Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Mounir El Hamdaoui
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Mounir El Hamdaoui
Maker: guy_ajaxBekeken: 92355
Status: InactiefBerichten: 1769
+ Nieuw bericht <<<   <   36  |  37  |  38  |  39  |  40  |  41  |  42  |  43  |  44   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Do 9 dec 2010 12:32
Citaat:
Geen voorbeelden, geen context en dus geen argumenten. Was te verwachten. Jammer, want er is best iets zinnigs over te zeggen, maar kennelijk is dat niet zo interessant.

Wat een denigrerende en onnodige reactie.

Waar ik wel benieuwd naar ben: Heb jij je mening over El Hamdaoui inmiddels bijgesteld, of ben je nog steeds lyrisch over hem?

Dezelfde vraag aan Bertje, die ook lyrisch was over El Hamdaoui
Bertje

Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 9 dec 2010 12:39
El Hamdaoui is een topper.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Do 9 dec 2010 12:59
Citaat:
El Hamdaoui is een topper.

Vind ik ook, maar denk jij dat hij met Suarez kan spelen?
Bertje

Geplaatst: Do 9 dec 2010 13:04
Ja, als je een goed voetballend elftal hebt en de spitsen de ballen niet constant hoeven te halen.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Do 9 dec 2010 13:16
Sowieso heeft Frank de Boer nog even de tijd om het elftal zo neer te zetten dat wanneer Suarez terug komt deze twee rasvoetballers goed met elkaar kunnen spelen. Tot die tijd zal het mij niet verbazen als El Hamdaoui op links zal spelen in de rol die Suarez tegen A.C. Milan had.

Als Suarez en El Hamdaoui beide taakbewust voetballen dan moeten ze wel goed met elkaar kunnen spelen daarvoor hebben ze beide het niveau voor. Als Suarez en Sulejmani het veld breed houden dan creeeren ze ruimte voorin voor El Hamdaoui en dan kunnen ze als ze in balbezit zijn even naar binnen trekken om de combinatie met hem op te zoeken of voor de steekpass gaan en EL Hamdaoui vrij voor de keeper zetten.

Met Eriksen als spelverdeler staat er ook iemand die de drie aanvallers vrij kan spelen door een mooie steekpass.
Bertje

Geplaatst: Do 9 dec 2010 13:20
De Jong was in ieder geval, voor wat ik heb gezien (ik heb niet de hele wedstrijd kunnen kijken), weer bagger in de spits. Die jongen werkt hard, maar is gewoon geen spits.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Do 9 dec 2010 13:20
Citaat:
Als Suarez en Sulejmani het veld breed houden dan creeeren ze ruimte voorin voor El Hamdaoui en dan kunnen ze als ze in balbezit zijn even naar binnen trekken om de combinatie met hem op te zoeken of voor de steekpass gaan en EL Hamdaoui vrij voor de keeper zetten.

Zou mooi zijn, maar ik betwijfel of el Hamdaoui vaak de combinatie aan zal gaan.
Gisteren ging hij ook gelijk lopen met de bal (rand 16) terwijl hij ook de combinatie aan kon gaan met, ik dacht, de inlopende Suarez.

de Jong was gisteren minder (al vond de Italiaanse media van niet) dan de rest van het team maar heeft zich wel het schompes gewerkt en was een stuk beter dan de laatste tijd op het middenveld.
ghostwriter

Geplaatst: Do 9 dec 2010 13:23
Citaat:
Zou mooi zijn, maar ik betwijfel of el Hamdaoui vaak de combinatie aan zal gaan.

Wel als hij anders niet aan spelen toe zal komen, zo simpel is het. Suarez hield gisteren voor het eerst in jaren het veld breed, volgens sommige hier was het hopeloos om dat van Suarez te vragen omdat hij dat toch niet zo doen.

Citaat:
De Jong was in ieder geval, voor wat ik heb gezien (ik heb niet de hele wedstrijd kunnen kijken), weer bagger in de spits. Die jongen werkt hard, maar is gewoon geen spits.

