Forum
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Nationaal Voetbal - Jupiler League » [Centraal] MVV
Ga
Zoeken:

Onderwerp: [Centraal] MVV
Maker: 343Bekeken: 3546
Status: InactiefBerichten: 5
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 7 jun 2010 15:10
Voor hoe lang nog? MVV is toch een club met veel historie.

Citaat:
Faber: 'Ontbinding contract geeft MVV meer lucht'

Bron: Voetbal International

Ernest Faber wordt toch geen trainer van MVV. Zijn contract is op initiatief van de oefenmeester zelf ontbonden.

'Het verzoek kwam bij mij vandaan', vertelt Faber vanaf zijn vakantieadres in Spanje aan Voetbal International. 'In een laatste overleg met MVV werd duidelijk dat de situatie bij de club steeds zorgwekkender werd.'

'Met de ontbinding van mijn tweejarige contract geef ik de club meer lucht om te overleven, dat is voor hen momenteel het primaire doel. Ze hebben daar nog een trainer zitten die het werk afgelopen seizoen al eens overnam (Paul Meulenberg, red.). En mij geeft het nu duidelijkheid en tijd om op zoek te gaan naar iets nieuws.'

Daarnaast zag Faber het sportieve perspectief bij MVV steeds verder vertroebelen. 'Toen ik tekende (in februari, red.), leek het allemaal hoopvol. Ze hebben me ook altijd voorgehouden dat het zou goedkomen, maar het werd snel duidelijk dat het budget voor komend seizoen steeds verder achteruit ging. En dat was niet de afspraak, de groep heeft zeker nog vijf, zes spelers nodig.'

Over zijn eigen toekomst kan en wil Faber nog niet veel kwijt. 'Ik heb een aantal oriënterende gesprekken gevoerd met clubs. Wel wil ik in principe ergens in Nederland als hoofdtrainer aan de slag.'
Fregge

Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 3 aug 2010 15:26
Als ze blijven bestaan, hebben we denk ik al de tweede degradant van de Jupiler League
methodmich

Forum berichten: 787
Geplaatst: Di 3 aug 2010 17:34
Hoeft niet, zolang geen enkele Topklasser behalve FC Oss wil promoveren.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
Geplaatst: Wo 22 sep 2010 23:43
Citaat:
Wethouder weg om MVV-conflict

Wethouder Luc Winants van Maastricht is opgestapt na een motie van wantrouwen omtrent een conflict over voetbalclub MVV. Het college van Burgemeester en Wethouders in Maastricht lag onder vuur vanwege de koop van stadion de Geusselt. CDA'er Winants zou gemaakte afspraken hebben genegeerd en informatie hebben achtergehouden.

Het stadion van MVV mocht door de gemeente worden aangekocht als de club schuldenvrij was. Daarvan bleek met een schuld van 80.000 euro geen sprake, maar dat weerhield het college er niet van het stadion over te nemen.

Doodzondes
Los van het feit dat de club niet schuldenvrij was, had het college de gemeenteraad ook niet geïnformeerd over de gang van zaken. John Aarts, fractievoorzitter van de VVD in Maastricht, reageerde furieus: "Als je twee doodzondes op rij begaat, namelijk een raadsbesluit gewoon niet uitvoeren en de raad daarover niet tijdig informeren, dan moet je jezelf als raad serieus nemen."

De gemeenteraad vroeg op initiatief van GroenLinks en Stadsbelangen Maastricht een debat aan, dat gisteren plaatsvond. De gemoederen liepen zo hoog op, dat het debat enkele keren moest worden geschorst. Het debat werd vandaag hervat.

Vanmiddag verliet Winants het debat met de woorden "ik stap op", maar onduidelijk was of hij slechts het debat verliet, of doelde op het neerleggen van zijn functie als wethouder. Nu is hij definitief afgetreden als wethouder.

Gevolgen
In mei nam de gemeente het stadion over om de club te redden. Dat was al de vierde keer dat de gemeente een reddingsconstructie moest verzinnen.

MVV verloor vanavond de bekerwedstrijd tegen Ajax met 5-0. De club is hard op weg gezond te worden. De afspraken met de club daartoe zijn vrijwel allemaal rond. Of het vertrek van het college van B&W gevolgen heeft voor de club, is nog niet bekend.

Bron
tazy

Forum berichten: 2
Geplaatst: Di 21 okt 2014 12:51
zolang geen enkele Topklasser behalve FC Oss wil promoveren.....!!!!....??

-----------
Our istqb training exam offers COMPTIA free OG0-093 dumps and sas Swiss Federal Institute of Technology Zurich study guides prepare you Alliant International University for the final 650-393 exam and 70-450 papers with great UNC Wilmington of mcts 70-432.
umairali

Forum berichten: 1
Geplaatst: Zo 11 jun 2017 08:08
In addition, Faber looked increasingly blurring the sporting perspective at MVV. "When I signed (in February, ed.), It all seemed hopeful. They have also always told me it would be fine, but it soon became clear that the budget increasingly deteriorated for next season. And that was not the deal, the group has definitely still need five or six players. "

---------------------
Umair
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.314.028 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Het Nederlandse voetbal » Nationaal Voetbal - Jupiler League » [Centraal] MVV
Ga
Zoeken: