het zal tussen Ajax en PSV gaan en Ajax heet de betere selectie met meer toppers.
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 23:11
|
|
De ervaring leert me dat ik beter nog een maandje kan wachten met het beantwoorden van de poll..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 23:22
|
|
De transformatie van de titelkandidaten
Ajax
Out: Pantelic, Luque, Ze Eduardo, Kerlon, Rommedahl, Kennedy, Ogararu
In: Blind, El Hamdaoui, (Sno), Sarpong, (Bodul), Donald
PSV
Out: Marcellis, Zonneveld, Roorda, Ooijer, (Lazovic),
In: Vukovic, Lens, Berg, Marcelo, Reis, Hutchinson, Nijland
Twente
Out: N'Kufo, Rukyavysta, Wellington, Perez, C. Paauwe, Stoch, Rajkovic
In: Rosales, Chadli, Bajrami, Janko, Reimerink, Denneboom, Bengttson, De Vogt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 00:14
|
|
Denneboom weer terug bij Twente? Ik mag voor ze hopen dat ze die nog kwijt raken
Ik durf nog geen voorspellingen te doen verder, ik denk dat 1 september daar een mooi moment voor is omdat de selecties dan compleet zijn. Zelf schat ik de kansen van Ajax hoog in, maar er mag nog best een versterking komen voor op rechtsbuiten (daar bedoel ik alleen niet de Ridder en Odonker mee). Dan is de selectie compleet. Verder ben ik benieuwd naar de ontwikkeling van Zeegelaar en Özbeliz zij zullen volgend jaar toch Emanuelson moeten vervangen.
PSV heeft aanvallend behoorlijk wat spelers aangetrokken en met Dzsudzsak, Affelay, Bakkal, Koevermans en Toivonen daarbij heb je eigenlijk gewoon een overschot aan aanvallers. Achterin zitten ze erg dun in de spelers, maar dat is ook bij Ajax het geval (al is Ajax in de basis beter achterin).
Twente heeft ervaring ingeleverd door N'Kufo en Perez te laten gaan, maar verder is dit voor de club als geheel wel een gezonde stap geweest. De sleet zit er immers vooral bij N'Kufo al een beetje op. Vorig jaar hebben ze op inzicht en ervaring nog goed mee kunnen draaien, maar de koek was al weer bijna op. De vraag is echter of de ploeg zich komend seizoen al kan gaan redden zonder deze ervaring. Verder is het vertrek van Stoch natuurlijk een verzwakking. Het transferbeleid van Twente zit echter goed in elkaar. Spelers waarvan velen (maar ik niet) hadden verwacht dat ze al weg zouden zijn zoals Ruiz en Douglas, die zitten er nog. Stam wordt verkocht, maar de vervanger staat al klaar. Iets wat Twente eerder heeft bewezen met het vertrek van Touma en Bakircioglu, stonden Arnautovic en Elia al bijna klaar, die vervolgens weer vertrokken en werden vervangen door Ruiz en Stoch. Wielaert werd heel snel vervangen door Wisgerhof. Ook Stam wordt straks prima vervangen en zo kun je nog wel even doorgaan. Wat me opvalt is dat spelers die niet goed genoeg blijken te zijn bij Twente ook makkelijker weer vertrekken. Het kan niet anders of dat heeft te maken met een slecht salarisbeleid (veel spelers krijgen te veel voor hun kunnen, maar als ze er naast komen te staan willen ze hetzelfde blijven verdienen en gaan dus niet naar een andere ploeg) binnen Ajax.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 00:24
|
|
Zal je altijd zien, ben je de enige die niet op Ajax heeft gestemd, maarreh ... geen misverstanden daarover.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 00:46
|
|
Citaat: Twente
Out: N'Kufo, Rukyavysta, Wellington, Perez, C. Paauwe, Stam
In: Rosales, Chadli, Bajrami, Janko, Reimerink, Denneboom, Bengttson, De Vogt
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 00:55
|
|
Twente heeft zich wel aardig versterkt maar voor mijn gevoel zijn zij er het hardst op achteruit gegaan. Als de selectie bij elkaar gehouden wordt en El Hamdaoui heeft geen aanpassingsproblemen, dan schat ik de kansen van Ajax relatief hoog in.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 01:50
|
|
Heb gestemd
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 09:31
|
|
Korte analyse dan maar beginnend met Twente:
Het verhaal van Twente is dubbel, ze zijn enkele schakels van hun elftal kwijtgeraakt in Perez, N' Kufo, Stam, Stoch en niet te vergeten Mc Laren. Twente is daardoor de enige ploeg van de top 3 die met een nieuwe trainer begint, daar waar dat vorig jaar juist Ajax en PSV waren. Wat echter ook opvalt aan Twente zijn de versterkingen, Preud' homme is een trainer die de erfenis van McLaren kan overnemen, zo bewees hij bij Standard en Gent. Bajrami is een vleugelspeler die naast snelheid ook een voorzet en actie heeft, al met al completer dan de eenzijdige Stoch. Janko is een goaltjesdief met weinig techniek, een appiehappie spits. Echter stond op die positie dit seizoen N'Kufo, die daar allesbehalve indrukwekkend was, in dat kader is Janko ten opzichte daarvan misschien zelfs een versterking omdat hij i.i.g. meer scoort. Verder heeft Twente ook meer in de breedte geďnvesteerd, Bengtsson, een veelbelovende Zweed die vorig jaar nog naar kampioen AZ kan wordt nu de stand-in van Douglas-Wisgherhof. Al met al zal ook hij niet minder zijn dan Rajkovic die vertrok. Die positie waar Twente zich naar mijn mening ook versterkt heeft is die van rechstback, Rosales is een meer technisch begaafde speler.
