Geregistreerd: 20-03-2010 Forum berichten: 334 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Amsterdam
Geplaatst: Di 15 jun 2010 20:32
Citaat:
Dat de spits heel goed is....
Maak je nu een grap ofniet? Ik ken die spits niet, maar hij heeft gezegd dat hij in elk duel gaat scoren en dat ze minimaal de kwartfinale gaan halen. Volgens mij kan die jongen het beste naar een inrichting gaan, want die weet niet wat ie mee gaat maken tegen Brazilie, Portugal en Ivoorkust.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 643 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 15 jun 2010 20:35
Citaat:
Dat de spits heel goed is....
Maak je nu een grap ofniet? Ik ken die spits niet, maar hij heeft gezegd dat hij in elk duel gaat scoren en dat ze minimaal de kwartfinale gaan halen. Volgens mij kan die jongen het beste naar een inrichting gaan, want die weet niet wat ie mee gaat maken tegen Brazilie, Portugal en Ivoorkust.
Haha okee Rodney, wie is die spits dan? Tae-Se Jong toevallig?
Geregistreerd: 14-11-2007 Forum berichten: 3036 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 16 jun 2010 00:20
Ik denk dat ik wel kan stellen dat Noord-Korea de wereld heeft verbaasd. Wat een tactische discipline brachten die op, prachtig. Die gaan het Portugal en Ivoorkust zo ook heel moeilijk maken. Ze waren fair, maar verdedigden erg goed.
Brazilie viel eerste helft wat tegen, tweede helft liep het beter. Brazilie maakt zich in ieder geval niet druk als het 0-0 blijft. Ze weten dat ze altijd wel scoren. Grote kwaliteit. Bastos speelde erg goed trouwens, maar dat viel te verwachten.
Geregistreerd: 25-08-2007 Forum berichten: 11824 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 16 jun 2010 10:45
Ik vond Tioté, na alle eerdere Eredivisie-spelers die we op dit WK hebben zien spelen, een verademing. Is nog een stuk beter geworden sinds z'n tijd bij Roda. Snap niet dat Ajax hem toen niet heeft opgepikt. Toen niet, nu niet.
Ronaldo speelde helemaal voor zichzelf. Trok nooit een gat voor een ander en was vooral bezig verwaand om zich heen te kijken na een mislukte actie.
Ik had Drogba overigens in gebracht voor Dindane.
Citaat:
Dat Noord Koreaanse spitsie verbaasde de wereld al voor de wedstrijd:
Geregistreerd: 16-05-2008 Forum berichten: 1624 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 16 jun 2010 10:56
Citaat:
Ik denk dat ik wel kan stellen dat Noord-Korea de wereld heeft verbaasd. Wat een tactische discipline brachten die op, prachtig. Die gaan het Portugal en Ivoorkust zo ook heel moeilijk maken. Ze waren fair, maar verdedigden erg goed.
Brazilie viel eerste helft wat tegen, tweede helft liep het beter. Brazilie maakt zich in ieder geval niet druk als het 0-0 blijft. Ze weten dat ze altijd wel scoren. Grote kwaliteit. Bastos speelde erg goed trouwens, maar dat viel te verwachten.
Ik vond Bastos eigenlijk best matig spelen. Bij balbezit van Lucio en Juan stond hij of veel te dichtbij (te centraal) of veel te diep waardoor de aanvallers en de middenvelders van Korea niet hoefden te kiezen en eenvoudig positioneel konden schermen. Was Brazillie verder op de helft van Korea dan ging hij ook veel te vaak naar binnen toe waardoor hij de ruimtes daar dichtliep en Kaka van arren moede maar richting linker cornervlag liep. Juist tegen een ploeg die voornamelijk 5-3-2 speelt moet je het veld als back breed houden waardoor je Korea uit elkaar trekt aangezien er constant iminimaal 1 iemand uit positie moet lopen om een inschuivende verdediger op te pakken wat elders weer ruimte creeert. Verder had hij welliswaar enkele leuke acties maar dan liep hij de bal weer over de achterlijn of volgde er een heel matige voorzet.
Brazllie vond ik verder echt heel matig, speelde voetbal van 30 jaar terug. Op basis van individuele kwaliteiten kunnen ze ver komen maar als team vond ik het erg karig, zat ook geen tempo in. Eigenlijk deed Brazillie bijna alles fout wat je tegen een ploeg als Korea kunt doen (laag tempo, in de trechter lopen, de bal te graag willen hebben etc etc etc.)
Geregistreerd: 25-08-2007 Forum berichten: 11824 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 16 jun 2010 11:23
Citaat:
Ik vond Bastos eigenlijk best matig spelen. Bij balbezit van Lucio en Juan stond hij of veel te dichtbij (te centraal) of veel te diep waardoor de aanvallers en de middenvelders van Korea niet hoefden te kiezen en eenvoudig positioneel konden schermen. Was Brazillie verder op de helft van Korea dan ging hij ook veel te vaak naar binnen toe waardoor hij de ruimtes daar dichtliep en Kaka van arren moede maar richting linker cornervlag liep. Juist tegen een ploeg die voornamelijk 5-3-2 speelt moet je het veld als back breed houden waardoor je Korea uit elkaar trekt aangezien er constant iminimaal 1 iemand uit positie moet lopen om een inschuivende verdediger op te pakken wat elders weer ruimte creeert. Verder had hij welliswaar enkele leuke acties maar dan liep hij de bal weer over de achterlijn of volgde er een heel matige voorzet.
Brazllie vond ik verder echt heel matig, speelde voetbal van 30 jaar terug. Op basis van individuele kwaliteiten kunnen ze ver komen maar als team vond ik het erg karig, zat ook geen tempo in. Eigenlijk deed Brazillie bijna alles fout wat je tegen een ploeg als Korea kunt doen (laag tempo, in de trechter lopen, de bal te graag willen hebben etc etc etc.)
Op het moment dat je diep op de helft van de tegenstander speelt is Kaka natuurlijk al van veel minder waarde. De hele Braziliaanse ploeg is er nogal op ingesteld om in te zakken (met twee controleurs en een artistiekere Van Bommel) en toe te slaan in de omschakeling, maar voor Kaka, met z'n ongekende versnelling aan de bal en rushes over grote afstand, is het zelfs vrij essentieel.
Deze ploeg speelt al een tijd zo en gaat gewoon heel weinig weggeven. De tweede ronde halen ze makkelijk en vervolgens komen ze teams tegen die wat meer aanvallende intenties zullen tonen, waardoor hun kracht in de omschakeling naar voren komt.
Geregistreerd: 16-05-2008 Forum berichten: 1624 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Wo 16 jun 2010 12:02
Al moet ik nog zien of Kaka het dit toernooi gaat maken, tis nou niet bepaald een 'gelukkig' seizoen voor hem geweest. We zullen het zien de komende wedstrijden...........
Geregistreerd: 14-11-2007 Forum berichten: 3036 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 20 jun 2010 21:44
Brazilie geeft zijn visitekaartje af in rendament. Luis Fabiano zorgde met een verwoestend schot voor de 1-0 en in de tweede helft met een weergaloze actie (wel tweemaal hands, scheidsrechter vroeg het nog aan L.Fabiano ) maakt ie de 2-0. Verder geeft Brazilie niets weg, op een kopkans van Drogba na. Die ging maar net naast.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Zo 20 jun 2010 21:56
3-0 ondertussen door een heerlijk doelpunt van Elano, vooral de acties vooraf. Evenlater gaat Tiote "Afrikaans" door op Elano wat mogelijk resulteert in de eerste zware blessure op het WK