Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Mounir El Hamdaoui
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Mounir El Hamdaoui
Maker: guy_ajaxBekeken: 92356
Status: InactiefBerichten: 1769
+ Nieuw bericht <<<   <   35  |  36  |  37  |  38  |  39  |  40  |  41  |  42  |  43   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Di 23 nov 2010 13:05
Jol kan ook Suarez verplichten om meer aan de flank te gaan spelen, dat moest hij onder ten Cate ook, met Huntelaar in de spits. Overigens zag je Huntelaar ook weleens kwaad worden als die de bal niet kreeg van Suarez. Forlan wijst Suarez ook gewoon op zijn plek. In deze selectie laat iedereen Suarez maar rommelen met de bal. Ze hebben Suarez wat dat betreft veel te belangrijk gemaakt.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 24 nov 2010 10:16
@ Ian: Klopt helemaal. De enige die dat nog wel eens wil doen is Vertonghen.

Is overigens al bekend wanneer Mounir-ik-loop-met-de-bal-tot-ik-hem-kwijt-ben El Hamdaoui weer kan spelen? Valt de enkelblessure mee?
Benji

Forum berichten: 785
Geplaatst: Wo 24 nov 2010 10:19
De Pers:

Citaat:
Ook Mounir El Hamdaoui toont de laatste weken vooral aan dat hij geen spits is die in dít Ajax een meerwaarde heeft. Met zijn komst, gefinancierd door een externe geldschieter binnen de club, hebben de Amsterdammers weliswaar doelpunten in huis gehaald, maar geen teamspeler die een elftal beter laat draaien.

Geld uitgeven dat er niet is.
sincere1983

Geplaatst: Wo 24 nov 2010 10:44
"externe geldschieter binnen de club"

Los van dat het een rare zin is, EXTERNE geldschieter BINNEN de club?? is het natuurlijk op niks gebaseerd.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Wo 24 nov 2010 11:43
Heeft vd Boog daar zijn Entertainment Group miljoenen in gestoken :mrgreen:
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Wo 24 nov 2010 13:14
Sinds wanneer is de Pers een betrouwbare bron die we hier mogen gebruiken. Nog niet een week geleden schreef iemand in dat blad nog dat Pantelic, Tainio en Atouba allen Raiola als zaakwaarnemer hadden.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Vr 26 nov 2010 09:56
Na meningen van andere posters heb ik een paar wedstrijden extra op El Hamdaoui gelet. Vooral ook om te bekijken of mijn ergenis aan de persoon Mounir mijn voetbalmening had beïnvloed.

Ik ben echter tot dezelfde conclusie gekomen: hij is allesbehalve een Ajax spits. Meer een counterspits. In tegenstelling tot wat anderen beweren is hij matig in de combinatie, heeft hij een matige techniek, lijdt hij te veel balverlies en heeft hij geen spelinzicht in teamverband (bewust ruimtes trekken voor anderen). Zijn techniek valt tegen betere tegenstanders door de mand, doordat hij met links werkelijk niets kan. Zijn rechterbeen is uitstekend, maar een linkerbeen is erg belangrijk voor een spits. Ook dat is techniek. Dat combineren en dat kaatsen valt heel erg mee, daar lijdt hij veel balverlies mee. Daarnaast is hij geen aanspeelpunt en kan hij zoals bekend totaal niet koppen. Hij is de ultieme egoïst en passant zonder clubgevoel. Behalve zijn doelpunten en zijn rechterbeen kan ik weinig positiefs over hem zeggen.
Mars_R

Forum berichten: 58
Geplaatst: Vr 26 nov 2010 12:12
AMSTERDAM - Mounir El Hamdaoui kan zondag gewoon meespelen met Ajax in de uitwedstrijd tegen VVV-Venlo. De Marokkaanse aanvaller is fit en trainde vrijdag volledig mee met de groep.
In de Champions League-wedstrijd tegen Real Madrid bleef El Hamdaoui halverwege achter in de kleedkamer met een gekneusde enkel.

Het tijdige herstel van El Hamdaoui is een flinke meevaller voor Martin Jol, die zeven wedstrijden niet over Luis Suarez kan beschikken. De Ajax-trainer liet al weten mogelijk Darko Bodul of Hyun-Jun Suk een kans te geven in de punt van de aanval.

