Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 14:10
|
|
Weer een maffe opstelling van gekkie Henkie; Colin en Luque erin en Rommedahl en Vertonghen op de bank. Tsja.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 14:24
|
|
Henk is echt bezig aan zijn laatste wedstrijden, hoop ik!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 14:25
|
|
Ik hoop het ook. Je bent niet goed bezig als je Colin erin zet voor een rasvoetballer als Vertonghen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 14:35
|
|
Tyfus.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 14:49
|
|
1-1, Luque. Hoe kwam die eerste goal tot stand, Bertje?
En 2-1!! Weer door Luque!! XD
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 14:50
|
|
Volgens de radio communicatiefoutje tussen Wiel en Stekel bij een ingooi.
Luque maakt overigens de 2-1.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 14:51
|
|
Bedankt, Bertje.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 14:54
|
|
Nou, jongens, er mogen er nog wel wat bij!
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 14:59
|
|
Luque moest gewisseld worden in verband met een blessure. Bron: AT. ;)
En Maduro maakt de 3-1.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 15:03
|
|
En alweer 4-1. Rommedahl.
Klote voor Luque. De ernst nog niet bekend?
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 15:04
|
|
Volgens mij niet, nee.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 15:05
|
|
Luque geblesseerd, hoe gebeurde het?
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 15:06
|
|
Ik zie niets, dus ik zou het niet weten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 15:30
|
|
Luque liesblessure dus. Ik hoop dat hij er weer niet te lang uit zal liggen. Hoeveel tijd staat daarvoor?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 16:05
|
|
5-1, Delorge! Zo, de superaankopen doen het goed! :crazy: ;)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 16:50
|
|
Citaat: Ajax legt VVV-Venlo op de slachtbank
Bron: Voetbal International
Langer dan een half uur duurde zijn optreden niet. Maar in de speeltijd die hem was gegund legde Albert Luque de basis voor forse Ajax-score tegen het kansloze VVV (6-1).
In een tijdbestek van drie minuten maakten Luque zijn eerste twee treffers in Amsterdamse dienst. Was bij de eerste goal de steekpass van Gabri fraai, het tweede doelpunt kwam voor een belangrijk deel op conto van VVV-keeper Kevin Begois.
Luque kreeg de kans niet de negentig minuten vol te maken. Na 23 minuten moest de Spaanse aanvaller geblesseerd naar de kant. Het veranderde niets aan de verhoudingen. Ajax gaf de wankele Limburgse defensie keer op keer het nakijken.
In de eerste helft had Ajax simpel een opvallende voorsprong van VVV-Venlo - Karim Soltani was attenter bij een verre inworp van Mike Mampuya - beantwoord. Na Luque was het de beurt aan Hedwiges Maduro zijn naam terug te zien op het wedstrijdformulier. Ook doelman Kevin Begois bood Ajax met een onhandige actie een handje in de eenzijdige wedstrijd.
Suárez en Klaas-Jan Huntelaar hadden het vizier niet op scherp staan, hetgeen verklaart waarom VVV in de tweede helft een complete afranseling bespaard bleef. Laurent Delorge deed nog wel een duit in het zakje. De Belgische invaller scoorde de vijfde Amsterdamse treffer en bereidde de 6-1 van Huntelaar voor.
|
Lucas
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 16:52
|
|
Wat een drama. Wat speelde ajax kut; VVV was alleen echt eerste divisie nivo. Wat resultaat betreft een goede dag, vanaf vandaag al mijn ploegen alleen bovenaan!
|
Simpson
Forum berichten: 100
|
Geplaatst: Zo 30 sep 2007 17:23
|
|
Inderdaad geen beste wedstrijd. Veel te langzaam, veel te veel foute passen, Colin werd gek gespeeld door Amrabat. Alleen de twintig minuten na de 1-1 was redelijk.
Maar de 6-1 is een uitstekende uitslag. Het doelsaldo is op dit moment geweldig. Nu alleen beter voetballen.
En gooi Colin er alsjeblieft uit. Zit Urby linksback en Vertonghen op het middenveld.
|
Lucas
|
Geplaatst: Ma 1 okt 2007 11:12
|
|
Grappig wat doelpunten voor indruk nalaten. Naast de twee weggevertjes deed Luque immers nog steeds niets goed.
Citaat:
door Jop van Kempen
AMSTERDAM - Albert Luque liet gisteren een glimp van zijn mogelijkheden zien. In de met 6-1 gewonnen wedstrijd tegen VVV scoorde de Ajax-nieuweling twee keer. Maar kort na zijn goals viel hij geblesseerd uit.
VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
Opleving en aftocht lagen gistermiddag dicht bij elkaar voor Luque. Want bij zijn eerste doelpunt blesseerde de Spanjaard zich tegelijkertijd. Met de neus van de linkerschoen tikte de vleugelaanvaller een prachtige steekbal van Gabri voorbij de wild uitgekomen VVV- doelman Kevin Begois, maar die beweging zorgde ook voor een kwetsuur in de lies die hem weken aan de kant kan houden.
"Ik bleef nog even staan om te kijken hoe het ging", aldus Luque. "Maar ik had te veel last en ik moest eraf."
Dat 'even' van Luque duurde zes minuten. Het bleek genoeg om ook Ajax' tweede treffer te maken. Met zijn zwakkere rechterbeen schoot hij vanaf een meter of twintig raak, al blunderde Begois opzichtig: 2-1.
De goals van Luque bij Ajax zijn het eerste wapenfeit van een speler die een succesvol verleden met zich meedraagt. Bij Real Mallorca en Deportivo la Coruña speelde hij erg goed, maar de vorige twee seizoenen kwam hij bij Newcastle United niet uit de verf. In Amsterdam mist de 29-jarige aanvaller vooralsnog ritme en trainingsuren. "Maar scoren is goed voor mijn vertrouwen", aldus Luque.
Ook Ajax kon de goals van Luque goed gebruiken. Want vóór de doelpunten van de Spanjaard stonden de Amsterdammers met 1-0 achter en oogde het spel nerveus en onnauwkeurig. De Amsterdammers waren na vier minuten op achterstand gekomen na een inschattingsfout van Maarten Stekelenburg.
De doelman riep 'los' op een verre inworp van VVV. Ajax-verdediger John Heitinga volgde die instructie op, maar Karim Soltani profiteerde nog voordat Stekelenburg de bal in de handen kon pakken.
Na de tegentreffer klonken de eerste fluitconcerten al weer in de Arena. Maar de twee goals van Luque deden de stemming snel omslaan. En dankzij Hedwiges Maduro (intikker na een vrije trap) en Dennis Rommedahl (intikker na een goede actie van LuÃs Suárez) leidde Ajax bij rust met 4-1.
Ook met die ruime voorsprong was het spel van Ajax niet groots, maar de punten zijn heilig in Amsterdam. Ajax heeft een overvolle ziekenboeg en bovendien schaaft trainer Henk ten Cate sinds de zomer aan een nieuwe ploeg. Desondanks gaat de club na zes duels alleen aan de leiding in de eredivisie.
Gunstig voor Ajax was verder dat Klaas-Jan Huntelaar weer scoorde. Bij een ruime zege op een zwakke broeder uit de eredivisie zou het immers vreemd zijn geweest wanneer de centrumspits geen duit in het zakje had gedaan. Huntelaar loerde de hele tweede helft op een treffer en vlak voor tijd betaalde zich dat uit. Bij de eerste paal schoot hij in de 89e minuut een voorzet van Dennis Rommedahl hoog in het dak van het doel.
www.pzc.nl
|