De Jong werkte hard en hij was nog niet zo gelukkig in zijn acties maar verdiende zeker een voldoende. Ik denk dat Mido tegen Vitesse in de spits zal staan want zelfs met zijn overgewicht is die de beste optie die we op dit moment hebben. Hopelijk maakt De Boer hem wel duidelijk dat hij de eerste wedstrijd na de winterstop eruit moet zien als een Calvin Klein model want het is belachelijk hoe lang het Mido duurt om op het juiste gewicht en fit te geraken, mijn vader van 60 valt nog sneller af (echt waar!).
Koningtinus

Forum berichten: 47
Nieuws reacties: 48
Geplaatst: Do 9 dec 2010 13:48
Misschien zeg ik iets heel geks hoor, maar zou Bas Dost niet een veel betere nummer 9 zijn voor Ajax dan El Hamdaoui? Ajax had hem deze zomer moeten inlijven als vervanger voor Pantelic maar die dikke had liever El Hamdaoui omdat hij dom is. Bas Dost is een jongen die met een beetje vertrouwen bereid is hard te werken op het veld en hij is een echte afronder. De manier waarop El Hamdaoui altijd over het veld sloft irriteert me mateloos. Natuurlijk is het een jongen die een geniale techniek heeft, maar hij loopt als een kip zonder kop, als hij al loopt. Hij toont totaal geen wilskracht en doet van alles fout maar als hij eens een foute bal krijgt dan loopt ie meteen te zeuren. Ik vind die jongen een aardige voetballer maar geen nummer 9 voor Ajax. Hij geeft zelf ook toe geen echte nummer 9 te zijn. Ik heb vanaf het begin al m'n twijfels gehad over El Hamdaoui maar in het begin leek hij toch zijn goals te pakken. Toch heb ik hem steeds niet geniaal zien voetballen, slechts bij vlagen en momenten van individuele klasse. Maar hij past echt niet bij Ajax in mijn ogen, gooi hem eruit en probeer Bas Dost te halen. Die zit nu toch op de bank weg te rotten bij Heerenveen.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Do 9 dec 2010 13:54
Bas Dost kan het niveau niet aan en gaat dat in mijn ogen (nog) niet aankunnen.
Overschatte speler wat mij betreft. Mounir kan goed zijn op de korte combinatie, dit zal hij moeten leren te doen. Aannemen, kaatsen en lopen op een steekbal. Mounir zal zich in een teamrol moeten schikken!
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Do 9 dec 2010 14:00
Dost zit niet voor niets op de bank bij Heerenveen.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Do 9 dec 2010 14:10
Ik hoop echt dat deze jongen voor de winterstop nog een aantal zeer goede wedstrijden speelt, zodat we hem kunnen verkopen in de winterstop voor zo'n 10 miljoen.

Hoewel ik El Hamdaoui een goede speler vind past hij niet bij Ajax en het systeem dat Ajax wil spelen. El Hamdaoui moet namelijk in een 4-4-2 systeem spelen met een targetman naast hem, en zo gaan wij de komende tijd niet meer spelen, dus lijkt het me verstandig dat hij vertrekt.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Do 9 dec 2010 14:27
Citaat:
Wat een denigrerende en onnodige reactie.

De vraag om zinnige argumenten op een discussieplatform lijkt me niet onnodig. Ik vroeg heel specifiek naar voorbeelden om een inhoudelijke discussie, over in dit geval teamspel, tot stand te brengen. De reactie is een verzameling incoherente one-liners, waar geen beginnen aan is. En kennelijk wil hij dat ook niet. Of het denigrerend is of niet laat ik graag aan jou over, maar ik vind het wat zwakjes als iemand zich steeds en alleen maar verschuilt in algemeenheden. Je kan ook eens een situatie onder de loep nemen en gaan kijken wat er allemaal nog meer gebeurt rondom zo'n speler. Videomateriaal genoeg tegenwoordig. Op TV gebruiken ze niet voor niks zo'n analyse-systeem.

Citaat:
Waar ik wel benieuwd naar ben: Heb jij je mening over El Hamdaoui inmiddels bijgesteld, of ben je nog steeds lyrisch over hem?

Natuurlijk. Zijn technische kwaliteiten zijn niet afgenomen en er is een onderscheid tussen slecht spelen en slecht zijn. Als Frank de Boer hem op e.o.a. manier weet in te passen, heb je er een geweldige speler bij. Maar hij moet het zelf doen, hij zal ook iets moeten opofferen om mee te mogen draaien. Net zoals Suarez moet kappen met het spelen alsof hij op een zonnige woensdagmiddag op een veldje staat te pillen. Wat hij thuis tegen Milan flikte, was zó erg. Hoor ik bijna niemand over. Of die gigantische miskleun tegen Kiev. Geen onbelangrijk potje toen, maar hij schijnt, komt ie dan, een Ajax-hart te hebben. Schei uit zeg.

