Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 14:17
|
|
Blind viel me gisteren trouwens erg tegen. In de verdediging is het sowieso niets.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 14:47
|
|
Hij komt sowieso beter tot z'n recht op het middenveld. Hij is van nature ook gewoon een middenvelder. Ik zie hem ook het liefst als verdedigende middenvelder.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 15:13
|
|
Hij deed gisteren zonder bal heel weinig goed, dus een goede verdedigende middenvelder zal het ook wel niet zijn.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 15:20
|
|
Ik vind hem positioneel sterk als verdedigende middenvelder, dus.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 15:24
|
|
Ik vond dat er heel veel langs hem heen ging toen hij op het middenveld stond. Hij is behoorlijk traag, pakte geen ballen af en is bepaald geen loopwonder.
Voor de verdediging is hij te langzaam en fysiek te licht. Daarnaast kan hij niet koppen en dekte hij niet door. Bij die eerste goal wandelt hij in de zestien een beetje op een paar meter achter z'n tegenstander aan.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 15:45
|
|
Citaat: Ik vind hem positioneel sterk als verdedigende middenvelder, dus.
Zeker, daarbij heeft hij een goed overzicht en goede passing en kan goed koppen. Vooral door zijn inzicht moet hij zijn snelheid erg compenseren, maar dat lukt prima. Fysiek is hij ook op de goede weg, hopen dat hij nog sterker wordt in dat opzicht.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 15:51
|
|
Kan hij op het middenveld opeens wel koppen? In de verdediging merkte ik er gisteravond weinig van.
Ik ga hem na alle lofuitingen uiteraard nog vaker bekijken, maar op basis van wat ik gisteravond van hem zag betwijfel ik of we het hier hebben over een toekomstig Ajax 1-speler.
|
Chivu 05
Forum berichten: 796
|
Geplaatst: Di 26 aug 2008 17:05
|
|
Bij de eerste goal laat Blind zich veel te makkelijk uitspelen inderdaad, maar Fer had al eerder aangepakt moeten worden door middenvelders.
Of Blind het haalt, hangt denk ik af van hoe hij zich fysiek ontwikkeld en of hij nog aan snelheid kan gaan winnen.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 18 nov 2008 21:21
|
|
Hij liet vandaag weten dat zijn doel was om dit seizoen zijn debuut te maken voor Ajax 1. Ik weet niet wat ik van hem moet verwacht. Sommige vinden hem een van de grootste talenten van de Ajax-school, anderen zien het niet in hem zitten. Jammer dat het niet net zo'n verdediger als Pappie was, want dan mocht hij van mij meteen debuteren. Wat denken wij over Daley Blind? Is het een reeel doel?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 18 nov 2008 23:29
|
|
Als verdediger vind ik Blind helemaal niets. Als middenvelder zie je dat hij een goed inzicht en een mooie trap heeft, maar het is mij allemaal wat te vrijblijvend. Hij is vrij traag en fysiek ook niet enorm sterk. Ik hoor van mensen die de jeugd al langer volgen dat hij niet of nauwelijks sterker is geworden in vergelijking met voorgaande jaren.
Als je dan kijkt naar de loodzware positie op het middenveld (eigenlijk de sterkst bezette linie bij Ajax), dan denk ik niet dat Blind (dit seizoen) Ajax 1 gaat halen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 20 nov 2008 18:48
|
|
Citaat: Als verdediger vind ik Blind helemaal niets. Als middenvelder zie je dat hij een goed inzicht en een mooie trap heeft, maar het is mij allemaal wat te vrijblijvend. Hij is vrij traag en fysiek ook niet enorm sterk. Ik hoor van mensen die de jeugd al langer volgen dat hij niet of nauwelijks sterker is geworden in vergelijking met voorgaande jaren.
Als je dan kijkt naar de loodzware positie op het middenveld (eigenlijk de sterkst bezette linie bij Ajax), dan denk ik niet dat Blind (dit seizoen) Ajax 1 gaat halen.
Ik ben ook niet zo'n fan van Blind. Hoe hij over komt in de interviews vind ik het een beetje een verwend kind. Verwacht je dit jaar wel andere debutanten, Thomas? Ikzelf hoop al een tijdje op Castillion of anders een andere van zijn lichting.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 20 nov 2008 19:17
|
|
Citaat: Als verdediger vind ik Blind helemaal niets. Als middenvelder zie je dat hij een goed inzicht en een mooie trap heeft, maar het is mij allemaal wat te vrijblijvend. Hij is vrij traag en fysiek ook niet enorm sterk. Ik hoor van mensen die de jeugd al langer volgen dat hij niet of nauwelijks sterker is geworden in vergelijking met voorgaande jaren.
