Auteur
|
Bericht
|
Geenidee4
Forum berichten: 531
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 30 dec 2010 19:32
|
|
Ik ken die Traore niet, maar als hij inderdaad echt zo goed is, hoop ik dat Ajax hem kan halen. Ik vrees echter dat hij dan wel voor veel geld door een club als Manchester City ofzo gekocht wordt...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Do 30 dec 2010 21:33
|
|
Ik ken hem ook niet, maar als hij daar geen belangrijke rol vervuld of amper aan spelen toekomt zullen ze hem voor een schijntje laten gaan hoor, daar gaan ze echt niet het volle pond voor vragen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 30 dec 2010 21:55
|
|
Citaat: Ik ken hem ook niet, maar als hij daar geen belangrijke rol vervuld of amper aan spelen toekomt zullen ze hem voor een schijntje laten gaan hoor, daar gaan ze echt niet het volle pond voor vragen. Traore speelt bij zijn team juist wel een belangrijke rol. Daarbij zijn ook andere teams in hem geïnteresseerd waardoor de prijs iets omhoog gaat.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 30 dec 2010 21:57
|
|
Het is een grap, ik begreep het ook pas de tweede keer dat ik het las.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 30 dec 2010 22:58
|
|
Citaat: Ik was zelf erg enthousiast met de komst van El Hamdaoui. Ik had zelfs een shirt gekocht met zijn naam achterop, maar nu mag El Hamdaoui zo snel mogelijk vertrekken van mij. Het is geen slechte speler, maar hij past gewoon niet bij Ajax. Ik hoop wel dat Ajax minimaal 7 miljoen voor hem weet te krijgen, want dan hebben we er tenminste wel winst opgemaakt.
Ik was ook ooit helemaal lyrisch dat Ajax Sonck (de topscorer van België) had gekocht, maar dat werd het ook niet helemaal. Het gaat niet om de doelpunten, het gaat er om of een speler een team beter maakt en of die in het systeem kan spelen wat de coach wil spelen. Statistieken van doelpunten of assists (Kennedy Bakircioglu had de meeste assists bij FC Twente voordat hij naar Ajax vertrok) zeggen wel wat, maar nog lang niet alles. Ik was veel gelukkiger geweest als Ajax Pantelic behouden had, maar helaas viel de keus op El Hamdaoui. Geen slechte speler, maar niet de teamspeler die Ajax nodig heeft en daarnaast ook nog een heel erg moeilijk karakter.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 01:34
|
|
Ik had liever Dembele zien komen vanuit AZ. Over Dembele gesproken. Die gaat misschien nog zijn oude teamgenoot vaak terugzien na een half jaar.
|
Bart
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 10:37
|
|
Citaat: Ik had liever Dembele zien komen vanuit AZ. Over Dembele gesproken. Die gaat misschien nog zijn oude teamgenoot vaak terugzien na een half jaar. Bij Ajax hadden ze ook liever Dembele gehad als spits. Dat blijkt wel uit ze met hem spraken voordat El Hamdaoui in beeld kwam. Als Dembele dan niet wil houd het al snel op. Dat ze toen bij El Hamdaoui zijn uitgekomen is voor mijn nog steeds een raadsel, omdat het twee verschillende types zijn als spits. Al vind ik nog steeds El Hamdaoui een goede spits kan zijn voor Ajax. Ik zou hem ook graag gezien hebben in combinatie met Eriksen.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 12:01
|
|
Citaat: Ik had liever Dembele zien komen vanuit AZ. Over Dembele gesproken. Die gaat misschien nog zijn oude teamgenoot vaak terugzien na een half jaar. Bij Ajax hadden ze ook liever Dembele gehad als spits. Dat blijkt wel uit ze met hem spraken voordat El Hamdaoui in beeld kwam. Als Dembele dan niet wil houd het al snel op. Dat ze toen bij El Hamdaoui zijn uitgekomen is voor mijn nog steeds een raadsel, omdat het twee verschillende types zijn als spits. Al vind ik nog steeds El Hamdaoui een goede spits kan zijn voor Ajax. Ik zou hem ook graag gezien hebben in combinatie met Eriksen.
