Geregistreerd: 08-02-2008 Forum berichten: 5481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Londen
Geplaatst: Vr 23 jul 2010 13:50
Ik heb De Ridder een paar keer voor Wigan zien spelen en ik ben altijd zeer gecharmeerd van hem geweest. Zijn voorzet is goed, zijn actie is goed en hij houd het overzicht waardoor hij ook op de juiste momenten het veld breed houd of juist naar binnen komt. Als hij als klassieke rechtsbuiten gebruikt word heeft hij zeker het gewenste niveau voor Ajax.
Natuurlijk zijn er betere spelers maar aangezien Ajax op dit moment weinig geld heeft vind ik dit geen slechte optie. Ik vind hem een betere rechtsbuiten dan De Mul of Beerens in ieder geval.
Geregistreerd: 08-02-2008 Forum berichten: 5481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Londen
Geplaatst: Vr 23 jul 2010 14:14
Citaat:
Volgens Wigan fans heeft hij 1 goede wedtrijd gespeeld, tegen Arsenal. En was het voor de rest helemaal niks.
Ik zelf vond hem dat seizoen ook tegen Liverpool en Chelsea ook zeer goed spelen. In die wedstrijden liet hij zien samen met Valencia de enige aan Wigan's kant te zijn die technisch mee kon op het niveau van hun Engelse topclub tegenstanders.
Hij werd alleen steeds als rechtshalf gebruikt terwijl hij een paar meter meer naar voren moet staan als rechtsbuiten wil hij goed tot zijn recht komen.
Valt het jullie ook op dat er ontzettend veel (veel meer als voorgaande jaren) spelers uit jong ajax vertrekken terwijl we het continu over aankopen hebben?
Overigens heeft de ridder, als hij goed naar Jol luisterd wel een toegevoegde waarde voor ajax, een betere rechtsbuiten hebben we gewoon niet en als hijkomt dan zal het transfervrij zijn.
Geplaatst: Vr 23 jul 2010 14:24
Citaat:
Valt het jullie ook op dat er ontzettend veel (veel meer als voorgaande jaren) spelers uit jong ajax vertrekken terwijl we het continu over aankopen hebben?
Ja en dat is goed nieuws want er liepen bij Jong Ajax veel contract spelers rond die toch het talent niet hadden om het bij Ajax te gaan redden zoals Lazic en Danilo.
Natuurlijk zijn er betere spelers maar aangezien Ajax op dit moment weinig geld heeft vind ik dit geen slechte optie. Ik vind hem een betere rechtsbuiten dan De Mul of Beerens in ieder geval.
Even hierop terugkomend:
[list">[*">De Mul heeft de voorkeur gekregen boven De Ridder, toen ze nog beide bij Ajax speelde.[/*">
[*">Als rechtsbuiten heb je wat dingen nodig:
[list">[*">Snelheid[/*">
[*">Goede voorzet[/*">
[*">Actie[/*">[/list">
Qua snelheid is De Mul beter. De Ridder is niet eens zo snel vind ik. Andere 2 punten zijn ongeveer gelijk schat ik zo.[/*">
[*">De Mul is een echte rechtsbuiten, De Ridder een gemaakte. Je kunt haast niet zeggen dat (bijvoorbeeld) een echte linksback beter is dan Anita.[/*">[/list">
Geplaatst: Vr 23 jul 2010 14:33
Citaat:
De Mul is een echte rechtsbuiten, De Ridder een gemaakte. Je kunt haast niet zeggen dat (bijvoorbeeld) een echte linksback beter is dan Anita.
Anita is een gemaakte linksback maar is beter dan veel echte linksback. Ik vind De Ridder een betere rechtsbuiten doordat hij beter het overzicht houd, niet panikeert, een betere actie heeft en een grotere 'variety' voorzetten in zijn arsenaal heeft.
Geplaatst: Vr 23 jul 2010 14:48
Citaat:
Welke actie? De Ridder komt zijn man amper voorbij, gebrek aan startsnelheid.
Van wat ik heb gezien bij Wigan en Birmingham heeft hij absoluut geen moeite een man voorbij te komen. Hij mag dan niet super snel zijn hij is technisch goed en zet zijn directe man vaak op het verkeerde been en komt er zo makkelijk langs. In een wedstrijd tegen Wigan werd Valencia na een tijdje maar op hem gezet en zelfs die kon hem niet afstoppen terwijl Valencia enorm snel en De Ridder veel langzamer is.
Geregistreerd: 14-11-2007 Forum berichten: 3036 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 23 jul 2010 15:12
En terwijl Valencia meer een aanvallende dan verdedigende speler is. De Ridder heb ik nog weinig op een actie kunnen betrappen dat hij een verdediger echt aftroeft en kwijt is.
Kan je deze nog herinneren? ;)`Vooral de laatste 10 seconden van het filmpje. Passeert hij er 4 en legt de bal perfect af... Zijn techniek is zijn grootste wapen.
Geplaatst: Vr 23 jul 2010 17:06
Wat een onzin, in die laatste actie moet De Ridder zich inhouden omdat er bij Arsenal rugdekking word gegeven en hij anders zich op een verdediger stuk zou lopen.
Ik was er trouwens die wedstrijd bij en er was geen Arsenal fan die de naam De Ridder uit wilde spreken, zo erg werd Arsenal keer op keer door De Ridder vernederd.
Tweede actie: Ziet niet dat er iemand links vrijstaat. (incident of gebrek aan inzicht)
Derde actie: Gaat man voorbij, geeft een vroege voorzet (goede overigens) maar nadat de back zich even inspande, was die al bij hem.
Vierde actie: Had die pass meer in de diepte moeten geven, zo vertraagde het spel.
Zesde actie: Had hem veel eerder kunnen en moeten voorgeven. Sowieso had die meer de achterlijn daarvoor moeten opzoeken, probeert dan z'n man uit te spelen, en speelt dan de bal ver voor zich uit.
Geregistreerd: 23-08-2007 Forum berichten: 4289 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 23 jul 2010 17:20
Leuk dat de Ridder van alles wel of niet kan, maar hij zorgt niet voor veel diepte in het spel. Op zich geen probleem, maar Ajax heeft dat op links ook al niet.
Geplaatst: Vr 23 jul 2010 17:27
Hoezo zorgt hij niet voor veel diepte? Bij Wigan speelde hij als middenvelder en niet als buitenspeler dus op de beelden van zijn periode bij Wigan kan je hem op dat vlak niet beoordelen maar als hij als rechtshalf speelde dan kwam hij vaker tot de achterlijn dan dat ik een speler bij Ajax de afgelopen jaren heb zien doen.
Geregistreerd: 09-02-2009 Forum berichten: 696 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 23 jul 2010 17:41
Citaat:
Tweede actie: Ziet niet dat er iemand links vrijstaat. (incident of gebrek aan inzicht)
Derde actie: Gaat man voorbij, geeft een vroege voorzet (goede overigens) maar nadat de back zich even inspande, was die al bij hem.
Vierde actie: Had die pass meer in de diepte moeten geven, zo vertraagde het spel.
Zesde actie: Had hem veel eerder kunnen en moeten voorgeven. Sowieso had die meer de achterlijn daarvoor moeten opzoeken, probeert dan z'n man uit te spelen, en speelt dan de bal ver voor zich uit.
Pff mierenneukerij. Heb je wel is robben 100% geniaal zien voetballen? Die maakt ook zn fouten hoor. Het filmpje was voornamelijk een reactie op pushkin die zei dat hij z'n man niet voorbij kwam ;)
Geregistreerd: 28-06-2009 Forum berichten: 79 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Tilburg
Geplaatst: Za 24 jul 2010 01:10
Ik heb hem te weinig in de gaten gehouden de laatste tijd dus durf niets te zeggen over zijn kwaliteiten maar in zijn Ajax periode was ik altijd gecharmeerd van hem. Daarna heb ik hem nog wel gevolgd bij Celta en Birmingham maar minder. Vanaf Wigan heb ik hem eigenlijk niet meer gevolgd. Ik hoor en zie verschilende dingen over Daniel maar ik neem aan dat Jol toch wel weet waar hij mee bezig is?
Geregistreerd: 17-05-2009 Forum berichten: 3150 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 24 jul 2010 14:24
Iemand die echt kan zeggen hoe hij het laatste half jaar bij Maccabi speelde?
Overigens ben ik ook wel gecharmeerd geweest van de Ridder in zijn Ajax-tijd. Vond dat hij toen te snel weg ging en daardoor nooit echt doorgegroeid is.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 2698 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 24 jul 2010 15:06
Citaat:
Maar zodra hij tegenover een beetje back staat, die hem kort houd heb je daar ook weer niks aan. Bovendien wat heb je aan een goede voorzet met de huidige overige voorhoede spelers van Ajax? Niemand is echt kopsterk, behalve de centrale verdediging en in mindere mate Suarez.
Je vergeet de beste nog, Siem de jong. Die ook wel vaak voor de goal komt he.
Cvitanich is een hele goede kopper, die is alleen verhuurt.