Auteur
|
Bericht
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 22 dec 2010 16:21
|
|
Citaat: Ik weet dat ik een van de enige ben maar ik vind El Hamdaoui een geweldige voetballer en ben er heilig van overtuigd dat hij zeer belangrijk voor Ajax kan worden. Momenteel heeft Ajax een ander type spits nodig maar tijdelijk als linksbuiten en als Ajax daar aan toe is als spits zal El Hamdaoui een topper voor Ajax zijn. Als Ajax straks met een begwelijke aanvaller die weg uit de spits loopt kan spelen dan hebben ze aan El Hamdaoui daar de perfecte persoon voor. Zoals De Boer al zei hij wil naar een systeem waarin de spitsenpositie niet permament bezet hoeft te zijn zoals hoe eerst Rijkaard en nu Guardiola Barcelona laten spelen. El Hamdaoui zal wel taakbewuster moeten gaan spelen en minder egoisme in zijn spel toe laten maar ik denk dat De Boer hem daar toe zal kunnen krijgen.
Met Suarez, El Hamdaoui en Sulejmani kan Ajax een geniale aanval vormen maar doordat Jol de spelers totaal niet taakbewust liet spelen moet De Boer nu bergen verzetten om deze drie voor de Eredivisie (potentiele) toppers goed samen te kunnen laten spelen. Het positiespel onder Jol klopte niet en De Boer moet dat dus nu repareren, ik verwacht na de winterstop een veel beter gepositioneerd elftal op het veld te zien en pas als het positiespel van Ajax goed is kan Ajax met de drie beste aanvallers die we hebben in de spits spelen.
Het technische aspect van een speler, is even belangrijk als het mentale aspect van een speler. Als één van deze facetten onder de maat is, dan valt de speler af voor topniveau. Mounir is het schoolvoorbeeld van een zeer begaafde voetballer, met de mentale weerbaarheid van een krop sla. Dan is het topvoetbal niet voor deze jongen weggelegd, jammer voor ons allemaal en zeker voor hem, maar zo is het nou eenmaal.
Ik ga dus ook niet hopen dat het beter wordt, want dat is jezelf voor de gek houden. Als hij niet zich wil schikken, dan kunnen we beter nu uit elkaar.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 22 dec 2010 16:22
|
|
Citaat: Ik denk helemaal niet dat je een van de weinigen bent die El Hamdaoui grote voetballende kwaliteiten toedicht. Ik moet de eerste nog tegenkomen die mij verteld dat Mounir een belabberde techniek heeft.
Ik bedoelde eigenlijk dat ik een van de enige ben die El Hamdaoui een geweldige voetballer vind én er heilig van overtuigd ben dat hij zeer belangrijk voor Ajax kan worden. Ik denk dat de meeste hier er wel mee eens zullen zijn dat El Hamdaoui een zeer goede voetballer is maar dat weinig denken dat El Hamdaoui voor Ajax een dragende kracht zal worden. Als de meeste het daar met mij eens over zouden zijn zouden niet zo veel hier graag zien dat hij verkocht zou worden.
|
bell
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Wo 22 dec 2010 16:34
|
|
Hmm, ik twijfel of een dergelijke vereiste mentaliteitsverandering, zeker op z'n iets latere leeftijd, mogelijk is. Wenselijk absoluut, niet alleen voor de club of de fans, het zal zijn eigen carriere goed doen. Uitgerekend zijn jeugdvriend Van Persie heeft onder de hoede van Arsene Wenger wél zo'n opmerkelijke draai weten te maken, maar was jaren jonger, zal in Wenger véél meer een vaderfiguur hebben gezien dan Mounir ooit in de Boer zal zien en bovendien had Wenger veel meer ervaring dan de Boer (wat niet uitsluit dat Frank goed met moeilijke jongens om kan gaan.)
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 22 dec 2010 16:39
|
|
El Hamdaoui is pas 26, mensen lijken te vergeten hoe jong dat eigenlijk nog is. Een voetballer maakt op jongere leeftijd veel meer mee dan de meeste mensen maar dat betekend niet altijd dat hij direct een volwassenen is. Hetzelfde heb ik laatst gezegd met betrekking tot Tevez. Hoeveel mensen van boven de 30 zijn hier die nu terug kijken naar hoe ze waren toen ze El Hamdaoui's leeftijd hadden kunnen eerlijk zeggen dat ze nu niet veel volwassener waren dan toen? El Hamdaoui is nog vol bezig in zijn ontwikkeling als mens en iemand van 26 zal zeker nog enorm kunnen groeien op vooral het mentale vlak.
26 is geen 30, ook niet voor een voetballer.
|
De Eik van De Dijk
|
Geplaatst: Wo 22 dec 2010 19:07
|
|
Op je 26 moet je de grootste stappen in je carriere al gemaakt hebben, en ik doel hier niet op de grote transfer of het financiele aspect. Ik doel hier op de stappen die je technisch, maar vooral psychisch, moet maken als je inmerking wilt komen voor internationaal topvoetbal. In tegenstelling to het 'normale leven', en de constante ontwikkeling die je doormaakt gedurende je hele leven(sluit ik me overigens bij aan), krijgen voetballers niet de tijd en ruimte om dit zelf op hun dooie gemakkie te doen, maar worden direct in een rol gedrukt met een hele hoop verantwoordelijkheid. Sommige jongens kunnen dat, sommige jongens moeten het leren, sommige jongens leren het nooit. Ik denk dat je bij Mounir, een 26 jarige, dus na 8 jaar betaalde senioren, een bepaalde volwassenheid mag verwachten. Daar past dit gedrag absoluut niet bij, en dan verwacht ik niet dat hij ooit nog het wel gaat begrijpen. Die gozer is gewoon een gigantische kneus. Wij hadden allemaal een moord(of 2) gedaan om het talent van Mounir te hebben, en voor onze club te mogen uitkomen. Wat hij doet is niet alleen respectloos naar Ajax, zijn ploeggenoten en de technische staf, maar ook naar alle fans en liefhebbers.
Iets anders: Welke club gaat Ajax van deze jongen verlossen? Er zijn toch wel een aantal clubs in beeld geweest(volgens de geruchten) zoals Lyon, Chelsea en Sevilla. Geen van allen mooie clubs, in mijn ogen, dus zeer geschikt voor onze Mounir.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 22 dec 2010 19:25
|
|
Citaat: Op je 26 moet je de grootste stappen in je carriere al gemaakt hebben,
Dat is voor elke persoon anders en ik moet zeggen dat ik zie dat de meeste mensen hun grote stappen op mentaal vlak pas veel later maken. Voetballers maken dan wel sneller stappen op mentaal flak dan de meeste mensen maar ook bij voetballers zie ik vaak dat ze pas echt volwassen worden achterin hun twintigerjaren. Volwassen zijn heeft ook weinig te maken met hoe de periode dat iemand al op profniveau speelt, volwassenheid is iets heel anders dan ervaring. Een zesentwintig jarige is erg jong en heeft nog nauwelijks tegenslagen gezien en van tegenslagen leren we en ontwikkelen we een sterke mentaliteit. Investeer tijd in El Hamdaoui en pluk daar later de vruchten van wanneer die mentaal sterker is geworden door de wat moeilijkere periode waarin hij nu zit. Het risico is alleen dat sommige trainers heel slecht met mensen die even tegenwerken om kunnen gaan. Een trainer moet het ook niet persoonlijk opvatten als een speler boos op hem is want natuurlijk is een speler van het kaliber El Hamdaoui boos als hij voor een Champions League wedstrijd gepasseerd wordt. Een trainer moet dat zorgen dat er professioneel met elkaar door gewerkt wordt totdat die speler zich weer in de basis heeft gevochten en een speler met de kwaliteit van El Hamdaoui zal dat snel genoeg doen. Een werkverlatie tussen trainer en speler gaat pas kapot als een trainer niet om kan gaan met een ontevreden speler of als een trainer onterecht een speler passeert.
|
De Eik van De Dijk
|
Geplaatst: Wo 22 dec 2010 19:30
|
|
Je legt het nu helemaal bij de trainer neer, en de speler mag zich gedragen als een klein kind. Wat een vreemde gewaarwording, in tijden niet zulke onzin gehoord.
Als je het niet kan opbrengen om je professioneel te gedragen, dan verdien je het ook niet om professional te zijn.
|
bell
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Wo 22 dec 2010 19:31
|
|
Citaat: Iets anders: Welke club gaat Ajax van deze jongen verlossen? Er zijn toch wel een aantal clubs in beeld geweest(volgens de geruchten) zoals Lyon, Chelsea en Sevilla. Geen van allen mooie clubs, in mijn ogen, dus zeer geschikt voor onze Mounir.
Als ie zich als een kleuter blijft gedragen kan 'ie het beste in de zandbak gaan spelen ;).
Qatar/Dubai/VAE zijn plekken waar uitgerangeerde voetballers of spelers met 'een vlekje' hun weg wel naartoe vinden, en waar ook niet zo op salarissen enzo gelet wordt, zit Ten Cate daar nog? Toch denk ik dat El Hamdaoui wel weet dat het dan wel zo'n beetje voorbij is met z'n carriere, en het zal vast tegen zijn trots en eergevoel indruisen in die contreien te gaan spelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Wo 22 dec 2010 20:04
|
|
Wat een kromme reactie ghostwriter. Levert hij dan ook dat miljoenensalaris in? Echt ongelooflijk de reactie van een aantal hier. Een voetballer van 26 is absoluut volwassen. Op basis waarvan kan hij alles maken volgens jullie? Zijn geniale voetbalkwaliteiten? Jullie overschatten hem enorm, vergeet niet dat geen topclub het met hem aandurfde
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Wo 22 dec 2010 20:54
|
|
Ik zeg niet dat hij alles kan maken maar dat een persoon er af en toe even helemaal door heen zit kan ik begrijpen en dat hij een paar miljoen per jaar verdient verandert voor mij daar niets aan. El Hamdaoui wordt gepasseerd voor een Champions League wedstrijd en wordt daarna meteen ziek, ik weet niet of jij wel eens ziek bent maar ik voel me altijd ook mentaal slecht als ik fysiek ziek ben en ik begrijp dan best dat als je een tijdje ziek bent geweest en je ook net voor een prachtige gewedstrijd gepasseerd bent je mentaal een klap krijgt. Niet iedereen is mentaal even sterk als andere en ja dat is een zwakte maar El Hamdaoui maakt die zwakte goed wanneer die wel lekker in zijn vel zit want dan is hij met al zijn techniek een echte rasvoetballer die ik graag bij Ajax zie spelen.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Wo 22 dec 2010 21:04
|
|
Zijn grootste mankement is zijn mentaliteit en is hier weer duidelijk geworden. Jammer, want er zit wel potentie in deze jongen. Als hij zich niet wil schikken voor het team dan heeft hij niets bij Ajax te zoeken en moet er een oplossing gevonden worden in de winterstop.
|
PSJ23
Forum berichten: 11
|
Geplaatst: Do 23 dec 2010 08:51
|
|
Gewoon lekker op de tribune kwakken.
Een paar wedstrijden op Zuid. kijken of ie dan nog zo'n grote bek heeft.
Dat gejank omdat je een wedstrijd niet mag/kan spelen. je bent een team. maar blijkbaar geldt dat voor bepaalde spelers niet.
Hij zal best een geweldige speler zijn die van enorme waarde kan zijn als ie speelt maar je kan nou eenmaal niet altijd spelen. Zeker niet als je niet doet waarvoor je gehaald bent.
Je tekent met je volle verstand een contract.
Om een breuk te forceren is zo triest. loop dan naar de directie en zeg ik betaal zoveel en koop het contract af maar loop niet te janken,
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 23 dec 2010 09:00
|
|
Soms voelen spelers zich groter dan de club, dit is bij Mounir het geval. Een ander persoon die dit ook heeft is b.v. Cassano..
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 23 dec 2010 09:14
|
|
Er zal meer aan hand zijn, dan nu naar buiten is gekomen. De dolter heeft hem afgelopen niet voor niks naar huis gestuurd.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 23 dec 2010 09:20
|
|
Zeker en vast, ik las vanochtend de telegraaf en eerste wat in me opkwam nadat ik de berichten: Mounir breekt met zaakwaarnemer, Mounir stuurt aan op breuk en Jol neemt Mounir mee dacht ik: Hé zal zijn nieuwe zaakwaarnemer toevallig naar de naam Mino Raiola luisteren
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 23 dec 2010 09:30
|
|
@ Riejuh: Interessante gedachtegang haha, maar zou me inderdaad niet verbazen.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Do 23 dec 2010 09:54
|
|
Citaat: Zeker en vast, ik las vanochtend de telegraaf en eerste wat in me opkwam nadat ik de berichten: Mounir breekt met zaakwaarnemer, Mounir stuurt aan op breuk en Jol neemt Mounir mee dacht ik: Hé zal zijn nieuwe zaakwaarnemer toevallig naar de naam Mino Raiola luisteren
Het is allemaal zo ingewikkeld niet hè? Ook het eerste wat bij mij opkwam.
Maar Van den Boog is wat mij betreft wel aan z'n laatste trainer bezig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 23 dec 2010 12:16
|
|
Citaat: Zeker en vast, ik las vanochtend de telegraaf en eerste wat in me opkwam nadat ik de berichten: Mounir breekt met zaakwaarnemer, Mounir stuurt aan op breuk en Jol neemt Mounir mee dacht ik: Hé zal zijn nieuwe zaakwaarnemer toevallig naar de naam Mino Raiola luisteren
Het is allemaal zo ingewikkeld niet hè? Ook het eerste wat bij mij opkwam.
Maar Van den Boog is wat mij betreft wel aan z'n laatste trainer bezig.
Het wordt alleen maar logischer als je weet dat Mark Van Bommel, die recent geswitched is naar Mino Raiola, ook in de nadrukkelijke belangstelling staat van Wolfsburg.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Do 23 dec 2010 12:18
|
|
Citaat:
Het wordt alleen maar logischer als je weet dat Mark Van Bommel, die recent geswitched is naar Mino Raiola, ook in de nadrukkelijke belangstelling staat van Wolfsburg.
Inderdaad Push, spot on
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 23 dec 2010 12:54
|
|
Laat McClaren dan maar snel vertrekken en laat Jol maar op de bank gaan zitten bij Wolfsburg. Misschien wil hij zijn lievelingetjes De Jong en Emanuelson dan meteen ophalen voor een miljoen of 10.
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 23 dec 2010 13:29
|
|
[size=150">'El Hamdaoui keert na vakantie terug bij Ajax en denkt niet aan vertrek'[/size">
Donderdag, 23 december 2010 om 13:05
Alle commotie rond Mounir El Hamdaoui lijkt niet meer dan een hevige storm in een glas water. NUsport brengt naar buiten dat de Marokkaanse aanvaller van Ajax momenteel van zijn vakantie geniet en van plan is zich in de eerste week van januari gewoon weer in Amsterdam te melden. Hij zou op dit moment totaal niet bezig zijn met een vertrek bij zijn huidige club.
Dat niet alles in rustig vaarwater is, is volgens het magazine wel duidelijk. Bij terugkeer op 4 januari zal de zomeraankoop van Martin Jol met Ajax verder praten. Onder Frank de Boer is een lastige situatie ontstaan. Het grootste probleem voor El Hamdaoui is dat de nieuwe trainer niet de moeite nam hem persoonlijk in te lichten dat hij tegen AC Milan niet zou spelen, terwijl dit feit 's middags al op internet circuleerde. Slechts de vier woorden Mounir, je speelt niet waren voor de aanvaller al genoeg geweest.
De suggestie dat El Hamdaoui daar die middag 'woedend' over was, zoals de ronde ging, klopt niet. 's Middags was hij immers nog niet ingelicht. Nadat de spits herstelde van griep, bleek de vertrouwenskwestie nog altijd actueel. Daarop werd besloten om na 4 januari verder te praten. De spits ontbreekt daarom vanavond tegen AZ. Van een breuk met Ajax lijkt echter in de verste verte nog geen sprake.
Bron: Voetbalzone.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 23 dec 2010 13:41
|
|
Volgens de normaal gesproken betrouwbare Bugsy van AN, is hij inderdaad bezig om samen met Jol naar Wolfsburg te gaan. Hij schijnt ook slecht in de groep te liggen waardoor de spelers hem 'zullen missen als kiespijn'.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 23 dec 2010 14:00
|
|
Nu.nl zegt iets anders:
http://ajaxfans.net/nieuws-7630_El-Hamd ... -club.html
Ik geloof die Bugsy wel, hoor. Of ik hoop het in ieder geval vurig.
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Do 23 dec 2010 14:41
|
|
Spelers met zo'n instelling heb ik liever vandaag weg dan morgen, hopelijk is dit waar allemaal en krijgt Ajax er nog een redelijk bedrag voor terug.
Had vd Gijp het laatst ook al niet over Mounir en Wolfsburg?
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Do 23 dec 2010 18:10
|
|
Citaat: Spelers met zo'n instelling heb ik liever vandaag weg dan morgen, hopelijk is dit waar allemaal en krijgt Ajax er nog een redelijk bedrag voor terug.
Had vd Gijp het laatst ook al niet over Mounir en Wolfsburg?
Nee Gijp had een suggestie over een ruil met Arnautovic (Werder). Zou ik overigens geen slechte vinden ook, ook een egotripper, maar tegelijkertijd wel meer een 9 dan Mounir. Daarbij is hij nog jong en na twee mislukte avonturen zou hij wellicht zijn instelling wel veranderen. In tegenstelling tot El Hamdaoui is er bij een speler als Arnautovic misschien nog wel wat aan te doen.
Bij Wolfsburg loopt overigens wel de hier veel genoemde Mandzukic, is daar ook nog geen doorslaand succes. Is wellicht ook een optie om te ruilen, al zal die jongen een aardig salaris hebben bij FC Volkswagen.
|