Ajax trainde vrijdag op het kunstgrasveld van de Toekomst. Het andere veld was onbespeelbaar vanwege een defecte veldverwarming.

http://www.nu.nl
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Geplaatst: Vr 26 nov 2010 21:22
Tegen Real Madrid (en PSV) heeft hij letterlijk geen enkele fatsoenlijke bal geraakt. Was blij dat hij gewisselt werd tegen Real.

Gelukkig is hij er tegen VVV wel weer bij. Anders was de aanval helemaal niets. Ik ben geen El-Hamdaoui fan, maar nu Suárez er niet is, is El-Hamdaoui gewoon nodig. Nu uit laten blinken en dan met de winterstop verkopen. Helaas gaat dat niet gebeuren.
chrisje110

Forum berichten: 267
Geplaatst: Zo 28 nov 2010 13:58
Ik hoop dat een subtopper zich voor hem meld met rond de 10miljoen. Dan ben je van deze miskoop af. Het is een goede voetballer maar hij past niet in het systeem.
Ping

Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 28 nov 2010 14:01
Moeten we hem gelijk weer als miskoop zien ?
chrisje110

Forum berichten: 267
Geplaatst: Ma 29 nov 2010 22:15
Hij is en blijft subtop niveau. Hij draagt de ploeg niet zoals een Suarez dat doet. Als de ploeg lekker draait is hij fenomenaal..
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Geplaatst: Di 30 nov 2010 21:42
Raakt geen knikker laatste tijd. Hij en Suárez kunnen blijkbaar niet samenspelen. En als Suárez volgend seizoen verkocht wordt kun je zeggen dat El-Hamdaoui dan zo'n rol+priveleges krijgt. Maar dan zit hij Sulejmani in de weg. Dan moet Sulejmani die rol+ bijbehorende privileges krijgen.

Nú laten exaleren. Verkopen in winterstop voor 10 à 15 miljoen aan Lyon, Benfica of Sevilla ofzo.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 16:03
Citaat:
Hmm, wellicht dat El Hamdaoui niet zo best speelde (maar dat geldt voor ongeveer iedereen), maar denkt er nou echt iemand dat het met De Jong in de spits beter zal gaan?

Positief dat Eriksen speelt, mijns inziens.

Elke teamspeler doet het beter dan El Hamdaoui
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 16:21
Waarom is El Hamdaoui volgens jullie geen teamspeler?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 756
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 16:40
Omdat hij duidelijk zijn eigen prestatie voorop stelt.
Ik hoop dat er in de winter een club komt die 10 milj. voor hem neerlegt, dan verkopen we hem en halen een aanspeelpunt terug (Pantelic!!!)
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 17:03
Citaat:
Omdat hij duidelijk zijn eigen prestatie voorop stelt.

Misschien is het een idee om eens met voorbeelden (inclusief context) te komen in plaats van dit soort simpele riedeltjes op te dreunen.
sincere1983

Geplaatst: Wo 8 dec 2010 17:09
Citaat:
Waarom is El Hamdaoui volgens jullie geen teamspeler?

Ik weet niet of het een bewuste keuze van el Hamdaoui is maar hij is geen kapstok-spits.

Dat hij geen teamspeler is vind ik wat overtrokken. Hij is tenslotte 'het eindstation'. El Hamdaoui gaat ook met ballen lopen omdat hij vaak onmogelijk ballen krijgt en op plekken waar het druk is (door naar binnen komende mensen).
Neemt natuurlijk niet weg dat hij op zo'n moment niet moet lopen maar een kaats aan moet gaan.

