Geregistreerd: 15-12-2007 Forum berichten: 2481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Breda
Geplaatst: Do 17 feb 2011 01:56
Citaat:
Haha, ik heb overal antwoord op . Ik ga graag de discussie aan over VAK410 (op een respect volle manier). Ik heb voor zondag nog een kaartje over in VAK410, dus als je een keer wilt ervaren hoe het is?
Hahaha, ik weet niet wat "Ping" doet maar ik pas ervoor......ik heb ooit tijdens een training voor Ajax - Feijenoord al eens volop ruzie gehad met die studentjes en als ik daar Zondag zou staan dan knijp er een paar hun strot dicht denk ik.
Ik heb toen genoeg gezien en gehoord, dat hoef ik niet te "ervaren" ........ ik zou jou wel graag eens het echte Ajax laten ervaren, maar dat is helaas ergens in 2000 overleden.
Geregistreerd: 15-12-2007 Forum berichten: 2481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Breda
Geplaatst: Do 17 feb 2011 02:02
Citaat:
Ad, Jij bent er toch ook zo op tegen dat sommige groepen zich kopieren aan andere, maar de F-Side kopieerde zich toch aan de Engelse. Of zit ik nu mis?
Kijk, nou heb je een punt, want dat is inderdaad waar, maar dat wilde niet zeggen dat wij spraken in Engelse termen he.......oorspronkelijk heette ons vak de Diemenzijde, daar is weinig Engels aan.
Wij wilden een groot Ajax legioen naar Engels voorbeeld dat is heel wat anders. Wij wilde ook een vak vol fanatieke supporters met de clubkleuren en dergelijke, maar wij hebben nooit iets gekopieerd van anderen, wij waren wel orgineel.
Bovendien waren de Engelse supporters fanatiek en indrukwekkend en dat kan ik nou van die Italianen niet zeggen.
Wij maakten als F-Siders onderling ook vaak reisjes naar onze maatjes van Manchester United. Er was toen een groep bekende Ajacieden goed bevriend met Stretford end van Manchester United........dat is allemaal heel anders dan het klakkeloos overnemen van stomzinnige namen als "corteo`s" en het dan ook nog na gaan doen.......dan spoor je gewoon niet.
Ben orgineel !!!
Geplaatst: Do 17 feb 2011 02:06
Citaat:
Ja en wat heeft dat met Ajax te maken ? Dat bedoelen we dus met zelfverheerlijking...
Pfff.
Ook hier heeft "Ping" gelijk, want pak nou die "RickyRicardo" ........hij heeft 6 posts geplaatst hier en allemaal over dat carnavalsvak, Ajax als club interesseert hem geen reet of hij heeft er geen mening over........heel typerend.
Geregistreerd: 03-06-2008 Forum berichten: 7454 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: IJzendijke
Geplaatst: Do 17 feb 2011 09:04
Ad ik kan me vinden in je mening, dat wij (vanaf 22 jaar en jonger) niet de ervaring van de Meer hebben zoals jij deze hebt gehad. Maar ik meen dat sommige boys van 410 wel die reisjes maken hoor?
Verder is er ook een generatiekloof, 410 wil zich vooral als 410 onderscheiden.. Merk je ook aan sommige liederen, spandoeken etc.. 410 is het belangrijkste voor ze, pas daarna komt Ajax.. (hier ook al aangegeven door meerdere)..
Ze zorgen voor extra sfeer in de ArenA, ben er blij mee anders is het helemaal een saaie boel. Dat ze dat bij 0-4 doen vind ik ook heel erg vreemd.. Ik zat in het vak ernaast (423) en kan me herrineren dat het enkel nog liederen waren over vak 410 Trakteer dan de spelers op een striemend fluitconcert, of in dat geval toen Martin Jol..
Geregistreerd: 07-07-2010 Forum berichten: 413 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 17 feb 2011 11:48
Ik begrijp Ad ook volkomen. Persoonlijk hou ik ook meer van de Engelse sfeer. Al ben ik wel blij met de komst van 410, al was het maar omdat ze in ieder geval wat lawaai brengen in die klote bak. Het is niet verwonderlijk dat 410 helemaal niets heeft met de oude sfeer, die is in 1996 immers met de sloopkogel tegen de grond geslagen. Als je 20 bent kun je dat niet eens herinneren. Spijtig voor die jongens. Het was zo mooi! Daar heb je dus de generatiekloof. 410 doet het op hun eigen manier. Wat logisch is als je niet opgroeit met een ander voorbeeld. Vroeger bij de F-side in De Meer en na de hereniging in de arena ook wel een periode, kwamen er vaak originele teksten van de tribunes afgerold. (Nu nog maar heel af en toe uit die hoek. Maar het zit er nog wel in!) Niet zelden spontaan verzonnen door een paar geinponems. Vaak met lijdend voorwerp. Amsterdamse humor is nu eenmaal vaak hard. Dat mis ik het meest! Die originaliteit in wat er gezongen wordt. Liever 2 hilarische liedjes dan 200 'bandieri's'! Helaas moeten we constateren dat die tijd misschien definitief tot het verleden behoort. Jammer, heel erg jammer.
Geregistreerd: 30-12-2010 Forum berichten: 211 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Noord-Holland.
Geplaatst: Do 17 feb 2011 15:17
Citaat:
Mentalita, wat zijn jullie allemaal van plan voor het afscheid van Luis Suarez?
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Ik heb wel seizoenskaart op VAK410 en weet wel die leiders zijn etc. maar niet dat ik met hun chill ofzo. Ik verwacht wel een spandoek en luid gezong voor Suarez, want dat verdiend deze held wel.
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 03:59
Citaat:
Ad ik kan me vinden in je mening, dat wij (vanaf 22 jaar en jonger) niet de ervaring van de Meer hebben zoals jij deze hebt gehad. Maar ik meen dat sommige boys van 410 wel die reisjes maken hoor?
Dat bestrijd ik toch ook niet vriend, dat denk ik ook ja.
Citaat:
Verder is er ook een generatiekloof, 410 wil zich vooral als 410 onderscheiden.. Merk je ook aan sommige liederen, spandoeken etc.. 410 is het belangrijkste voor ze, pas daarna komt Ajax.. (hier ook al aangegeven door meerdere)
Natuurlijk is er een generatiekloof maar mag ik me mateloos storen en ergeren aan dat gedrag. Je zegt het zelf al......zingen over 410.....hoe verzin je het man...
Vanavond hoorde ik ze ook weer in Brussel met dat vreselijk irritante deuntje steeds maar weer.......ik weet niet hoe het heet hoor, maar het is een hoop gelal en dan staan ze boven hun hoofden te klappen........oh wat is dat mega irritant.
Dan springen echt de veters uit mijn schoenen, zoveel onzin en zoveel aanstellerij.
Citaat:
Ze zorgen voor extra sfeer in de ArenA, ben er blij mee anders is het helemaal een saaie boel. Dat ze dat bij 0-4 doen vind ik ook heel erg vreemd.. Ik zat in het vak ernaast (423) en kan me herinneren dat het enkel nog liederen waren over vak 410 Trakteer dan de spelers op een striemend fluitconcert, of in dat geval toen Martin Jol..
Dat bedoel ik man, dan spoor je toch niet? Dan ben je toch een enorme domme dopsleutel? Wij waren vroeger echt helemaal ziek als Ajax verloor, maar dat gevoel kennen deze studentjes niet omdat ze zijn op gegroeid met een verliezend en matig voetballend Ajax.
Als hun maar gek kunnen doen, dan leven ze.
Geregistreerd: 21-12-2008 Forum berichten: 1627 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 10:22
De Dale bedoel je denk ik. Ik vind het ook een verschrikkelijk deuntje, als je er dan nog beeld bij hebt vind ik het nog net kunnen. Maar als je de wedstrijd kijkt en er komt zo'n verschrikkelijk deuntje op de achtergrond kan mij dat ook erg irriteren.
