Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 16:34
|
|
Opvallend....
Ik zou het eerder zorgelijk willen noemen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 16:53
|
|
Citaat: Opvallend....
Ik zou het eerder zorgelijk willen noemen.
Opvallend op een negatieve manier... Dat engelse clubs talenten over en weer kopen is een soort van "kinderarbeid", echter sluizen ze door de mazen van de wet heen...
Ik had ook liever die toptalenten gezien in Nederland, er moet gewoon een bepaalde regeling komen m.b.t. jeugdspelers..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 16:55
|
|
Zeker, Riejuh.
Daley Blind zie ik niet doorbreken bij AJAX. Is nergens echt goed in. Ook schrok ik van zijn invalbeurt in de UEFA-cup. Ik heb nog nooit een Ajacied zo slecht zien invallen als Blind Junior. Jammergenoeg.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 18:34
|
|
Het is niet alleen Engeland dat ze zoiets doen. Kijk alleen maar naar Ajax die Eriksen hebben gehaald en Rits wouden halen. Ajax wil in de toekomst meer jonge spelers aan zich binden. In Italie doen ze het veel met de Oost blok landen. Dat zul je altijd houden en is niks aan te doen.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 18:46
|
|
Citaat: Zeker, Riejuh.
Daley Blind zie ik niet doorbreken bij AJAX. Is nergens echt goed in. Ook schrok ik van zijn invalbeurt in de UEFA-cup. Ik heb nog nooit een Ajacied zo slecht zien invallen als Blind Junior. Jammergenoeg.
Laat hem eerst maar eens lekker ervaring op doen zoals ik al aangaf, dit is een ideale mogelijkheid om hem bij een ploeg te zetten waar hij moet strijden voor een overwinning, dit zal hem alleen maar sterken.. Misschien Sparta (verleden van Danny) of anders onze limburgse vriendjes VVV.
Citaat: Het is niet alleen Engeland dat ze zoiets doen. Kijk alleen maar naar Ajax die Eriksen hebben gehaald en Rits wouden halen. Ajax wil in de toekomst meer jonge spelers aan zich binden. In Italie doen ze het veel met de Oost blok landen. Dat zul je altijd houden en is niks aan te doen.
Om mee te gaan met de europese topploegen moet ook ajax dat wel doen. Helaas.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 19:02
|
|
Spelers van Ajax die worden verhuurd moeten wel naar een club gaan waar ze willen voetballen. Ik zou dus eerder ervoor kiezen om ze te verhuren aan VVV, NEC of Vitesse dan Willem II of Sparta.
Ik heb altijd gezegd dat ik het betwijfel of Blind het gaat redden bij Ajax maar ik denk dat hij best een kans maakt als verdediger. Hij is dit seizoen een stuk verder in zijn ontwikkeling gekomen dan ik had verwacht. Hij is jammer genoeg te langzaam om, zeker in een 4-3-3 systeem, een goede middenvelder voor Ajax te zijn maar als mee voetballende verdediger is hij prima geschikt.
Wel zal hij het komende seizoen nog een stap zetten maar ik denk dat hij daar niet perse al voor verhuurd hoeft te worden. Trainen met de selectie en spelen bij Jong Ajax kan hem ook nog zeker maken, hij is natuurlijk pas 19 jaar.
|
ajaxfan13
Forum berichten: 255
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 19:04
|
|
Citaat: Zeker, Riejuh.
Laat hem eerst maar eens lekker ervaring op doen zoals ik al aangaf, dit is een ideale mogelijkheid om hem bij een ploeg te zetten waar hij moet strijden voor een overwinning, dit zal hem alleen maar sterken.. Misschien Sparta (verleden van Danny) of anders onze limburgse vriendjes VVV.
Citaat: Het is niet alleen Engeland dat ze zoiets doen. Kijk alleen maar naar Ajax die Eriksen hebben gehaald en Rits wouden halen. Ajax wil in de toekomst meer jonge spelers aan zich binden. In Italie doen ze het veel met de Oost blok landen. Dat zul je altijd houden en is niks aan te doen.
Om mee te gaan met de europese topploegen moet ook ajax dat wel doen. Helaas.
Helemaal mee eens! Ik zou Blind ook eerst verhuren aan een club uit de Eredivisie.
Hetzelfde geld ook voor Toby Alderweireld, hij kan zeker het niveau aan van Ajax1 maar zie hem toch liever wat ervaring opdoen bij een andere club.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 23 jun 2009 21:19
|
|
Daley Blind trainde gisteren ook mee, is dit nou tijdelijk of doet hij gewoon voortaan mee?
