Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 00:59
|
|
Het lijkt mij dat er te veel mensen El Hamdaoui puur alleen op zijn paar laatste wedstrijden en karakter be- en veroordelen terwijl iedereen bij Ajax toen slecht speelde en slecht in zijn vel zat (Suarez' bijt was daar een goed voorbeeld van).
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Di 11 jan 2011 08:48
|
|
Citaat: Het lijkt mij dat er te veel mensen El Hamdaoui puur alleen op zijn paar laatste wedstrijden en karakter be- en veroordelen terwijl iedereen bij Ajax toen slecht speelde en slecht in zijn vel zat (Suarez' bijt was daar een goed voorbeeld van).
Dat ben ik met je eens, maar zo zijn mensen. Mensen leven in de waan van de dag en vergeten goede prestaties uit het verleden nogal snel. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat ik Mounir DE spits voor Ajax vind. Het is een begaafde technicus met een neusje voor de goal, maar helaas iets minder voor zijn teamgenoten. Hij kan zeker nuttig zijn als hij voor de ploeg wil werken/spelen in de rol zoals FdB die voor hem in gedachten heeft. Dan is het aan Mounir om zijn kans te grijpen en de vele criticasters de mond te snoeren op de enige juiste manier, nl. op het veld met goede prestaties! Pakt hij zijn kans niet, om welke reden dan ook... dan hebben de criticasters hun gelijk gehaald en zal de rol van Mounir bij Ajax snel voorbij zijn. Ik geef hem voorlopig het voordeel van de twijfel!
|
Lammert Albertus
Forum berichten: 279
|
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 08:20
|
|
Ian, je schreef dat ik van Mounirke een te eenzijdig beeld schets.
Ik geef denk ik reeel een tegengeluid, al die andere geluiden van kritiek om s mans instelling en zijn 1 benigheid kunnen we allemaal al lang dromen.
Ik weet dat een gevoelig trots, wat eenzaam iemand meer en meer op zichzelf gericht zal zijn, naarmate de kritiek groter en groter wordt en vooral ook allemaal van dezelfde teneur.
Dan is het logisch wat er gebeurd is met Mounir El Hamdaoui.
Trainers gaan of ehoren uit te gaan van iemands talent en mogelijkheden.
Talent is iets heel gevoeligs je kan bijna stellen dat dat iets is wat van " GOD" gegeven is, iemand die dat heeft toont dat eerder in een postieve veilige omgeving.
Begiftige talenten zijn vaak grillig en lastig en niet zelden onbegrepen of althans ze voelen zich onbegrepen.
Coaches zijn er om te stimuleren van wat mogelijk is.
Ik weet zeker dat Mounir ook zonder bal geweldig zou kunnen spelen.
Als hij zich maar gezien, gewaardeerd en begrepen voelt en de trainer naar het team toe helder communiceert wat hij wil en hoe en wat ooral ook niet.
Iedere begaafde speler wil ook graag effectief als een teamspeler zijn duit doen zeker weten.
Nu als Mounir zijn er maar weinigen begaafd, dat is voor sommige anderen soms at lastig ja zelfs wat jaloersmakend, zie Luis Suarez en vast ook wat anderen.
Zulks moet een trainer zien en snel en accuraat op anticiperen.
Kan Frankie dat ook , dan zal Ajax 1 snel de weg naar hosanna bewandelen.maar met Adidas aankleder zal dat toch moeilijk zijn, omdat dat vloekt en das LOGICH!
|
RebuaH
|
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 08:33
|
|
Citaat: Ian, je schreef dat ik van Mounirke een te eenzijdig beeld schets.
Ik geef denk ik reeel een tegengeluid, al die andere geluiden van kritiek om s mans instelling en zijn 1 benigheid kunnen we allemaal al lang dromen.
Ik weet dat een gevoelig trots, wat eenzaam iemand meer en meer op zichzelf gericht zal zijn, naarmate de kritiek groter en groter wordt en vooral ook allemaal van dezelfde teneur.
Trainers gaan of ehoren uit te gaan van iemands talent en mogelijkheden.
Talent is iets heel gevoeligs je kan bijna stellen dat dat iets is wat van " GOD" gegeven is, iemand die dat heeft toont dat eerder in een postieve veilige omgeving.
Begiftige talenten zijn vaak grillig en lastig en niet zelden onbegrepen of althans ze voelen zich onbegrepen.
Ik weet zeker dat Mounir ook zonder bal geweldig zou kunnen spelen.
Als hij zich maar gezien, gewaardeerd en begrepen voelt en de trainer naar het team toe helder communiceert wat hij wil en hoe en wat ooral ook niet.
Iedere begaafde speler wil ook graag effectief als een teamspeler zijn duit doen zeker weten.
Nu als Mounir zijn er maar weinigen begaafd, dat is voor sommige anderen soms at lastig ja zelfs wat jaloersmakend, zie Luis Suarez en vast ook wat anderen.
Zulks moet een trainer zien en snel en accuraat op anticiperen.
Kan Frankie dat ook , dan zal Ajax 1 snel de weg naar hosanna bewandelen.maar met Adidas aankleder zal dat toch moeilijk zijn, omdat dat vloekt en das LOGICH!
Waar slaat die laatste zin in godsnaam op?
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 10:13
|
|
Oh weer een letter niet doorgekomen, dit keer de S.
Waar dat op slaat?
Een welgemeende teasertje!
Zie verders hierover bij onderwerp onder Algemeen: Ajax en Adidas.
Zou Cruijff ooit in een Adidas shirt met 3 schouder strepen hebben willen spelen?
Nogmaals, zie verder bij dat andere onderwerp.
Maar verders mag je hier niet schrijven , het behoort zonder s ,
maar horen en behoren , ik heb het er niet zo op, ik schrijf slordig , maar kies mien eigen taal, een bepaald ander persoon doet dat bv. op zijn manier ook!
Schriftgeleerden der grammatica allemaal leuk en aardig , maar de tijd schreidt voort!
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 11:32
|
|
Lammert, je schrijfstijl zorgt ervoor dat mensen,waaronder ik, je reacties niet lezen, en dat lijkt me toch niet de bedoeling. Evolutie van taal heeft niets te maken met spelfouten, slechte interpunctie en waanzinnige zinsconstructies.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 12:20
|
|
Volgens mij is dit een topic over el hamdaoui. Niet over schrijf fouten... Of mounir moet ze maken...
|
RebuaH
|
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 13:20
|
|
Citaat: Volgens mij is dit een topic over el hamdaoui. Niet over schrijf fouten... Of mounir moet ze maken...
LOL, maar enige leesbaarheid van de post is toch wel belangrijk
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 13:40
|
|
Inderdaad. Maar graag daarover in een andere topic. Hier weer on-topic.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 19:56
|
|
Citaat: Ian, je schreef dat ik van Mounirke een te eenzijdig beeld schets.
Dat klopt, je probeert het beeld van Mounir hiermee wat in balans te brengen. Dat kan ik heel goed volgen.
Citaat: Ik weet dat een gevoelig trots, wat eenzaam iemand meer en meer op zichzelf gericht zal zijn, naarmate de kritiek groter en groter wordt en vooral ook allemaal van dezelfde teneur.
Trainers gaan of horen uit te gaan van iemands talent en mogelijkheden.
Ik ben het met je eens dat coaching zoveel mogelijk positief dient te zijn en dat je van het afkraken van een speler een speler nog niet beter maakt. Ook ben ik het met je eens dat Mounir zijn kwaliteiten heeft en over de éénbenigheid hoeven we ook niet lang te zeveren, want probeer maar eens 10 2 benige spitsen op te noemen in de eredivisie. Alleen het klopt niet dat de gegeven kritiek over één nacht ijs is.
Allereerst, Mounir was al een lastige speler voordat hij naar Ajax kwam. Er zijn zat trainers die dat kunnen beamen. Kijk maar eens naar momenten van kritiek bij AZ onder Koeman en kritiek van Arveladze. Daarnaast bevestigen ook een paar ongelukkige media optredens en de lange onderhandelingen in de zomerstop dat Mounir nogal een hoge pet van zichzelf op heeft en dat er daarom misschien lastig met hem te werken valt.
