Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Mounir El Hamdaoui
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Mounir El Hamdaoui
Maker: guy_ajaxBekeken: 93554
Status: InactiefBerichten: 1769
+ Nieuw bericht <<<   <   33  |  34  |  35  |  36  |  37  |  38  |  39  |  40  |  41   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Marco

Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 11 nov 2010 21:11
Citaat:
Je kunt het systeem inderdaad ondergeschikt maken aan de volgens jou superspits El Hamdaoui.

Superspits? Een rasvoetballer, hè. Die passen per definitie bij Ajax.

Citaat:
Wat ons nieuwe lid werken-voor-je-geld ook al aankaartte er is geen echt typische rechtshalf in de selectie van Ajax

Mja, dat is meer iets voor een opstellingen-topic. Ik doe daar niet of nauwelijks aan mee, omdat ik niet het idee heb dat wanneer je de poppetjes verandert, de spelopvatting ook meteen de goede kant op gaat.

Citaat:
dan is El Hamdaoui inderdaad bruikbaar op de counter.

Zoiets geldt voor de meeste spelers, want ruimtes maken het nu eenmaal gemakkelijker. Dus vind ik het totaal niet belangrijk. Het gaat mij er uitsluitend om wat spelers voorin bij Ajax kunnen bewerkstelligen. Dat antwoord zit opgesloten in kwaliteiten en prestaties. Alhoewel dat laatste wat lastig is, want daar voorin is er geen touw meer aan vast te knopen.

Citaat:
De zwakte van El Hamdaoui is er echter met een man in zijn rug dicht bij de goal, in dat geval zakt El Hamdaoui niet in wat bijvoorbeeld Pantelic, Ibrahimovic en Kluivert wel deden

Ik laat het Bertje wel vertellen, aangezien je het toen met hem eens was:

Citaat:
Hoe El Hamdaoui constant ruimte creëert door middel van loopacties is een genot. Daarnaast is hij technisch prima en scoort hij. En hij is ook nog eens een heel behoorlijk aanspeelpunt. Mensen die El Hamdaoui straks om één of ander lomp aanspeelpunt van twee meter willen zijn vind ik dan ook erg vreemd. El Hamdaoui is beweeglijk, sterk en beslissend.

Met een dergelijke speler moet iets te doen zijn, lijkt me. Ook (of zelfs, whatever) met Suarez erbij. Wat vooralsnog niet werkt is het huidige 'systeem' onder het mom van 'veel bewegen'. Ik zie alleen maar chaotisch trechtervoetbal. Misschien moet Jol eens tegen iemand zeggen dat hij aan een zijkant moet blijven. Of heeft hij zo weinig grip op bepaalde spelers dat hij liever blijft mopperen over het gebrek aan buitenspelers?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Do 11 nov 2010 21:38
Citaat:

Mja, dat is meer iets voor een opstellingen-topic. Ik doe daar niet of nauwelijks aan mee, omdat ik niet het idee heb dat wanneer je de poppetjes verandert, de spelopvatting ook meteen de goede kant op gaat.

Ik bedoel je dat je als je een bepaalde speler opstelt je daar je opstelling op aan zal moeten passen, omdat een bepaald type systeem complementair kan zijn aan een aanvaller.

Citaat:
Zoiets geldt voor de meeste spelers, want ruimtes maken het nu eenmaal gemakkelijker. Dus vind ik het totaal niet belangrijk.

Dat geld niet voor alle spelers bijvoorbeeld van Nistelrooy, Rooney, Huntelaar, Ibrahimovic, Kluivert en een Mido, die ook goed zijn wanneer ze in de punt lopen tegen het strafschop gebied van de tegenstander en van daaruit uitzakken om met het aansluitende middenveld te combineren om vervolgens in te lopen op voorzetten vanaf de zijkant.

Citaat:
Hoe El Hamdaoui constant ruimte creëert door middel van loopacties is een genot. Daarnaast is hij technisch prima en scoort hij. En hij is ook nog eens een heel behoorlijk aanspeelpunt. Mensen die El Hamdaoui straks om één of ander lomp aanspeelpunt van twee meter willen zijn vind ik dan ook erg vreemd. El Hamdaoui is beweeglijk, sterk en beslissend.