Mounir is geen spits in het 4-3-3 systeem dat Frank dB wil gaan spelen. Mounir is een speler met een individuele actie die de bal in de voet wil hebben en vervolgens doelgericht een actie maakt. Ik vind hem op zijn sterkst als ie een vrije rol heeft in een 4-4-2 systeem met bijvoorbeeld iemand als Eriksen erachter. Dat zal echter niet gebeuren bij Ajax. Het is een topspits, alleen niet voor ons systeem. Net zoals Sonck trouwens geen spits was voor het Ajax systeem. Had PSV hem toen gehaald dan weet ik zeker dat ie er 20 in had gelegd per seizoen.
|
Bart
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 12:10
|
|
El Hamdaoui kan ook prima in een 4-3-3 systeem spelen. Je moet hem natuurlijk wel gebruiken op zijn kwaliteiten en dat is in de voet aan spelen, in plaats van allemaal op de heuphoogte. Je ziet ook vaak dat El Hamdaoui de combinatie zoekt met zijn teamgenoten. Alleen onder Jol kwam er niks meer van terecht omdat het team gefocust was op de individuele kwaliteiten van Suarez en El Hamdaoui. Nu het team beter speelt denk ik dat El Hamdaoui ook beter gaat spelen.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 12:29
|
|
Citaat: El Hamdaoui kan ook prima in een 4-3-3 systeem spelen. Je moet hem natuurlijk wel gebruiken op zijn kwaliteiten en dat is in de voet aan spelen, in plaats van allemaal op de heuphoogte. Je ziet ook vaak dat El Hamdaoui de combinatie zoekt met zijn teamgenoten. Alleen onder Jol kwam er niks meer van terecht omdat het team gefocust was op de individuele kwaliteiten van Suarez en El Hamdaoui. Nu het team beter speelt denk ik dat El Hamdaoui ook beter gaat spelen.
Ik theorie zou hij het inderdaad moeten kunnen, hij heeft meer dan voldoende kwaliteit. Hij is echter geen speler die een bal kan vasthouden met één of twee man in zijn rug zodat de rest kan aansluiten vanaf het middenveld of de flanken. Dat soort spits zal hij nooit worden. Hij is teveel spits en te weinig teamspeler ook. En als we opnieuw met echte buitenspelers gaan spelen die de achterlijn halen en een voorzet geven, dan is Mounir niet op zijn sterkst. Een superkopper die agressief inkomt is hij ook niet. Het is een mooie voetballer en een topspits, maar ik heb mijn twijfels of hij bij ons tot zijn recht kan komen. Al hoop ik het wel!
|
Bart
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 12:59
|
|
Citaat: Hij is echter geen speler die een bal kan vasthouden met één of twee man in zijn rug zodat de rest kan aansluiten vanaf het middenveld of de flanken. Onder Jol was het inderdaad hollen en stilstaan, waardoor er nooit aansluiting was voorin. De laatste wedstrijden speelt Ajax veel compacter waardoor de aansluiting van het middenveld naar de aanval een stuk kleiner is geworden. Daardoor hoeft de spits minder lang bij te houden en kun je de bal sneller afspelen.
Citaat: En als we opnieuw met echte buitenspelers gaan spelen die de achterlijn halen en een voorzet geven, dan is Mounir niet op zijn sterkst. Niet alleen El Hamdaoui, maar ook de positionering van de andere spelers is slecht. De Buitenspeler komt niet naar de tweede paal, de andere middenvelders blijven hangen op de zestien, waardoor het makkelijk te verdedigen is voor de tegenstander.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 13:35
|
|
Citaat:
Ik hoop trouwens niet dat Ajax in van Wolfswinkel echt een vervanger ziet van El Hamdaoui want ik vind van Wolfswinkel een zelfde type speler en hij is ook niet beter dan El Hamdaoui. van Wolfswinkel is in mijn ogen ook niet een echte spits net als El Hamdaoui. Ik zie liever dat Ajax een echte spits haalt die lengte heeft, die fysiek sterk is en ook kopsterk is. En die spits moet natuurlijk balvast zijn en hij moet goed kunnen afmaken. Naar mijn mening zit die spits niet in de Eredivisie, dus Ajax zal in het buitenland moeten zoeken. Ik zou dan proberen om Lacina Traore te halen. Hij zou ideaal zijn voor Ajax, dan speel je 4-3-3 met twee buitenspelers en dan een sterke spits die goed kan koppen en afmaken.
Ibrahimovic, Higuaín of Berbatov dus? Een spits die aan alle eisen voldoet (op niveau) komt niet naar Ajax hoor.
Iedereen is wel positief over die Lacina Traore. Maar ik betwijfel of iedereen hem gewoon heeft zien voetballen elke wedstrijd in Roemenië..? Ik niet in ieder geval en het lijkt me sterk dat iedereen die competitie op de voet volgt.
Ik ken hem alleen van YouTube, en moet zeggen dat hij dáár wel een goede indruk maakt. Maar dat had Kerlon ook..
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 13:51
|
|
Citaat: En als we opnieuw met echte buitenspelers gaan spelen die de achterlijn halen en een voorzet geven, dan is Mounir niet op zijn sterkst.
Maar voor nu speelt Ajax juist met naar binnen trekkende buitenspelers zoals we hebben kunnen zien de laatste drie wedstrijden en Fank de Boer zal waarschijnlijk wel een tijdje zo blijven spelen.
|
Mentalita Ultras
Forum berichten: 211
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 13:57
|
|
Citaat:
Ibrahimovic, Higuaín of Berbatov dus? Een spits die aan alle eisen voldoet (op niveau) komt niet naar Ajax hoor.
Dat zeg ik niet, ik geef alleen aan wat voor type spits ik graag zie komen naar Ajax als vervanger van El Hamdaoui. De spits die ik graag zie komen zou een type Koevermans of Huntelaar zijn, dat lijkt mij ideaal voor het spel van Ajax. Ik hoef Koevermans dus niet bij Ajax, maar gewoon zo,n soort spits.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 15:38
|
|
Dembélé en El Hamdaoui had ik beiden niet graag bij Ajax gezien, of samen voorin met de rest van het elftal er op aangepast. Maar wat doe je dan met talenten als Eriksen, de Jong en Lodeiro? Voor een 10 was dan immers geen plaats meer.
Zie mijn uiteenzetting hier.
viewtopic.php?f=5&t=16&start=6625
Ik denk dat Ajax er goed aan doet om het verloop van het seizoen Siem de Jong in de spits neer te zetten of ze moeten Mido nog fit zien te krijgen. Tenzij de scouting echt nog een speler op het oog heeft die er meteen staat, zoals Pantelic vorig seizoen. Pantelic had ik dit seizoen nog graag bij Ajax gezien, maar volgend jaar is hij misschien alweer over zijn top heen. Ajax zal daarom zijn energie moeten steken in de ontwikkeling van Castillion, want als hij doorzet wat ik twee jaar geleden van hem zag dan kan dat een prima spits voor Ajax worden.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 16:20
|
|
Citaat: Tenzij de scouting echt nog een speler op het oog heeft die er meteen staat, zoals Pantelic vorig seizoen.
Dat zoveel mensen de eerste helft van vorig seizoen zijn vergeten . Pantelic speelde immers erg matig de eerste maanden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 16:25
|
|
Pantelic had gelijk zijn waarde voor AJAX. Zelfs toen hij nog moest wennen en nog niet helemaal fit was. Want daar gaan ook veel mensen aan voorbij. Hij moest nog fit worden en hij kwam in een nieuw team.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 16:30
|
|
Nee joh, Pantelic liep de eerste seizoenshelft vrijwel uitsluitend in de weg.
Sowieso heeft Pantelic individueel zelden tot nooit een hoog niveau gehaald en was het met de grote productiviteit van Suarez gedaan toen Pantelic in het elftal kwam.
Wel was Pantelic toen hij eenmaal fit was erg bruikbaar om de matige opbouw te maskeren.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 16:31
|
|
Pantelic speelde erg goed de tweede seizoenshelft, maar je moet toch toegeven dat hij de eerste helft erg matig was. Dat had met fitheid en wennen te maken, maar dat is een ander punt. Ian noemde Pantelic iemand die er meteen stond en dat was absoluut niet het geval.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 16:43
|
|
Pantelic was niet meteen 100% topfit, maar kon wel meteen meedoen. Dat kun je van Mido bepaald niet zeggen. Ik weet zeker dat als Frank de Boer in januari Mido (in deze omvang) wedstrijden van 90 minuten laat spelen dat we ons dan gaan afvragen waar hij mee bezig is. Bovendien zo slecht was Pantelic zijn eerste seizoenshelft niet, was iedereen vergeten dat hij er 3 maakte tegen Vitesse bijvoorbeeld?
Iedere spits heeft tijd nodig om zich aan te passen (Ibrahimovic een heel seizoen) en om de spelers aan de spits te laten wennen, maar bij Pantelic proefde je al snel progressie. Natuurlijk met zijn beperkingen, maar die heb ik geloof ik ook benoemd. De laatste spitsen die minder moeite had met aanpassen waren Arveladze en Huntelaar. Alles er tussenin heeft het niet sneller gedaan.
En dan de doelpunten productie van Suarez? Is het gek dat je minder scoort als je vanuit de spits naar de zijkant schuift? En wat is er dan gebeurt met de doelpunten productie van De Jong, van der Wiel, Rommedahl? Je moet er niet zo naar kijken zoals jullie dat doen, je moet kijken naar het team als geheel. Worden er meer punten gepakt, vallen er meer doelpunten, krijgen ze minder doelpunten tegen? We hebben het over een teamsport niet over een individuele sport.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 16:43
|
|
Hij stond er wel vrij snel. Als je zoekt op 343 en Pantelic dan weet je dat ik vanaf het begin positief was over Pantelic. Zelfs toen het stroef liep zag ik zijn inzicht en zag al dat hij zou slagen.
