Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 27 nov 2009 18:42
|
|
Ik zou Blind proberen te verhuren aan een club als Club Brugge of AA Gent. Daar spelen ze op een hoger niveau dan bij RKC of VVV en aan die clubs kan je een speler makkelijker voor anderhalf seizoen verhuen omdat je weet dat ze niet gaan degraderen. Blind zou zeer goed bij het spel van AA Gent passen als inschuivende centrale verdediger aangezien ze daar nu veel 3-4-3 spelen met een speler (Blind dan) tussen de verdediging en het middenveld. Siem de Jong zou ik ook aan Koster of AA Gent proberen te verhuren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 27 nov 2009 18:44
|
|
Blind is gewoon niet goed genoeg. Die wordt aan alle kanten voorbij gelopen door de snelle Afrikanen daar.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 27 nov 2009 18:48
|
|
Citaat: Blind is gewoon niet goed genoeg. Die wordt aan alle kanten voorbij gelopen door de snelle Afrikanen daar.
Ik vind Blind als centrale verdediger zeer solide en hij maakt (bijna) nooit echte fouten. Tegen Jong Engeland en Jong Liverpool zag je dat hij makkelijk stand hield tegen fysiek sterkere en snellere tegenstanders. Hij ziet het spelletje goed en daardoor weet hij precies waar de bal gaat komen en kan hij zijn matige startsnelheid goed maken. Fysiek is Blind erg verbeterd de afgelopen jaren en voetbaltechnisch is hij zeer goed, ook volgens Jol. Daarbij zou ik geen 2 spelers van Ajax1 kunnen noemen met een beter inzicht in het spel.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Vr 27 nov 2009 19:34
|
|
Mwah. Blind kan goed voetballen, maar is geen verdediger. Nog wel te gebruiken als vrije verdediger. Echter, als het op grote ruimtes bespelen aankomt blijft hij kwetsbaar, zeker in de lopende duels. Tegen Jong PSV bijvoorbeeld werd hij er al uitgelopen door Lars Hutten. Tegen Vitesse kreeg hij geen vat op de snelle Snijders. Hij kan zich in mijn optiek beter richten op een positie links op het middenveld, danwel in een verdedigende/controlerende rol.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Za 28 nov 2009 18:22
|
|
Club Brugge en AA Gent zitten toch niet op spelers uit de categorie Blind te wachten JohnDylan?
Heracles of Vitesse ofzo, dat zou redelijk kunnen zijn voor hem.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 29 nov 2009 00:37
|
|
Citaat: Club Brugge en AA Gent zitten toch niet op spelers uit de categorie Blind te wachten JohnDylan?
Heracles of Vitesse ofzo, dat zou redelijk kunnen zijn voor hem.
Blind kan het niveau van AA Gent zeer zeker wel aan, zeker het niveau van hun verdedigers/verdedigende middenvelders.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 07:59
|
|
Volgens de Telegraaf verkast Blind op huurbasis naar Groningen. Lijkt mij een prima tussenstation.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 08:20
|
|
Citaat: Volgens de Telegraaf verkast Blind op huurbasis naar Groningen. Lijkt mij een prima tussenstation.
Staat al op de FP Hopelijk maakt Daley daar veel speelminuten.
Het is jammer dat hier geen Groningen-Fans vertoeven anders: Kijk wc-rol verbranders wij doen IETS terug voor jullie.. Na Huistra ook al Daley Blind, wij gaan toch ook niet schreeuwen om moord en Brand .
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 10:21
|
|
Hopelijk komt Daley Blind veel aan spelen toe in Groningen. Ik zie hem de meeste kans maken centraal in de verdediging te staan waar die waarschijnlijk moet concurreren met Granqvist. Verder is dit een voor Blind een betere club dan Haarlem.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 12:32
|
|
Die zien we nooit meer te-rug.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 12:37
|
|
Ik weet niet of Blind wel echt een speler is voor Groningen. Speelt toch vooral veel op inzicht en minder op kracht.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 15:14
|
|
Citaat: Volgens de Telegraaf verkast Blind op huurbasis naar Groningen. Lijkt mij een prima tussenstation.
Staat al op de FP
Met een taalfout, zag ik. Gauw veranderen.
http://www.ajaxfans.net/nieuws-4091_Daley-Blind-verhuurt-aan-FC-Groningen.html
Wat verhuurt Daley aan Groningen? Laarzen? Een auto?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 16:16
|
|
Zijn diensten?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 24 dec 2009 23:30
|
|
Kan een moderator hem weer terugzetten?
[list">FC Groningen bevestigt bij monde van algemeen directeur Hans Nijland dat Daley Blind één van de kandidaten is om de ploeg defensief te versterken. Er is echter nog niet met Ajax gesproken over een mogelijke overgang.
Dat meldt RTV Noord. FC Groningen kent defensieve problemen, omdat een aantal verdedigers langdurig aan de kant staat. Blind, die normaal gesproken als verdedigende middenvelder speelt, zal volgens De Telegraaf op huurbasis naar Groningen vertrekken. Volgens de directeur is die berichtgeving echter voorbarig.
De negentienjarige Blind maakte vorig seizoen zijn debuut voor Ajax. Onder coach Marco van Basten kwam hij in de vorige jaargang vijf keer in actie voor het eerste elftal. Van de nieuwe trainer Martin Jol kreeg hij tot dusver nog geen speelminuten.