Twente staat bekend als de kampioen met het slot op de deur en de weinige doelpunten. Opvallend is daarom te zien dat Twente juist gekozen heeft voor de doelpunten van Janko, Chadli en de aanvallende impulsen van Bajrami en Rosales. Die zijn broodnodig want het middenveld scoort op Theo Jansen na nagenoeg geen doelpunten.
Kracht: De kracht van Twente zou dit seizoen wel eens kunnen liggen in het feit dat ze meer zullen scoren en daardoor minder 'op het nippertje' overwinningen zullen hebben. Verder staat ook de defensie nog als een huis met voornamelijk Douglas als rots in de branding en Ruiz als doelpuntenmachine voorin.
Zwakte: Twente zal moeten wennen aan haar nieuwe status van kampioen en dat ook nog eens onder een nieuwe trainer. AZ bewees ook onder Koeman dat dat gecombineerd met de CL veel extra druk met zich meebrengt. Kan Twente de druk aan blijft de vraag. voor Twente ligt vooral een gevaar om in de eerste competitieronde punten te verspelen.
|
Vienna
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 12:05
|
|
Twente had een heel aardige basis en ze zijn er misschien nog wel op vooruitgegaan ook, inderdaad, in de breedte echter zijn ze duidelijk de zwakste van de drie veronderstelde titelkandidaten. Waar Ajax en PSV 6 of 7 gelijkwaardige vervangers van de bank kunnen halen moeten zij het doen met op z'n best Carney, Chadli en De Jong. Da's gelijk een heel stuk minder. Ga daar de Champions League maar eens mee in. Plus, dat gaat een motivatieprobleempje met zich meebrengen. Van het Bernabéu op woensdag naar De Goffert op zaterdag. En het is geen EL waar je sommige wedstrijden nog op het gemak kunt uitspelen bij een voorsprong, dat gaat energie vreten. In combinatie met het gemis aan continuďteit met de komst van Preud'homme en ik zie ze zelfs nog moeten oppassen voor AZ. Die hebben een leuke ploeg als de rook dalijk is opgetrokken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 12:11
|
|
AZ en Heerenveen zie ik nog wel verrassen dit seizoen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 12:43
|
|
Ik verwacht dit:
1. Ajax
2. Twente
3. PSV
4. AZ
5. FC Utrecht
6. Feyenoord
7. Heerenveen
8. NAC Breda
9. FC Groningen
Van de overige clubs weet ik op dit moment weinig qua transfers etc. dus daar doe ik geen voorspellingen over.
Toelichting: Ajax heeft op dit moment het sterkste elftal, maar er staan een aantal spelers in de belangstelling van andere clubs dus dat kan zo veranderen. Ook kunnen een aantal spelers last krijgen van vermoeidheid door het WK.
Twente lijkt er niet zwakker op geworden te zijn en zie ik het weer goed doen. De spelers die zijn vertrokken (Stam, Stoch, N'Kufo en Perez) zullen snel vergeten zijn.
PSV moet kampioen worden en ik denk dat Fredje Rutten onder die druk gaat bezwijken en dat dat over gaat slaan op de spelersgroep. Verder heeft het elftal een aantal zwakke plekken (Manolev, Engelaar, Maza).
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 14:49
|
|
Citaat: AZ en Heerenveen zie ik nog wel verrassen dit seizoen.
Heb je Heerenveen zien voetballen deze voorbereiding, ze zijn echt dramatisch slecht!
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 14:54
|
|
Heerenveen, die ploeg die met 4-0 wint van Mallorca?
Ik denk ook dat Heerenveen dé verrassing word dit seizoen. Die hebben zich zéér behoorlijk versterkt.
Kampioenschap is nu nog niks zinnigs over te zeggen, hangt er helemaal vanaf of Ajax, Twente en psv compleet blijven.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 15:01
|
|
Citaat: Heerenveen, die ploeg die met 4-0 wint van Mallorca?