Bij Ajax moet je een meevoetballende spits hebben die in teamverband denkt, dat heeft el Hamdaoui wat minder, dat dan weer wel.
AFCA Niels

Geplaatst: Wo 8 dec 2010 17:36
Als ik El Hamdaoui de laatste tijd bij Ajax zie spelen zie ik een gefrustreerde speler die op dit moment simpelweg beter is dan zijn medespelers. Jol wist dat hij met hem een schaduwspits had gehaald en niet speler a la Pantelic, maar hij verwachtte wel van Mounir dat hij zou proberen die rol voor een deel over te nemen. Dus dat hij dieper zou spelen dan hij bij AZ gewend was en wat meer op de ballen moest wachten in plaats van ze te halen. Hij heeft zich geschikt in die rol, maar als hij dan eens een keer goed de diepte inloopt om 1 op 1 met de keeper te komen krijgt hij maar zelden de steekpass in de loop en zijn het juist zijn medespelers die doelloos beginnen te lopen met de bal. Elke keer zien we dan weer een gefrustreerde El Hamdaoui die zijn loopactie moet afkappen omdat hij buitenspel staat als gevolg van de niet gegeven steekpass.

Het is niet alleen El Hamdaoui die veel met de bal loopt. Van Suarez kennen we het allemaal, maar kijk eens naar De Jong en De Zeeuw. Beiden gaan liever een eindje wandelen om vervolgens de bal 2 meter over doel te schieten, dan de combinatie aan te gaan met El Hamdaoui. El Hamdaoui kan zeker van nut zijn als spits, maar dan moeten zijn medespelers hem wel eens willen zien.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 8 dec 2010 17:56
Citaat:
Misschien is het een idee om eens met voorbeelden (inclusief context) te komen in plaats van dit soort simpele riedeltjes op te dreunen.

Je ziet, merkt en voelt toch aan alles dat hij DE man wil zijn.
Ik denk dat hij de voornaamste reden is waarom ons spel zo slecht is en waarom de meeste jongens hun niveau niet halen.

Suarez heeft een Ajax hart en spreekt alleen maar over het teambelang, Mounir is naar mijn idee alleen bezig met zijn eigen spel.
Als dat goed is zal hij tevreden zijn en de punten zijn bijzaak.

Het is technisch gezien een prima speler, het is alleen niet het type dat Ajax nodig heeft.

Suarez geniet mijn voorkeur want er kunnen niet 2 kapteins op 1 schip zitten.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 18:16
Geen voorbeelden, geen context en dus geen argumenten. Was te verwachten. Jammer, want er is best iets zinnigs over te zeggen, maar kennelijk is dat niet zo interessant.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 8 dec 2010 18:52
Als jij het anders ziet prima.
Er zal vast genoeg zinnigs over te zeggen zijn.
Dit was mij zinnig zat.
Hij presteert niet dat is voor mij het belangrijkste.
AFCA Niels

Geplaatst: Wo 8 dec 2010 18:58
Een forum is er om te discusseren. Het belangrijkste onderdeel van een disuccsie is dat je je mening kunt onderbouwen met argumenten. Wanneer je dat niet kunt zullen er maar weinig (lees: geen) mensen zijn die jou serieus nemen.

Heb trouwens nog even wat berichten van je opgezocht. Jij noemde El Hamdaoui eind september nog 'onomstreden'. Toen pastte hij volgens jou dus blijkbaar wel degelijk in het systeem.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Wo 8 dec 2010 19:11
Klopt, toen speelden we nog wel aardig voetbal moet ik zeggen en maakte hij ook wat mooie goals.
Toch heb ik me daar in vergist, wat te voorbarig mijn conclusie getrokken.
Was misschien ook wat wanhoop omdat we verder niemand hebben die daar echt uit de voeten kan (behalve Luis)
sincere1983

Geplaatst: Do 9 dec 2010 10:27
Betrapte el Hamdaoui wel gelijk weer op een kwaaltje wat F. de Boer er echt uit moet krijgen.
Hij ontving rond de 16 een keer de bal met de rug naar de goal, dan denk je, dan zal die vast de bal terugleggen of breed leggen, maar hij draait zich om, gaat een meter of 10 lopen met de bal en is hem weer kwijt.

Eigenlijk moet Frank de Boer aan el Hamdaoui de opdracht meegeven:
- Maximaal 5 passen met de bal als je rond de 16 bent!
+ Nieuw bericht <<<   <   35  |  36  |  37  |  38  |  39  |  40  |  41  |  42  |  43   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.313.932 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Mounir El Hamdaoui
Ga
Zoeken: