Forum
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2009/10 » Nec - Ajax
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Nec - Ajax
Maker: BartBekeken: 5658
Status: InactiefBerichten: 67
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 25 apr 2010 22:11
Zondag 14.30 Nec - Ajax

Laatste onderlinge duels:

18/01/2009 NEC Ajax 2-4
20/01/2008 NEC Ajax 1-1
30/12/2006 NEC Ajax 2-2
06/11/2005 NEC Ajax 1-0
13/03/2005 NEC Ajax 0-1
25/04/2004 NEC Ajax 0-0
11/05/2003 NEC Ajax 1-2
05/05/2002 NEC Ajax 0-2
01/04/2001 NEC Ajax 1-0
BenKie

Forum berichten: 75
Geplaatst: Di 27 apr 2010 15:23
Citaat:
Zondag 14.30 Nec - Ajax

Ja ja, mannen/vrouwen, het gaat weer een spannend competitie slot worden. Wat dat aangaat zijn wij de afgelopen paar jaar verwent. Het is nu al een paar keer ook in onze competitie voorgekomen dat de uiteindelijk landskampioen pas op de laatste speeldag bekend werd.
Tot nu toe behoorde die 'weelde' bij andere competities (Duitsland/Engeland, etc.).
Waar zou dat aan liggen, dat het bij ons nu ook vaker voorkomt? Nivellering van onze eigen competitie?

Afijn, voor mij persoonlijk is het weer eens een weerzien met de Goffert. Weliswaar niet meer met die oude wielerbaan en het stadion is ook helemaal verandert. Maar wat nog hetzelfde is, is de locatie. Middenin de 'bosjes'..... Zouden de zg. 'bosjesmannen' er nog rondlopen?? Leuke taferelen meegemaakt daar... "vroeguh".

Ik geloof er nog in.
Nac zal zijn huid duur verkopen, er staat wat op het spel voor de ploeg van Robert Maaskant. (sympathieke gozer trouwens, ik was een keer op het veld in de arena, voorbereiding voor een tifo en hij zat daar langs de kant. Het was de kampioenswedstrijd tegen nac een paar jaar geleden. Ik heb toen nog een paar minuten ontspannen met hem wat gekletst. Hij was belangstellend en vriendelijk. Toffe gozer!)
Maar zoals gezegd, Twente heeft de punten nog niet zomaar op zak. Zij zullen diep moeten gaan. En natuurlijk, iedere AJACIED zal hopen dat zij minstens gelijk spelen, maar mochten de Enscheders toch winnen dan feliciteer ik ze van harte. Ik gun het die gasten wel. Eerst wij natuuriljk, maar als het niet lukt, beter Twente dan een ander.

Wij gaan afwachten, aan ons zal het in ieder geval niet liggen. Ik weet nu al, dat ik helemaal schor thuis zal komen. Want.....

AJAX 1 zal zegevieren...... Diemenzijde.... oh nee, laat dat laatste maar weg. (oude herineringen kwamen weer even terug)

mzzl.

Ben.
sammeke

Forum berichten: 1
Geplaatst: Di 27 apr 2010 16:19
Weet er iemand of jij bij het stadion de wedstrijd op groot scherm kan kijken? Neem aan dat meer mensen, die niet naar nijmegen kunnen, dit willen.
Rinus

Forum berichten: 1713
Geplaatst: Di 27 apr 2010 16:32
Als je naar de nieuwe boogschieten kijkt, zegt Rik van den Boog dat hij het probeert te regelen. Over een evt Leidseplein zegt hij helaas niets.
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Di 27 apr 2010 20:18
Mooi dat Ajax de beelden ook in de Arena weergeeft. Goed voor de supporters die er niet bij kunnen zijn in de Goffert. Ik heb redelijk veel vertrouwen in deze wedstrijd. Nac moet nog ergens om spelen en in Breda is het niet makkelijk winnen voor Twente zeker omdat daar een grote druk opstaat voor hun. Hopelijk scoort Ajax vroeg in de wedstrijd om nog wat extra druk te verhogen op Nac - Twente.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Wo 28 apr 2010 12:44
Citaat:
Mooi dat Ajax de beelden ook in de Arena weergeeft. Goed voor de supporters die er niet bij kunnen zijn in de Goffert. Ik heb redelijk veel vertrouwen in deze wedstrijd. Nac moet nog ergens om spelen en in Breda is het niet makkelijk winnen voor Twente zeker omdat daar een grote druk opstaat voor hun. Hopelijk scoort Ajax vroeg in de wedstrijd om nog wat extra druk te verhogen op Nac - Twente.

Moet je betalen om de ArenA binnen te komen?

Edit: Nee dus, http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Ajax-toont-duels-2-en-6-mei-in-ArenA.htm
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
Geplaatst: Wo 28 apr 2010 12:51
Very nice, als het lukt ga ik er zeker heen.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Wo 28 apr 2010 12:55
Ik ben ook zondag in de ArenA.

Wat ik me wel afvraag, hoe gaan ze er voor zorgen waar je komt te zitten?
Kan je zelf van tevoren kiezen waar je wilt zitten?
10Oele

Forum berichten: 386
Geplaatst: Wo 28 apr 2010 13:01
Denk dat ik ook in de ArenA te vinden ben zondag, geen idee hoe ze het verder aan gaan pakken met plaatsen en waar de schermen precies komen.

Zou het qua opstelling als volgt aanpakken:
Steek
Vd Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Anita
De Jong - Enoh - De Zeeuw - Lodeiro
Suarez - Pantelic

Ik kies voor Lodeiro, maar Jol zal daar zeer waarschijnlijk wel Urby posteren.
Rinus

Forum berichten: 1713
Geplaatst: Wo 28 apr 2010 16:16
Ik denk dat ik toch Amsterdam in ga. Rembrandtplein, als we kampioen worden met de metro van Waterlooplein naar de Arena anders met de bus naar huis.
yb4

Forum berichten: 14
Geplaatst: Do 29 apr 2010 13:09
Citaat:
Denk dat ik ook in de ArenA te vinden ben zondag, geen idee hoe ze het verder aan gaan pakken met plaatsen en waar de schermen precies komen.

Zou het qua opstelling als volgt aanpakken:
Steek
Vd Wiel - Alderweireld - Vertonghen - Anita
De Jong - Enoh - De Zeeuw - Lodeiro
Suarez - Pantelic

Ik kies voor Lodeiro, maar Jol zal daar zeer waarschijnlijk wel Urby posteren.

ja of Jol kiest voor erikson.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Do 29 apr 2010 13:16
Heeft Ajax een nieuwe speler?

iig, Jol zal kiezen voor dezelfde opstelling als tegen Feyenoord, of mij moet even iets ontgaan zijn qua blessures en/of schorsingen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Do 29 apr 2010 13:18
Citaat:
ja of Jol kiest voor erikson.

Wel, goede spelling gebruiken, yb4. Dus hoofdletter en een komma in deze post.
Lees de regels nog eens. En zoals Fregge zegt...het is Eriksen.
GertJan020

Forum berichten: 2175
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 10:51
Ik kijk echt uit naar deze dag. Ajax gaat er tegen NEC vol op vliegen, dat moet haast wel. Twente zal onder een grote druk staan, en de eerste minuten moeten overleven. Zaak is dan hoe NAC zich houdt. Scoort NAC snel de 1-0 kan het een prachtige dag worden!
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4733
Geplaatst: Vr 30 apr 2010 23:14
Citaat:
Ik kijk echt uit naar deze dag. Ajax gaat er tegen NEC vol op vliegen, dat moet haast wel. Twente zal onder een grote druk staan, en de eerste minuten moeten overleven. Zaak is dan hoe NAC zich houdt. Scoort NAC snel de 1-0 kan het een prachtige dag worden!

Ja inderdaad, het is ook belangrijk dat Ajax snel de 1-0 scoort, dan weet je dat we virtueel kampioen zijn en dat zal ook in de koppies van de Tukkers spelen.

Van de Frontpage
dapperestrijders

Forum berichten: 17
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Za 1 mei 2010 08:34
1-0 en dan Twente kijken.

OT:Las net op telegraaf.nl "Maaskant wijst op eigen belang NAC "

Begin die Maaskant steeds meer een leukere vent te vinden. Jong, arrogant,aanvallend ingesteld. Miss trainer voor de toekomst....
dapperestrijders

Forum berichten: 17
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Za 1 mei 2010 08:40
Citaat:
Zondag 14.30 Nec - Ajax

Ja ja, mannen/vrouwen, het gaat weer een spannend competitie slot worden. Wat dat aangaat zijn wij de afgelopen paar jaar verwent. Het is nu al een paar keer ook in onze competitie voorgekomen dat de uiteindelijk landskampioen pas op de laatste speeldag bekend werd.
Tot nu toe behoorde die 'weelde' bij andere competities (Duitsland/Engeland, etc.).
Waar zou dat aan liggen, dat het bij ons nu ook vaker voorkomt? Nivellering van onze eigen competitie?

Afijn, voor mij persoonlijk is het weer eens een weerzien met de Goffert. Weliswaar niet meer met die oude wielerbaan en het stadion is ook helemaal verandert. Maar wat nog hetzelfde is, is de locatie. Middenin de 'bosjes'..... Zouden de zg. 'bosjesmannen' er nog rondlopen?? Leuke taferelen meegemaakt daar... "vroeguh".

Ik geloof er nog in.
Nac zal zijn huid duur verkopen, er staat wat op het spel voor de ploeg van Robert Maaskant. (sympathieke gozer trouwens, ik was een keer op het veld in de arena, voorbereiding voor een tifo en hij zat daar langs de kant. Het was de kampioenswedstrijd tegen nac een paar jaar geleden. Ik heb toen nog een paar minuten ontspannen met hem wat gekletst. Hij was belangstellend en vriendelijk. Toffe gozer!)
Maar zoals gezegd, Twente heeft de punten nog niet zomaar op zak. Zij zullen diep moeten gaan. En natuurlijk, iedere AJACIED zal hopen dat zij minstens gelijk spelen, maar mochten de Enscheders toch winnen dan feliciteer ik ze van harte. Ik gun het die gasten wel. Eerst wij natuuriljk, maar als het niet lukt, beter Twente dan een ander.

Wij gaan afwachten, aan ons zal het in ieder geval niet liggen. Ik weet nu al, dat ik helemaal schor thuis zal komen. Want.....

AJAX 1 zal zegevieren...... Diemenzijde.... oh nee, laat dat laatste maar weg. (oude herineringen kwamen weer even terug)

mzzl.

Ben.

Mooie speech! Kijk,bij ajaxfans heb je echte supporters!
joskeeper

Forum berichten: 772
Geplaatst: Za 1 mei 2010 16:03
Citaat:
Martin Jol heeft zaterdag de wedstrijdselectie voor het duel met NEC bekendgemaakt. De trainer van Ajax neemt achttien spelers mee naar Nijmegen. Als Ajax zondag een beter resultaat behaalt dan koploper FC Twente (NAC-uit), is Ajax kampioen.
De wedstrijdselectie bestaat uit de volgende spelers:

Maarten Stekelenburg
Gregory van der Wiel
Oleguer
Jan Vertonghen
Urby Emanuelson
Marko Pantelic
Miralem Sulejmani
Kenneth Vermeer
Luis Suarez
Gabri
Toby Alderweireld
Eyong Enoh
Siem de Jong
Vurnon Anita
Dennis Rommedahl
Demy de Zeeuw
Nicolas Lodeiro
Christian Eriksen

NEC � Ajax begint zondag om 14.30 uur. Gelijktijdig gaat koploper FC Twente op bezoek NAC Breda. De tukkers koesteren tijdens de laatste slotdag van de competitie een punt voorsprong op Ajax. Wanneer het team van Martin Jol zondag een beter resultaat behaalt dan Twente, is Ajax kampioen. De Amsterdammers zijn in ieder geval verzekerd van de tweede plaats.

Tekst: Ajax.nl
Foto: Ajax.nl/Louis van de Vuurst

Ajax.nl

Geen Kennedy!!
Fregge

Geplaatst: Za 1 mei 2010 17:01
Citaat:
Wanneer het team van Martin Jol zondag een beter resultaat behaalt dan Twente, is Ajax kampioen.

Niet tegen jou Jos.

Dit is natuurlijk niet waar he.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Za 1 mei 2010 18:19
Citaat:
Dit is natuurlijk niet waar he.

Dat is wel waar.
Fregge

Geplaatst: Za 1 mei 2010 18:23
Nee hoor. Als Ajax wint met 3-0 en Twente wint met 2-0 heeft Ajax een beter resultaat, maar is Twente kampioen ;)
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Za 1 mei 2010 19:24
Geen Kennedy in de selectie. Gelukkig maar.
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Za 1 mei 2010 20:10
Vorige week viel Kennedy ook al af omdat Rommedahl fit bleek te zijn. Als Suarez en Rommedahl niet fit zijn, of dat Suarez in de spits speelt dan zal Kennedy wel bij de selectie zitten. Na die spelers is er voorlopig geen betere rechtsbuiten binnen Ajax. Dan zou je nog een keuze kunnen maken tussen Kennedy en Sulejmani waar de keuze blijkbaar op Sulejmani valt. Daar kun je ook over twisten omdat Sulejmani haast zijn man niet passeert en ook niet goed mee verdedigd, terwijl Kennedy wel goed mee verdedigd.
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Za 1 mei 2010 22:25
Citaat:
Nijmegen stinkt naar Kakkerlakken aan de vooravond van NEC - Ajax
Waar voor menigeen de ontknoping van de Eredivisie 2010 op zondag begint, konden Nijmegenaren al vanaf 21.30 hiervan gaan genieten. Rotterdamse Feyenoord-aanhangers baanden hun weg door de binnenstad van Nijmegen met vuurwerk en antisemitistische leuzen. Nijmegen is morgen het decor van NEC - Ajax; een van de veld waar de vaderlandse voetbalcompetitie mogelijk wordt beslist.

Rond 21.30 arriveerden 20 Feyenoord-aanhangers in Nijmegen. VAnuit het Centraal Station baanden zij hun weg via de Molenstraat, het uitgaanscentrum van Nijmegen, om via Plein 44 weer uit het zicht te verdwijnen. Hun aanwezigheid ging gepaard met vernielingen aan fietsenstallingen, betonstrijkers en antisemitistische leuzen. ME en politie begeleidden de Feyenoord-aanhangers door de binnenstad, maar grepen niet in. De Feyenoord-aanhangers konden gekarakteriseerd worden als IQ-loze pubers met weinig om handen op hun zaterdagavond.

Politie te burger is inmiddels gearriveerd en er worden meer Feyenoord-aanhangers verwacht in Nijmegen.

Bron: Ikzelf

Bahbah wat een kansloos volkje. Die 30 euro aan treinkosten hadden ze beter aan cocaine uit kunnen geven om zichzelf kapot te snuiven. Had de wereld meer aan gehad.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Za 1 mei 2010 22:39
Citaat:
Geen Kennedy in de selectie. Gelukkig maar.

Wordt nog een hele klus om die in de zomer te slijten. Dat zo'n speler ooit is aangetrokken. Martin van Geel en consorten destijds, krijg er nog steeds de kriebels van.
+ Nieuw bericht <   1  |  2  |  3   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.824
Berichten: 213.618 Onderwerpen: 2.436 Nieuwste lid: Jamesdarin
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 16.887.943 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Archief » De Wedstrijden 2009/10 » Nec - Ajax
Ga
Zoeken: