Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 22:37
|
|
Moet je er ook wel geld voor hebben he, die spandoeken van 10 jaar 410 zijn in de maanden voorafgaand gemaakt, die begroting voor die spandoeken is opgesteld misschien al aan het begin van het seizoen.
Kan me voorstellen dat ze niet eindeloos een budget hebben om doeken te maken. Daarbij is Suarez ook vertrokken op een moment dat niet veel mensen dit verwacht hadden.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 22:47
|
|
Citaat: Helemaal mee eens met de mensen hier die dat afscheid van Suarez maar zielig vinden, 1 klein spandoekje.... Als vak 410 10 jaar bestaat heb je heel de wedstrijd spandoeken...... en niet zulke kleintjes nee dan is het hele vak bezet.... stomme mongolen!
Stomme mongolen? Kan jij hun budget/tijd zien? Niemand anders heeft iets gemaakt hoor? Er staat vorige week op Ajax.nl dat hij afscheid gaat nemen. Denk je dat je zo'n doek effe 1,2,3 maakt?
|
Mentalita Ultras
Forum berichten: 211
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 22:49
|
|
Citaat: Mentalita, wat zijn jullie allemaal van plan voor het afscheid van Luis Suarez?
Ja Lex het antwoord op deze vraag weten we inmiddels........ Helemaal geen ene f#ck behalve een armoedig spandoekje met "Suarez bedankt" en dan zijn we precies waar we zijn moeten.....het gaat niet om 410 en dan is het schijnbaar niet belangrijk. Kom nou niet aan met die paar vuurpijltjes die werden afgestoken, want zo ken ik er nog wel een paar.
Ik vind dit echt heel heel diep triest, en zeker voor een speler die zoveel voor de club heeft betekent. Een speler die Ajax de afgelopen 2 jaar in z`n eentje in de top 3 heeft gehouden en dan zo`narmetierig afscheid krijgen, ik vind het echt godgeklaagd, een schande !!!
Dan kunnen wij wel ouwe lullen zijn en altijd overal ellende hebben veroorzaakt, maar als wij afscheid namen van een speler, dan namen we ook afscheid.
Kijk maar eens de beelden terug van het afscheid van Petterson, Jonk, Bergkamp, Blind en Litmanen.......toen stond het hele stadion in brand en zo zijn er nog meerdere voorbeelden.
Die spelers waren tot tranen toe geroerd en voelden dat ze geliefd waren en dat had uitgerekend Luis ook verdiend.......heel armoedig dit en een enorme schande.
Een gedeelte van het vak was zelfs al vertrokken.......wat een afgang zeg.
Het word zo mogelijk nog schandaliger als straks Urby wel een groots afscheid krijgt, een man die geen ene kloot heeft gepresteerd en voornamelijk ergernis heeft opgewekt. SCHAAM JULLIE DIEP VAK 410, stelletje ego-trippers, weg ermee !!!!
Hoe is het? F-Side was in de 80e minuut al weg.
|
Spoon
Forum berichten: 152
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 22:54
|
|
We zingen voor hem heel de wedstrijd door een stuk of 5 keer, waarom zou er dan een super spandoek moeten zijn. Er was een uruguayaanse vlag, ook andere bandieri's en een spandoek voor hem te bedanken. Zelfs meer als bij Vermaelen. Heitinga was een ander verhaal, dat was een echte Ajacied.
|
abruzzi
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 22:57
|
|
Citaat: We zingen voor hem heel de wedstrijd door een stuk of 5 keer, waarom zou er dan een super spandoek moeten zijn. Er was een uruguayaanse vlag, ook andere bandieri's en een spandoek voor hem te bedanken. Zelfs meer als bij Vermaelen. Heitinga was een ander verhaal, dat was een echte Ajacied.
Heitinga nam ook afscheid na een zelf gespeelde wedstrijd toch?
|
Spoon
Forum berichten: 152
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 23:02
|
|
Citaat: Heitinga nam ook afscheid na een zelf gespeelde wedstrijd toch?
Ja en dat brengt ook een heel andere sfeer met zich mee.
|
abruzzi
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 23:05
|
|
Citaat: Heitinga nam ook afscheid na een zelf gespeelde wedstrijd toch?
Ja en dat brengt ook een heel andere sfeer met zich mee.
Ja daarom, en dat was al lang en breed bekent.
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 23:22
|
|
Citaat: Helemaal mee eens met de mensen hier die dat afscheid van Suarez maar zielig vinden, 1 klein spandoekje.... Als vak 410 10 jaar bestaat heb je heel de wedstrijd spandoeken...... en niet zulke kleintjes nee dan is het hele vak bezet.... stomme mongolen!
Stomme mongolen? Kan jij hun budget/tijd zien? Niemand anders heeft iets gemaakt hoor? Er staat vorige week op Ajax.nl dat hij afscheid gaat nemen. Denk je dat je zo'n doek even 1,2,3 maakt?
Als Ajacied doe je toch alles voor je cluppie ? Ga dan een hele week in shifts werken dag en nacht aan zo'n spandoek!
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 00:11
|
|
Ping, dan moet je er nog wel geld voor hebben...
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 03:18
|
|
Het is gewoon niet de middag geworden waar iedereen op gehoopt had. Het afscheid van Suarez was van ALLE kanten erg knullig. Dus niet 1 groepering in het bijzonder is hier, naar mijn mening, schuldig. Welles, nietes posts dat 410 leeg liep of de F-side...allemaal gelul: http://www.afca.nl/index_3.htm?x=433&y=439
Verder wil ik jullie erop attenderen dat iedereen op dit forum Ajacied is. Ieder z'n mening zoals het hoort op een goed forum...maar laten we wel verdraagzaam zijn naar elkaar. Als de supporters onderling dat al niet kunnen, wat blijft er dan over van de club? Wij zijn Ajax hoe het ook wendt of keert, toch?!?
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 04:10
|
|
Citaat: Hoe is het? F-Side was in de 80e minuut al weg.
De echte F-Side bestaat niet meer Rodney......ga nou niet raar doen jongen.
|
Ad
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 04:13
|
|
Citaat: We zingen voor hem heel de wedstrijd door een stuk of 5 keer, waarom zou er dan een super spandoek moeten zijn. Er was een uruguayaanse vlag, ook andere bandieri's en een spandoek voor hem te bedanken. Zelfs meer als bij Vermaelen. Heitinga was een ander verhaal, dat was een echte Ajacied.
Oh en Luis was geen echte Aajcied?........dan heb ik zeker het een en ander verkeerd begrepen de afgelopen jaren.
Hoe durf je zo`n opmerking te maken Spoon. Luis heeft steeds bijgetekent en is steeds gebleven tot het bittere eind.
Heitinga was wel een echte Ajacied maar van heel veel minder waarde dan Luis.......onegrijpelijk dit, echt.
|
Ad
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 04:16
|
|
Citaat: Ping, dan moet je er nog wel geld voor hebben...
Sorry "Riejuh" maar ligt hier dan geen taak voor het bestuur? Die zouden een bedrag moeten schenken om een machtig afscheid te maken voor zo`n speler.
Een speler die ze nota bene zelf keihard hebben laten vallen na het "bijt incident" want toen was de publieke opinie het belangrijkste en hun eigen ego.
Wij kregen vroeger van het bestuur ook geld (dwz het sfeerteam toen) voor speciale gelegenheden en in 3 weken tijd kun je een hoop doen met een aantal mensen, maar ja........
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 06:57
|
|
Sorry, maar om ze nou weer te bestempelen als 'stomme mongolen' op een forum met alleen Ajacieden vind ik best ver gaan. Ik vind dat het allemaal een strijdspel aan het worden is hier. Ik begrijp de discussies hier en dat de meningen verdeeld zijn qua acties en het afscheid van Luis maar om elkaar nou om de hals te vliegen en er niet beter op worden...
Het zal wel aan mij liggen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 08:11
|
|
Citaat: Ping, dan moet je er nog wel geld voor hebben...
Sorry "Riejuh" maar ligt hier dan geen taak voor het bestuur? Die zouden een bedrag moeten schenken om een machtig afscheid te maken voor zo`n speler.
Een speler die ze nota bene zelf keihard hebben laten vallen na het "bijt incident" want toen was de publieke opinie het belangrijkste en hun eigen ego.
Wij kregen vroeger van het bestuur ook geld (dwz het sfeerteam toen) voor speciale gelegenheden en in 3 weken tijd kun je een hoop doen met een aantal mensen, maar ja........
Ik ben het er mee eens dat Suarez een mooier afscheid had verdient dan hij heeft gekregen. Alleen Ajax weet al jaren niet hoe het afscheid moet nemen van een groots speler. Als voorbeeld noem ik Jaap Stam, de ereronde die hij in Zwolle mocht maken was al 3x indrukwekkender dan de (halve) ereronde die hij in de Arena mocht maken. Nu was Jaap Stam natuurlijk niet zo groots in zijn Ajax-tijd als Suarez, maar het voorbeeld was tekenend.
Dat is wat mij betreft de fout van zowel publiek als club. De club kiest er telkens voor om de meest rare muziek uit de speakers te laten komen en laat de speler een aantal ballen het publiek in schieten. Ik vind het leuk dat een speler zo'n laatste ronde mag maken in het stadion, maar laat de muziek dan stil zijn, laat het publiek massaal opstaan en klappen of de speler toezingen, het initiatief nemen op het moment dat hij langsloopt. Eigenlijk was de enige die het goed deed namens Ajax Danny Blind die wist hoe hij Suarez moet toespreken.
Maar het meest wringt het dan weer met de supporters, zij zijn het die een afscheid tot een mooi afscheid kunnen maken. Allereerst was meer dan de helft van het publiek al weg. Suarez werd gedurende de wedstrijd en tijdens het afscheid maar mondjesmaat toegezongen. Vuurwerk was er niet (maar dat komt vast ook omdat 410 er niet mee om kan gaan). Mooie grote spandoeken heb ik er maar 1 van gezien dat doek met 159 duels, 111 goals. Goed dan waren er een paar bandieri's, maar die heb je in een halve dag gemaakt. Eerlijk is eerlijk, Suarez had meer verdient, hij was dan niet een typische Ajaxspeler, maar wel een echte Ajacied. Echter de laatste die een echt mooi afscheid kregen waren Winter en Witschge.
Overigens Ad, ik ben het niet met je eens betreft het bijtincident. Suarez liet zich op dat moment gaan op een manier die niet bij de fatsoensnormen in het voetbal behoort. Mij viel het juist op dat (met name Jol) het probeerde te verdoezelen. Ajax is in deze juist te coulant geweest richting Suarez, ze hebben hem zeker niet laten vallen. Hij mocht op vakantie om alles weer helder te krijgen en tijdens de Champions League en gedurende de winterstop stond hij gewoon in de basis tijdens oefenduels.
|
Ping
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 09:21
|
|
Tsja, Willem ik ben misschien wel te ver gegaan met het zeggen van 'stomme mongolen' was gewoon geschrokken van dat afscheid!
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 10:32
|
|
Citaat: Sorry, maar om ze nou weer te bestempelen als 'stomme mongolen' op een forum met alleen Ajacieden vind ik best ver gaan. Ik vind dat het allemaal een strijdspel aan het worden is hier. Ik begrijp de discussies hier en dat de meningen verdeeld zijn qua acties en het afscheid van Luis maar om elkaar nou om de hals te vliegen en er niet beter op worden...
Het zal wel aan mij liggen.
Je hebt helemaal gelijk! De reacties na zondagmiddag gingen hier en daar echt te ver.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 10:33
|
|
Ik vond het ook een wat armetierig afscheid. Had het idee dat het bij Gabri zelfs beter was.
Gelukkig was Suarez wel ontroert.
En we moeten maar zo denken...Erger dan de North-crw (of hoe die zelfbenoemde club ook heet) wordt het niet. Die randmongolen (en bij hun mag het wel) schrijven LOuis Alberto Suarez.