Van beide spelers verwacht ik dat ze in de eerste plaats voor Ajax (de Boer) spelen, niet voor zichzelf. Gister ging het met Suarez alvast stukken beter. Die handschoen zal El Hamdaoui maar moeten oppakken. Ik noemde hem hier ook, hoor. En hier heeft hij ook iets mee te maken. Zijn zaken die voor iedere speler gelden. Wie daarin niet mee wil, kan oprotten. En dan maakt het mij echt niet uit hoe de speler in kwestie heet. Om over sympathie of antipathie jegens zo'n speler maar te zwijgen. Iets wat bij sommige mensen wel eens anders proeft. Maar dat zal ook wel weer denigrerend zijn. Jammer dan.
Koningtinus

Forum berichten: 47
Nieuws reacties: 48
Geplaatst: Do 9 dec 2010 19:08
Citaat:
Dost zit niet voor niets op de bank bij Heerenveen.

jans moet hem meer vertrouwen geven, die jongen heeft zeker kwaliteiten. Hij zal meer werk verrichten dan el hamdaoui, die is veel te gemakzuchtig. Dat denk ik in ieder geval, misschien krijgt de boer el hamdaoui aan het werk, mogelijk met een andere rol dan nummer 9. We zullen zien. Maar ik ben tot dusver niet echt een grote fan van el hamdaoui.
Bertje

Geplaatst: Do 9 dec 2010 19:09
Volgens mij was een deel van de kritiek van Jans op Dost overigens dat hij te weinig werk verzet.
ghostwriter

Geplaatst: Do 9 dec 2010 19:12
El Hamdaoui is een rasvoetballer en een van de beste voetballers in de Eredivisie. Frank de Boer zal hem meer taakbewust moeten laten spelen dan Jol deed en dan zal El Hamdaoui samen met Suarez en Sulejmani voor een hele goede aanvallende linie zorgen.
chrisje110

Forum berichten: 267
Geplaatst: Do 9 dec 2010 19:44
Als hij die 3 aanvallers op een werkende manier in een elftal kan krijgen zodat iedereen zijn kwaliteit kan benutten zie ik ons nog kampioen worden.
Leonel

Geplaatst: Do 9 dec 2010 20:37
Taakbewust en El Hamdaoui dan wordt lastig in mijn opinie. Geweldige voetballer hoor. Maar hij kreeg bij AZ onder van Gaal niets voor niets alle vrijheid. En dat heeft van Gaal goed gezien, omdat hij zo juist de kwaliteiten van Mounir gebruikt. Zal FdB dat ook doen of heeft Mounir de kwaliteiten om zich ondergeschikt te maken?
Ik hoop het echt, maar ik denk het niet.
ghostwriter

Geplaatst: Do 9 dec 2010 21:17
Suarez hield gisteren het veld breed en volgens de meeste mensen hier was het hopeloos om hem dat te vragen.
Bertje

Geplaatst: Do 9 dec 2010 21:27
Nee, je moet hem niet permanent aan de zijkant houden. En dat deed hij ook zeker niet.
Leonel

Geplaatst: Do 9 dec 2010 21:30
Suarez heeft ook een heel andere mentaliteit dan Mounir.

Bertje, zou jij Mounir op 9 laten spelen of zie hem liever vanaf de zijkant komen?
Bertje

Geplaatst: Do 9 dec 2010 21:50
Altijd centraal. Mounirs voornaamste kracht zijn zijn loopacties en zijn kwaliteiten in de afronding.
ghostwriter

Geplaatst: Do 9 dec 2010 21:55
Citaat:
Nee, je moet hem niet permanent aan de zijkant houden. En dat deed hij ook zeker niet.

Niemand zegt dat hij permanent aan de zijkant moet blijven.
Bertje

Geplaatst: Do 9 dec 2010 22:04
Je draait de zaak nu om, grapjas.
ghostwriter

Geplaatst: Do 9 dec 2010 22:05
Hoezo?
+ Nieuw bericht <<<   <   36  |  37  |  38  |  39  |  40  |  41  |  42  |  43  |  44   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.313.926 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Mounir El Hamdaoui
Ga
Zoeken: