Geregistreerd: 20-10-2009 Forum berichten: 4733 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 13:43
Ik wou net zeggen, fantastische sfeer acties hoor. Prachtige doeken en ook die actie in de rust vond ik erg mooi. Wat mij betreft een zeer geslaagd jubileum.
Geregistreerd: 19-10-2008 Forum berichten: 1144 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 14:49
Citaat:
Kvond het allemaal wel meevallen hoor. Had veel meer spektakel verwacht, tegen Feyenoord vond ik het veel mooier, met vuurwerk enz.
Uhh? Meevallen? Alleen omdat er tegen feyenoord voor de wedstrijd wat vuurwerk was? Nu waren er superveel hele mooie tifo's. Was gister egt gek! Gekke Corteo en 1,5 uur voor de wedstrijd op het vak. http://www.youtube.com/watch?v=PNIXLZjLg0Q
Geregistreerd: 16-06-2009 Forum berichten: 3011 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 15:16
Citaat:
Kvond het allemaal wel meevallen hoor. Had veel meer spektakel verwacht, tegen Feyenoord vond ik het veel mooier, met vuurwerk enz.
Uhh? Meevallen? Alleen omdat er tegen feyenoord voor de wedstrijd wat vuurwerk was? Nu waren er superveel hele mooie tifo's. Was gister echt gek! Gekke Corteo en 1,5 uur voor de wedstrijd op het vak.http://www.youtube.com/watch?v=PNIXLZjLg0Q
Ja dat heb ik dus allemaal niet gezien en dat vuurwerk dus ook niet, was er namelijk niet bij en op tv zag je er weinig van, ik zie nu op die youtube foto's wel meer dan dat ik gister op EL heb gezien!!!
Geregistreerd: 20-10-2009 Forum berichten: 4733 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 18:26
Nog niet 10 jaar lang achterelkaar zo groot en uitbundig, maar zijn inderdaad erg goed bezig met hun naam en faam vestigen in Nederland en Europa. Vind het alleen jammer als die Humberto Tan dan weer Vak ''vierhonderdtien'' zegt.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 2698 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Za 29 jan 2011 21:03
Ik vraag me af wat ze met die spandoeken altijd doen? Weggooien? Je ziet zelde dat ze een spandoek nog een keer gebruiken. Ze zitten voor dit jaar trouwens al door hun budget heen (O.A. door vuurwerkboetes).
Geregistreerd: 30-01-2011 Forum berichten: 54 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 18:47
Citaat:
Ik vraag me af wat ze met die spandoeken altijd doen? Weggooien? Je ziet zelde dat ze een spandoek nog een keer gebruiken. Ze zitten voor dit jaar trouwens al door hun budget heen (O.A. door vuurwerkboetes).
Valt wel mee,er is nog wel wat over. Let maar op als het Ajax-Twente in de bekerfinale wordt dan zal Ajax wellicht groots uitpakken.
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 18:48
Citaat:
Kan me niet voorstellen dat dat interview op afca.nl met Slop, Van der Aat, en Van den Boog over VAK410 echt is. Als dat echt zo zou zijn, zou dat natuurlijk geweldig zijn, maar hopelijk krijgt wel ook een groot gedeelte van de oude garde bevoegdheden..
Maar vindt het interview gewoon surrealistisch, want als dit gewoon echt is is het echt een revolutie binnenin de club!
Is ook CYNISCH,maar misschien wel wat voor de toekomst.
Altijd grappig dat mensen er toch intrappen.
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 18:49
Geschiedenis schrijven
Aan het eind van dit jaar viert dat wat de F-side was haar 35 jarig jubileum. Het hoe en waarom, het wat en waar, hoeft daarover verder geen betoog. Dat is al uitgebreid en op unieke wijze beschreven bij de viering van het 25 jarig bestaan, in het boek "F-side is niet makkelijk".
Vanaf die tijd, halverwege de jaren zeventig, hebben Ajax-supporters ontelbare keren en op de meest uiteenlopende manieren geschiedenis geschreven. Altijd en overal werd voorop gelopen met unieke, ludieke, humoristische en ook keiharde acties, waarbij de absolute hoofdzaak de support van Ajax was. Wat in de Meer op F stond, stond in het kwadraat op de vakken S, SS, T en TT, zodra er in het olympisch stadion gevoetbald werd. Zo massaal als het in de grootste pisbak van het land een chaos kon zijn, was uniek. Net zo uniek waren de lichte afscheidingen die in de loop der jaren ontstonden. Zo kreeg je vak M in de Meer en H dubbel H in het Olympisch, waar het betere hakwerk verzamelde.
Met de verhuizing naar de arena veranderde zoals algemeen bekend mag zijn alles. Door toedoen van allerlei elementen in de voetballerij en ook bij Ajax zelf, werd de voetbalsfeer om zeep geholpen, en tot op de dag van vandaag lijkt het soms of er van de F-side geen spaan meer over is.
Een aantal jonge gasten besloten 10 jaar geleden dat daar maar eens een einde aan moest komen. Hoog boven in de arena werd een sfeervak opgericht door wat puisterige pubers, en Vak 410 bepaalde vanaf dag 1 haar eigen gezicht. Op geheel eigen en unieke wijze is men begonnen Ajax te supporten. Nu, slechts 10 jaar later, is duidelijk dat toen wederom een prachtig stuk Ajax-geschiedenis geboren werd. In weerwil van veel kritiek en zelfs hoon vanuit grote delen van het stadion, zijn deze gasten, met steun van een enkele ouwe stomp met invloed die wel de potentie van het geheel herkende, gewoon altijd doorgegaan met dat doen waarin ze onvoorwaardelijk geloofden : De liefde voor Ajax onvoorwaardelijk op hun eigen manier betuigen. Uiteindelijk heeft die wijze van leven voor Ajax aanstekelijk gewerkt. Via niet aflatende inzet van velen, gedreven door diverse maniakken met rood-wit beenmerg, is 410 uitgegroeid tot een begrip. De enorme aantrekkingskracht die deze rood-witte eenheid uitoefent, zorgt ervoor dat 410 uit haar voegen barst, en binnen afzienbare tijd zal die Chaos zich uitbreiden over geheel Zuid, en het liefst over het hele stadion.
Bijna iedereen zal het erover eens zijn dat deze jongens momenteel mede het Hart van Ajax vormen. De drive om steeds weer met wat moois te komen is blijkbaar niet te stuiten. De doeken worden steeds heftiger, de choreo's massaler, de gezangen zijn vernieuwend en worden godzijdank meer en meer overgenomen door andere tribunedelen.
Het 10 jarig jubileum was een fantastische happening voor de jarigen zelf, en een pracht om te aanschouwen voor de rest. Een diep indrukwekkende corteo die van begin tot eind in vuur en vlam stond, werd gevolgd door een waar support-feest in het stadion. Diverse doeken en andere zaken die in de loop van de tien voorgaande jaren de revue gepasseerd hebben kwamen langs, en wat vooral opviel was de grootte van het geheel. Deze nieuwe generatie Ajacieden, hebben hun plaats in de Ajax-geschiedenis reeds meer dan verdiend, en ze staan eigenlijk nog maar aan het begin.
Voor de verstokte Ajacied die zich al heel lang een vreemde in zijn eigen huis voelt, is het niet alleen schitterend om te zien geweest, maar zal het ook een nieuw vuur hebben aangewakkerd. 410 laat zien dat Ajax niet dood is, maar springlevend, met een fantastische toekomst in het vooruitzicht. Velen hebben de beker-wedstrijd waartijdens het jubileum gevierd werd, aan zich voorbij laten gaan. Wij hebben gezien wat zij gemist hebben, een ongelooflijk festijn ! Maar de thuisblijvers krijgen een nieuwe kans, in de halve finale thuis tegen rkc kan het allemaal nog mooier, gekker en groter. Zeker als je beseft dat dan ook nog weer eens de finale in de badkuip bereikt kan gaan worden, moet het dan dus gewoon afgeladen zijn. Zodat we met 45.000 halfgekken, die 5000 volslagen idioten kunnen steunen in het schrijven van een nieuw hoofdstuk in de Ajax-geschiedenis !
410 en haar aanjagers, capo's, helpende handen en wat dies meer zij, nogmaals van harte gefeliciteerd, en dank voor de vele magistrale momenten tot nu toe. Dankzij jullie gloeit er nieuw vuur op de tribunes van ons aller Ajax !
Uit naam van ieder die Ajax-bloed door de aderen voelt stromen,
Geregistreerd: 15-12-2007 Forum berichten: 2481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Breda
Geplaatst: Zo 6 feb 2011 04:28
Och Ricardo.......ik begrijp deze gasten nooit, dus schaam je niet.
Ik vraag me nu al een week af wie die doodskop was met die hoed op en die Man.Utd sjaal om die ze op dat spandoek hadden staan......ook weer zoiets lekker onduidelijks.
Komt zeker ook weer uit "fucking Italy" zoals alles van Vak 410...... en dan bedoel ik dat gezannik over Ultras en Corteo`s, wat een waanzin.
Geregistreerd: 30-12-2010 Forum berichten: 211 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Noord-Holland.
Geplaatst: Zo 6 feb 2011 07:38
Je kan beter blij zijn dat VAK410 er is, we zorgen vaak voor een fantastische sfeer in het stadion en we supporten het team voor het 110%. Snap niet dat mensen zich kunnen irriteren aan VAK410 (uitzondering tegen Milan), want zonder VAK410 was de ArenA een stadion met een grafsfeer. Waarom irriteer je eraan als er een gestolen doek van de Graafschap hangt op VAK410? Dat is toch gewoon bedoeld om die supporters van de Graafschap te pesten. Die Italiaanse begrippen wordt door de hele wereld overgenomen bijna, weet ook niet waarom, maar ik denk dat dat is gekomen omdat in Italie de eerste harde kernen onstonden en sfeervakken. Zonder VAK410 was de ArenA nog stiller dan het Philips stadion.
F-Side is helaas niets meer, het zit meestal maar halfvol en de meeste mensen gaan 10 minuten voor tijd naar huis. Als het wat minder gaat gaan ze fluiten en schelden in plaats van het team juist aanmoedigen. Ja, dat zijn de echte supporters en hoef je je niet voor te schamen.
Geregistreerd: 18-12-2007 Forum berichten: 2494 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 6 feb 2011 08:27
Het is alleen jammer dat het juichen voor Ajax altijd gepaard gaat met zelfverheerlijking.
Er zitten jongens bij die de hele wedstrijd met zijn rug naar het veld staat. En die na 5-0 achter nog steeds staan te springen, te zingen en te juichen. Erg irritant en dan vraag ik me ook af wat je in de arena doet. Ga lekker een carnavalsvereniging beheren.
Het heeft er natuurlijk ook mee te maken dat vak 410 erg jong is. Hopelijk worden ze snel volwassen.
Ik wil hier vak-410 niet de grond in boren, want ze doen ook veel wel goed en spenderen veel tijd met het maken van mooie doeken etc, maar ze moeten zeker nog jeugdzonden weglaten en meer ludiek en realiteitszin worden. 410 zal dan meer geaccepteerd worden door het grotere publiek.
Geplaatst: Zo 6 feb 2011 10:39
Jullie hebben op zich beiden gelijk, Rodney en Job. Ben het er wel mee eens dat ze een veel betere sfeer in de ArenA hebben gekregen, maar af en toe gebeuren er wel eens rare dingen. Maar dat heb je en dat houd je nou toch eenmaal in zulk soort vakken.
Niemand een idee? Ik heb echt totaal geen idee wie ze bedoelen.