Ja in de thuiswedstrijd tegen Auxerre klopte het inderdaad toen had El Hamdaoui enorm veel ruimte voor zich, op zo'n moment heb je dus weer meer aan El Hamdaoui dan aan Mido. Let ook op ik quote alleen de eerste zin van het stukje wat jij hier neerzet. Tegen Veendam, Excelsior, Ado Den Haag en Auxerre uit was het weer een ander verhaal. Bovendien heb ik toen ook al aangegeven dat we deze loopacties die hij toonde tegen Auxerre iedere wedstrijd van hem zouden moeten verwachten, maar ook dat gebeurt nog niet.

Overigens is het ook een optie om El Hamdaoui om een aanspeelpunt heen te laten spelen, maar dat zou dan een keuze zijn tussen Suarez en El Hamdaoui en dan zou je ook 4-4-2 moeten spelen.

Citaat:
Wat vooralsnog niet werkt is het huidige 'systeem' onder het mom van 'veel bewegen'. Ik zie alleen maar chaotisch trechtervoetbal. Misschien moet Jol eens tegen iemand zeggen dat hij aan een zijkant moet blijven. Of heeft hij zo weinig grip op bepaalde spelers dat hij liever blijft mopperen over het gebrek aan buitenspelers?

Op dit punt moet ik je gelijk geven, maar ook dan wie moet de bal intikken na een voorzet? El Hamdaoui niet denk ik. De Jong misschien?
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Do 11 nov 2010 22:41
Eerst maar eens zorgen dat je voetbalt vanuit het middenveld (het hart van je elftal), zodat de aanvallers überhaupt de mogelijkheid krijgen zonder bal te bewegen. Dan wordt de snelle crossbal van bijvoorbeeld Vertonghen ook weer een gevaarlijke variant in plaats van de enige mogelijkheid.

Eriksen was vandaag de beste man op het veld. Tijd voor De Zeeuw om plaats te maken, mijns inziens.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Vr 12 nov 2010 18:48
Precies, het is of De Zeeuw eruit of De Jong, die 2 gaan niet samen in een elftal, naar mijn mening. Mijn keuze ligt ook steeds meer bij De Jong ipv De Zeeuw. Ik word niet goed van de waggel de waggel tempo van hem.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 12 nov 2010 22:33
Jol had het in zijn interview over El Hamdaoui. Letterlijk leek het er om te gaan dat een goede speler eigenlijk geen medespelers nodig heeft op het moment dat ze de bal ontvangen en El Hamdaoui daarom zo egoïstisch is en weinig ballen aflegt aan opkomende middenvelders. Stel dan voortaan 8 verdedigers op geef een bal op Suarez en El Hamdaoui en je bent klaar....

Jol is altijd erg goed in het tevreden houden van vedetten, maar als het teamspel er onder lijdt, mag hij ze best eens wat kritischer benaderen, dan nu het geval is.
biglaars

Forum berichten: 33
Geplaatst: Za 13 nov 2010 19:02
Mounir verkopen in de winterstop voor een lekker bedrag en dan;
Mikki Mido Suarez
Zeeuw Jong Enoh
Bertje

Geplaatst: Za 13 nov 2010 19:37
Waar staat dat interview, Ian? Ik vind het maar een raar verhaal. El Hamdaoui wil juist niets liever dan kaatsen, alleen zijn de Ajax-middenvelders nooit aanspeelbaar.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Za 13 nov 2010 20:15
Gister bij Voetbal international, moet je even kijken op de website van RTL bij RTL gemist, op minuut 19.45. Kan het interview zo niet ergens anders vinden en hij heeft het toch echt gezegd.
Bertje

Geplaatst: Za 13 nov 2010 20:21
Je trekt het wel een beetje uit z'n verband, hoor.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Za 13 nov 2010 20:54
Het is hoe ik het interview heb geïnterpreteerd, ik heb het in de reactie wel een beetje aangedikt, maar dit is wel wat hij tussen de regels door vertelt. Hoe zie jij het dan?
Bertje

Geplaatst: Za 13 nov 2010 22:03
Dat El Hamdaoui en Suarez uit het niets kansen creëren. Pantelic niet.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Za 13 nov 2010 23:52
Citaat:
Dat El Hamdaoui en Suarez uit het niets kansen creëren. Pantelic niet.