Wow ze winnen met 4-0 van Mallorca, zegt mij niets als je ze ziet spelen tegen GAE en totaal gedomineerd ziet worden.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 15:17
|
|
Heb de wedstrijd tegen gae niet gezien maar datzelfde Mallorca won wel met 1-0 van feyenoord. Dus het zegt wel degelijk iets als je met 4-0 van de Spaanse nr5 wint (een ploeg die ook al weer even op oorlogssterkte is en aan het trainen is).
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 16:33
|
|
Is nog moeilijk te beantwoorden aangezien de transferwindow nog een maand open is. Op basis van de huidige selecties van de top 3 van vorig jaar heeft Ajax het sterkste basiselftal maar het is juist vaak de bank die je kampioen maakt. Met geen enkele fatsoenlijke aanvaller op de bank mag Ajax wat dat betreft met enige jaloezie naar Eindhoven kijken. Komt nog bij dat een aantal van de sleutelspelers van Ajax (Steek, vd Wiel, Suarez, De Zeeuw) een lang en slopend WK gespeeld hebben. Waar zij vorig jaar bijna het hele jaar fit waren en weinig minuten hebben gemist voorzie ik dit jaar problemen op dat gebied.
Op basis van de huidige selecties is mijn prognose helaas PSV, puur door de breedte van de selectie.
Degradant: Excelsior. Dat kan weleens de redding zijn voor Vitesse wat het ook heel moeilijk gaat krijgen.
Verrassing: moeilijk, moeilijk. AZ niet, die zullen zo rond 4-8 strijden met o.a Heerenveen & Utrecht. De organisatie bij AZ is veel beter dan afgelopen seizoen en de verdediging staat een stuk beter, het gebrek aan scorend vermogen kan ze weleens gaan opbreken. Van Az-ingewijden hoor ik heel erg goede verhalen over die Gudmundsson, heeft zich in oefenwedstrijden keer op keer in de kijker gespeeld en waar hij voortbestemd leek voor een jaar in Jong AZ lijkt hij een zekerheidje in de basiself te gaan worden.
Ik denk dat Feyenoord het heel moeilijk gaat krijgen om Euro League voetbal te halen, kwalitatief wel wat mager, gebrek aan scorend vermogen maar wel veel jonge talenten uit eigen kweek (zoals het eigenlijk hoort). In Rotterdam moeten ze gewoon rekening houden met nog een jaar of 2-3 saneren en ondertussen zaaien. Als ze op deze weg verdergaan dan volgt dat oogsten vanzelf.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 16:49
|
|
Peter, volgens mij heeft Ajax ook een brede selectie. Je mag er vanuit gaan dat er nog twee aanvallers komen (Mido en De Ridder?) en dan heeft ook Ajax een goede bank: Vermeer, Blind, Oleguer, Lindgren, Eriksen, Lodeiro, Sulejmani en de twee nieuwe aanvallers, voor Ajax een prima bank toch? Daarachter heb je nog een Aissati, Zeegelaar, Donald, Sarpong, Wielaert die ook best een wedstrijdje kunnen spelen (niet de topwedstrijden, maar een doorsnee wedtrijd gaat prima).
Ik ben trouwens uitgegaan van de basis zoals die het meest voor de hand ligt (Steek, VDW, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Enoh, De Zeeuw, De Jong, Suarez, El Hamdaoui en Emanuelson).
PSV heeft vooral de spitspositie overbevolkt, maar verder hebben zij kwalitatief gezien geen bredere bank dan Ajax, vind ik hoor.
|
Vienna
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 17:10
|
|
Dat valt nog tegen inderdaad, met name achterin heb je van PSV altijd het beeld dat ze alles driedubbel bezet hebben. Als je dan op hun website kijkt komen ook zij niet verder dan 6(!) spelers die ze zelf als verdediger zien, met misschien nog Bouma als extra optie. Wie wordt bijvoorbeeld rechtsback als Manolev een keer ontbreekt?
|
Renzel
Forum berichten: 23
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 17:15
|
|
VVV!
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 17:16
|
|
@Koen: daarom zeg ik in mijn bespiegeling ook dat het nu heel erg moeilijk is om een prognose te doen aangezien de transferwindow nog een maand open is en baseerde ik mij op de HUIDIGE selectie. Voorlopig zijn Suk en Sarpong nog back-ups waar ik niet vrolijk van word. Ik verwacht en hoop vooral op nog 2 aanwinsten voorin want die gaan we nodig hebben maar zolang we de namen nog niet kennen en nog niet vastgeleged zijn blijft het bij hopen.......
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 19:06
|
|
1. Ajax
2. Psv
3. Twente
4. Az
5. Feyenoord
6. Utrecht
7. Nac
8. Heerenveen
9. Groningen
10. Heracles
11. Roda JC
12. NEC
13. Vitesse
14. ADO
15. VVV
16. Willem II
17. De Graafschap
18. Excelsior
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 19:57
|
|
Maar liefst 82% denkt op dit moment dat Ajax kampioen word.......hier rest slechts schaamte over zoveel blinde adoratie.
|