GASTEN, die held heet LUIS!!!!
|
Mentalita Ultras
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 16:05
|
|
Baal wel een beetje van het afscheid van Suarez, deze jongen had een veel beter afscheid moeten krijgen. Het stadion was voor de helft leeg en alleen F-Side en VAK410 zongen Suarez toe. Er was alleen een beetje vuurwerk en wat gezang maar deze jongen had een heel ander afscheid verdiend, het stadion had gewoon helemaal onder rook en vuur moeten staan en iedereen moest gewoon mee zingen. Deze jongen heeft Ajax de afgelopen jaren bijna in zijn eentje gered. Echt een matig afscheid, ook al werd Suarez zichtbaar emotineel door de worden van Blind en door de supporters. VAK410 hun budget was volgens mij al op voor dit seizoen en konden dus niet meer doen dan een doek van: Suarez bedankt! Ik neem aan dat ze wel Ajax om geld gevraagd zouden hebben, maar Ajax wou daar misschien niet aan beginnen. VAK410 had dan in mijn ogen prima dat spandoek kunnen gebruiken van: Suarez el Capitano. Dan hadden ze tenminste nog wat. En dat spandoek wat bij Noord hing met Louis Alberto Suarez vind ik helemaal raar, je weet toch wel hoe je ze naam moet schrijven? Echt een zeer bedroevend afscheid voor een held!
|
Ping
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 16:14
|
|
Gelukkig denk jij er ook zo over, MU!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 16:17
|
|
Citaat: VAK410 hun budget was volgens mij al op voor dit seizoen en konden dus niet meer doen dan een doek van: Suarez bedankt! Ik neem aan dat ze wel Ajax om geld gevraagd zouden hebben, maar Ajax wou daar misschien niet aan beginnen.
Ik weet niet of dat tegenwoordig nog zo is, maar in het verleden hield Vak410 ook geregeld een collecte om tifo-inkomsten te genereren. Ik denk dat de gemiddelde supporter best wat voor een goed afscheid van Suarez zou hebben over gehad. Zeker als je de reacties hier leest op het forum. Dus dat gebrek aan geld lijkt me een goede smoes. Of heeft Vak410 haar goede naam zo te grabbel gegooid door het vuurwerk incident tegen Milan dat niemand meer wil geven? Het lijkt me niet, maar het is een interessante vraag.
Een andere vraag is of Vak410 zijn geld niet wat verstandiger kan uitgeven. Er was immers wel zat geld om een 10 jarig jubileum voor het vak te vieren tijdens het bekerduel met Nac. Wat heeft dan de prioriteit, een goed afscheid voor onze held, of dat jubileum?
|
Mentalita Ultras
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 16:17
|
|
Jij bent zeker helemaal gek geworden in je hoofd! Hoe durf je VAK410 stomme mongolen te noemen, wij staan dag en nacht achter onze club en geven daar alles voor. Ook als het slecht gaat blijven wij er achter staan. Ik kan nog zoveel meer hierover typen maar daar heb ik geen behoefte aan. Wat een reactie zeg. Jij bent nog nooit bij Ajax geweest man, hoe durf je ons dan stomme mongolen te noemen, kijk eens hoeveel tijd en energie VAK410 gebruikt voor Ajax, denk eerst eens na voordat je wat zegt. Ik zeg nu dus niet dat je geen Ajacied bent ofzo, maar je reactie is zo onrespectvol, je noemt VAK410 dus mongolen terwijl jezelf nooit bij Ajax bent geweest. Als Ad er commentaar op heeft, dan heb ik daar begrip voor, want hij leeft ook dag en nacht voor de club, van sommige kan je dat niet zeggen!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 16:24
|
|
Ik deel die mening MU, kritiek op Vak410 mag gegeven worden, maar geef wel gegronde kritiek en wordt niet beledigend. Dit forum is voor elke fatsoenlijk discussieerende Ajax supporter, we houden allemaal van de club met het wit rood witte shirt en de witte broek, met of zonder seizoenskaart, waar ook ter wereld, waar ook in het stadion.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 16:32
|
|
Hij heeft al gemeld dat die het niet had moeten zeggen. Is gebeurt in volle emotie.
Laten we het maar weer over Vak 410 /F-Side hebben.
Ik ben er ook 1 die tegenwoordig niet meer bij Ajax komt. Betekent dat ik dan minder recht heb om mijn mening hier te melden?
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 16:36
|
|
Tuurlijk niet, maar als iemand hier mij uitmaakt voor stomme mongool, zal ik er ook niet op een fatsoenlijke manier op reageren.
|