Andere trainers zoals van Gaal, die zich niet negatief uit lieten over El Hamdaoui vertoonden weer een ander soort gedrag. Zij schikten het elftal zo, dat de kwaliteiten van Mounir tot zijn recht kwamen, dat Mounir zijn eigen spelletje kon spelen en weinig mee hoefde te verdedigen. De rest van het elftal stond echter zoveel mogelijk achter de bal opgesteld, er stonden vaak maar 2 spitsen in en een 10 had AZ simpelweg niet. Alle lof voor het succes dat Van Gaal en El Hamdaoui met dit spel haalde, maar die had weinig weg van het klassieke Ajaxspel.
Nu is het juist zo dat Ajax nu weer terug naar zijn eigen roots wil. Positiespel, buitenspelers, bal over de grond, een 10 achter de spits. En er zijn uit het verleden weinig voorbeelden voorhanden die aangeven dat Mounir in het Ajaxsysteem zou kunnen schitteren. Er is bijvoorbeeld weinig bewijs dat Mounir ruimtes in loopt, niet om zelf een doelpunt te maken, maar om ruimte te maken voor een andere aanvaller of middenvelder (motivatie probleem of tekort aan inzicht of beide?). Echter juist de andere spelers passen in dit systeem. De grootste groeibriljant Eriksen leeft bijvoorbeeld helemaal op in het spel van De Boer. De belangrijkste vraag is zou je die willen passeren voor een plek in het elftal voor Mounir? Of zou De Boer wonderen kunnen verrichten, waar het zelfs de ervaren van Gaal en Advocaat niet lukte? Tot nog toe ben ik onder de indruk van de Boer, dus misschien kan het, maar laten we nu nog niet te hard van stapel lopen.
De belangrijkste vraag is wat is het probleem, waarom El Hamdaoui er als teamspeler niet uitkomt? Technisch zou het moeten lukken, maar is het motivatie of is het inzicht? Ik denk zelf dat het een combinatie is van beiden, maar motivatie zou geen onbelangrijke factor kunnen zijn. Het is natuurlijk een trotse Marokkaan en El Hamdaoui is natuurlijk ook altijd bejubeld bij clubs als Excelsior en Willem II, waar er weinig beters tussen liep. Hier kon hij vast ook doen en laten wat hij wilde, want hij was bijzonder. Bij AZ kon de coach daar nog het elftal op schikken, omdat er met Mounir meer rendement te behalen viel, maar bij Ajax waar ook andere goede spelers rondlopen (die je anders ten koste van Mounir moet passeren) moet je je afvragen of je dat wil.
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Wo 12 jan 2011 22:29
|
|
mooi Ian,
dank je , mooi referaat,
onze stukkies samengevoegd opsturen naar Mounir en Frankie ,
trotse gevoelige speler met brille als Mounir zal hier zich gezien in voelen.
En daar draait het om, wordt je gezien, komt er energie vrij en dat extra speciale talent naarboven.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 13 jan 2011 05:58
|
|
Citaat: EL HAMDAOUI IN AANBIEDING
Van onze speciale verslaggever BELEK – Voor Mounir El Hamdaoui (foto) kan het oefenduel met Galatasaray zaterdag wel eens een heel bijzondere betekenis krijgen. De aanvaller van Ajax is bij de Turkse club aangeboden, zo bevestigt een bron binnen Galatasaray.
De Turken zijn vanwege de blessuregevoeligheid van Milan Baros op zoek naar een spits, hebben nog twee kandidaten op de lijst staan, maar overwegen de komst van de Rotterdammer serieus. Galatasaray bekijkt momenteel of de de spits, die in onmin leefde met Frank de Boer, haalbaar is. Zijn salaris zou binnen het budget passen. Maar de transfersom van vijf miljoen euro kan een obstakel vormen. Eerder in de week werd ook doelman Sergio Romero van AZ met Galatasaray in verband gebracht. De gevallen Turkse topclub heeft al laten weten deze winter een buitenlandse keeper en spits aan te trekken.