Citaat: Nee joh, Pantelic liep de eerste seizoenshelft vrijwel uitsluitend in de weg.
Sowieso heeft Pantelic individueel zelden tot nooit een hoog niveau gehaald en was het met de grote productiviteit van Suarez gedaan toen Pantelic in het elftal kwam.
Wel was Pantelic toen hij eenmaal fit was erg bruikbaar om de matige opbouw te maskeren.
Onzin.
Voor het team was hij er. Met 16 goals en 10 assists. En Suarez scoorde 35 goals. Zo veel heeft had hij er nooit gescoord in 1 seizoen.
El Hamdaoui loopt juist Suarez in de weg bij AJAX met zijn vele balverlies en egocentrisch gedrag.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 16:54
|
|
Citaat: Hij stond er wel vrij snel. Als je zoekt op 343 en Pantelic dan weet je dat ik vanaf het begin positief was over Pantelic. Zelfs toen het stroef liep zag ik zijn inzicht en zag al dat hij zou slagen.
Maar hij presteerde op dat moment dus nog niet. Dat kwam eigenlijk pas vlak voor de winterstop.
Citaat: En Suarez scoorde 35 goals. Zo veel heeft had hij er nooit gescoord in 1 seizoen.
Suarez had zijn doeltreffendste periode voordat Pantelic überhaupt z'n debuut had gemaakt, laat staan dat Pantelic in de basis stond.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 31 dec 2010 18:02
|
|
Volgens mij is het redelijk simpel, de eerste pak weg 5 wedstrijden van Pantelic scoorde die geen enkele voldoende, en was hij nog niet beter voor het team ( Az- Ajax bijvoorbeeld, sommige zeggen dat ajax die wedstrijd nog won omdat Gabri er in kwam, ik denk doordat Pantelic eruit ging waardoor Suarez naar de spits kon). Maar na die 5 wedstrijden was hij enorm belangrijk, kan me nog een wedstrijd thuis tegen willen II herrineren( was volgens mij zijn 8ste/9e wedstrijd) dat hij echt fantastisch was zonder bal verlies, juiste momenten ballen komen halen, juiste momenten de ballen diep geven, en een goede goal. Vanaf die wedstrijd heb ik Pantelic als een versterking gezien, en is hij alleen maar beter geworden. En scoorde op een enkele wedstrijd na altijd minimaal een 7.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Za 1 jan 2011 13:17
|
|
Pantelic heeft een goede tweede seizoenshelft gedraait en ook daarvoor was het niet slecht dat hij een wedstrijd of 6/7 heeft moeten wennen vind ik niet een zo raar.
Maar de discussie dwaalt een beetje af van het onderwerp waar dit Topic om draait.
Mounir El Hamdaoui. Tsja, begon redelijk aan het seizoen met goed samenspel met Luis. Toen Suarez minder werd werd Mounir dat ook, tevens is het een ego speler.
Ben benieuwd wat er met hem gebeurt, aangezien hij het op dit moment niet kan opbrengen voor Ajax te spelen.... Rot op man het is wel Fucking Ajax wees eens trots dat je überhaupt in het mooiste shirt mag spelen!!
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 4 jan 2011 11:39
|
|
Citaat: Mounir El Hamdaoui toch niet op training
Tegen de verwachting in, trainde Mounir El Hamdaoui dinsdag toch niet mee met de selectie van Ajax.
Maandag zei Frank de Boer nog dat hij verwachtte dat El Hamdaoui weer aanwezig zou zijn vandaag. De aanvaller had tot 4 januari vrij gekregen, nadat hij had aangeven geestelijk niet in staat te zijn voor Ajax te spelen uit onvrede over zijn reserverol. De kans dat hij nog terugkeert, lijkt steeds kleiner te worden. Het Engelse Fulham zou al interesse hebben getoond.
Ook keeper Maarten Stekelenburg was vandaag niet op de training, de reden daarvan is niet bekend. Dario Cvitanich en Bruno Silva waren wel weer van de partij.
Zoals ik al zei voor hun kleine vakantie vond ik dat als El Hamdaoui vanaf vandaag weer gewoon hard werkte er geen probleem was en het vergeven kon worden maar om nu nog steeds niet op te komen dagen gaat ook mij een stap te ver. Misschien is er een reden voor die wij niet weten maar als die niet zo is dan hoop ik dat El Hamdaoui deze winter voor zo'n 10 miljoen wordt verkocht. Met Cvitanich heeft Ajax in ieder geval iemand die altijd zich voor de volle 100% gaf tijdens de wedstrijden en op de trainingen.
|