Ja dat is ook het halve verhaal, wat jij nu zegt, maar goed dat kwam er ook in voor. Tuurlijk is het een gave dat ze dat kunnen, maar deze spelers moeten zich ook bewust zijn dat ze daardoor minder snel denken aan het afleggen van een bal aan een opkomende middenvelder, maar eerder aan het verzilveren van eigen kansen. Maar in veel gevallen is het voor eigen kans gaan niet de beste oplossing en om de tegenstander zoek te spelen heb je ook zeker het middenveld nodig. Zeker als je ook nog Suarez opstelt. Wanneer je dan Mido er in zet, zie je dat een Eriksen het ook beter doet.

El Hamdaoui kan wel 100x vertellen dat hij geen aanspeelpunt is (heeft hij vandaag ook weer op tv gezegd), maar Martin Jol moet hem toch aan het verstand peuteren dat hij op de 9 speelt en niet om een aanspeelpunt heen en dat hij daarom ook soms dienst moet doen als aanspeelpunt. Hij heeft het lichaam en de techniek om het te kunnen, hij zal er misschien op moeten trainen, maar het moet toch gewoon mogelijk zijn. Zo niet dan kun je beter het AZ voetbal van van Gaal gaan spelen. We zien toch allemaal wel wat er aan het veldspel ontbreekt? Pantelic vertrekt en je hebt niks meer aan De Jong en de Zeeuw, laat staan Eriksen.
Bertje

Geplaatst: Zo 14 nov 2010 11:38
Het middenveld is negen van de tien keer helemaal niet aanspeelbaar. Aan wie moeten El Hamdaoui en Suarez de bal kwijt?

Het geroep om appie happie-spits Mido doemt al weer op, maar mag ik mensen er even op wijzen dat spelen met een grote sterke spits (om de bal vast te houden) geen teken van goed voetballend vermogen is, maar eerder een gebrek daaraan is. Je hebt immers niet het vermogen om de bal al passend in de ploeg te houden. Mijns inziens is het dan ook onzin om je tweede beste aanvallers op de bank te zetten terwijl je compleet disfunctionerende middenveld mag blijven staan. Zorg maar eens voor voetbal vanuit het hart van het elftal voordat de aanvallers weer de zwarte piet krijgen.

Suarez en El Hamdaoui zijn uitstekende aanvallers, maar het zou helpen als ze niet aanspeelpunt, spelverdeler, vormgever en afmaker tegelijk zouden hoeven zijn.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 11:40
Klopt, als dat middenveld nou eerst eens een goed voetballende balans vindt. Het is niet mijn favoriete middenveld, maar misschien moeten we maar zo spelen op het middenveld:

De Jong-----Lindgren
-------Eriksen-------
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 14 nov 2010 12:25
@Bertje

Net alsof met Pantelic in de ploeg de bal niet snel genoeg rond circuleerde en Pantelic nooit een bal afmaakte. Pantelic hoefde de bal geen minuut vast te houden, maar zorgde voor dynamiek, wat het zeker ook voor de middenvelders die het blijkbaar moeilijk hebben, makkelijker kan maken. Door niet alleen naar links en rechts te bewegen (El Hamdaoui speelt ook zijn beste wedstrijden als hij wat meer beweegt), maar ook soms uit te zakken. En waarom moeten we met 2 pure afmakers spelen? Wie moet het spel verdelen? Wie is de aangever? Noem me één punt waarop het positiespel is verbetert.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Zo 14 nov 2010 12:42
Met Enoh, De Zeeuw, De Jong ga je natuurlijk geen goed positiespel spelen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 14 nov 2010 13:12
Die stonden er vorig jaar ook, ik bedoelde noem één punt waarop het positiespel is verbeterd ten opzichte van vorig jaar.
Bertje

Geplaatst: Zo 14 nov 2010 18:13
Niet. Ajax draait toch ook minder? Ik geef enkel aan dat het positiespel van Ajax niet dusdanig is dat je zonder een appie happie-spits (type lange halen snel thuis, zoals Pantelic) kunt domineren. Dat doet echter niets af van de kwaliteit van El Hamdaoui en Suarez, want die is uitstekend. Ik geef juist aan dat dus juist het middenveld (en niet El Hamdaoui en/of Suarez) het probleem is.

Vandaag zag je weer regelmatig Eriksen zich aanspeelbaar maken, maar als hij de bal kreeg kwam er weer niemand onder de bal voor de kaats waardoor de bal weer terug moest. Zo kun je nooit als elftal opschuiven.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 14 nov 2010 18:16
In mijn ogen is het probleem aanwezig in beide linies, maar met de spits met lange haren (Pantelic was helemaal geen lange halen snel thuis spits), kun je niet direct domineren, maar wel je gebreken compenseren, zodat er nog een beetje positiespel aan te pas komt. El Hamdaoui kun je alleen wegsturen met een steekpass en laat daar net het vermogen voor ontbreken. Ja Suarez kan een steekpass geven, maar dan moet die achter El Hamdaoui opduiken en houdt je geen rechterflank meer over.
Bertje

Geplaatst: Zo 14 nov 2010 18:18
Reageer ook even op het stukje dat ik er na m'n edit aan heb vastgeplakt, ajb.

Ik ben het er niet mee eens dat er met Pantelic beter positiespel gespeeld. Positiespel suggereert dat de spelers zich dusdanig opstellen dat een medespeler de bal altijd bij meerdere spelers kwijt kan. Dat was bij Pantelic dus niet het geval - niet voor niets liet Pantelic zich altijd zo belachelijk diep zakken.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 14 nov 2010 18:21
Daar heb je gelijk in, maar als Lindgren en De Jong al niet komen onder de bal bij Eriksen om de kaats aan te gaan, laat dan Eriksen onder de bal komen bij El Hamdaoui voor een kaats. Ik heb mijn deel ook nog aangepast, dus daar mag jij dan weer op ingaan.
Bertje

Geplaatst: Zo 14 nov 2010 18:34
Haha, wordt een beetje onoverzichtelijk zo maar goed.

Om het even bij de wedstrijd van vandaag te houden: de ruimte voor El Hamdaoui werd vandaag afgeschermd door Schaars(, die ook bijsprong bij Klavan als Suarez aan de bal kwam om zowel binnen- als buitenkant af te dekken). Daardoor was er nooit de mogelijkheid om bij te sluiten bij El Hamdaoui, omdat El Hamdaoui nooit in een vroegtijdig stadium aangespeeld kon worden. Wel lag er ruimte voor voor Eriksen tegenover de tactisch matige Wernbloom (echt het jongere broertje van De Zeeuw), alleen moeten andere spelers zich dan wel aanspeelbaar maken. Lindgren moest Elm in de gaten houden en is van nature niet het type om bij te sluiten (maar speelt verder in ieder geval in andere opzichten nog met het hoofd en is vrij zuinig aan de bal), maar De Jong liep weer alleen maar de diepte in (en als hij zich aanspeelbaar maakte om een medespeler te laten bijsluiten was de kaats altijd matig (of hij probeerde eerst de bal aan te nemen wat te veel tijd en hem de bal kostte).

Ik ben het er ook niet mee eens dat je El Hamdaoui alleen met een steekpass kunt wegsturen. Je kunt hem alleen niet met twee man die in z'n nek hijgen vragen om de bal een paar tellen vast te houden. Maar goed Eto'o, Milito, Higuain, Messi, Villa; een paar van de beste spitsen (in de best voetballende teams) zijn daarvoor niet gemaakt. Die spitsen worden wel met de rug naar het doel aangespeeld, maar niet in een dusdanig vroeg stadium dat het hele middenveld wordt overgeslagen en het dus lang duurt voordat er ondersteuning is.

De verschil tussen AZ en Ajax was vandaag in zoverre simpel dat AZ alle ballen lang op Pelle speelde, waar Ajax niet een dusdanige speler had. Voetballend was AZ niet echt beter. Hooguit Schaars, die positioneel weer uitstekend was.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 14 nov 2010 21:16
Schaars speelde inderdaad een heel goed duel, maar AZ stond positioneel toch ook veel beter? Hoe kan het anders dat AZ wel de vleugels weet te bereiken om de bal een paar keer goed voor de goal te geven, waar er bij Ajax niet eens vleugels zijn. Mijns inziens kan Ajax het op twee manieren oplossen en beide wijzen vergen een aankoop in de winterstop (mits er uit de jeugd iemand gehaald kan worden).

De eerste oplossing is het kopen van een rechtermiddenvelder, type Beckham of type Mendes da Silva. Je speelt dan met 4 verdedigers, op het middenveld met één controleur en een box to box speler in het centrum, Urby op linkshalf en een aangekochte rechtshalf. Dus zonder 10, en met Suarez en El Hamdaoui samen in de spits.

De tweede oplossing is het aankopen van het type Pantelic, het verdere elftal hoeft dan niet zo heel veel aangepast te worden, Suarez moet weer wat meer naar de rechterflank uitwijken en El Hamdaoui komt er naast te staan.
Bertje

Geplaatst: Zo 14 nov 2010 22:26
Citaat:
Schaars speelde inderdaad een heel goed duel, maar AZ stond positioneel toch ook veel beter? Hoe kan het anders dat AZ wel de vleugels weet te bereiken om de bal een paar keer goed voor de goal te geven, waar er bij Ajax niet eens vleugels zijn. Mijns inziens kan Ajax het op twee manieren oplossen en beide wijzen vergen een aankoop in de winterstop (mits er uit de jeugd iemand gehaald kan worden).

Is dat zo? Daar ben ik het niet mee eens. AZ viel minder in blokken uiteen, omdat er aansluiting bij Pelle was. En dat was doordat Pelle al z'n duels won en de bal lang vasthield, niet doordat het positiespel (zoals hierboven beschreven) nou zo goed was. Hierdoor konden middenvelders in de ruimte de bal met hun gezicht richting het doel ontvangen en (dus) de vleugels aanspelen. Bij Ajax moet v/d Wiel, wil hij doorkomen op rechts de ruimte zelf creëren, Klavan kreeg de ballen heerlijk in de loop mee. Doordat de middenvelders in stelling werden gebracht dus.

Citaat:
De eerste oplossing is het kopen van een rechtermiddenvelder, type Beckham of type Mendes dat Silva. Je speelt dan met 4 verdedigers, op het middenveld met één controleur en een box to box speler in het centrum, Urby op linkshalf en een aangekochte rechtshalf. Dus zonder 10, en met Suarez en El Hamdaoui samen in de spits.

Voordat we verder gaan: in hoeverre zie jij een type speler als in een type Beckham/Mendes? Ik vind beide spelers namelijk vrij verschillend. Mendes is een controlerende rechtshalf met diepgang. Beckham is (was) een positioneel sterke aanvallende rechtshalf.

Citaat:
De tweede oplossing is het aankopen van het type Pantelic, het verdere elftal hoeft dan niet zo heel veel aangepast te worden, Suarez moet weer wat meer naar de rechterflank uitwijken en El Hamdaoui komt er naast te staan.

Zoals gezegd, wat mij betreft geen optie.

El Hamdaoui is een topper, maar je moet hem goed gebruiken. Net als Eto'o geen Drogba is is El Hamdaoui dat ook niet. Je moet je middenvelders het spel laten verdelen. Eriksen kan dat (en is nog jong) maar kan dat niet alleen. Lindgren is wel zuinig (dat is ten opzichte van de andere middenvelders een plus), maar heeft te weinig dynamiek voor een rol als halfspeler. Je zult of iemand nodig hebben die onder Eriksen kan komen (zoals eerder beschreven) en kan temporiseren/versnellen. Of iemand die zelf in de dekking aangespeeld kan worden, zodat Eriksen kan bijsluiten - type Toivonen.

Misschien schuifel ik met één van deze opties tegen jouw Beckham/Mendes aan. Dat weet ik niet. Vond de omschrijving niet zo duidelijk. Maar het moge duidelijk zijn dat ik het probleem op het middenveld zoek. Als het middenveld gaat voetballen kunnen we namelijk behalve aanvallen opzetten ook wedstrijden gaan controleren (en daar kan een appie-happie spits weer niet voor zorgen).

