Auteur
|
Bericht
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 2 aug 2010 12:07
|
|
Suárez en Emanuelson zijn andere spelers dan Eriksen. Eriksen is een spelverdeler, een spelversneller. Suárez is creatief, maar meer voor zich eigen en niet voor andere. Emanuelson is duidelijk een flankspeler, en staat daar goed.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 2 aug 2010 12:31
|
|
Hier ben ik het echt niet met je eens. Eriksen is namelijk geen spelverdeler, dat is nou juist mijn kritiek op hem. Ik vind hem een nogal egoistische speler, die daarnaast weinig meedoet in de omschakeling. Hij gaat veel liever voor het afstandschot dan voor een steekpass. In de A1 speelde ook het hele team in dienst van hem. Het lijkt er op dat hij dat ook in het eerste wil.
Suarez creëert zowat alle kansen van Ajax, dus niet alleen voor hemzelf. Maar als je Emanuelson een goede linksbuiten vindt, kunnen we iedere discussie verder afbreken. Een linksbuiten zonder rendement, diepgang en dreiging is namelijk zinloos.
Buitenspelers moeten rendement hebben. Meer dan 10 assists en minimaal 8 goals. Of ze dan wel of geen echte buitenspelers zijn doet er niet toe. Daarnaast is het noodzakelijk dat in ieder geval 1 van de 2 veel snelheid en diepgang heeft. Kortom, wat nodig is, is een linksbuiten die snelheid, diepgang en rendement heeft.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 2 aug 2010 12:39
|
|
Ik vraag me echt af waar jij leest dat ik zeg dat Emanuelson een goede buitenspeler is?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 2 aug 2010 17:00
|
|
Lees je vorige reactie eens door. Je begint over onze buitenspelers en zegt: Emanuelson staat daar goed.
Maar goed, aan deze discussie heb ik verder weinig behoefte.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 2 aug 2010 17:07
|
|
Ja, Emanuelson staat daar goed. Zeg ik dan dat het een goede buitenspeler is? Suárez staat ook goed op rechts, maar dat vind ik ook geen goede buitenspeler.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 2 aug 2010 17:26
|
|
Wat lul je nou slap man?! Eriksen mag niet op rechtsbuiten, maar urby en luis wel.
Waar gaat dit over zeg
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 2 aug 2010 17:28
|
|
Rustig, JL10. Als je het de discussie niet waard vind....gewoon niet reageren.
Ik vind Eriksen aan de zijkant zeker ook een optie trouwens. Zoals iemand al eerder zei: het gebeurt zeer vaak dat een speler die nog niet klaar is voor een centrale positie speeltijd opdoet aan de zijkant. Voorbeelden te over.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 2 aug 2010 19:54
|
|
Is zeker waar. Op dit moment zal Eriksen overigens op iedere positie een wat betere instelling moeten gaan tonen, anders kan hij nergens van waarde zijn voor Ajax.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 01:28
|
|
Citaat: Is zeker waar. Op dit moment zal Eriksen overigens op iedere positie een wat betere instelling moeten gaan tonen, anders kan hij nergens van waarde zijn voor Ajax.
A
Dat zowieso, vind het ook gewoon raar dat hij al bij de nationale ploeg speelt. Als je voor je land uitkomt mag je op z'n minst hopen dat een speler een beetje gemotiveerd overkomt, en er niet als een zak zout bij loopt met een uistraling van ''Ik speel bij Ajax, en ik heb het al gemaakt''
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 08:47
|
|
Citaat: Wat lul je nou slap man?! Eriksen mag niet op rechtsbuiten, maar urby en luis wel.
Waar gaat dit over zeg
Moet Fregge in deze gelijk geven. Overigens heb ik het idee dat je alleen zo overtrokken reageert omdat het Fregge is.
Eriksen is géén buitenspeler en staat daar eigenlijk ook niet goed. Eriksen is een 10 en niet anders, dat hij aan de zijkant opgesteld word is goed om speeltijd op te doen (zoals 343 aangeeft) maar hij is er niet op zijn best en geen goede buitenspeler.
Fregge bedoelt waarschijnlijk dat Urby (en Suarez ook) goed staan aan de buitenkant maar het zijn géén goede buitenspelers.
Urby en Suarez zijn spelers die van de zijkant naar binnentrekken. Een goede buitenspeler beschouw ik als iemand die een actie maakt en langs de lijn trekt (bijv. Josefzoon en types als Finidi etc.).
Dus ja, urby en Suarez staan goed aan de buitenkant maar zijn geen goede buitenspelers.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 10:40
|
|
Citaat:
Urby en Suarez zijn spelers die van de zijkant naar binnentrekken. Een goede buitenspeler beschouw ik als iemand die een actie maakt en langs de lijn trekt (bijv. Josefzoon en types als Finidi etc.).
Ik ben alleen bang dat we die niet echt binnen de selectie hebben, Jozefzoon is denk ik nog niet klaar voor het eerste, en verder zou ik het niet weten. Nu ben ik niet zo heel goed op de hoogte van wat er nog meer bij jong Ajax rond loopt.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 10:50
|
|
@ DIM: Weet ik, maar dit ging over de discussie 'goede buitenspeler' of 'goed staan aan de buitenkant'.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 10:53
|
|
Citaat: @ DIM: Weet ik, maar dit ging over de discussie 'goede buitenspeler' of 'goed staan aan de buitenkant'.
Dat weet ik, bedoelde ermee te zeggen dat je weinig andere keuze heb ondanks dat Urby geen geweldige (flank)speler is.
Loopt er naast Jozefzoon nog een talent voor de flank op de toekomst?
|
sincere1983
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 11:08
|
|
Özbiliz, die zover ik begrijp verder is dan Josefzoon.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 11:30
|
|
Dat is wel een speler die aan de zijlijn "geplakt" zit? Dat vroeg ik me namelijk af, want ik vind het best een goede speler en zou het zo gek niet vinden hem af en toe mee te laten doen ipv Urby.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 12:53
|
|
Laten we nou allemaal niet opeens te veel van Özbiliz verwachten. Mij heeft-ie in ieder geval nog nooit iets indrukwekkends laten zien. In alles net-niet qua basiskwaliteiten.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 12:56
|
|
Ik zie liever hem dan Emanuelson, die loopt gratis de deur uit aan het eind van het seizoen. Heb het gewoon helemaal gehad met Furby.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 12:59
|
|
Citaat: Laten we nou allemaal niet opeens te veel van Özbiliz verwachten. Mij heeft-ie in ieder geval nog nooit iets indrukwekkends laten zien. In alles net-niet qua basiskwaliteiten.
Er staat toch ook nergens dat we er veel van verwachten?
Ik zei alleen dat Özbiliz verder is dan Josefzoon en dat blijkt ook enigszins uit het feit dat hij meer bij de selectie heeft gezeten in de voorbereiding.
Daarnaast, in de voorbereiding heeft Özbiliz mij positief verrast en was ik meer onder de indruk van zijn spel in die wedstrijden dan van Urby in het algemeen.
Neemt niet weg dat ook Özbiliz niet moet stagneren in zijn groei en hij komt van ver, want is zwaar geblesseerd geweest maar hij heeft in ieder geval voldoende potentie.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 13:00
|
|
Wat heeft Özbiliz dan in hemelsnaam laten zien waardoor jij onder de indruk bent?
|
Maurice
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 22:22
|
|
Vaak zijn de woorden ''talent'' en ''aanvaller'' al genoeg voor sommige mensen... Net als bij Lodeiro, Cvitanich, Sarpong, Rosales, Zeegelaar, Suk etc etc
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 22:28
|
|
Lodeiro is te vroeg om af te schrijven, Maurice.
|
Maurice
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 23:24
|
|
4 miljoen, speelt amper tot nooit, en langzaam loopt zn contract af...
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 23:50
|
|
Wat heb ik soms een medelijden met clubs die een beleid uitdragen waarin de jeugd centraal staat, maar haar supporters al na een half jaar ieder talentje de kop om willen draaien. Ze verdienen beter...
Stekelenburg: Debuut 2002
Van der Wiel: Debuut 2007
Alderweireld: Debuut 2009
Vertonghen: Debuut 2007
Anita: Debuut 2006
De Jong: Debuut 2007
Toch spelers die het aardig doen voor Ajax. Allemaal talenten, net als Lodeiro. Hebben allemaal de tijd gekregen om zich Ajax 1 in te werken. Hebben allemaal een contract dat afloopt. Enige verschil met Lodeiro? Er zat geen transfersom aan hen vastgeplakt. Een transfersom schijnt bij sommige mensen direct andere eisen te betekenen. Erg vreemd eerlijk gezegt.
|
Maurice
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 00:32
|
|
Citaat: Wat heb ik soms een medelijden met clubs die een beleid uitdragen waarin de jeugd centraal staat, maar haar supporters al na een half jaar ieder talentje de kop om willen draaien. Ze verdienen beter...
Stekelenburg: Debuut 2002
Van der Wiel: Debuut 2007
Alderweireld: Debuut 2009
Vertonghen: Debuut 2007
Anita: Debuut 2006
De Jong: Debuut 2007
Toch spelers die het aardig doen voor Ajax. Allemaal talenten, net als Lodeiro. Hebben allemaal de tijd gekregen om zich Ajax 1 in te werken. Hebben allemaal een contract dat afloopt. Enige verschil met Lodeiro? Er zat geen transfersom aan hen vastgeplakt. Een transfersom schijnt bij sommige mensen direct andere eisen te betekenen. Erg vreemd eerlijk gezegt.
Met zo'n instelling gaat Ajax inderdaad failliet ja. De spelers die jij opnoemt waren gratis of goedkoop (opleidingskosten).
Wanneer je veel geld uitgeeft aan een talent mag je daar wat mij betreft ook wel wat van verwachten. Sulejmani en Lodeiro hebben bij elkaar 20 miljoen gekost, en wat hebben we er tot nu toe van terug gezien: zeer weinig.
Wat gaan we uiteindelijk aan ze verdienen? Ik denk dat we daar niet eens 10 miljoen van terug gaan zien.
Daar in tegen lopen er tientallen talenten bij Ajax rond, waarvan er zo nu dan een doorbreekt en alleen maar geld kan opleveren in plaats van kosten. Dan is het ook niet erg als het af en toe niet lukt, en dus is de druk daar ook veel minder hoog.
Terecht dat ik toch wat sceptischer ben en meer van dat soort aankopen verwacht? Het kan je club maken of breken..
|
Lama
Forum berichten: 262
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 08:07
|
|
Citaat: Ajax kan komst Leonardo vergeten
NAC en Ajax zijn de onderhandelingen over een transfer van Leonardo gestaakt. De buitenspeler van de club uit Breda blijft waar hij zit, zo meldt technisch directeur Jeffrey van As in BN/DeStem.
"Leonardo blijft dus bij ons", zo zegt Van As tegenover de regionale krant. Het bod van de Amsterdammers op de Braziliaan was voor NAC niet goed genoeg, waardoor er een streep is gezet door de transfer. NAC is bereid de dribbelaar te verkopen, maar niet tegen ieder bod. Over de exacte transfervoorwaarden doet de Brabantse club geen uitspraken.
Van As is stellig over het aanblijven van Leonardo bij NAC, het is echter onduidelijk of Ajax nog terug komt met een nieuw en verhoogd bod. Naar verluidt wilde Ajax de voormalig speler terughalen en enkele talenten stallen in Breda.
NAC is zelf nog wel in onderhandeling met Kasimpasaspor over de overgang van Nourdin Boukhari. De linkspoot, die al twee keer eerder actief was in het Rat Verlegh Stadion, kan een contract voor twee seizoenen tekenen. de Nederlandse Marokkaan staat echter nog voor twee seizoenen onder contract bij de Turkse club.
Bron Voetbalprimeur.nl
|