Ik vind het persoonlijk nog te vroeg voor die jongen. Wat ik ook raar vind is dat hij levensgroot overal staat afgebeeld met het nieuwe Ajaxshirt. Ik bedoel die jongen heeft vrijwel nog niets voor Ajax (1) betekend, waarom moet hij dan worden uitgekozen.
Ik spraak laatst een ''fan'' die wist niet eens wie hij was, en ook herkende hij hem niet toen er nog een gedetailleerdere foto was waar je ook nog op zijn rug ''BLIND'' zag staan. En nog herkende hij hem niet, maar dat zal wel aan hem liggen haha .
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 23 jun 2009 22:02
|
|
Citaat: Daley Blind trainde gisteren ook mee, is dit nou tijdelijk of doet hij gewoon voortaan mee?
Ik vind het persoonlijk nog te vroeg voor die jongen. Wat ik ook raar vind is dat hij levensgroot overal staat afgebeeld met het nieuwe Ajaxshirt. Ik bedoel die jongen heeft vrijwel nog niets voor Ajax (1) betekend, waarom moet hij dan worden uitgekozen.
Ik spraak laatst een ''fan'' die wist niet eens wie hij was, en ook herkende hij hem niet toen er nog een gedetailleerdere foto was waar je ook nog op zijn rug ''BLIND'' zag staan. En nog herkende hij hem niet, maar dat zal wel aan hem liggen haha .
Blind zou moeten worden verhuurd voor 2/3 seizoenen want hij heeft een geweldig inzicht en ook een top instelling maar moet iets sneller worden. Als centrale verdediger zou hij kunnen uitgroeien tot een goede (maar geen topper) voor Ajax. De komende jaren zullen jongens als Blind, Alderweireld, Siem de Jong en V.d. Heijden een fundament moeten gaan vormen waar echte toppers in kunnen stralen. Deze 4 zullen niet snel vertrekken naar een topteam dus kan je op ze bouwen.
|
Huntinator
Forum berichten: 176
|
Geplaatst: Di 23 jun 2009 22:22
|
|
Waarom staat Blind daar? Heel simpel, geen Ajaxspeler speelt tegenwoordig op adidas. Iedereen die uit de jeugd komt stapt al over naar Nike. Op een enkeling na.
|
Koen
Forum berichten: 69
|
Geplaatst: Za 27 jun 2009 14:56
|
|
Citaat: Waarom staat Blind daar? Heel simpel, geen Ajaxspeler speelt tegenwoordig op adidas. Iedereen die uit de jeugd komt stapt al over naar Nike. Op een enkeling na.
Gelul. Al jaren staat er bij de presentatie van het nieuwe shirt een jong talent op die posters, vorig jaar was het Siem de Jong.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 10 nov 2009 22:07
|
|
Blind wil dus verhuurt worden in de winterstop.. Doen! het liefst naar een ploeg waar hij veel speelt en moet verdedigen, iets wat hij nog wel mag leren..
Zo komt het op het plaatsje van Blind ook weer een jeugdspeler te spelen..
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Wo 11 nov 2009 14:52
|
|
Maar heeft hij het niveau om bij welke Eredivisieclub dan ook al veel te gaan spelen denk je? Zal dan toch de onderste zes worden, vrees ik.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 11 nov 2009 15:02
|
|
Maakt niks uit methodmich, Verthongen heeft ook gespeeld bij RKC, en kijk waar die nu staat ;)
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 11 nov 2009 15:06
|
|
Citaat: Maar heeft hij het niveau om bij welke Eredivisieclub dan ook al veel te gaan spelen denk je? Zal dan toch de onderste zes worden, vrees ik.
De onderste zes zal juist goed zijn. Daar krijgt hij de meeste aanvallers om zich heen en kan hij zich des te sneller ontwikkelen.
Althans zo zie ik het. Meer op je af zien komen is sneller leren (of dit nou goed of kwaadschiks gaat).
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 11 nov 2009 16:32
|
|
Citaat: Maar heeft hij het niveau om bij welke Eredivisieclub dan ook al veel te gaan spelen denk je? Zal dan toch de onderste zes worden, vrees ik.
De onderste zes zal juist goed zijn. Daar krijgt hij de meeste aanvallers om zich heen en kan hij zich des te sneller ontwikkelen.
Althans zo zie ik het. Meer op je af zien komen is sneller leren (of dit nou goed of kwaadschiks gaat).
Dit was dan ook wat ik bedoelde, Blind verhuren aan een club waar hij wekelijks kan spelen.. Dat zal in de (sub-)top van Nederland niet gebeuren dan kan hij net zo goed zijn speelminuten maken in ajax-2(jong ajax zeg ik niet meer aangezien dat geen goede verwoording is).
Ik denk dat met name aan clubs die tussen eredivisie en eerste divisie inzitten: Cambuur, Roda, VVV, Willem II
|
Boris_AFCA
Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Wo 11 nov 2009 19:45
|
|
Dit was dan ook wat ik bedoelde, Blind verhuren aan een club waar hij wekelijks kan spelen.. Dat zal in de (sub-)top van Nederland niet gebeuren dan kan hij net zo goed zijn speelminuten maken in ajax-2(jong ajax zeg ik niet meer aangezien dat geen goede verwoording is).
Ik denk dat met name aan clubs die tussen eredivisie en eerste divisie inzitten: Cambuur, Roda, VVV, Willem II
Waarom stelt Ajax zich niet slim op en verhuurd spelers als Blind en dergelijke aan RKC de club is in nood en kan dus niet veel investeren. Dan maak je RKC sterker en als dit 3 jongens zijn kunnen die leren. Daarbij kan je de afspraak maken dat Ajax het salaris gewoon betaald (talenten kosten niet zo heel veel) maar als RKC weer kan geeft het een bepaald bedrag aan Ajax. Dan kan RKC spelers verkopen en zo geld ophalen om in de eredivisie te blijven en uit de schulden te komen
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Wo 11 nov 2009 20:04
|
|
Citaat: Waarom stelt Ajax zich niet slim op en verhuurd spelers als Blind en dergelijke aan RKC de club is in nood en kan dus niet veel investeren.
Daarmee zeg jij, volgens mij, zelf al waarom Ajax ze niet aan RKC uitleent. RKC heeft het geld er niet voor.
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Wo 11 nov 2009 20:34
|
|
Citaat: Waarom stelt Ajax zich niet slim op en verhuurd spelers als Blind en dergelijke aan RKC de club is in nood en kan dus niet veel investeren.
Daarmee zeg jij, volgens mij, zelf al waarom Ajax ze niet aan RKC uitleent. RKC heeft het geld er niet voor.
Tsja, maar dat heeft geen enkele club onderin de eredivisie! RKC, Willem II, Roda, en Ado kennen moeilijkheden.. VVV heeft het niet breed, misschien icm een optie op Honda? In mijn ogen zou NEC evt een optie zijn, gezien Boekhoorn..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 11 nov 2009 20:48
|
|
Ja, maar naast het financiele gedeelte moet je ook de progressie van je spelers verzekeren. Ik zie niet in waarom Blind, Sarpong en Zeegelaar minder kunnen leren dan bij een eredivisieclub. Daardoor komen er weer plaatsen vrij bij Jong AJAX voor A1-spelers.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Wo 11 nov 2009 22:27
|
|
Dan verhuur je die spelers toch gratis aan die clubs, in ruil voor een basisplek bij twijfelgevallen tussen twee gelijkwaardige spelers. Gooi het op een herenakkoord en probeer goede samenwerkingsverbanden te regelen met de laagvliegers.
Waarom zouden we een vergoeding willen voor Daley Blind?
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Wo 11 nov 2009 22:48
|
|
Stuur ze dan naar Haarlem.. Kunnen ze ook genoeg leren, en je helpt Haarlem fatsoenlijk uit de brand.. Kun je mooi een enclave reserve-Ajacieden heensturen, inclusief Sarpong, Ogararu, Martina en Lindgren, die nu toch op de tribune zitten..
|
Boris_AFCA
Forum berichten: 291
|
Geplaatst: Do 12 nov 2009 06:19
|
|
Citaat: Stuur ze dan naar Haarlem.. Kunnen ze ook genoeg leren, en je helpt Haarlem fatsoenlijk uit de brand.. Kun je mooi een enclave reserve-Ajacieden heensturen, inclusief Sarpong, Ogararu, Martina en Lindgren, die nu toch op de tribune zitten..
RKC speelt wel in de eredivisie daar leren ze eerder en meer naar mijn mening. Daar zijn ze de slechste op hoog niveau, daar wordt je hard van. Kijk naar wat verthongen daar heeft geleerd.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Do 12 nov 2009 16:37
|
|
Is Blind echter goed genoeg voor de basis van RKC Waalwijk? Dat is nog maar de vraag en dan is het ook nutteloos om hem daar te laten spelen. Vertonghen was in mijn optiek al verder toen RKC hem huurde.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 27 nov 2009 18:30
|
|
"Blind bevindt zich een categorie hoger dan verhuur."
|