Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 20 mei 2011 16:01
|
|
Dan moet dat wel kunnen, ik heb er zelf ook wel eens last van gehad dat er niet eens Nederlanders zijn die waardig zijn aan de Nederlandse top, laat staan de Europese.
|
Secretmaster

Forum berichten: 181
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 20 mei 2011 16:15
|
|
Ik heb alleen de Champions League niet gewonnen in mijn 1e seizoen. Verloor toen de finale van Barcelona.
En het klopt dat er bar weinig Nederlandse spelers zijn die het Europese Top niveau aankunnen. Ik heb daar dan Bas Schaap (eigen jeugd) en Erwin Pot voor. Feyenoord heeft nog een leuke rechtsback, maar ik heb daar Bojovic (Duitser) voor staan en die is echt rete rete goed.
Spitsen hebben we gewoon niet, ja op Castaignos na dan. Maar die is weer niet goed genoeg voor de Europese top. Middenvelders heb ik er 2 van, Joep van Dijk en Sjaak de Koning, De Koning is een MC en die gebruik ik niet, van Dijk komt dan weer net tekort om het niveau aan te kunnen.
Het is dus gewoon zielig en ik blijf nog bij Ajax tot het nieuwe stadion er is, misschien dat ik daarna een afgezakte club ga proberen weer op niveau te laten spelen.
Op naar de 4e ster!!
|
joskeeper

Forum berichten: 772
|
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 21:09
|
|
Rarara wat klopt hier niet.......
|
AFCAKatwijk

Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 21:12
|
|
HUH!?
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 22:22
|
|
Nou, je kan moeilijk een speler een 18102-jarige verbintenis geven hè.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 22 mei 2011 22:57
|
|
Hmm.. Ik wilde eigenlijk geen grote vissen halen.. Maar als je Canales krijgt aangeboden voor 5 mil en hij wilt komen voor 30.000 euro / week moet je dat altijd doen.
Vervangt Lodeiro die ik verkoop voor 8
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 26 mei 2011 15:46
|
|
Haha. lekker hoor. Net een bod van 36 miljoen afgeslagen op mijn centrale verdediger. Ik kon niemand vinden die haalbaar was om hem te vervangen. Sakho kwijnt al jaren weg bij Sevilla, die willen niet verkopen, maar is nu te oud.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Do 26 mei 2011 15:57
|
|
Ik zit nu in oktober, heeft nog niet gescoord (Canales).. Ook vrij weinig assists maar hij maakt het elftal voetballend wel beter, heeft >90% goede passes, haalt constant rond de 7,5.. Verder 7 wedstrijden in de competitie onderweg en ik ben goed opweg om het record van Coen Dillen te evenaren met El ham.. Heeft er nu 14 inliggen..
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Do 26 mei 2011 16:02
|
|
Lekker hoor, nu nog ff doorzetten.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Do 26 mei 2011 16:10
|
|
Citaat: Lekker hoor, nu nog even doorzetten.
Heeft in de CL-wedstrijd tegen Celtic een lichte blessure opgelopen.. 3 weken out
|
Superjood AFCA

Forum berichten: 52
|
Geplaatst: Do 26 mei 2011 16:56
|
|
Ben ook al jarenlang een groot fan van FM, heb zo m'n momenten dat ik het iedere dag wel speel. Ben gisteren een game begonnen met Barcelona, is altijd makkelijk maar wel lekker ontspannend!
|
christianeriksen

Forum berichten: 138
|
Geplaatst: Do 26 mei 2011 20:54
|
|
Ik ben nu net begonnen met Porto. Heerlijke aanval!
Suarez Di Maria
Falcao Hulk
|
Riejuh

|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 21:39
|
|
En wederom een prachtdeal. Ik krijg Granero aangeboden van Real voor 5 miljoen euro.. Gehaald natuurlijk.. Sulejmani verkocht voor 5,5 (meer kreeg ik er niet voor, zat al op de bank).. Zelfde salaris..
|
sprutch1

Forum berichten: 5
|
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 00:03
|
|
Ook hier een groot fan van dit spel. Alleen gaan carrières bij mij al snel vervelen. Ben nu drie jaar bij Ajax geweest, twee keer de Champions League gewonnen, dus ik vond het wel tijd voor wat anders. Aan Frank de Boer kon ik mooi een elftal achterlaten met Nigel de Jong, Eriksen, Vertonghen, Stekelenburg, Van der Wiel, Sanogo, Elia en Sulejmani. Aan realisme ontbreekt het spel niet, want Frank zette meteen El Hamdaoui op de transferlijst.
Nu ben ik naar Barça gegaan, en ga ik kijken of ik dat elftal een beetje draaiende krijg. Ik probeer vooral Spaanse spelers te halen, maar Jesus Navas, Mata en Silva waren te duur. Ben toen maar voor de duurdere buitenlander gegaan (Sanchez, weet nog niet zo goed hoe ik hem ga laten spelen). Ook Fabregas gehaald, samen met wat verdedigers. De Gea haal ik op als zijn nieuwe contract weer wat stoffig wordt. Llorente had ik er graag bijgewild, maar hij wil niet, dus ga ik het nu maar proberen met een jeugdspeler.
|
Secretmaster

|
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 19:35
|
|
BAM!!!..daar is het langverwachte bericht over het nieuwe stadion dan eindelijk.

Naam van het stadion is mijn achternaam die om prive redenen gezwarteerd (nieuwe woord ftw!!) is.
Seizoen zit er overigens weer op, dus er komt ook weer update aan binnenkort.
Op naar de 4e ster!!
|
joskeeper

|
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 20:01
|
|
Zeer mooi. Ik had eigenlijk alleen verwacht wat meer capaciteit zou krijgen. Was de Arena al uitgebreid?
|
Riejuh

|
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 20:11
|
|
Netjes:
Ik ben op 18 maart kampioen geworden met nog 6 wedstrijden te spelen.
Met nu 30 gespeelde wedstrijden, sta ik in de bekerfinale, 1/4 finale CL (verdedig een 2-3 voorsprong thuis tegen Milan)..
Topscoorder: El Hamdaoui (42 goals in de eredivisie)
Meeste asssits: Razvan Rat (1 , Mounir (10), Canales (9)
30 wedstrijden gespeeld (28 winst, 2 gelijk, 87 goals voor, 8 tegen)
Opstelling: 4-2-3-1
Stekelenburg
vd Wiel-Alderweireld-Vertonghen-Rat
Battaglia---Nkoulo (bedankt secret voor deze)
De Bruyne---Canales---Granero
----------El Hamdaoui----
Wissels: Eriksen, Toloi, Boilesen, De Zeeuw, El Ghannassy, Da Costa, Aroujo
Ik maak nog iets verlies op de transfers aangezien Granero (Real, 5mil), Nkoulo (8mil), Aroujo (boca 5 mil)
Die Aroujo is nu 19 in mijn game en is topscoorder in het bekertoernooi met 8 goals. Is op termijn de vervanger van Mounir..
Mij lukt het alleen altijd lastig om spelers voor een juiste prijs te verkopen, kon voor Mounir ook maar max 9 mil krijgen.. Iemand tips bij FM11 hoe je dit kan verhogen? Spelers die ik vaak bij Ajax ook koop voor meer dan 5 miljoen zullen gegarandeerd in waarde dalen.
|
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 20:43
|
|
Speel nu ook weer FM, 2010 welliswaar. Maar ik krijg er nooit een goed en vooral constant team van. De ene wedstrijd met 3-0 van PSV winnen, om daarna weer met 2-0 van Sparta te verliezen...
|
joskeeper

|
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 20:56
|
|
Voor FM 10 had ik echt een meesterlijke tactiek gevonden. Scoorde vaak 5 keer in een wedstrijd. Topscorer had 66 doelpunten in een seizoen.
|
AFCAKatwijk

|
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 21:06
|
|
Citaat: .......
Hoeveelste seizoen ben je dan?
Gestopt
|
Riejuh

