Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 14:50
|
|
De Jong werd positioneel maar niet beter, Maduro zijn handelingssnelheid ging niet omhoog... dergelijke zaken zijn nodig om om te gaan met tegenstanders die meer druk op je geven.
Maar om bij Blind te blijven: wat mij betreft is hij momenteel één van de betere opties op het middenveld. Gabri mist gevoel voor positie en handelingssnelheid, Lindgren mist handelingssnelheid en geeft geen druk naar voren, Sno mist handelingssnelheid en gevoel voor positie, De Jong speelt niet dwingend genoeg, Sarpong is nog te slordig in zijn passing. Ajax heeft op het middenveld behoefte aan iemand die positioneel sterk is, handelingssnelheid heeft en overzicht brengt. Blind is zo'n type. Dat hij fysiek nog niet top is moeten we dan maar op de koop toenemen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 14:55
|
|
Blind had misschien een mooie invalbeurt, dat maakt hem zeker nog niet beter dan spelers as Gabri, Lindgren en Enoh. Ik heb Blind vaak genoeg gezien om mijn mening niet op een wedstrijd te laten baseren. Blind is meer dan af en toe een van de zwakkere op het veld bij Jong Ajax en hij is ook niet iemand die altijd met een inzet van 100% speelt. Ik geef toe hij wil wel hard werken maar als hij dan slecht speelt laat hij het kopje ook hangen. Geef mij maar een middenveld met Sarpong, Enoh en Emanuelson wat dynamisch is en zowel verdedigend als aanvallend goed.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 15:35
|
|
Citaat: Maar om bij Blind te blijven: wat mij betreft is hij momenteel één van de betere opties op het middenveld. Gabri mist gevoel voor positie en handelingssnelheid, Lindgren mist handelingssnelheid en geeft geen druk naar voren, Sno mist handelingssnelheid en gevoel voor positie, De Jong speelt niet dwingend genoeg, Sarpong is nog te slordig in zijn passing. Ajax heeft op het middenveld behoefte aan iemand die positioneel sterk is, handelingssnelheid heeft en overzicht brengt. Blind is zo'n type. Dat hij fysiek nog niet top is moeten we dan maar op de koop toenemen.
Ik vind dat je wel heel hard van stapel loopt over een jongen die je een half uurtje tegen Volendam hebt zien ballen. No offense meant, uiteraard.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 15:39
|
|
Emanuelson op het middenveld ben ik helemaal geen voorstander voor, die gast kan echt geen positiespel spelen. Geef mij maar een middenveld van De Jong----Enoh-
------Vertonghen--
En anders nog Blind op de plek van Vertonghen en dan Vertonghen op de plek van De Jong.
John@
Ik neem aan dat wanneer Blind met de A-selectie speelt, hij wel complete inzet zal tonen om zich te bewijzen, daar zorgt zijn vader vast ook voor.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 8 dec 2008 15:44
|
|
Citaat: Emanuelson op het middenveld ben ik helemaal geen voorstander voor, die gast kan echt geen positiespel spelen. Geef mij maar een middenveld van De Jong----Enoh-
------Vertonghen--
En anders nog Blind op de plek van Vertonghen en dan Vertonghen op de plek van De Jong.
John@
Ik neem aan dat wanneer Blind met de A-selectie speelt, hij wel complete inzet zal tonen om zich te bewijzen, daar zorgt zijn vader vast ook voor. Mensen die Blind als mogelijke basisspeler noemen moeten echt iets vaker naar Jong Ajax gaan kijken. Blind is een matige speler die het vooral moet hebben van een redelijke techniek maar verder veel aspecten mist. Hij is nog lang niet klaar voor een vaste plaats bij de selectie en dat zal hij dit seizoen ook niet worden. Ik zie nog liever Claasen bij Ajax debuteren aangezien ik denk dat hij een speler is die iets extra's op het middenveld van Ajax kan brengen, Blind kan dat niet. Sarpong, Enoh, Emanuelson dat lijkt me het meest geschikte middenveld en dan heeft Ajax met Aisatti, Siem de Jong, Lindgren, Sno en Gabri nog genoeg spelers die meer kwaliteiten hebben dan Daley Blind.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 20:12
|
|
Citaat: Blind senior 'cool' over Blind junior
In de tweede helft van de wedstrijd Ajax-NAC viel Daley Blind in. Zijn aanwezigheid in de selectie van de Amsterdammers is al vele malen opgemerkt. Vorige week debuteerde hij uit tegen Volendam. Toch blijft zijn invalbeurt in de Arena bij als een bijzonder moment.
De jonge Blind stond al even te trappelen aan de zijlijn toen hij in de 65ste minuut Oleguer mocht aflossen. De 18-jarige Blind was koud in het veld of hij kreeg de bal - uiteraard - in zijn voeten aangespeeld. Hij plaatste hem onmiddellijk voorwaarts, draaide zich om en wenkte zijn verdedigers met zijn linkerarm om mee aan te sluiten en vooruit te spelen. Het stond 3-0, de wedstrijd was gelopen. Maar Blind wilde meer.
Dat hij meer wilde, past bij Ajax maar past nog veel meer bij de honger van een jonge speler. Dat hij zijn oudere collega's naar voren joeg, maakt hem echter speciaal. Het zag er koninklijk uit. Een leider in de dop, het type waarnaar het Nederlandse voetbal snakt.
Zijn vader doet iedere keer als je hem over zijn zoon aanspreekt zijn stinkende best om niet zo'n typische voetbalvader te zijn. Dan zegt hij dat hij kritisch is op de jeugd van Ajax en zeker op zijn zoon. Hij zegt dat hij weliswaar op hem lette in de wedstrijd, maar dat hij ook de vorderingen van de andere spelers volgde.
Vader Blind zegt ook dat Daley zelf moet weten hoe hij zijn carrière inricht. Hij wil er maar mee zeggen dat hij over Daley niet zo overspannen wil doen, eigenlijk. Het is een prachtig proces.
Veel andere vaders zouden even buiten hun oevers treden van geluk. Blind senior kan dat niet. De technisch manager van Ajax moet cool blijven. Die rol speelt hij aardig. Het is ingesnoerd vadergeluk.
Sportwereld.nl
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 22:40
|
|
Ik kan we wel vinden in dit stuk. Beide Blinds komen erg bescheiden over en blijven heel rustig. Dat is goed, anders krijg je al gauw dat mensen zeggen dat hij wordt voorgetrokken.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 15 dec 2008 22:44
|
|
Citaat: Ik kan we wel vinden in dit stuk. Beide Blinds komen erg bescheiden over en blijven heel rustig. Dat is goed, anders krijg je al gauw dat mensen zeggen dat hij wordt voorgetrokken.
Zeeuwse nuchterheid heet zoiets.
|
Bart
|
Geplaatst: Vr 19 dec 2008 13:17
|
|
Citaat: Ajax en Daley Blind verlengen contract
Amsterdam, 19 dec 2008
Ajax heeft overeenstemming bereikt met Daley Blind over de verlenging van zijn huidige contract, met een looptijd tot 30 juni 2010.
De nieuwe en verbeterde verbintenis met de 18-jarige verdedigende middenvelder gaat in op 1 januari 2009 en loopt tot en met 30 juni 2013. ,,Daar spreekt veel vertrouwen uit", meent Blind. ,,Als de club voor zo'n lange periode met je door wil, dan zegt dat voldoende."
De aanvoerder van Jong Ajax maakte zijn debuut voor de hoofdmacht op 7 december 2008 in de wedstrijd Volendam - Ajax (1-2). Blind kwam daarna in actie tegen NAC Breda en in de UEFA Cupwedstrijd tegen Slavia Praag. Afgelopen seizoen werd hij verkozen tot Talent van het jaar van de Ajax-jeugdopleiding. ,,Het was mijn doel om dit seizoen bij de selectie te komen. Nu dat gehaald is hoop ik zoveel mogelijk minuten te gaan maken."
Ajax.nl
|
Rooie
Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Vr 19 dec 2008 23:29
|
|
Citaat: De Jong werd positioneel maar niet beter, Maduro zijn handelingssnelheid ging niet omhoog... dergelijke zaken zijn nodig om om te gaan met tegenstanders die meer druk op je geven.
Maar om bij Blind te blijven: wat mij betreft is hij momenteel één van de betere opties op het middenveld. Gabri mist gevoel voor positie en handelingssnelheid, Lindgren mist handelingssnelheid en geeft geen druk naar voren, Sno mist handelingssnelheid en gevoel voor positie, De Jong speelt niet dwingend genoeg, Sarpong is nog te slordig in zijn passing. Ajax heeft op het middenveld behoefte aan iemand die positioneel sterk is, handelingssnelheid heeft en overzicht brengt. Blind is zo'n type. Dat hij fysiek nog niet top is moeten we dan maar op de koop toenemen.
Meen je dit?
De jongen kan nog bijna geen bal bij een medespeler krijgen die 10 meter verder als hem staat.
Hij beter als Gabri? ongelooflijk....Gabri is met Enoh de beste middenvelder die Ajax heeft en daar kan deze jongen die 2 invalbeurten heeft gehad echt niet tegen op, bovengenoemde spelers zullen echt niet zo afgaan als hem, ballen verspelen terwijl ze niet onder druk staan en alle vrijheid hebben en dan toch zo vaak en knullig ballen 5 meter achter je medespelers plaatsen die helemaal vrij stonden.
Hij mag dan wel Blind als achternaam hebben...maar hij moet nog heel veel leren en nog veel boterhammetjs eten om met de grote mannen te mogen wedijveren...een ding is voor mij zeker hij hoort niet in Ajax 1 thuis.... ook Sno doet het beter al zal jij wel anders denken...
En dat je zegt dat hij fysiek nog niet top is en dat we dat maar op de koop toe moeten nemen...NEE
Dit is de grootste reden waarom Psv al meer dan 20 jaar veel beter is als Ajax op een paar enkele jaartjes na...met deze jongens win je niks...het publiek betaald om Ajax te zien winnen en niet om altijd maar jeugdspelertjes te zien ingepland worden waar je nooit niks mee wint.
Dat middenveld van afgelopen woensdag tegen het almachtige Slavia Praag was onthutsend zwak....maar dat kan ook niet anders met die jongens die daar stonden...Anita...waardeloos, Siem de Jong...even waardeloos, Emanuelson...ook waardeloos en ook invaller Blind...waardeloos, dit was grootste reden dat we bij vlagen werden weggespeeld door een onthutsend zwakke ploeg die tot dan toe nog geen doelpunt had gescoord en pas een of twee punten had in de poule.
Als je met deze middenvelders het seizoen was begonnen en ze mochten iedere zondag spelen dan weet ik zeker dat je om degradatie komt te voetballen...zo een "hoge" pet heb ik op van deze eigen Ajax jeugd die ook zoals al die andere jeugd van de laatste 12 jaar veel tekort komt.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Za 20 dec 2008 10:33
|
|
Hier ben ik het met ''de Rooie'' eens. Kijk naar de wedstrijd van Slavia Praag. Ook al speelde iedereen slecht, dat maakt even niet uit. Hij stond gewoon vrij op het middenveld, kreeg de bal, kreeg géén druk van de tegenstander.. Probeerde de bal te spelen (met nadruk op probeerde!) naar Sulejmani die ongeveer 5 à 10 meter van hem vandaan stond. Ik denk dat hij hem ongeveer 5 meter áchter Sulejmani speelde..
Meerdere middenvelders hadden dit probleem hoor, maar het viel me erg op dat het bij Blind wel héél erg was, terwijl hij ook maar 1 helft speelde. Bovendien kwam dit probleem vaker voor dat er áchter een speler de bal werd geplaatst, die gewoon makkelijk in de voeten kon worden gespeeld of met een loopactie in de loop. Maar nee hoor, dan wordt er áchter de speler de bal neergelegd, jammer is dat!
Misschien dat hij nog wat sterker wordt en zich ontwikkeld, en dat echt goed wordt, maar nee, nu heb ik het nog niet echt op hem. Ik geloof dat hij ook nog maar 18 is, dus hij kan nog veel ontwikkelen, en dat is denk ik ook wel nodig!