Als je dan kijkt naar de loodzware positie op het middenveld (eigenlijk de sterkst bezette linie bij Ajax), dan denk ik niet dat Blind (dit seizoen) Ajax 1 gaat halen. Ik ben het totaal met je eens en heb zelf ook al meerdere gezegd dat Blind grote stappen moet gaan maken wil hij het redden bij Ajax. Daarbij moet ik wel zeggen dat zijn achternaam hem al meer uitstraling geeft voor Ajax en dat ze zeer zuinig op hem moeten zijn. Hij is zeker geen slechte speler en heeft talent maar ik denk dat hij nog zeker tot volgend seizoen moet wachten. Hij is ook pas 18 en heeft nog wat jaren voordat een debuut noodzakelijk is. Misschien volgend seizoen aan Sparta verhuren (kan hij een carriere als zijn vader maken) en dan weer verder met hem kijken. Hij wordt geen topper maar misschien wordt hij wel een bruikbare speler voor Ajax.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 20 nov 2008 19:22
|
|
Als je dan kijkt naar de loodzware positie op het middenveld (eigenlijk de sterkst bezette linie bij Ajax), dan denk ik niet dat Blind (dit seizoen) Ajax 1 gaat halen. Ik ben het totaal met je eens en heb zelf ook al meerdere gezegd dat Blind grote stappen moet gaan maken wil hij het redden bij Ajax. Daarbij moet ik wel zeggen dat zijn achternaam hem al meer uitstraling geeft voor Ajax en dat ze zeer zuinig op hem moeten zijn. Hij is zeker geen slechte speler en heeft talent maar ik denk dat hij nog zeker tot volgend seizoen moet wachten. Hij is ook pas 18 en heeft nog wat jaren voordat een debuut noodzakelijk is. Misschien volgend seizoen aan Sparta verhuren (kan hij een carriere als zijn vader maken) en dan weer verder met hem kijken. Hij wordt geen topper maar misschien wordt hij wel een bruikbare speler voor Ajax.
Om lang bij Ajax te blijven moet je een topper zijn, anders red je het niet en wordt je weggestuurd. Kijk naar een Schilder, die jongen staat elk jaar aan het begin van het seizoen op de transferlijst, maar blijft altijd omdat hij geen club kan vinden. Ik vind dat als je Ajax bent je alleen toppers moet aantrekken of ze nou uit de jeugd komen of een speler van buitenaf.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 20 nov 2008 19:52
|
|
Blind heeft wel iets meer talent dan Schilder en kijk naar Vermaelen ook geen toptalent en die red het makkelijk bij Ajax. Ik denk dat Blind mits hij hard werk en inzet toont genoeg talent heeft om bij Ajax van waarde te zijn. Hij zal het niveau niet hoger maken zoals Heitinga bijvoorbeeld wel deed maar hij zou ook geen zwakke schakel zijn.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 20 nov 2008 19:55
|
|
Citaat: Blind heeft wel iets meer talent dan Schilder en kijk naar Vermaelen ook geen toptalent en die red het makkelijk bij Ajax. Ik denk dat Blind mits hij hard werk en inzet toont genoeg talent heeft om bij Ajax van waarde te zijn. Hij zal het niveau niet hoger maken zoals Heitinga bijvoorbeeld wel deed maar hij zou ook geen zwakke schakel zijn.
Vermaelen red het helemaal niet makkelijk bij Ajax. Hij heeft genoeg kritiek gehad. Hij is dit jaar redelijk bezig, maar als er ergens versterking komt voor de basis zou dat voor Vermaelen zijn. Ik kan geen andere speler die minder onomstreden is (in mijn ogen).
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 20 nov 2008 20:05
|
|
Vermaelen heeft wel meer talent dan Blind als het om verdegigen gaat.Blind zie ik het redden als basisspeler bij Ajax.Maar hij zou best een goede wisselspeler kunnen worden bij Ajax.Als die in een lekker lopend team komt zal die niet door de mand vallen maar het zal geen dragende speler worden op het middenveld.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 20 nov 2008 20:28
|
|
Citaat: Vermaelen heeft wel meer talent dan Blind als het om verdegigen gaat.Blind zie ik het redden als basisspeler bij Ajax.Maar hij zou best een goede wisselspeler kunnen worden bij Ajax. Als die in een lekker lopend team komt zal die niet door de mand vallen maar het zal geen dragende speler worden op het middenveld. Vermaelen heeft zeker meer talent voor in de verdediging maar ik gaf hem als voorbeeld om te laten zien dat sommige spelers zonder veel talent het toch redden bij Ajax. Ik weet zelf als geen ander dat Blind geen topper zal worden, zelfs niet voor Ajax, maar ik denk dat hij met inzet en lef wel een redelijke speler voor Ajax kan worden.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 01:10
|
|
Citaat: Ik ben ook niet zo'n fan van Blind. Hoe hij over komt in de interviews vind ik het een beetje een verwend kind. Verwacht je dit jaar wel andere debutanten, Thomas? Ikzelf hoop al een tijdje op Castillion of anders een andere van zijn lichting.
Is heel moeilijk te voorspellen. Als iedereen fit blijft is het wellicht niet eens nodig dat er jeugdspelers debuteren. Ik zie namelijk niet echt jongens die op dit moment al verder zijn dan wat er bij een fitte A-selectie in de basis staat. De selectie is ook vrij breed, dus alleen bij een wederom grote blessuregolf kunnen we misschien een nieuwe debuutspeler verwachten. Tot dan gaat Van Basten schuiven, denk ik.
Maar als ik zou moeten gokken op een jongen uit Jong Ajax of de A1 die dit seizoen nog bij het eerste komt, dan zou ik gokken op één spits van het duo Bodul/Castillion. Van Rhijn lijkt me ook een serieuze kandidaat, al zit Alderweireld er tot nu toe dichterbij.
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Do 27 nov 2008 18:02
|
|
Ik denk dat Daley dit seizoen groote kans maakt om zijn debuut in het eerste te maken en hoezo verwend jochie ?!
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 27 nov 2008 18:28
|
|
Citaat: Ik denk dat Daley dit seizoen groote kans maakt om zijn debuut in het eerste te maken en hoezo verwend jochie ?!
Ik geloof dat ik dat heb gezegd? Als ik hem in de interviews op Ajax tv zie, zie ik daar heen persoon staan die als het moet door de modder gaat en voorop gaat in de strijd. Meer een speler met een goede techniek en een leuke speler om erbij te hebben als het team goed draait.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 6 dec 2008 13:43
|
|
Even verplaatst van de Jeugdzone naar hier.
Ben benieuwd of hij bij het eerste is gehaald vanwege zijn groei of vanwege het (natuurlijke) falen van Sno.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 6 dec 2008 13:53
|
|
Citaat: Even verplaatst van de Jeugdzone naar hier.
Ben benieuwd of hij bij het eerste is gehaald vanwege zijn groei of vanwege het (natuurlijke) falen van Sno.
Ik denk dat het met beide te maken heeft. Blind is een stabiele factor in jong-ajax, daarom is het terecht dat hij net als Alderweireld regelmatig bij de selectie zit. Sno faalt de laatste weken constant. Jammer dat er niet meer van de jeugd doorkomen want ik ken er nog wel een aantal die liever vandaag dan morgen uit de 1e selectie mogen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 6 dec 2008 19:51
|
|
Ik ben al erg blij dat van Basten in Blind een middenvelder ziet.Het is een logische stap voor Blind omdat hij al vaak met het eersten meetrainde.Het is niet mijn favoriete speler om te zien voetballen en had het zeker niet verwacht dat die nu al bij de selectie zit.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 6 dec 2008 19:59
|
|
Ik zou hem zowiezo op de bank laten beginnen. Verder ALS we ruim voor staan tegen Volendam zowel Blind als Alderweireld inbrengen. Het is gewoon een beloning voor hun goede spel dit seizoen om ze een debuut te gunnen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 6 dec 2008 20:52
|
|
Ik heb Blind nog nooit een volledige wedstrijd zien spelen, maar op basis van wat ik over hem hoor zijn zijn handelingssnelheid en positionering wel goed. Dat is natuurlijk wel een uitstekende basis om op door te groeien. Fysiek zit er nog wel rek in zo'n jongen.
|