Telegraaf.nl
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Do 13 jan 2011 11:19
|
|
Citaat: Geïrriteerde knie houdt El Hamdaoui binnen
Ajax trad donderdagochtend zonder Mounir El Hamdaoui aan op het trainingsveld in Belek. De aanvaller traint donderdag binnen, zo meldt NUsport.
El Hamdaoui kampt met een geïrriteerde knie. Daardoor verscheen hij donderdag niet op het trainingsveld tijdens het trainingskamp van de Amsterdammers in Turkije. Hoelang El Hamdaoui zoet is met de lichte kwetsuur is nog onduidelijk.
Dario Cvitanich en Oleguer hervatten donderdag de groepstraining. Beiden trainden de afgelopen dagen apart door blessures. Zaterdagavond sluit Ajax het trainingskamp af met een oefenwedstrijd tegen Galatasaray.
Bron: voetbalprimeur
Voorbode voor een transfer ?
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Do 13 jan 2011 11:28
|
|
Citaat: Geïrriteerde knie houdt El Hamdaoui binnen
Ajax trad donderdagochtend zonder Mounir El Hamdaoui aan op het trainingsveld in Belek. De aanvaller traint donderdag binnen, zo meldt NUsport.
El Hamdaoui kampt met een geïrriteerde knie. Daardoor verscheen hij donderdag niet op het trainingsveld tijdens het trainingskamp van de Amsterdammers in Turkije. Hoelang El Hamdaoui zoet is met de lichte kwetsuur is nog onduidelijk.
Dario Cvitanich en Oleguer hervatten donderdag de groepstraining. Beiden trainden de afgelopen dagen apart door blessures. Zaterdagavond sluit Ajax het trainingskamp af met een oefenwedstrijd tegen Galatasaray.
Bron: voetbalprimeur
Voorbode voor een transfer ?
Die jongen heeft nu zo'n beetje alle blessures wel gehad joh! Nee ik heb geen idee, ik zou het niet erg vinden mocht hij weggaan. Puur omdat we nu Cvitanich er weer bij hebben en die kan volgens mij ook wel een 'Barca-spits' zijn. Plus de combinatie tussen Suarez en Cvitanich was en zal ook gewoon veel beter zijn dan die tussen Suarez en Mounir.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 13 jan 2011 12:15
|
|
Krijg toch steeds meer het idee dat hij gewoon van alles en nog wat steeds verzint.
Zou toch te gek voor woorden zijn en ik geef hem nog het voordeel van de twijfel maar al die 'ziektes' en 'blessures' gaan nu toch wel wat opvallen.
Toeval kan natuurlijk ook nog, maar na de akkefietjes van afgelopen maanden neigt toch naar een 'bewussie'.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Do 13 jan 2011 12:16
|
|
Citaat: Die jongen heeft nu zo'n beetje alle blessures wel gehad joh! Nee ik heb geen idee, ik zou het niet erg vinden mocht hij weggaan. Puur omdat we nu Cvitanich er weer bij hebben en die kan volgens mij ook wel een 'Barca-spits' zijn. Plus de combinatie tussen Suarez en Cvitanich was en zal ook gewoon veel beter zijn dan die tussen Suarez en Mounir.
Waarom zal die combinatie beter zijn? In de beginperiode met Pantelic werd gesuggereerd dat Suarez liever speelde met zijn maatje Cvitanich. Dat was dan denk ik alleen omdat Cvitanich zich ondergeschikt stelde aan hem, want voetballend voegde hij natuurlijk veel minder toe.
Weet iemand ook in hoeverre het verhaal klopt dat El Hamdaoui is aangeboden bij Galatasaray? Vind het een erg vreemd verhaal, helemaal het moment maakt het twijfelachtig.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 13 jan 2011 15:20
|
|
Waarom wordt er bij El Hamdaoui altijd wat achter gezocht? Gisteren bleef Sulejmani binnen en daarvoor Eriksen, daar hoor je er niks over. De problemen met El Hamdaoui zijn toch uit de lucht zegt De Boer.
Verhaal van Galatasaray klopt niet, staat op de voorpagina.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Do 13 jan 2011 15:35
|
|
Zoals ik eigenlijk al dacht, twijfelde toch wel wat door de bron van het bericht.
