Auteur
|
Bericht
|
deadbysunrise
Forum berichten: 228
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 11 jul 2010 23:30
|
|
Eeuwige tweede... Zucht...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 11 jul 2010 23:35
|
|
Veel mensen geven Webb mede de schuld, maar we mogen hem ook dankbaar zijn dat hij er niet nog 2 heeft uitgestuurd. Verder was de goal geen buitenspel, volgens mij.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 11 jul 2010 23:48
|
|
Ach van Bommel kon na 10 minuten volgens mij al rood hebben. Ik vind dat je hem niet de schuld mag geven. Robben had die goals moeten scoren.
Vergeet niet dat wij pas beslissen na 1 of meerdere herhalingen, een scheids moet het in 1 oogopslag van OOGhoote (niet geheel onbelangrijk) moet waarnemen. Spanje was beter.
Al bij al toch trots op onze jongens
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 00:16
|
|
Ik wind me niet op om de nederlaag. Ook omdat Nederland afgrijselijk voetbal op dit toernooi heeft gespeeld. Ik had het veel moeilijker mee gehad als Nederland na wervelend spel de beker op een haar na had gemist. Spanje was gewoon beter, kwam om te voetballen. Nederland deed niets anders dan tegenhouden. Terechte winnaar. Het was ook geen reclame voor het voetbal geweest als Nederland vanavond had gewonnen (schandalig spel van de Jong en van Bommel). Op die manier hoeft het van mij niet; liever mooi spel als op het EK in 2008 waarbij je de wedstrijden tegen Frankrijk en Italië als de dag van gisteren nog kunt herinneren. Stel dat je had gewonnen, het spel wat Nederland getoond heeft zou nergens in de wereld en ook tot in de lengte van dagen niet tot de verbeelding spreken.
|
n33rb33k
Forum berichten: 31
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 01:39
|
|
Citaat: liever mooi spel als op het EK in 2008 waarbij je de wedstrijden tegen Frankrijk en Italië als de dag van gisteren nog kunt herinneren. Stel dat je had gewonnen, het spel wat Nederland getoond heeft zou nergens in de wereld en ook tot in de lengte van dagen niet tot de verbeelding spreken.
Dus liever 'roemloos' sterven in schoonheid dan Wereldkampioen? Kan me niet voorstellen dat je dat meent!
Ik denk dat we al met al trots kunnen zijn op wat 'onze' jongens bereikt hebben.
Was het voetbal mooi om te zien? Zeker niet, verre van. Heb ik genoten? Ja, ontzettend. De bereidheid om voor elkaar door het vuur te gaan. De vastberadenheid over hun doel, fantastisch!!
Het is vanavond niet geworden wat we met zn allen (-1 blijkbaar;)) gehoopt hadden, maar hallo. 2de van de wereld. Een stuk of 190 landen achter je laten en dat voor een klein landje als Nederland. Geweldig!!
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 10:17
|
|
Citaat: Dus liever 'roemloos' sterven in schoonheid dan Wereldkampioen? Kan me niet voorstellen dat je dat meent!
Mij had het deze wedstrijd ook niet uitgemaakt hoe ze die hadden gewonnen (lelijk spel welteverstaan), maar na het zien van die schandalige overtredingen van de Jong en van Bommel, knapte ik af. Tijdens de rust vroeg ik mezelf af of ik Nederland op deze manier wel wereldkampioen wil zien worden. Maar ik zei 'liever' met mooi spel, welke voetballiefhebber wil dat niet zien. Desondanks wel een knappe prestatie van het Nederlands elftal om de finale op wilskracht te halen.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 10:48
|
|
Citaat: Pfff, de laatste keer dat ik zo zenuwachtig was, was op de slotdag van dit seizoen.
De laatste keer dat ik me zo kut voelde was ook die dag, maar nu heb ik weer zin in Ajax!
|
n33rb33k
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 11:41
|
|
Citaat: Dus liever 'roemloos' sterven in schoonheid dan Wereldkampioen? Kan me niet voorstellen dat je dat meent!