Geregistreerd: 16-10-2010 Forum berichten: 43 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 19 feb 2011 00:49
Citaat:
Dat bestrijd ik toch ook niet vriend, dat denk ik ook ja.
Citaat:
Verder is er ook een generatiekloof, 410 wil zich vooral als 410 onderscheiden.. Merk je ook aan sommige liederen, spandoeken etc.. 410 is het belangrijkste voor ze, pas daarna komt Ajax.. (hier ook al aangegeven door meerdere)
Natuurlijk is er een generatiekloof maar mag ik me mateloos storen en ergeren aan dat gedrag. Je zegt het zelf al......zingen over 410.....hoe verzin je het man...
Vanavond hoorde ik ze ook weer in Brussel met dat vreselijk irritante deuntje steeds maar weer.......ik weet niet hoe het heet hoor, maar het is een hoop gelal en dan staan ze boven hun hoofden te klappen........oh wat is dat mega irritant.
Dan springen echt de veters uit mijn schoenen, zoveel onzin en zoveel aanstellerij.
Citaat:
Ze zorgen voor extra sfeer in de ArenA, ben er blij mee anders is het helemaal een saaie boel. Dat ze dat bij 0-4 doen vind ik ook heel erg vreemd.. Ik zat in het vak ernaast (423) en kan me herinneren dat het enkel nog liederen waren over vak 410 Trakteer dan de spelers op een striemend fluitconcert, of in dat geval toen Martin Jol..
Dat bedoel ik man, dan spoor je toch niet? Dan ben je toch een enorme domme dopsleutel? Wij waren vroeger echt helemaal ziek als Ajax verloor, maar dat gevoel kennen deze studentjes niet omdat ze zijn op gegroeid met een verliezend en matig voetballend Ajax.
Ben het ook met je eens, als we dan nog kijken naar andere clubs zoals Ado Den haag en FC Utrecht, hebben ze daar opzich nog wel het ouwe sfeertje van de jaren 80,90 wel vast gehouden, in zekere mate. Maar ook daar heb je wel dat er ook groepen ontstaan zoals VAK 410.. Ben er zelf ook helemaal niet van weg.
Geplaatst: Za 19 feb 2011 04:43
Ik ben een groot voorstander van een groot fanatiek Ajax legioen, laat dat even duidelijk zijn he, maar dat domme Vak 410 is het gewoon niet !!
Daar is teveel carnavals gedrag bij, en groep studentjes die zich uit komt leven en helemaal niks met de club hebben.
Ik durf tegen al die gasten van dat 410 een Ajax kwis te doen man.....dan gaan ze er dik op. Het feit dat men zich aanstelt en achterlijke liedjes zingt is al erg genoeg, maar er is nog steeds niemand van 410 die mij hier kon vertellen wie die doodskop is die ze zo vaak op vlaggen en spandoeken zetten.
Niemand schijnt het te weten en dat zegt toch alles.......ook zeker weer klakkeloos over genomen uit Italie.......want het is een grote jatboel.
De F-Side is jammer genoeg dood, maar dat een club als Ajax het nu hiermee moet doen is ronduit triest en dan te bedenken dat die gasten van Ajax meer medewerking en waardering krijgen dan wij ooit hebben gehad in de jaren 70-80-90
Ik blijf het een grof schandaal vinden.
Geregistreerd: 29-12-2008 Forum berichten: 1713 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 19 feb 2011 12:58
Ad, ik had veel liever sfeer van de F-Side gehad dan van Vak 410, maar al met al moeten we blij zijn dat ze er zijn. Wat is er trouwens mis met studenten? Die mogen toch ook voor Ajax zijn?
Geregistreerd: 08-05-2008 Forum berichten: 1221 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Drachten
Geplaatst: Za 19 feb 2011 13:47
Heb alles eens zitten doornemen en vind het best lastig om hier iets over te zeggen. Ik heb bijzonder veel respect voor Ad, niet alleen omdat hij meer rood en wit is dan je kunt voorstellen maar ook omdat je niet kunt beschrijven hoe Ad zich over Ajax, het voetbal, de Arena en de supporters voelt. Ad is Ajax en heeft moeite met dat de 'club' Ajax is overleden na de komst van de 'Ufo'. Ik begrijp het zo ontzettend goed wat hij wilt vertellen en hoe hij typend wil overkomen maar het is verdomd lastig dat als je zelf alles meegemaakt hebt om dat de huidige generatie mee te geven.
Ik ben bijna 25 en heb de eer gehad om in de Meer gezeten te hebben (Al was het maar één keer, al was ik nog amper 8 jaar toen ik door m'n opa en oma werd meegenomen) En nog lag er 30 jaar geschiedenis vóór die tijd die Ad bewust heeft meegemaakt. Wat wij ook zeggen en denken, buiten Ad (En wellicht nog een paar van het forum, want die durf ik niet vergeten) kunnen wij het ons niet voorstellen hoe het in die tijd was, behalve door naar video's te kijken.
Ik vind het eigenlijk pijnlijk om te zien hoe de discussie rondom 410 gaat. Ik heb er zelf nooit gezeten, en dat vind ik best jammer. Jammer ?? ja, jammer. Ik kan niet voor ze spreken als het gaat om clubliefde maar ik kan me niet voorstellen als die er niet is. Ik zit er vaak in de buurt omdat ik niet houd van de lange zijde waar amper sfeer is. Nou zijn dat natuurlijk gewoon Ajax supporters waar verder niks mis mee is maar het zit in me om niet alleen te genieten van de wedstrijd, maar ook alles rondom de wedstrijd, met name de sfeer. Ik vind het persoonlijk prachtig wat ze doen al heb ik soms ook mijn twijfel bij bepaalde acties maar ik kan daar geen oordeel over vellen als ik niet weet wat ze erbij voelen en wat de intetie is, enkel over vragen of discusseren.
Ik heb ook respect voor de mensen uit 410, en dan de 'oprichters, de vaste waarde'. Niet de meelopers die er willen zitten voor alleen de sfeer en om de dag erna te kunnen zeggen dat ze bij VAK410 hebben gezeten. Nee, dat doe je enkel en alleen om AJAX te steunen naar mijn mening. Dat er misschien een tweede gedachte achter zit dat ze graag groots willen zijn en een bepaalde naamsbekendheid krijgen kan ik niet negeren en op een bepaalde manier wel begrijpen, het is een kick. Maar het moet! wel voor AJAX zijn, en niet uit eigen belang want dat vind ik verschrikkelijk. Je bent daar voor AJAX, niet voor jezelf. Ook al ben ik nog jong, ik begrijp wel dat dit natuurlijk een nieuwe generatie is met een andere manier van aanpak dan in de tijd van de F-Side. Om ze daar dan op af te kraken vind ik persoonlijk te ver gaan want ik heb geen idee wat die jongens voelen.
De strijd van de 410 Jongens richting Ad, (Ook al weet ik dat er respect is), onderschat a.u.b niet hoe Ajax vroeger was en hoe de beleving toen was, Ik denk dat Ad meer heeft meegemaakt dan deze huidige kliek ooit zal meemaken , Dat is natuurlijk ook met name vanwege de successen toendertijd maar ook alles erom heen. .. Ik zou zelfs willen dat de Meer en OS er nog gewoon was. Helaas.
Geregistreerd: 30-12-2010 Forum berichten: 211 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Noord-Holland.