|
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 23:35
|
|
Citaat: .......
Hoeveelste seizoen ben je dan?
2011/2012 (dus 2de seizoen)
|
AFCAKatwijk

|
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 23:41
|
|
Citaat:
Dan heb je aardig wat aankopen gedaan! 1 ding: Ik mis de 4-3-3 natuurlijk
Gestopt
|
Riejuh

|
Geplaatst: Wo 1 jun 2011 23:43
|
|
Citaat:
Dan heb je aardig wat aankopen gedaan! 1 ding: Ik mis de 4-3-3 natuurlijk 
Klopt, ik speel nu met de punt naar voren, punt naar achteren enkel tegen sterkere tegenstanders.. (Zogenaamde 4-5-1 in FM). De Flanken zijn wel altijd bezet hoor met Granero en De Bruyne..
Met 4-5-1 heb ik overigens veel minder goals per wedstrijd.. Natuurlijk is dat de doelstelling maar dat trainen ze maar aan het begin van het nieuwe seizoen.. Deze tactiek werkt en nu op naar Liverpool (1/2 finale CL)
Het tika-takka voetbal is wel aanwezig hoor.. Veel balbezit, goede passes, weinig afstandschoten, redelijk wat goals, weinig tegendoelpunten..
|
Secretmaster

|
Geplaatst: Do 2 jun 2011 03:26
|
|
@joskeeper, nee de ArenA was nog niet uitgebreid, en ik had zelf ook meer richting de 80.000 verwacht, maar hopelijk kan dit stadion makkelijker worden vergroot.
@Riejuh, Spelers dik verkopen betekent niks anders dan, NIET op de transferlijst zetten of aanbieden. Aanbieden mag wel, maar wacht dan tot ze al in belangstelling staan, ga (in Mounir geval) er dan een dikke 5 miljoen direkt boven zitten (afhankelijk van leeftijd ook een doorverkoop clausule), althans zo doe ik het altijd. Zo heb ik nu een middenvelder verkocht waar ik waarschijnlijk wel 30+ voor kon vangen, maar omdat ie bijna 30 was (en dus de waarde daalt, hem aangeboden en op de transferlijst gezet om er maar zoveel mogelijk uit te slepen, 20 was dan het maximale) Als een club bied op een belangrijke speler van je team, dan ga je onderhandelen en wapper je er 10 miljoen bij overheen (afhankelijk hoe goed/jong/positie), trekken ze zich daarna terug, dan zit je dus iets te hoog. Volgende keer verhoog je het dan met iets minder.
Overigens, Nkoulou heb ik gratis gehaald (einde contract in mijn game) 8 miljoen is aardig veel.
@tactiek vragers, ik speel altijd (al sinds FM 2007/misschien 2006) in een 4-1-2-1-2 formatie. Voor mij heeft dit (met de juiste spelers op de juiste positie) het beste resultaat. Verdedigend sta je vaak met 5 man, aanvallend sta je bijna altijd met 5 man. Het normale centrale middenveld is dan wel redelijk open, maar omdat je alles via de flanken laat lopen is dat middenveld geen probleem meer. Controlerend voetbal is in het begin met Ajax de beste optie (behalve tegen PSV/Feyenoord/Twente), later met betere spelers kun je het hele seizoen op Aanvallend spelen en speel je echt iedereen van de mat. Kwestie van juiste mannetjes op de juiste plaats. Daarbij een grote tip. Vergeet niet dat je verdediging het belangrijkste is. 2 redelijke spitsen maken ze ook wel. Maar weinig tegendoelpunten krijgen is de basis van het kampioenschap en de Champions League winnen.
zo, na dit verhaal om dit tijdstip wordt het dacht ik nodig tijd om ff lekker een film te kijken.. latex
Op naar de 4e ster!!
|
Riejuh

|
Geplaatst: Do 2 jun 2011 14:12
|
|
Klopt het was aardig wat geld voor Nkoulo maar het is een klasbak en die had ik nodig..
Net als deze spits heb ik ook voor 5,5 mil gehaald..

Uploaded with ImageShack.us">
|