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Za 20 dec 2008 10:50
|
|
Ik geloof niet dat de wedstrijd van afgelopen woensdag representatief was voor de zuiverheid van Blind. Woensdag ging het niet best inderdaad, maar de volgende keer gaat het weer wel goed
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Za 20 dec 2008 11:44
|
|
Citaat: Ik geloof niet dat de wedstrijd van afgelopen woensdag representatief was voor de zuiverheid van Blind. Woensdag ging het niet best inderdaad, maar de volgende keer gaat het weer wel goed
Dat hopen we dan maar! En misschien dat hij zich wel weer helemaal ontwikkeld, omdat AJAX zijn contract ook al wilde verlengen, betekent dat toch wel wat! Dus hij zal vast wel talent in zich hebben, maar ik heb het nog niet gezien! Hij bleek goed te spelen tegen NAC, maar ik moet het toch nog zien.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 20 dec 2008 13:43
|
|
Citaat: Ik geloof niet dat de wedstrijd van afgelopen woensdag representatief was voor de zuiverheid van Blind. Woensdag ging het niet best inderdaad, maar de volgende keer gaat het weer wel goed
Is zeker waar, Lucas. Ik ben niet gecharmeerd van Blind, maar z'n trap en techniek zijn juist dingen die prima in orde zijn. Lijkt me dus een kwestie van zenuwen en onwennigheid met betrekking tot het hogere tempo. Uiteindelijk maak ik maar niet zoveel zorgen over. Het verdedigende aspect in Blinds spel, dat vind ik een stuk zorgwekkender.
|
Joe Jackson
Forum berichten: 30
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 07:31
|
|
Is zeker waar, Lucas. Ik ben niet gecharmeerd van Blind, maar z'n trap en techniek zijn juist dingen die prima in orde zijn. Lijkt me dus een kwestie van zenuwen en onwennigheid met betrekking tot het hogere tempo. Uiteindelijk maak ik maar niet zoveel zorgen over. Het verdedigende aspect in Blinds spel, dat vind ik een stuk zorgwekkender.
Neem hem gewoon iedere wedstrijd mee en laat hem op de bank zitten kan hij een beetje wennen aan het echte werk. Voor de basis een goede stok achter de deur. Alhoewel dan moet hij betere invalbeurten hebben dan bij de laatste keer wedstrijd. Anders lachen ze allemaal om hem en is het geen concurent die de basisspelers scherp houdt.
|
AjaxTim
Forum berichten: 53
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 15:55
|
|
Hee, ik wil niet stoken ofzo hoor, maar hij raakt geen bal. Ik meen mijn toch een wedstrijd, Ajax-slavia red. te herinneren waarin hij echt helemaal niks kon. En zondag tegen Ado dacht ik ook nadat hij 10 min erin stond: Die heb ik ook nog niet gezien.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 15:58
|
|
Citaat: Hee, ik wil niet stoken ofzo hoor, maar hij raakt geen bal. Ik meen mijn toch een wedstrijd, Ajax-slavia red. te herinneren waarin hij echt helemaal niks kon. En zondag tegen Ado dacht ik ook nadat hij 10 min erin stond: Die heb ik ook nog niet gezien. Dit is wat ik (en wat andere mensen die vaak naar Jong Ajax gaan kijken) al weken zeggen, hij is nog lang niet klaar voor speeltijd in het eerste. Zijn eerste wedstrijd was redelijk en ik stel ook voor dat Marco hem (samen met Alderweireld en Bodul) mee neemt naar Portugal maar hij moet daarna 'gewoon' weer terug naar het tweede. Hij is natuurlijk ook pas 18 en mag nog zeker twee seizoenen rijpen bij Jong Ajax maar hij is geen supertalent die wanneer hij 18 is al speeltijd behoort te krijgen. Hij kan met hard werk misschien een basisspeler bij Ajax worden maar meer ook niet, hij zal nooit een topper worden.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 3 jan 2009 11:44
|
|
Ik ben niet echt onder de indruk tot nu toe, positioneel is hij sterk, maar verder blinkt hij nergens in uit. Gelukkig is hij pas 18 en kan hij zich nog flink verbeteren. Fysiek en verdedigend dan vooral.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 4 jan 2009 12:43
|
|
Misschien verwachten we gewoon te veel van hem. Hij is de zoon van Danny Blind, maar misschien gaat hij een heel ander carriere tegemoet. Ook hij heeft zijn eigen kwaliteiten die anders zijn dan Danny ooit had.
Maar het is meer dan logish dat hij nog nergers uitblinkt. Dat komt vanzelf wel, laat hem nou maar eerst proeven hoe het is in de Eredivisie en bij Ajax 1. Hij kan een grote speler worden, ik ben benieuwd.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Zo 4 jan 2009 16:41
|
|
Citaat: De Jong werd positioneel maar niet beter, Maduro zijn handelingssnelheid ging niet omhoog... dergelijke zaken zijn nodig om om te gaan met tegenstanders die meer druk op je geven.
En Enoh & Aissati?
|
Bart
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 18:44
|
|
Daley Blind heeft vandaag met de A1 meegedaan.De wedstrijd tegen Feyenoord werd 1-1.Dat Blind mee speelde met de A1 kwam mede door dat Jong Ajax aankomende week geen wedstrijd speelt
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Ma 2 maa 2009 15:20
|
|
"Ajax en Daley Blind werden het eind 2008 al eens over een nieuw, verlengd contract. Maandag werd de verbintenis, die loopt tot en met 30 juni 2013, voorzien van de handtekeningen. ,,Ik ben ontzettend blij met dit contract’’, vertelt de 18-jarige Ajacied.
Daley heeft net de gelukswensen van vader Danny, moeder Yvonne en zaakwaarnemer Rob Jansen ontvangen, als een mooie fles champagne wordt ontkurkt. Ook Ajax’ algemeen directeur Rik van den Boog, financieel directeur Jeroen Slop en commercieel directeur Henri van der Aat schudden de ‘kleine’ Blind de hand en heffen - onder het uitbrengen van gelukswensen - een rank champagneglas. Een week voor zijn negentiende verjaardag houdt Daley Blind het zelf bij een half slokje champagne. De Ajacied is vanavond nog aan het werk te zien op de Toekomst in de topper in de Beloftencompetitie tussen Jong Ajax en Jong FC Twente.
,,Ik hoop de komende jaren zoveel mogelijk speelminuten te maken en uit te groeien tot een basisklant’’, geeft Blind zijn ambities prijs voor de komende voetbaltijden. ,,Hoe ik dat ga doen? Gewoon door te spelen zoals ik altijd doe.’’
Blind tekende maandag feitelijk zijn tweede contract in de Amsterdam ArenA. Eind maart 2007 werd de toenmalige B-junior tot 1 juli 2010 vastgelegd. Dik anderhalf jaar na de ondertekening van zijn eerste contract, debuteerde Blind in Ajax 1. In december 2008 maakte Blind in de uitwedstrijd tegen FC Volendam voor het eerst zijn opwachting in de ploeg van trainer Marco van Basten. In de afgelopen maanden kampte de Diemenaar nog met een lieskwetsuur. De blessure is inmiddels genezen. Daley Blind maakte in 1998 zijn entree in de jeugdopleiding van Ajax"
Ajax.nl
|
ajaxfan13
Forum berichten: 255
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 16:07
|
|
Daley Blind in Oranje U19
Daley Blind is de enige Ajacied die is opgenomen in de selectie van het Nederlands elftal onder 19 jaar. Sergio Padt en Rodney Sneijder staan op de stand-by lijst.
Blind zal tussen 1 en 10 juni proberen een EK-ticket voor Oranje onder 19 te bemachtigen tijdens het kwalificatietoernooi in Slovenië. Dan moet Nederland eerste worden na drie wedstrijden tegen Wit-Rusland (4 juni), Slovenië (6 juni) en Rusland (9 juni).
De selectie ziet er als volgt uit:
Doel: Leonard Nienhuis (FC Groningen), Jeroen Zoet (PSV)
Achterhoede: Daley Blind (Ajax), Mike Boelee (AZ), Jeffrey Bruma (Chelsea), Ridney Cairo (PSV), Patrick van Aanholt (Chelsea), Jeffrey van Nuland. (RKC Waalwijk)
Middenveld: Leroy Fer, Kelvin Leerdam, Georginho Wijnaldum (allen Feyenoord), Kevin Strootman (Sparta Rotterdam), Marko Vejinovic (AZ).
Voorhoede : Nacer Barazite (Derby County), Luuk de Jong (De Graafschap), Luciano Narsingh (sc Heerenveen), Luis Pedro (Feyenoord), Vincent Weijl (Liverpool).
Bron: Ajax.nl
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 18 mei 2009 16:19
|
|
Blind is zeker wel een talentvolle speler maar niet een supertalent en ik vind Blind beter tot zijn recht komen als centrale verdediger of verdedigende middenvelder in een 4-2-3-1 systeem dan als verdedigende middenvelder in een systeem met drie middenvelders. Hij mist dan de snelheid die wel nodig is. Bij Jong Ajax zou ik hem wel in een blok met Bonevacia willen zien volgend seizoen (achter Zeegelaar, Danilo en Claasen als de drie aanvallende middenvelders).
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|