Geplaatst: Za 19 feb 2011 14:34
Citaat:
Ad, ik ben het weer totaal niet met je eens. VAK410 heeft inderdaad een lied wat over hun zelf gaat (Tifosi Amsterdam), maar dat is gewoon doodnormaal. Het gaat namelijk ook om repuatie in dit soort groepen, dat was bij de F-Side niet anders. F-Side wou ook een bepaalde reputatie hebben en F-Side had ook een lied over hunzelf. Je zegt zelf hoe verzinnen ze het, maar F-Side had ook een eigen lied. Die song, die jij bedoeld heet "Dale". Iedere keer als Ajax een doelpunt maakt zetten ze dat nummer in, persoonlijk vind ik het wel een vette song.
Citaat:
Ad, je moest eens weten hoe kapot ik ervan ben als Ajax verliest of geliijkspeeld (ligt eraan welke tegenstander natuurlijk). Ik baal nu nog steeds heel erg van het puntverlies tegen Roda, het ergste is nog dat ik me dan eraan ga irriteren. En als ik dean weer denk dat we van ADO, Utrecht etc. verloren hebben dan word ik helemaal chagrijnig. Toch vindt ik dat je je club altijd moeten steunen, ongeacht de stand. Dan zing je maar voor de club, maar niet voor de spelers. De club moet je altijd steunen!
Dat studentjes gaat nergens over Ad net als dat ze zegt als ze gek kunnen doen dan leven ze, want dat slaat nergens op. Ze zullen echt niet zoveel geld uitgeven om gek te kunnen doen, dan zouden ze wel thuis blijven.
Geregistreerd: 22-12-2007 Forum berichten: 1455 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 19 feb 2011 16:06
Hahahaha weer een leuk topic ontdekt op mn vrije zaterdag middag.
Ja vak410, in mijn ogen een hoop onvolwassen mannetjes, maar soms maken ze wel een leuke sfeer. Maar heb me ook mateloos geërgerd aan die acties met dat vuurwerk en vorig jaar die actie buiten het stadion(of was dat al weer 2 jaar geleden)
Kijk, sfeer maken is goed, hoe oud of jong je ook bent. Maar waar ik me serieus aan stoor is dat die jongens echt denken dat Ajax van hun is!!!! Hahaha, Ajax is net zoveel van hun als van een andere seizoenskaarthouder (lange zijden zijn duurder….dus…. )
Ze hebben het over “dagjesmensen” . Mensen die in hun ogen niet genoeg supporter zijn. Te belachelijk voor woorden. Deze mensen hebben misschien geen geld om elke wedstrijd naar Ajax te gaan? Maar proberen het thuis zoveel mogelijk bij te houden, dat weten jullie toch niet?
En ja je club steunen als het slecht gaat is wel typisch Z-Amerikaans. Dat vind ik wel goed, als je een soort van aanmoedigingslied brengt (Eerlijk gezegd versta ik er nooit één woord van welk lied ze ook zingen)
Ik zie en hoor ook dat ze veel dingen proberen na te doen van de clubs uit Z Amerika.
Ik hoor zelfs wel eens een deuntje dat is afgepikt( ! ) van River-Plate
En jullie hebben het over het lied Dale. Weten jullie wel wat dat betekent??
Ik heb 2 superclassico’s meegemaakt ( River-Boca) en één gewone wedstrijd van River.( Op de lange zijde haha)
Kan jullie vertellen dat daar pas echt sfeer hangt, zover is vak410 nog lang niet.
Maar ik zou zeggen jongens doe je best, maar blijf een beetje normaal doen, wat ik daarmee bedoel is laat iedereen in z’n waarde, jullie zijn niet meer Ajax fan dan een andere supporter.
Gedraag je normaal, niet die achterlijke capuchonnetjes en zonnebrillen (als de zon niet schijnt) of hebben jullie wat te verbergen?
Ik denk dat jullie zo wat meer respect krijgen van de rest van Nederland want die lachen jullie soms gewoon uit.
Éxitos!!
En Ad denk aan je gezondheid, ze zijn het niet waard.
