Auteur
|
Bericht
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 18 maa 2011 08:40
|
|
Werd inderdaad aan alle kanten voorbij gelopen door Mcgeady. Puur een tekort aan handelingssnelheid en gewone snelheid.
Zoals ik al aangaf in het wedstrijd-topic, ik hou m'n hart vast voor het duel Blind - Verhoek.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 18 maa 2011 08:44
|
|
Het hele team liet elkaar in de steek en had een slechte dag. De zwakheden van Blind zijn bekend, maar nog niet zo aan de oppervlakte gekomen en dat is de schuld van de enorme zwakke teamprestatie. Iedereen zakte door het ijs.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Vr 18 maa 2011 09:08
|
|
Citaat: Het hele team liet elkaar in de steek en had een slechte dag. De zwakheden van Blind zijn bekend, maar nog niet zo aan de oppervlakte gekomen en dat is de schuld van de enorme zwakke teamprestatie. Iedereen zakte door het ijs.
Heb je gelijk in, Toby. Normaliter word er beter rugdekking gegeven bij Blind en dat was deze wedstrijd ver te zoeken.
Al las ik ergens in een interview dat de Boer 1 op 1 wilde spelen achterin. Toch een miniscuul 1e kleine foutje van de Boer door 1 op 1 te gaan spelen en dan Blind op de vlugge McGeady te zetten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 18 maa 2011 10:07
|
|
Ik weet niet waar jullie naar kijken hoor, maar Blind hoort opbouwend steeds tot de betere spelers. Hij bedient Ebicilio op een ontzettend goede manier. Ebicilio krijgt door Blind vaak net een paar meter extra. Dat Ebicilio vaak een verkeerde voorzetting heeft is een ander verhaal. Maar die jongen krijgt alle mogelijkheden door het sterke opbouwen van Daley Blind.
Verdedigend oogt hij misschien wat minder sterk, maar tot nu heeft hij weinig opzichte fouten gemaakt. (Ik moet wel zeggen dat ik de wedstrijd van gister niet heb kunnen kijken) Dit in tegenstelling tot Emanuelson die voortdurend stond te schutteren. Ten opzichte van Urby vind ik Blind een grote verbetering.
Ik ben wel van mening dat er betere linksbacks te vinden zijn. Maar zo lang die er niet is, is Blind het beste alternatief
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 18 maa 2011 10:33
|
|
Citaat: Ik weet niet waar jullie naar kijken hoor, maar Blind hoort opbouwend steeds tot de betere spelers. Hij bedient Ebicilio op een ontzettend goede manier. Ebicilio krijgt door Blind vaak net een paar meter extra. Dat Ebicilio vaak een verkeerde voorzetting heeft is een ander verhaal. Maar die jongen krijgt alle mogelijkheden door het sterke opbouwen van Daley Blind.
Verdedigend oogt hij misschien wat minder sterk, maar tot nu heeft hij weinig opzichte fouten gemaakt. (Ik moet wel zeggen dat ik de wedstrijd van gister niet heb kunnen kijken) Dit in tegenstelling tot Emanuelson die voortdurend stond te schutteren. Ten opzichte van Urby vind ik Blind een grote verbetering.
Ik ben wel van mening dat er betere linksbacks te vinden zijn. Maar zo lang die er niet is, is Blind het beste alternatief
In de Eredivisie houdt hij zich nog staande, maar hij werd zowel gisteren als in de eerste wedstrijd tegen Spartak helemaal zoek gespeeld.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Vr 18 maa 2011 11:05
|
|
@ JL10: Ben het met je eens hoor maar gisteren werd hij echt aan alle kanten voorbij gelopen (1e wedstrijd vond ik dit wat minder).
Maar dit vind ik ook een fout van de verdedigende middenvelder en Vertonghen. Die moeten eerder rugdekking geven.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 18 maa 2011 12:21
|
|
Over het algemeen vind ik Vertonghen sowieso te weinig rugdekking geven aan de linksback.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 00:48
|
|
Momenteel is Daley een goede back-up maar als basisspeler komt hij te kort. Hopelijk ontwikkeld Boilesen zich goed en groeit die snel door tot een basisspeler maar als dat niet gebeurd dan moet Ajax een linksback kopen.
Gerrie Muhren zei ooit dat de enige langzame speler in het elftal de verdedigende middenvelder mocht zijn en daar ben ik het mee eens. Daarom denk ik dat Ajax Daley zich moet laten richten op die positie ook omdat hij met zijn passing en inzicht daar wel van extra waarde kan zijn. Maar natuurlijk heeft hij ook voor die posities zwaktes waar hij aan moet werken maar ik denk dat hij als verdedigende middenvelder wel tot vaste waarde uit kan groeien.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 357
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 00:52
|
|
Dat weet ik nog niet zo zeker, op fysiek gebied komt hij daar ( Momenteel althans ) zeer veel tekort voor. Als hij een aantal dagen per week in het krachthonk staat, zou dat nog wel kunnen. Maar daar zie ik dan toch liever een speler als, bv. Sno . Anita is dan ook fysiek niet de sterkste, maar hij heeft een zeer goed inzicht, en is zeer fel. Dat zie ik bij Daley nog niet altijd terug.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 01:00
|
|
Citaat: Dat weet ik nog niet zo zeker, op fysiek gebied komt hij daar (momenteel althans) zeer veel tekort voor. Als hij een aantal dagen per week in het krachthonk staat, zou dat nog wel kunnen. Maar daar zie ik dan toch liever een speler als, bv. Sno. Anita is dan ook fysiek niet de sterkste, maar hij heeft een zeer goed inzicht, en is zeer fel. Dat zie ik bij Daley nog niet altijd terug.
Iedereen kan fysiek sterker worden, daar moet hij gewoon het krachthonk voor in. Daley heeft minstens een net zo goed inzicht als Anita en ik vind Daley opbouwend nog sterker. Anita is veel meer een aanjager dan Daley maar Ajax heeft niet altijd een aanjager nodig. In wedstrijden tegen de top van de Eredivisie of in Europa zou ik Anita als rechtshalf (in plaats van De Zeeuw) laten spelen om vroeg druk te zetten op de tegenstander.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 01:10
|
|
Ik vind Blind wel redelijk fysiek hoor, hij wordt in ieder geval minder snel omver geblazen dan Anita. Dat er ruimte is voor verbetering qua zijn fysieke gesteldheid moge duidelijk zijn, maar om nou te zeggen dat hij fysiek zeer veel te kort schiet, dat is wat overdreven in mijn ogen. Blind als controleur is op zich geen gek idee, maar ik denk dat er daar al genoeg spelers voor in aanmerking komen en dat ik hem eerder centraal zou zetten bij een eventuele verkoop van Vertonghen dan hem als controleur gebruiken.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 05:14
|
|
Ik ben er bijna zeker van dat Blind nooit goed genoeg zal worden. Te weinig kwaliteit en iemand uit de categorie "net niet" ........leuke bankzitter, maar ook dan heb je weinig aan hem.
Goed dat hij dit seizoen elke week mag bewijzen dat ie tekort schiet, maar dat geldt voor vrijwel de gehele verdediging......bijzonder matige klanten.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 20 maa 2011 10:44
|
|
Citaat: Ik ben er bijna zeker van dat Blind nooit goed genoeg zal worden. Te weinig kwaliteit en iemand uit de categorie "net niet" ........leuke bankzitter, maar ook dan heb je weinig aan hem.
Goed dat hij dit seizoen elke week mag bewijzen dat ie tekort schiet, maar dat geldt voor vrijwel de gehele verdediging......bijzonder matige klanten.
Hetzelfde voor het middenveld en de aanval, wat een matige kutselectie hebben we zeg, bah!
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 17:14
|
|
Citaat: @ajaxlife Ajax Life
Scheurtje in enkelband Blind; vier tot zes weken uit de roulatie...
Wat Twitter toch allemaal niet brengt. Dit is Boilesen zijn eerste kans.
Gestopt
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 17:17
|
|
Boilesen zal het rest van het seizoen dan wel in de basis staan, leuk voor die jongen maar enorm jammer voor Daley.
|
joskeeper
Forum berichten: 772
|
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 17:23
|
|
Ik hoop op Boilesen, maar ben bang dat de Boer voor Anita kiest.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 17:36
|
|
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Het was al vreemd in de eerste plaats dat De Boer alleen op basis van z'n principes een kwalitatief hoogwaardige Anita verving door de zoon van z'n maatje, hoewel ik van Vurnon nog meer gecharmeerd ben op het middenveld.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 17:42
|
|
Ik vind Anita een matige back, zowel op links als op rechts maar dat geld ook voor Daley. Beide zijn spelers die centraal moeten spelen om gebruik te kunnen maken van hun kwaliteiten.
|
Ping
Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 18:45
|
|
Jezus zeg, de halve selectie is geblesseerd tot het einde van het seizoen, nu dat weer!
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 4 apr 2011 20:13
|
|
Er zijn maar drie langdurige blessures bij Ajax, dat kan gewoon gebeuren.
Aan de ene kant wel zuur voor Blind dat die de rest van het seizoen eruit ligt, maar aan de andere kant komt het niet al te slecht uit. De druk die op zijn vader ligt zal ook invloed hebben op Daley en dan is het wat beter om in de luwte te blijven.
|
joskeeper
Forum berichten: 772
|
Geplaatst: Do 7 apr 2011 14:25
|
|
Citaat: 'Blind had niet achter het stuur mogen zitten'
© anp
UPDATE Ajacied Daley Blind was vandaag betrokken bij een auto-ongeluk. Volgens een politiewoordvoerder had de verdediger vanwege een enkelblessure mogelijk niet achter het stuur mogen zitten. 'Als blijkt dat hij door zijn kwetsuur niet adequaat heeft kunnen reageren, heeft hij een probleem.'
Blind, die afgelopen weekend tijdens Ajax - Heracles zwaar geblesseerd raakte aan zijn enkel, botste in Diemen op de kruising tussen de Daalwijdreef met de Dubbelinkdreef op een tegenligger.
De Mercedes van de verdediger liep slechts enkele deukjes op, maar het voertuig van de andere automobilist raakte volgens de stadszender wel flink beschadigd. Voor zover bekend bleef iedereen ongedeerd.
'Probleem'
Het is zeer de vraag of de jeugdinternational met zijn gescheurde enkelband wel achter het stuur had mogen zitten. Bij de aanrijding met zijn auto had Blind weliswaar voorrang, maar gezien zijn eerder opgelopen blessure was het misschien niet verstanding om te rijden.
'Iemand die een voet in het gips heeft mag sowieso niet achter het stuur zitten. Maar ook als je een kwetsuur zonder gips hebt en uit onderzoek blijkt dat je daardoor niet adequaat hebt kunnen reageren op de weg, heb je een probleem', zo legt een politiewoordvoerder uit tegenover de Amsterdamse stadszender AT5.
(Rogier Deelstra/Jesse van de Woestijne)
|