Het is natuurlijk niet zo raar dat er wat achter gezocht wordt, maar dat is gewoon de schuld van de media. Meer dan de helft van de berichten die naar buiten zijn gekomen over hem bleken immers niet waar te zijn, mensen vergeten dat wel eens.
|
Brasil
Forum berichten: 156
|
Geplaatst: Do 13 jan 2011 15:35
|
|
Volgende week zal zijn wimper wel scheef zitten of zijn nagel krom staan. Ik geloof het allemaal niet meer bij deze gast. Van mij mag hij weg.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Do 13 jan 2011 16:05
|
|
Het is op zijn minst vreemd te noemen dat hij nu weer een iets aan zijn knie heeft.
Als er zoveel rumoer is rond een speler kan dat vaak maar 1 ding betekenen, namelijk dat hij zijn laatste wedstrijd heeft gespeeld.
Kun je roepen de lucht is geklaard, dat doen ze alleen maar om alle verhalen wat te sussen en de aandacht eraf te halen.
Je weet het natuurlijk nooit, vaag is het wel.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Do 13 jan 2011 16:56
|
|
Godsallemachtig zeg, er is zowat elke training wel iemand met een licht pijntje waardoor die niet of gedeeltelijk meetraind. El Hamdaoui traint toch gewoon vandaag. Helemaal niks aan de hand.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Do 13 jan 2011 17:51
|
|
Citaat: Godsallemachtig zeg, er is zowat elke training wel iemand met een licht pijntje waardoor die niet of gedeeltelijk meetraind. El Hamdaoui traint toch gewoon vandaag. Helemaal niks aan de hand.
Ik heb het idee dat jij alles rondom hem maar gewoontjes vind.
Je kunt toch op zijn minst zeggen dat er meer aan de hand is dan wij met zijn allen weten.
Ik zeg niet dat hij weggaat, maar het zit erin natuurlijk.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Do 13 jan 2011 18:42
|
|
Ik ontken ook helemaal niet dat er iets aan de hand is, maar elk onnozel voorvalletje wordt nu uitvoerig besproken en veroordeeld, terwijl er ook zovaak niets aan de hand is.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Do 13 jan 2011 18:51
|
|
Citaat: Godsallemachtig zeg, er is zowat elke training wel iemand met een licht pijntje waardoor die niet of gedeeltelijk meetraind. El Hamdaoui traint toch gewoon vandaag. Helemaal niks aan de hand.
Ik heb het idee dat jij alles rondom hem maar gewoontjes vind.Je kunt toch op zijn minst zeggen dat er meer aan de hand is dan wij met zijn allen weten.
Ik zeg niet dat hij weggaat, maar het zit erin natuurlijk.
Mounir staat onder een vergrootglas. Dikgedrukte vind ik dan ook een vrij kansloze opmerking. Enig idee hoe Mounir nu in de gaten word gehouden ? er is ongetwijfeld iets maar we moeten niet zelf gaan speculeren op de dagelijkse dingetjes. Als je 100% weet dat hij zich aanstelt dan mag je het zeggen, als hij 100% ziek is, meld het dan. Binnen Ajax weten de mensen wel wat ze moeten doen. Het enige wat wij kunnen is gissen.
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Vr 14 jan 2011 15:17
|
|
We kunnen misschien alleen gissen, maar vandaag is ie weer niet verschenen op het veld, dit zorgt ervoor dat hij Galatasaray niet zal halen, en Feyenoord komt ook nog te vroeg... Tel daarbij op wat er allemaal aan vooraf is gegaan, dan heeft deze gast al dik 6 weken niet meer gevoetbald met allerlei smoesjes van dien. Dat bied helaas teveel ruimte voor speculatie, met name door toedoen van al die kwaaltjes, want hij valt van het een in het ander. Ik vermoed echt wel dat er meer achter zit, dat gerucht van die transfer naar Galatasaray zit me ook niet lekker, kan wel van een sleche bron komen, maar voor mij geeft het toch aan dat er iets met Mounir en transfers speelt.
|