Geregistreerd: 16-06-2009 Forum berichten: 3011 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Za 19 feb 2011 16:15
Tja, zo krijg ik ook vaak te horen dat ik geen echte Ajacied ben, omdat ik nog nooit naar een wedstrijd geweest ben! Ten eerste mocht ik nooit naar wedstrijden van mn ouders en nu zit ik in buitenland... Ach, trek me er weinig van aan.. Ik weet zelf hoeveel ik Ajax volgt enz...
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 2698 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 19 feb 2011 20:23
Citaat:
Mentalita, wat zijn jullie allemaal van plan voor het afscheid van Luis Suarez?
Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Ik heb wel seizoenskaart op VAK410 en weet wel die leiders zijn etc. maar niet dat ik met hun chill ofzo. Ik verwacht wel een spandoek en luid gezong voor Suarez, want dat verdiend deze held wel.
Ik hoode laatst dat het sfeer budget al verbruikt is? Zonde! Hopelijk maakt Ajax hier een uitzondering voor. Verdient Luís wel, een spandoek, maar ook een heel rood wit stadion ofzo. Anders gewoon dat oude spandoek uit de kast halen met de Uruguayaanse vlag met Capitán Luis erop. Vorig jaar gebruikt tegen Sparta.
Ik vond de sfeer van het uitvak heerlijk tegen Anderlecht! ''WIJ ZIJN AJAX! WIJ ZIJN DE BESTE!! WIJ ZIJN AJAX! WIJ ZIJN DE BESTE!!''
Wat zou het mooi zijn als bij thuiswedstrijden het hele stadion meezingt, wat voor liedje dan ook. Met de F-Side of VAK410, maakt niet uit. Helaas is dit een utopie..
Ik heb zelf een seizoenskaart op de lange zijde. Daar is vrijweinig sfeer. Ofja, het zijn gewoon andere mensen over het algemeen. Die proberen te genieten van de wedstrijd. En met elkaar over de wedstrijd praten. Niets mis mee toch? Aan de ene kant is het jammer, aan de andere kant logisch; maar roep je iets dan kijkt iedereen je aan. Dat is ook een reden waarom daar nooit gezongen wordt. Best logisch ook, anders moet je maar in een ander vak gaan zitten. Alleen moet Ajax wel die mogelijkheid bieden dmv uitbreiding ofzo. F-Side vol zien te krijgen en VAK410 zo ver mogelijk uitbreiden als kan. En dan andere kleinere groeperingen (denk aan South Crew en North Suport en evt andere/nieuwe) verspreiden over het stadion.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 2698 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 19 feb 2011 20:29
Citaat:
De Dale bedoel je denk ik. Ik vind het ook een verschrikkelijk deuntje, als je er dan nog beeld bij hebt vind ik het nog net kunnen. Maar als je de wedstrijd kijkt en er komt zo'n verschrikkelijk deuntje op de achtergrond kan mij dat ook erg irriteren.
Tijdens Anderlecht (vorig seizoen). Helaas ziet die verschrikkelijke Leo Driessen er doorheen te brabbllen.
Tijdens Corteo.
Persoonlijk vind ik het fantastisch. Maarja, is puur smaak. En blijkbaar ben ik niet de enigste, anders kwamen er niet zoveel mensen opdagen.
Begrijp me goed; bij een 0-4 achterstand hoor je niet te zingen en springen, dat is beschamend. En als het spel dramatisch is tegen een middenmoter ofzo idem dito. Maar 9 van de 10 keer vind ik VAK410 geweldig!
Geregistreerd: 19-10-2008 Forum berichten: 1144 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 19 feb 2011 20:42
Citaat:
Mij irriteert het als je niks hoort, vind het een lekker nummer na een goal!
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 04:09
Citaat:
Ad, ik had veel liever sfeer van de F-Side gehad dan van Vak 410, maar al met al moeten we blij zijn dat ze er zijn. Wat is er trouwens mis met studenten? Die mogen toch ook voor Ajax zijn?
Natuurlijk wel beste Rinus, maar zo bedoel ik het ook niet.
Ik heb het over de gasten die ik toen tegen kwam bij een training en waar ik in mijn eentje de confrontatie mee ben aangegaan.
Allemaal keurig geklede mannetjes die helemaal niks tegen mij durfde te zeggen en dat verbaasde me. Als iemand zo tegen een groep F-Siders had gepraat, hadden ze hem stekeblind geslagen.
Ze stonden erbij en keken erna, er was totaal geen eenheid onder die gasten.
Sommigen stonden zelfs uitgebreid over hun school te praten en hun studie en ondertussen maar stiekum kijken.
Toen de storm geluwd was en ze op grote afstand waren begonnen ze me massaal uit te schelden en zo, de helden.......dat bedoel ik met "studentjes" Rinus.
Na hun aanstellerij een grote smoel opzetten, maar wel op veilige afstand.....ze hadden ook hun mening moeten geven, maar ja.....
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 04:16
Citaat:
Tja, zo krijg ik ook vaak te horen dat ik geen echte Ajacied ben, omdat ik nog nooit naar een wedstrijd geweest ben! Ten eerste mocht ik nooit naar wedstrijden van mn ouders en nu zit ik in buitenland... Ach, trek me er weinig van aan.. Ik weet zelf hoeveel ik Ajax volgt enz...
Die dat tegen jou zeggen moeten ze ophangen Nico, want je hoeft helemaal niet in het stadion te zitten om een echte Ajacied te zijn.
Mijn vader kon ook nooit gaan, deels omdat dat vroeger nou eenmaal niet was dat je als Bredanaar naar Ajax ging (ik was een pionier op dat gebied) en deels omdat daar gewoon geen geld voor was in een gezin met 6 kinderen.
Maar als Ajax verloor en ik kwam thuis dan mocht ik nooit over de tegenstander schelden of vloeken, maar zelf vrat ie 2 dagen niet, zo ziek was die man ervan.....mooi he?
Toen die Ufo kwam zijn er ook veel F-Siders afgehaakt, die niks met die ArenA te maken wilde hebben, maar dat waren wel degelijk hele grote Ajacieden. Ze waren het alleen niet eens met de manier waarop ze door Ajax behandeld werden en het beleid wat er werd gevoerd. Ik kan er over meepraten, want Ajax is heel slecht met ons om gegaan kan ik je zeggen.
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 04:35
Beste Rodney.....Natuurlijk ben jij het weer niet met mij eens, ik had niks anders verwacht en dat mag ook, dus ga ik het weer proberen uit te leggen:
Daar gaan we weer "Tifosi Amsterdam" .........pffff.....tifosi zitten in Italie Rodney en dat nummer "Dale" (wie verzint zoiets.... ) komt me de neus en oren uit, maar dat is persoonlijk he.
Ik geloof jou gelijk dat je doodziek bent als Ajax verliest en dat zeg ik ook niet he.....wel goed lezen. Ik heb het over die mafkezen die met hun rug naar het veld staan en na de wedstrijd niet weten wie de goals hebben gemaakt......ze zijn er echt !! Ik bedoel eigenlijk dat wij vroeger echt ziek waren en zoiets ook niet pikte, maarrrrrrrrr.......de spelers ook niet !!
Als Ajax had verloren dan kon je de week daarop maar beter geen tegenstander zijn, want dan kreeg je zo een doelpuntje of 6 binnen, iedereen was er dan op gebrandt om te winnen........Ajax verloor bijna nooit 2 keer achter elkaar, dat is allemaal met die ArenA gekomen.
Wat ik bedoel is dat de hedendaagse supporter (waaronder 410 dus) nogal makkelijk de schouders op haalt en zegt "oh dat kan gebeuren, volgende week beter" en ze worden daarin gesteund door die belachelijke, schandalige supporters vereniging SVA die voor iedere nederlaag wel een dom excuus hebben.
De ene keer noemen ze het vormverlies, dan weer "hadden de heren het even niet" en ze hebben een nederlaag ook weleens afgedaan als "groeistuipen" ......ik heb nog nooit zoiets beschamends gehoord zeg.
Jullie zijn opgegroeid met een Ajax die thuis kunnen verliezen van NAC, ADO, Utrecht en De Graafschap en het uit bij iedereen moeilijk hebben......daar kijkt niemand van op, maar wij zagen een Ajax dat misschien 2-3 keer per jaar verloor en dan nog prachtig voetbal speelde.
Als je die tijd hebt meegemaakt dan doet een gelijkspel thuis tegen Heracles of Utrecht zoals 2 jaar geleden veel pijn omdat dat niet bij Ajax hoort.
Als we dan worden weg gespeeld door Real en ik zie honderden idioten staan springen, dansen en hossen, dan slaan bij mij de stoppen door. Dat vind ik een gedrag waar geen woorden voor zijn en wat je alleen maar kunt doen als die club op dat veld je geen reet interessert maar vak 410 wel, want die moeten zich profileren.
Begrijp je me nou?.....ik neem na het lezen van jou post aan dat jij toen niet hebt meegedaan met die carnavalsactie of wel?......en dat gedrag bedoel ik.
Geregistreerd: 08-12-2007 Forum berichten: 3606 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 16:17
Citaat:
En ja je club steunen als het slecht gaat is wel typisch Z-Amerikaans. Dat vind ik wel goed, als je een soort van aanmoedigingslied brengt (Eerlijk gezegd versta ik er nooit één woord van welk lied ze ook zingen)
Ik zie en hoor ook dat ze veel dingen proberen na te doen van de clubs uit Z Amerika.
Ik hoor zelfs wel eens een deuntje dat is afgepikt( ! ) van River-Plate
En jullie hebben het over het lied Dale. Weten jullie wel wat dat betekent??
Ik heb 2 superclassico’s meegemaakt ( River-Boca) en één gewone wedstrijd van River.( Op de lange zijde haha)
Kan jullie vertellen dat daar pas echt sfeer hangt, zover is vak410 nog lang niet.
Een deuntje (hahaha) afgepakt van River Plate. Welke?
Als dat zo is zijn ze helemaal gek geworden de mannen van Vak 410 en moet hier wat aan gedaan worden.
2 Superclassico's, heb er zelf nu meer dan 10 op mijn CV staan en blijft mooi. Of het nu in La Bombonera is of in La Monumental.
Had donderdag niets te doen en was in de buurt en dacht laat ik eens naar de wedstrijd van Godoy Cruz gaan. Clubje (en wat voor clubje) uit de provincie.
Denk dat niet 1 binnen Vak 410 weet heeft van de club Godoy Cruz.
Maar goed, heb me gek laten maken om op popular te gaan staan. Dit is staanvak van de Barra Brava van Godoy Cruz en wil jullie even dit filmpje tonen om te laten zien er geen spijt van te hebben gehad.
Wat ik wil zeggen is dat Zuid-Amerikaanse taferelen niet te copiëren zijn. Niet alleen vanwege dat bepaalde zaken nu eenmaal niet mag in Europa maar ook vanwege de mensen. In het staanvak heeft meer dan 50% geen werk of inkomsten. Denk dat 50% zelfs een strafblad heeft. Enige wat ze hebben is hun voetbalclub en daar gaan ze dan ook voor. Verder zijn het Zuid-Amerikanen, die dansen, springen, zingen of wat dan ook wat makkelijker dan wij doen. Ze moeten nog steeds lachen als ik sta te springen. Maar zelfs op de ere-tribune gaan ze te keer, stadion is dan 1 geheel. Bankdirecteuren of hotel pikken die staan te springen, dansen etc. Prachtig om te zien allemaal.
O ja, clubje uit de provincie heeft grootmacht Liga de Quito met 2-1 terug naar Ecuador gestuurt. Laat de rest maar komen.