Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 28 okt 2010 14:39
|
|
Ik geloof niet dat Derksen dingen roept die hij niet van iemand verneemt, je kunt zeggen wat je wilt over Derksen, dat hij geniet van de aandacht en graag de primeurs heeft, maar ik geloof dat hij dingen niet zomaar verzint. Derksen komt op mij namelijk heel integer over. Ik vraag me alleen af hoe betrouwbaar zijn bronnen zijn, zeker als het over Ajax gaat.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 28 okt 2010 14:52
|
|
Betrouwbaar....Hoe zat dat ook alweer met Scheringa en Munsterman en de VI?
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 28 okt 2010 14:58
|
|
Derksen heeft geen bronnen binnen Ajax, en hij vind dat gewoon niet zo leuk. Daardoor gaat hij vervelende dingen verzinnen over Ajax. Jammer is dat.
|
Felixvdw
Forum berichten: 253
Nieuws reacties: 4
|
Geplaatst: Do 28 okt 2010 18:20
|
|
El Hamdaoui vind ik opzich wel bij Ajax passen, hij heeft een prachtig schot in de benen zitten, en scoort (net als Suarez) vaak op de momenten dat het nodig is. En hoe.. Genieten van hem
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Do 28 okt 2010 18:46
|
|
Deze jongen is de volgende Ajaxspits die over 1-2 jaar bij een absolute topclub speelt. Zijn geweldige techiek is een lust voor het oog. Ik geniet van deze speler
|
Dan300491
Forum berichten: 33
|
Geplaatst: Do 28 okt 2010 22:51
|
|
Ik denk dat die voor de absolute top de snelheid mist, dat is in mijn ogen ook het grootste verschil tussen hem en Suarez.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 28 okt 2010 23:44
|
|
Want Suarez is zo enorm snel?
|
Dan300491
|
Geplaatst: Do 28 okt 2010 23:49
|
|
Sneller als Mounir zeker. Noem mij 1 spits met de Snelheid van Mounir bij de Absolute top... Ibrahimovic misschien, buiten dat ik denk dat die sneller is heeft die een enorm lichaam wat de vergelijking al waardeloos maakt.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Do 28 okt 2010 23:49
|
|
Suarez is sneller dan El Hamdaoui en heeft ook een veel betere acceleratie. Je snapt 'm heus wel Bertje...
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 29 okt 2010 00:39
|
|
Maar Suárez heeft geen topsnelheid. Sulejmani is weer bijv sneller dan Suárez. Misschien Anita ook wel, zoals ik hem gister zag rennen.
|
Fenix
Forum berichten: 240
|
Geplaatst: Vr 29 okt 2010 03:57
|
|
Citaat: Maar Suárez heeft geen topsnelheid. Sulejmani is weer bijv sneller dan Suárez. Misschien Anita ook wel, zoals ik hem gister zag rennen.
Dat weet ik wel zeker.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 29 okt 2010 08:46
|
|
Mounir is sneller dan Suarez inderdaad.
Suarez zijn startsnelheid (explosiviteit) is vooral goed, maar op snelheid is hij langzaam.
Mickey heeft net het tegenovergestelde, trage start maar op snelheid is hij ook echt snel.
Anita was toch al wel algemeen bekend dat die behoorlijk snel is met die korte beentjes.
Ook Vertonghen zijn snelheid word nogal eens onderschat volgens mij.
|
Dan300491
|
Geplaatst: Vr 29 okt 2010 16:29
|
|
Mounir sneller als Suarez... Dat zie ik dan niet terug in de wedstrijden :)
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 30 okt 2010 15:34
|
|
Citaat: Mounir is sneller dan Suarez inderdaad.
Suarez zijn startsnelheid (explosiviteit) is vooral goed, maar op snelheid is hij langzaam.
Mickey heeft net het tegenovergestelde, trage start maar op snelheid is hij ook echt snel.
Anita was toch al wel algemeen bekend dat die behoorlijk snel is met die korte beentjes.
Ook Vertonghen zijn snelheid word nogal eens onderschat volgens mij.
Suarez moet het hebben van het sleuren. Steeds maar blijven rennen. Maar hij is niet echt snel hoor. Sulejmani is explosief en als hij weg is, is hij ook echt weg. Het is jammer dat er niemand met een steekpass op het middenveld staat. Diegene zou dan Sulejmani een paar keer weg kunnen sturen. Tegen Kiev lukt het wel en daar viel dan ook gelijk een goal uit. Ook van de aanvallers hoef je geen steekpass te verwachten, want El Hamdaoui en Suarez kijken altijd eerst of ze zelf een actie kunnen maken en dan is vaak het moment al weg om een steekpass te geven.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 30 okt 2010 15:45
|
|
Suarez werd er tegen Heerenveen uitgelopen door, volgens mij, Breuer. Mét bal.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Do 4 nov 2010 21:22
|
|
En in grote wedstrijden laat hij het afweten..
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 4 nov 2010 21:45
|
|
Zoals? Feyenoord, Twente, Milan was Mounir gewoon een van de beteren hoor.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 4 nov 2010 23:12
|
|
Bij Mounir lijkt het niet uit te maken wie de tegenstander is, of Mounir goed speelt ligt altijd aan Mounir. De laatste weken deed hij het goed, maar gister was hij weer te statisch.
|
Marco
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 17:53
|
|
Citaat: Bij Mounir lijkt het niet uit te maken wie de tegenstander is, of Mounir goed speelt ligt altijd aan Mounir.
Klopt, van zijn medespelers hoeft hij immers niet veel te verwachten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 18:04
|
|
Dat is te kort door de bocht, je moet ook de argumentatie lezen die ik er achter had vermeld.
|
Marco
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 19:01
|
|
Te kort door de bocht? Ik heb het over de essentie, de speelstijl en de samenstelling die daarmee gepaard gaat. Je denkt toch niet dat dit soort prestaties en dit soort uitslagen uit de lucht komen vallen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 5 nov 2010 22:35
|
|
Klopt, maar het ligt niet enkel aan de speelstijl, met deze zelfde speelstijl heeft Ajax ook wedstrijden veel beter gespeeld.
Het gaat ook om instelling, dat is misschien zelfs een groter mankement nog. Je ziet
Ajax bijna nooit stunten, tegen een grote naam toch iets meer uit de wedstrijd halen dan we vooraf denken. Om Jan Vertonghen bijvoorbeeld even aan te halen Citaat: 'Op een hoger niveau blijkt dat we niet overtuigend genoeg zijn in de duels' (AD)
En met die instelling bedoel ik niet alleen dat stukje extra concentratie, waardoor ballen niet verkeerd worden gespeeld, dat stukje extra inzet om de bal te veroveren, of dat stukje extra werk om ruimte te creëren voor jezelf of nog belangrijker voor je medespelers. Het is een feit dat De Jong en de Zeeuw als ze op 10 spelen veel te diep lopen, maar je kunt dan statisch blijven staan omdat je geen bal ontvangt en hopen dat die nog een keer aankomt, je kunt zelf inzakken zodat er voor de 10 meer ruimte ontstaat (je trekt tevens een verdediger mee) of je kunt de Jong of de Zeeuw op hun falie geven dat ze wat minder diep moeten spelen. De eerste optie is dan de minste optie, maar dat is wel wat continu gebeurt.
Als je een wedstrijd speelt om je veilig te stellen voor de Europese overwintering, dan verwacht je toch in ieder geval dat de spelers er zin in hebben.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 8 nov 2010 12:02
|
|
Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben. Maar ik loop me het hele seizoen al enorm te ergeren aan Mounir El Hamdaoui. Oké, hij heeft een aantal wedstrijden voor ons gewonnen, maar zijn speelstijl en persoonlijkheid spreken mij totaal niet aan. Al die onmogelijke combinaties door een overvol centrum, zijn pure eenbenigheid en zijn egoistische gedrag en spel: ik walg van deze speler.
Het is misschien makkelijk om deze kritiek na een slechte wedstrijd te spuien, maar voor hetzelfde geld had ik dit overigens na een goede pot gedaan.
Het meest verontrustend vind ik de combinatie Suarez El Hamdaoui. Voor het eerst zit Suarez niet lekker in zijn vel en dat heeft in mijn ogen duidelijk te maken met Mounir. Voordat de deal daadwerkelijk rond was heb ik hier al aangegeven dat dit een verkeerde combinatie is. Ik verwacht ook dat de situatie tussen deze 2 alleen maar gaat verslechteren. Bovendien: de waarde van Suarez zal op deze manier verder dalen.
Daarom zou ik de club willen adviseren: verkoop Mounir in de winterstop. Als dat lukt voor 15 miljoen is zijn aankoop achteraf een wereld deal geweest.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Ma 8 nov 2010 19:49
|
|
Helmaal mee eens. Verschrikkelijke kwal is het. Dit ''vedetje'' is te lam om te werkern of maar enige inzet te tonen. Wat hij tijdens trainingen doet is mij ook een vraag, of heeft hij een kunst linkerbeen? Die hakjes van hem ben ik ook spuugzat. Of dat eindeloos combineren in de 16. Rot toch op man! Je heb 4 keuzes: Schieten, voorzetten of een actie maken en dan schieten of voorgeven..
Het ergste is nog dat hij Suárez dwars zit. Maarja.. El-Hamdaoui is de aankoop van Jol, dús moet hij spelen én uitblinken (ten minste nog één aankoop die uitblinkt).. ookal gaat dat ten koste van je beste speler Suárez die zo miljoenen minder waard wordt.
Als er een bod van 20 miljoen komt moet je het meteen doen. Heb je kleine 15 miljoen winst gemaakt in een jaar tijd. Verschrikkelijke kwal is het.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 8 nov 2010 20:36
|
|
Hij is topscorer van de Eredivisie, gaat vanaf dag één moeiteloos mee in het niveau van Ajax, scoorde een knappe goal in de Champions League en het is op dit moment eerder Luis die Mounir in de wegloopt.
|