Goede discussie trouwens. :thumbs up:
zuidema

Forum berichten: 27
Geplaatst: Ma 15 nov 2010 09:55
Citaat:
Maar het moge duidelijk zijn dat ik het probleem op het middenveld zoek. Als het middenveld gaat voetballen kunnen we namelijk behalve aanvallen opzetten ook wedstrijden gaan controleren (en daar kan een appie-happie spits weer niet voor zorgen).

Ik ben het met je eens dat er bij Ajax vanuit het middenveld veel meer moet gebeuren in dynamiek, positiespel en passing. Dat is en blijft de linie waarmee een elftal valt of staat. Functioneert die niet, dan krijgen zowel verdediging als aanval te weinig ondersteuning en hou je geen grip op de tegenstander.

Toch zal er ook bij de aanvallers van Ajax het een en ander moeten veranderen, wil dat middenveld opbouwend/aanvallend goed kunnen functioneren. De liefde moet wel van beide kanten komen.

Luis gaat bijvoorbeeld vrijwel altijd voor de passeeractie. Ook met dubbele of zelfs driedubbele dekking. Hij jakkert maar door als een blind paard. Helemaal nu hij bijna explodeert van frustratie en zich alleen nog maar meer bewijzen wil. Zeker in de huidige vorm van Luis betekent dat in 8 van de 10 gevallen balverlies. Heel vervelend voor middenvelders die willen opschuiven/aansluiten. Je bent dan na balverlies uit positie en mag weer als een gek terugrennen om de gaten te dichten. Op een gegeven moment hou je de handrem er wel op en stel je je alleen nog controlerend op.

Luis zal dus meer bezinning in zijn spel moeten leggen en gedoseerder zijn passeeracties moeten maken. Bv. dubbele dekking voor je? Bal vasthouden tot er spelers zich aanbieden en daar dan op afleggen, waarna je direct weer ergens positie kiest. Misschien heeft Ajax nog ergens een videootje van Finidi en Overmars liggen. Kan Luis eens zien hoe die dat aanpakten. In ieder geval is dat bijschaven (en temperen) van Luis een klusje voor Jol, lijkt mij.

El Ham wil ik in dit combinatiespel met middenvelders nog wel het voordeel van de twijfel geven, alhoewel hij zich vaak ook veel te veel verliest in zinloze solo's tussen 2 tot 4 man. Maar als hij kennelijk weigert een dreh- und angelpunkt te zijn, dan neem ik hem dat zeer kwalijk. Want hij heeft wat mij betreft wel degelijk de body en de techniek en het gogme om een balvast aanspeelpunt voorin te zijn, zoals Ian hierboven al schreef. Met als pluspunt niet een AppieHappie-spits, maar een d&a-punkt die ook nog verdomde goed kan voetballen. Lijkt me eveneens een klusje voor Jol.

Verder mogen de aanvallers zich ook wel eens wat gevarieerder opstellen. Ajax speelt nu steeds de trechter in, terwijl er op de vleugels geregeld zeeen van ruimte liggen. Daar gebeurt nu vaak helemaal niets mee. Geen opkomende back of middenvelder, maar ook niet een aanvaller die uitwijkt naar een vleugel. Erg narrow-minded allemaal. Nog een klusje voor Jol.

Tot slot begrijp ik niet helemaal wat er zo minderwaardig is aan een d&a-punt voorin. Het lijkt mij juist een zeer bruikbare vorm van positiespel (man overslaan, driehoekjes, dynamiek) en 1 van de varianten voor volwaardig aanvalsspel. Waarbij je al passend wel balbezit en controle op de wedstrijd houdt. Je geeft hierboven het voorbeeld dat Az er goed door functioneerde en er beslissend voordeel mee forceerde tegen Ajax. Diep spelen op een aanspeelpunt voorin, terugleggen op aansluitende middenvelders met de blik naar het doel, die dan weer het spel verleggen naar de vleugels. Niks mis mee, lijkt mij. Was Ajax maar weer eens zo ver…
+ Nieuw bericht <<<   <   33  |  34  |  35  |  36  |  37  |  38  |  39  |  40  |  41   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 2 Leden online: 0 Actieve leden: 1.894
Berichten: 213.636 Onderwerpen: 2.467 Nieuwste lid: mollywilson
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.570.854 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Mounir El Hamdaoui
Ga
Zoeken: