Auteur
|
Bericht
|
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 19 jul 2010 14:14
|
|
Beste Football Managers,
In het kader van een soort partnerschap tussen de fora van Ajaxfans en FM-Fans mag ik hier een link plaatsen van ons forum: http://www.fm-fans.nl. Normaal gesproken hebben wij een site naast een forum, maar die is tijdelijk offline, dus linkt het automatisch naar ons forum.
FM-Fans is een forum/site waar je veel inside informatie over Football Manager kunt vinden. De site wordt normaal gesproken dagelijks ge-update met leuke nieuwtjes en gidsen over spelers en clubs, maar ook van de tactische gidsen kun je veel leren. Op het forum kun je met mede-Football Managers discussiëren over je eigen carrière als manager (van Ajax misschien wel) en kun je zelfs een verhaal starten over je carrière. Ook vind je de onbekendste talenten van FM op ons forum. Als je niet meer weet welke speler je nou zou moeten halen, kun je het altijd vragen in bepaalde topics. Als je tactiek niet werkt en je weet niet meer wat je moet doen, kun je het ook in het "tactieken-gedeelte" posten. Dan kunnen we becommentariëren wat er mis is en ga jij beter renderen als manager! We organiseren ook maandelijks een challenge, waarmee jij dus kunt meten hoe goed je bent in vergelijking met andere managers.
Koen Havekes en de andere crew van FM-Fans
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Zo 8 aug 2010 15:13
|
|
Omdat het hier het beste kan lijkt me.
Even mijn complimenten aan FM 2010 voor het realistische gedeelte! Ik keek even met ons pap mee, (psv-er, speelde carière met Ajax, hij leert het wel) had Urby de bal, van zo'n 20 meter schoot hij die bal gigantisch hard over!
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 8 sep 2010 21:53
|
|
Speel bijna dagelijks even FM2010, nu al een seizoen of 5 met Helliemond Sport.
Opgewerkt in 2 jaar naar de eredivisie, en nu na 3 jaar eredivisie kampioen geworden, nieuw stadion gekregen etc...
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Wo 8 sep 2010 22:15
|
|
Ben in 2 dagen kampioen geworden met Cambuur op FM2010, zit nu in de Eredivisie maar speel het nog maar heel af en toe, ben halverwege het seizoen en sta 7e.
Verwacht veel van FM2011, wanneer het uitkomt ook zo snel mogelijk op mijn PC zien te fixen.
|
witte gullit

Forum berichten: 168
|
Geplaatst: Wo 8 sep 2010 22:26
|
|
Ik FM me ook kapot de afgelopen 2 jaar. Meestal speel ik zodra ik hem heb obsessief vaak, en als de zomervakantie begint dan eindigt mijn interesse in de huidige FM abrupt en ga ik uitkijken naar de nieuwe. Ik speel altijd met ajax (uiteraard) en coach er meestal na een aantal jaar een landenteam bij (tot nu toe Argentinië en Spanje).
|
JustFerro

Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Do 9 sep 2010 08:21
|
|
Ben nu in seizoen 4 met Ajax. 3x kampioen geworden, 3x beker gewonnen. Die fruitschaal gebruik ik als voorbereiding en heb ik al 3 van de 4 keer verloren. Europees gaat het steeds beter, maar nog niet geweldig. Afgelopen seizoen was de halve finale van de EL het eindstation na 3e te zijn geworden in een poule met Inter en Real.
|
Masterbry

Forum berichten: 8
|
Geplaatst: Do 9 sep 2010 08:36
|
|
Ik ben nu Ajax en zit al in het seizoen 2019/2020.
Ik sta 1e in de competitie. Als Manager sta ik 1e in de HALL OF FAME.
Er zit geen enkele echte Ajacied meer in. Dit is ook me 2e periode bij Ajax.
Ik ging van 2 jaar Ajax naar Man City vervolgens naar Real Madrid daarna ging ik naar Fulham en toen weer terug naar Ajax. Als Landenteams heb ik Brazilie en Spanje gecoacht. Nu zit ik nog steeds bij Spanje.
|
JustFerro

|
Geplaatst: Do 9 sep 2010 11:01
|
|
Dat vind ik juist het leukste, om te proberen veel jeugd te laten doorstromen. Ik heb nu de volgende opstelling. Het is nog wel herkenbaar van de huidige Ajax-selectie
Enyeama (Stekelenburg wilde weg en Vermeer was echt slecht, jeugdtalent in aantocht)
vdWiel - vdGun (Regen) - Vertonghen - Emanuelson
de Zeeuw
Anita - Eriksen
Timmer (Held van een regen) - vdBelt (nog zo'n topper) - Sulejmani
Al met al in de basis zijn dus alleen de Zeeuw, Enyeama en Sulejmani geen jeugdspelers.
Op de bank heb ik dan nog Tinga als niet jeugdspeler en de rest is allemaal eigen jeugd.
Ondertussen heb ik een mooie bankrekening na de verkopen van Alderweireld, Suarez, Stekelenburg, El Hamdaoui, Salvio (Rechtsbuiten toptalent) en nog wat spelers. Ik hoop binnen enkele jaren een nieuw stadion te verdienen.
|
Masterbry

|
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 18:08
|
|
Ik had het trouwens nog over 2009/2010 is 2010/2011 al uit?
|
ghostwriter

Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 18:14
|
|
Dit spel is het meest verslavende computerspel ooit. Heb 09/10 expres niet gekocht maar zal 10/11 wel weer kopen. Ik begin altijd eerst met Ajax en als ik daar alles mee heb gewonnen ga ik over naar Leeds United of zoiets, een club met een mooi verleden wat erg is afgezakt.
|
Masterbry

|
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 18:16
|
|
Is 2010/2011 al uit dan?
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 18:17
|
|
Nee, eind oktober pas.
|
Masterbry

|
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 18:20
|
|
Oke, bedankt.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 19:29
|
|
Ik hoop dat je in de nieuwe versie ook met een topklasse team helemaal tot in de eredivisie kan komen..
Verder net met Helmond Sport Ac Milan van de mat geveegd 0-4 in San Siro..
|
ghostwriter

|
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 19:31
|
|
Citaat: Ik hoop dat je in de nieuwe versie ook met een topklasse team helemaal tot in de eredivisie kan komen..
Dat zal wel niet maar ik zou het wel top vinden als ik AFC (waar ik zelf een tijdje heb gespeeld en een jeugdeltfal heb getraind) kan managen.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 19:40
|
|
Dat kan wel Ghostwriter.. Ik heb namelijk een mod bij FM2010 waarin ik tot de eerste klasse kan managen.. Zo heb ik zelf 2 seizoenen ook HSV Hoek gemanaged en voor de grap om Fregge te stangen dat ik de nieuwe hoofdtrainer was van Blauw/Geel .
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 23:20
|
|
Zonder / aub.
|
bell

Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Za 11 sep 2010 00:02
|
|
Speel de games uit de fm reeks ook al jaren, met in de laatste versie misschien wel een van de mooiste savegames die ik heb gehad. Totaal geënt op het Ajax waar ik mee ben opgegroeid, dat van van Gaal. Grote uitdaging is voor mij lange tijd geweest om de verdediging met libero werkend te krijgen wat in deze saving eindelijk lukte, dit was het team waar ik in 2013 de CL finale tegen Real Madrid mee speelde:
--Lodeiro------Lukaku--------Suarez--
---------------Seedorf-----------------
---- Defour -------------- De Jong-----
------------ Vertonghen ---------------
-Blind---------------------------Bruma-
-------------Alderweireld---------------
-------------Stekelenburg--------------
Waarbij het nog leuk te vermelden is dat naast Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Danny Blind, die nog altijd bij de club zaten, ook Nwankwo Kanu en Jari Litmanen na een jaartje mentoren tot de staff waren toegetreden. Clarence Seedorf was op dat moment de laatste nog-actieve speler die de CL van '95 had gewonnen.
Helaas verloor ik de finale met 2-0 :)
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Za 11 sep 2010 00:06
|
|
Mooie dingen bij FM inderdaad. Zo was Louis van Gaal ooit mijn assistent toen ik bondscoach van Mexico was... En ik had ook een of andere superster van AC Milan uiteindelijk toegevoegd aan mijn trainersstaf bij Ajax. Weet niet meer wie het was trouwens. Of ook een mooi moment toen na jaren van successen bekend werd gemaakt dat Ajax een nieuw stadion kreeg, voor 95.000 toeschouwers. Vernoemd naar mij!
|
thyza

Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Za 11 sep 2010 09:56
|
|
Mooie verhalen :) Ik speel zelf FM Altijd met Ajax. Mijn huidige selectie (na 2 seizoenen). Suarez verdient verschrikkelijk veel nu anders ging hij weg. Wat een realisme toch
----Suarez---Miralas--
--------Lodeiro-------
---Enoh-----De Zeeuw-
--------Maduro---------
Urby-Vertonghen-Alderweirld-Wiel.
Niet veel verandert dus met het idee om geld te besparen en dezelfde salarissen te kunnen uitbetalen als bij Bayern en Chelsea.. Ging niet zonder slag of stoot, maar uiteindelijk zijn ze allemaal gebleven en HARD gegroeid in stats.
Vooral Lodeiro/Miralas/v.d Wiel hebben grote stappen gemaakt.
|
JustFerro

|
Geplaatst: Za 11 sep 2010 12:48
|
|
Leuke selectie! Vooral dat je vrijwel het hele elftal bij elkaar hebt weten te houden. Mirallas is een goede aankoop, maar wel zonde van Sulejmani die in FM een heel groot talent is. Lodeiro is ook een leuke speler, maar Eriksen zal hem binnenkort wel voorbij moeten streven, dat wordt echt een toppertje!
|
Riejuh

|
Geplaatst: Za 11 sep 2010 13:01
|
|
Citaat: Leuke selectie! Vooral dat je vrijwel het hele elftal bij elkaar hebt weten te houden. Mirallas is een goede aankoop, maar wel zonde van Sulejmani die in FM een heel groot talent is. Lodeiro is ook een leuke speler, maar Eriksen zal hem binnenkort wel voorbij moeten streven, dat wordt echt een toppertje!
Ik zit nu in seizoen 2015/2016 met Ajax en de enige spelers die ik nog van nu in de basis heb lopen zijn: Suarez, Stekelenburg en Aisatti (die veel beter word dan Eriksen)..
Verder heb ik Neymar, Vela, Nigel de Jong, Nordtveit lopen. Ik heb daar redelijk wat transfersommen voor neergelegd, maar vooral over lopende maanden (dus maandelijkse afbetalingen)...
Owja als je een seizoen begint moet je ook Kryvtsov (Oekraniër) aanschaffen, heb ik voor een slordige 3 miljoen opgehaald, word een geweldenaar centraal achterin. Je moet er echter wel een "voetballende" verdedigen naast zetten want hij kan enkel zijn man uitschakelen. Kryvtsov is ook wel leuk bij aanvallende corners met (19 koppen, 20 kracht, 20 springen)
Verder nu bekerfinale Ajax-Jong Ajax. Ik manage zelf ook Ajax-2 namelijk..
|
JustFerro

|
Geplaatst: Za 11 sep 2010 13:14
|
|
Citaat:
Ik zit nu in seizoen 2015/2016 met Ajax en de enige spelers die ik nog van nu in de basis heb lopen zijn: Suarez, Stekelenburg en Aissati (die veel beter word dan Eriksen)..
Aissati heeft een PA van rond de 170, dat is ontzettend hoog. Eriksen heeft een PA van -9, wat inhoudt dat zijn PA aan het begin van het spel vastgesteld wordt tussen de 170 en 185. Wanneer je Eriksen dus veel speeltijd geeft dan zal hij normaal gesproken beter worden dan Aissati op zijn top.
Citaat:
Verder heb ik Neymar, Vela, Nigel de Jong, Nordtveit lopen. Ik heb daar redelijk wat transfersommen voor neergelegd, maar vooral over lopende maanden (dus maandelijkse afbetalingen)...
Het transferbedrag zal hoog liggen, maar wat bij mij meestal het probleem is bij dit soort spelers zijn de salariseisen. De max ligt toch ong op 50K/week en spelers als de Jong haal ik gewoon niet binnen omdat ze minstens 80K willen. Wel mooi dat je ze gehaald hebt.
Citaat: Owja als je een seizoen begint moet je ook Kryvtsov (Oekraniër) aanschaffen, heb ik voor een slordige 3 miljoen opgehaald, word een geweldenaar centraal achterin. Je moet er echter wel een "voetballende" verdedigen naast zetten want hij kan enkel zijn man uitschakelen. Kryvtsov is ook wel leuk bij aanvallende corners met (19 koppen, 20 kracht, 20 springen)
Kryvtsov is verdedigend inderdaad een beest, maar ik merk toch dat hij er vaak wat makkelijk uitgelopen wordt. Vaak ook foute passes waar dan gevaarlijke situaties uit komen. Echter als je hem puur een man laat uitschakelen (die niet al te technisch/snel is), dan is hij daar een held in.
|
Riejuh

|
Geplaatst: Za 11 sep 2010 13:22
|
|
De Jong heb ik op redelijke wijze binnen gehaald namelijk maar met een salaris van 42.000/week. Vraag me niet hoe maar het is me gelukt..
Verder zit net Carlos Vela boven de 60.000 de rest allemaal rond de 50.000. Mn salaris is aan de hoge kant maar ik win ook alles wat er te winnen valt op het moment.
Ik heb al aanbiedingen afgeslagen van Man utd en Inter want ik wil enkel naar Barca .
|
Masterbry

|
Geplaatst: Zo 12 sep 2010 13:32
|
|
Ik won in het seizoen met Ajax de CL en werd Landskampioen. Ik won daarna ook de Europese Super Cup. Ik krijg ook een nieuw stadion met als Capaciteit 67000.
De naam wordt Bergkamp Veste
|