Bron: VoetbalPrimeur[/list">
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Wo 30 dec 2009 20:46
|
|
Citaat: FC Groningen eindelijk concreet voor Daley Blind
FC Groningen heeft zich bij Ajax gemeld voor Daley Blind. De negentienjarige middenvelder mag voor een half jaar verhuurd worden en Groningen heeft belangstelling. Afgelopen weekeinde hadden zijn vader Danny Blind en Henk Veldmate, manager technische zaken van Groningen, een gesprek.
"Dat ging puur om voetbaltechnische zaken", vertelde Blind, die assistent-trainer is van Ajax. "Er hebben meer clubs interesse getoond, maar Groningen is een serieuze optie", liet Blind weten aan Voetbal International.
Dat Blind aan Haarlem verhuurd zal worden, de club waar Ajax een samenwerkingsverband mee heeft, is uitgesloten. "Die geruchten heb ik ook gehoord. Geen idee waar dat vandaan komt. Het gaat erom dat Daley het komende half jaar op Eredivisieniveau bij een goede club kan gaan spelen. FC Groningen komt deze week bij ons terug", aldus zijn vader.
Dit seizoen kwam Blind nog in actie voor Ajax. De middenvelder annex verdediger werkt zijn wedstrijden af in het beloftenteam. Saillant detail is dat Pieter Huistra daar de trainer is. Huistra zal volgend seizoen trainer zijn van FC Groningen.
AF
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 17:47
|
|
[list">Haarlem verwacht dat enkele Ajacieden het vertrek van aanvoerder Wilmer Kousemaker naar FC Den Bosch gaan opvangen. Dat geeft de club aan op hun site.
Haarlem rekent op de komt van Ajax-spelers op huurbasis. Mogelijk gaat het om Danilo Campos en Marvin Zeegelaar. Andere kandidaten, Jeffrey Sarpong en Daley Blind hebben onlangs een clubs gevonden.[/list">
Welke club heeft Blind dan gevonden?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 17:59
|
|
FC Groningen, dat zal binnen een paar dagen rond zijn.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 31 dec 2009 19:02
|
|
Maar het is nog niet rond, dus eigenlijk slaat die zin ook nergens op.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 1 jan 2010 11:46
|
|
Ik verwacht Blind ook niet terug als Ajaxwaardige speler, zware twijfels of hij dat ooit gaat worden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 1 jan 2010 14:28
|
|
Ik niet. Volledig ongeschikt. En op het middenveld hebben we al veel betere spelers.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 4 jan 2010 19:49
|
|
Citaat: FC Groningen heeft een tweede versterking binnen voor de tweede seizoenshelft. Daley Blind wordt tot het einde van de competitie gehuurd van Ajax. Daarover bereikten de clubs maandag een akkoord.
Blind debuteerde op 7 december 2008 tegen FC Volendam in het eerste elftal van Ajax en speelde vorig seizoen vijf competitiewedstrijden. In de huidige jaargang kwam hij niet aan de bak. Om zijn ontwikkeling te stimuleren, wilde Ajax hem verhuren aan een club uit de Eredivisie.
Groningen ziet in Blind een versterking voor het middenveld. Voor die linie legde de club eerder al Tim Sparv vast. De Finse international komt over van het Zweedse Halmstads BK.
Als extra kracht in de defensie heeft FC Groningen Theo Lucius op het oog. De 33-jarige verdediger gaat mee op trainingskamp naar Portugal. ‘Dat moet voldoende zijn om een goede indruk van Theo te krijgen. De bedoeling is dat hij een contract tekent voor de rest van het seizoen’, aldus technisch manager Henk Veldmate
Vi.nl
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Di 5 jan 2010 16:59
|
|
Citaat: Daley Blind verhuurd aan FC Groningen
05 januari 2010
Ajax en FC Groningen hebben overeenstemming bereikt over de verhuur van Daley Blind. De verhuur is per direct en loopt tot en met 30 juni 2010. De verdedigende middenvelder staat tot en met 30 juni 2013 onder contract bij Ajax.
,,Ik speel vanaf mijn zevende bij Ajax, dus ik ben een echte Ajacied’’, zegt Blind. ,,Daarom was ik nu liever basisspeler bij het eerste elftal van Ajax geweest. Helaas kiest de trainer voor andere spelers op de posities waar ik zou kunnen spelen. Ik kon me tot enkele maanden geleden niet voorstellen dat ik in Nederland ooit ergens anders zou spelen dan bij Ajax, maar deze stap is nu beter voor mijn ontwikkeling.”
De verhuurperiode is per direct en loopt tot en met 30 juni 2010. ,,FC Groningen is een goede club. Ze hebben een mooi stadion en een grote en trouwe groep supporters. Om te wonen lijkt me Groningen ook een leuke stad. Ik denk dat het een goede keuze is om me aan FC Groningen te laten verhuren. Het is nu aan mij om te laten zien dat ik het niveau van de Eredivisie aankan.”
Blind, geboren op 9 maart 1990 in Amsterdam, is afkomstig uit de jeugdopleiding van Ajax. Hij maakte zijn debuut in de competitiewedstrijd op 7 december 2008, FC Volendam – Ajax (1-2). Hij speelde tot nu toe 5 competitiewedstrijden en 1 UEFA Cupwedstrijd in het eerste elftal van Ajax.
Ajax.nl
|
famey
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 15:22
|
|
Blind speelde tot nu (1e helft Groning-Twente) toe als nieuwe rechtsback van Groningen een goede wedstrijd, slim in de passing en zowel defensief als aanvallend nadrukkelijk aanwezig.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 16:29
|
|
Speelde fantastisch. Stoch uit de wedstrijd gespeeld en aanvallend geweldige inbreng.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Zo 24 jan 2010 16:47
|
|
Bijzonder ja, en dat op de plek van zijn vader
|