Mij had het deze wedstrijd ook niet uitgemaakt hoe ze die hadden gewonnen (lelijk spel welteverstaan), maar na het zien van die schandalige overtredingen van de Jong en van Bommel, knapte ik af. Tijdens de rust vroeg ik mezelf af of ik Nederland op deze manier wel wereldkampioen wil zien worden. Maar ik zei 'liever' met mooi spel, welke voetballiefhebber wil dat niet zien. Desondanks wel een knappe prestatie van het Nederlands elftal om de finale op wilskracht te halen.
Duidelijk, dan heb ik het verkeerd begrepen. Kon me moeilijk voorstellen dat er ook maar 1 Nederlander was die geen wereldkampioen wilde worden.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:25
|
|
Nigel de Jong dacht dat-ie zich in een computerspelletje waande.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:37
|
|
Terechte winnaar. Al had Nederland ook genoeg kansen.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:43
|
|
V Bommel en De Jong hadden donker rood moeten hebben, Puyol had ook rood moeten krijgen. Heitinga's 2e was zwaar bestraft. 2 Punten na de rode kaart: De vrijetrap waar we een corner hadden moeten krijgen en Elia werd gesandwished(?) in de aanval daarop scoren hun. Achja, nu alweer zin in Ajax
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 13:16
|
|
Citaat: Nigel de Jong dacht dat-ie zich in een computerspelletje waande.
Je ziet aan de stand van de knie dat hij puur voor de bal ging.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 14:26
|
|
Ik heb er ook even over nagedacht en begrijp precies wat je bedoelt. Het zou wel erg zuur zijn geweest als met dit voetbal wel gelukt wat in al die jaren totaalvoetbal (of in ieder geval de ambitie om het te spelen) niet gelukt is. Ik weet nog niet hoe ik terug kijk of dit WK over een paar weken, voor nu heb ik wel het idee dat ik in 2000 véél kapotter was van de nederlaag.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 14:37
|
|
Citaat: Ik wind me niet op om de nederlaag. Ook omdat Nederland afgrijselijk voetbal op dit toernooi heeft gespeeld. Ik had het veel moeilijker mee gehad als Nederland na wervelend spel de beker op een haar na had gemist. Spanje was gewoon beter, kwam om te voetballen. Nederland deed niets anders dan tegenhouden. Terechte winnaar. Het was ook geen reclame voor het voetbal geweest als Nederland vanavond had gewonnen (schandalig spel van de Jong en van Bommel). Op die manier hoeft het van mij niet; liever mooi spel als op het EK in 2008 waarbij je de wedstrijden tegen Frankrijk en Italië als de dag van gisteren nog kunt herinneren. Stel dat je had gewonnen, het spel wat Nederland getoond heeft zou nergens in de wereld en ook tot in de lengte van dagen niet tot de verbeelding spreken.
EN ZO IS DAT !!!! Nederland heeft geen fatsoenlijke wedstrijd afgeleverd op dit klote WK en dan verdien je ook de winst niet.........het geluk houdt namelijk eens op (behalve als je tukker bent dan... )
|
Ad
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 14:40
|
|
Citaat: Nigel de Jong dacht dat-ie zich in een computerspelletje waande.
Wat een mafkees is dat toch.........gewoon simpelweg een gebrek aan kwaliteit en klasse, maar nog veel erger is dat deze idioot mensen vreselijk zwaar kan blesseren en er dan na de wedstrijd nog lacherig over doet en stoer in de camera kijkt.
Een ordinaire rotschoft is het die De Jong.
|
Mark AFCA
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 20:37
|
|
Ze konden niet beter, Spanje was gewoon de bovenliggende partij en Nederland moest met hangen en wurgen die tikkende Spanjaarden afhouden. En als Nederland al in balbezit kwam dan was het precies hetzelfde liedje want die Spanjaarden stoorden ook erg vroeg en maakte het onmogelik om te voetballen met gelijk 3 man om Robben heen en 2 man om Sneiijder. Ze maakten het elkaar onmogelijk om fatsoenlijk te spelen, en dat alles met als gevolg een ware veldslag op het middenveld. We denken zo maar even dat we Spanje van het veld vegen met aanvallend voetbal,,... we konden niet beter dan dit ing niet als je van Bommel en de Jong op het middenveld hebt want die zijn gewoon defensief ingesteld.
Je kan zeggen wat je wil van het spel van Nederland, maar als je al je kwalificatie wedstrijden in winst omzet en de finale van het WK haalt waar je regerend Europees kampioen Spanje 90 minuten lang op 0-0 houdt dan vind ik dat een puike prestatie. Ik denk dat men te veel verwend is in het verleden, men zou eens realistisch moeten zijn en beseffen dat het voetbal is verandert de laatste 10 jaar.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 20:42
|
|
Mwoah, ik vond de tactiek de eerste helft van Nederland ook vreemd. Wanneer Stekelenburg de bal had speelde speelde Van Bommel als centrale verdediger en stonden de backs heel diep. Spanje zette druk met 3, 4 man op de verdediging en dan werd de lange bal weer gespeeld. De tweede helft ging dat wat beter, maar waarom Kuijt gewisseld werd snap ik absoluut niet... Na die wissel begon Oranje nóg minder te voetballen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 22:36
|
|
Maar, maar, we hebben toch gewoon gewonnen?
Zag het al op GeenStijl staan, maar Failblog.org heeft het nu ook opgepikt!
|
Ad
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 00:20
|
|
Citaat: Je kan zeggen wat je wil van het spel van Nederland, maar als je al je kwalificatie wedstrijden in winst omzet en de finale van het WK haalt waar je regerend Europees kampioen Spanje 90 minuten lang op 0-0 houdt dan vind ik dat een puike prestatie. Ik denk dat men te veel verwend is in het verleden, men zou eens realistisch moeten zijn en beseffen dat het voetbal is verandert de laatste 10 jaar.
Tja zo kun je het inderdaad bekijken, maar dan kun je overal een pin aan lullen natuurlijk. Ik lieg toch niet als ik zeg dat dat "zo geadoreeerde Nederland" geen goede wedstrijd heeft gespeeld op dat WK en alleen maar zo ver is gekomen door wat van richting veranderde schoten en een berg geluk?
Die v Persie had wel een enorme grote muil, maar heeft geen fuck gepresteerd en natuurlijk had Rafael altijd moeten spelen ipv die achterlijke De Jong.
Ik heb nog even gehoopt dat Elia ipv kakkerlak Kuyt zou komen, maar daarvoor bleek v Marwijk een te laffe coach.
Ik ben wel blij ook dat ze geen wereldkampioen zijn geworden, want je had er toch niet aan moeten denken dat deze generatie hoger in zou worden geschat dan de generatie Cruyff die wel prachtig voetbal speelde.
Buiten de fantastische Sneijder, vd Wiel en Stekeleburg was het toch helemaal niks. Dat v marwijk het gehak en gebeuk van zijn schoonzoon "goed" vind, moet hij weten, maar ik heb van dit elftal geen minuut genoten.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 00:36
|
|
Ben er ook totaal niet rouwig om dat we geen kampioen zijn geworden. We verdienden het gewoon niet. Ordinaire schoffelaars op het middenveld, meest beschamend toch wel die Nigel de Jong.. Verder gewoon geen moment gedacht tijdens de wedstrijd van hier tegen dit Spanje valt iets te halen. Spanje was een klasse groter, gelukkig hield Stekelenburg ons op de been.
Hulde aan de ajacieden die in dit elftal zaten. Verder vond ik Gio voor de laatste wedsrijd van zijn carriere het ook goed doen.
Ik wordt misselijk van dat geschop van de Jong en van Bommel als ook het foute dekken van Heitinga. Mathijssen is altijd standaard een zesje..
Robben was een gevaar voor zn eigen team door constant balverlies te leiden waardoor Capdevilla erover heen kon. van Persie speelt zn eigen toernooi.
Verder waren Kuyt en Sneijder ook ondermaats.. Al was Sneijder wel overal te vinden, deed zijn verdedigende taken goed maar kwam daardoor niet meer aan aanvallen toe....
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 13:54
|
|
Citaat: Ik wordt misselijk van dat geschop
Als je Oranje grofweg in 4 lichtingen zou opdelen ('74-'78, '88, '98 en nu) valt op dat 3 van de 4 bol staan van beenhard en gemeen. Eigenlijk was alleen de generatie van de negentiger jaren nog redelijk clean.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 17:38
|
|
Citaat: Van Persie speelt zn eigen toernooi.
Waar baseer je dat op? Dat hij niet in vorm was betekende absoluut niet dat hij egoïstisch speelde ofzo, in tegenstelling zelfs.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 18:07
|
|
@ Ad:
Ad, ik respecteer je mening zeker, maar ik vind dat jij veel te ver gaat met je negativisme. Ik heb De Jong een tijdje verdedigd en nóg steeds vind ik het een heel goede voetballer. Over hoe hij is als persoon kan ik minder goed beoordelen, maar ook mij is hij in en na de finale enorm tegen gevallen. Een speler gericht een ribbreuk bezorgen en dan na de wedstrijd er staan alsof het niets is. Dat kan inderdaad niet.
Maar ik dacht dat jij niet naar Oranje zou gaan kijken, omdat je het toch niets vond. Maar je weet wel precies te vertellen wat je van de presaties van de spelers weet te zeggen. En dan ben je met name negatief over de technisch minder begaafde spelers De Jong, Van Bommel en Kuyt. Dat je De Jong uit kan kotsen kan ik inkomen. Maar wat heb je nou precies tegen Van Bommel en Kuyt? Van Bommel speelde TOT aan de finale een heel goed WK en heb TOT aan de finale maar bar weinig gehak en gebeuk van hem gezien.
Kuyt zal a la Elia geen 3 man uitspelen, maar is in het hedendaagse voetbal wel heel belangrijk geweest voor Oranje dit WK. Iemand die aanvallend misschien iets minder brengt dan Elia, maar toch zijn assists en doelpuntjes meepikt en tegelijkertijd de back van de tegenstander in zijn broekzak heeft. Er zijn maar bar weinig mensen die dat elke wedstrijd weer kunnen. Elia is moeilijk te vergelijken met Kuyt, omdat het totaal andere type spelers zijn. Maar Kuyt is voor dit Oranje belangrijker van Elia. Dat komt ook door de coach en zijn spelopvatting, maar dat dwingt Kuyt zeker ook zelf af.
Mijn mening over het WK is dat we met presatie-gericht-voetbal enorm ver gekomen zijn, waar we trots op kunnen en moeten zijn. Dat het niet mooi was is natuurlijk jammer, maar Van marwijk wilde wereldkampioen worden en als dat met lelijk voetbal moest, so be it. De finale was bedroevend. Slecht voetbal en veel (vieze) overtredingen, maar het wordt hier (niet alleen door jou), veel te ver negatief uitvergroot.
Dus nogmaals, wat heb jij tegen op spelers als Van Bommel en Kuyt? Is het omdat Kuyt een ex-Feyenoorder is? Is het omdat Van Bommel 'vroeger' die ordinairse schopper was die constant zijn man liet lopen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:51
|
|
Citaat: Van Bommel speelde TOT aan de finale een heel goed WK en heb TOT aan de finale maar bar weinig gehak en gebeuk van hem gezien.
Nou Van Bommel, heeft echt geluk gehad, hij had dit toernooi 3 a 4 keer rood kunnen hebben, het is dat de scheidsrechters hem spaarden..
Verder ben ik het wel met je eens, er wordt hier te negatief gedaan over Oranje.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 21:45
|
|
Citaat: Nou Van Bommel, heeft echt geluk gehad, hij had dit toernooi 3 a 4 keer rood kunnen hebben, het is dat de scheidsrechters hem spaarden..
Zoiets zou je ook kunnen opvatten als een kwaliteit. Van Bommel kreeg zelfs vrije trappen mee als hij zelf een overtreding maakte. Zo'n iemand heb je gewoon nodig. Enoh zou hier meer een handje van moeten hebben.
|