Auteur
|
Bericht
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 13:57
|
|
Volgend seizoen Mourinho als coach van Vitesse... Ronaldhino komt de gelederen versterken... Puyol weten ze te strikken...
|
joskeeper
Forum berichten: 772
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:04
|
|
Je vergeet Cristiano Ronaldo, Wayne Rooney en Sergio Ramos. Ben wel benieuwd welke spelers hij bedoelt met "grote namen".
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:04
|
|
''Geef mij twee dagen, en dan kom ik met namen van nieuwe spelers, uit Kroatie, Servie of welk land dan ook''
Sulejmani eindelijk onderdak gevonden?
Voor de rest slechte zaak.. moeten we nog langer op het kampioenschap wachten
|
joskeeper
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:10
|
|
Over 2 uur de eerste geruchten met spelers?
Heeft vitesse eigenlijk echt zo'n slecht trainingsveld?
|
joskeeper
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:11
|
|
Citaat: Merab Jordania staat vanaf vandaag aan het roer bij Vitesse, maar had ook andere opties. De Georgische zakenman zei bij zijn presentatie dat hij ook een overname van AZ, dat het na het vertrek van Dirk Scheringa financieel zwaar heeft, heeft overwogen. “Maar ik heb voor Vitesse gekozen omdat hier maar achttien of negentien spelers onder contract staan”, zei Jordania.
De nieuwe eigenaar wil de selectie van Theo Bos, die niet hoeft te vrezen voor zijn baan, snel gaan versterken. “Er is hier alle mogelijkheid om de club te versterken”, noteerde het ANP uit de mond van Jordania. “Daarnaast vind ik het belangrijk dat Vitesse geďnteresseerd is in jonge spelers. Ik heb een groot netwerk. Ik denk dat ik veel goede jonge spelers hier naar toe kan laten komen.''
Voorzitter Maasbert Schouten, die maandag een stapje terugzette, noemde de keuze van Kordania voor Vitesse ‘verstandig en begrijpelijk’: “We hebben namelijk een groter achterland en een mooier stadion dan AZ”, zei Schouten, die vertelde dat Vitesse binnen drie jaar landskampioen wil worden. “Ik feliciteer hem met zijn keuze.''
Citaat: Vitesse is sinds maandagmiddag de eerste Nederlandse club die in buitenlandse handen is terechtgekomen. De Georgiër Merab Jordania is vanaf heden de baas bij de Arnhemse vereniging en verhuist met zijn gezin naar Nederland. “Mijn bedrijf heeft mij niet nodig, daar heb ik mensen voor. Vitesse is nu mijn leven”, zei hij bij de presentatie.
Maandagmiddag maakte voormalig voorzitter Maasbert Schouten bekend dat alle aandelen van Vitesse zijn verkocht aan Jordania. “Ik ben de nieuwe eigenaar, niet de trainer of de algemeen directeur”, noteerde Voetbal International uit zijn mond. “Met de dagelijkse werkzaamheden bemoei ik me niet. Ik voorzie het managementteam van de club van middelen en advies, zodat we betere resultaten behalen.”
Niet alleen met zijn geld wil Jordania op korte termijn zijn stempel drukken. “Mijn netwerk is aanzienlijk en ik heb zeer goede relaties met grote, internationale clubs. Vitesse plukt hier op korte termijn al de vruchten van”, belooft de Georgiër, die overigens niet het ‘gouden aandeel’ in zijn bezit krijgt. De identiteit van Vitesse, die onder meer de naamgeving, clubkleuren en vestigingsplaats bevat, blijft gewaarborgd door een onafhankelijk bestuur.
Trainer Theo Bos hoeft voorlopig niet te vrezen voor zijn baan. "Ik ben niet van plan om de coach te veranderen. Natuurlijk komen er wel nieuwe spelers bij", zei de nieuwe eigenaar tegen De Telegraaf. "Uit Kroatië, Servië, Georgië of elk ander land. Geef me even twee dagen de tijd. Dan kan ik met namen komen.”
Citaat: Theo Bos kijkt uit naar de samenwerking met Merab Jordania. De coach hoeft voorlopig niet te vrezen voor zijn baan en kreeg te horen dat de nieuwe eigenaar van Vitesse enkele noemenswaardige versterkingen wil halen. "Als meneer Jordania inderdaad dat kaliber spelers wil aantrekken dat hij zojuist beweerde, dan denk ik niet dat ik moeite heb met welke speler dan ook die op zijn lijstje staat”, lachte Bos.
Bos kon maandag nog geen namen noemen van eventuele versterkingen en ook Jordania wilde niet op namen ingaan. Wel beloofde de nieuwe eigenaar van Vitesse binnen twee dagen meer duidelijkheid te geven. “Ik wist wel dat er iets speelde. Maar ik heb meneer Jordania vandaag pas voor het eerst ontmoet", zei Bos tegen het ANP. De coach gaat snel om tafel met de Georgiër.
Ook Piet Velthuizen gaat om tafel met Jordania. De doelman kreeg eerder deze zomer te horen dat hij mocht vertrekken, maar toen er met Hércules een nieuwe club werd gevonden, stribbelde Vitesse prompt tegen. Dit blijkt alles te maken te hebben met de overname van Jordania, die Velthuizen niet wil zien vertrekken. Als Oranje-international wordt de goalie gezien als één van de mannen voor de toekomst.
"We wilden de afgelopen periode geen enkele spelers kopen of verkopen, met het oog op de aanstaande deal met meneer Jordania. We hebben daar toneel over moeten spelen en daar heb ik best moeite mee gehad. Maar het was in het belang van Vitesse. Daarom is het extra prettig, dat we nu uit deze impasse zijn en de blik op de toekomst kunnen richten", aldus voormalig voorzitter Maasbert Schouten.
Citaat: Zoals wel bekend werd op de persconferentie van maandagmiddag heeft Merab Jordania grootse plannen met Vitesse. De Georgische zakenman wil binnen drie jaar landskampioen worden met de club en is daarom van plan om diverse aankopen te doen bij de club waar hij sinds maandagmiddag eigenaar is. Ook gaat het trainingscomplex op de schop.
“Bij de ambities van de club hoort een moderne accommodatie, met uitstekende velden en faciliteiten”, legde Jordania uit op de website van Vitesse. “De huidige accommodatie voldoet niet aan die eisen en ik wil zo snel mogelijk beginnen met de bouw van een nieuw, kloppend hart van de club, waar jong talent zich kan ontwikkelen en waar ook supporters welkom zijn.”
“De supporters zijn een bepalende factor voor het realiseren van onze ambities”, vervolgde de zakenman. “De investeringen die ik doe zorgen ervoor dat het potentieel van de club kan worden benut, maar de fans vormen het grootste kapitaal, het menselijk kapitaal en bestaansrecht van deze club. Samen hebben we een fantastische kans om een nieuwe start te maken.”
voetbalzone.nl
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:18
|
|
Citaat: Voor de rest slechte zaak.. moeten we nog langer op het kampioenschap wachten
Ach een kampioenschap kopen gaat ook niet zo eenvoudig. Welke Nederlandse toppers zullen naar Vitesse gaan, welke buitenlandse toppers naar Nederland?
|
Fenix
Forum berichten: 240
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:22
|
|
Nou ja, geld maakt blind dus ik denk dat er genoeg mensen willen gaan zakkenvullen bij Vitesse.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:27
|
|
Van AN:
Citaat: Hopla en de eerste speculaties.
Op RTLz zou gezegd zijn dat Emanuelson naar Vitesse gaat, andere namen zijn Vlaar en Fer.
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:28
|
|
Vlado Lemic heeft weer een leuke club in Nederland te pakken.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:30
|
|
Nou kom Emanuelson maar halen , maar die zou zelf wel niet willen..
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:33
|
|
't zou logisch zijn, nadat je hoorde dat Ajax heeft geboden op Beerens.
|
joskeeper
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:36
|
|
Maar is Beerens beter dan Emanuelson?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:38
|
|
Ja, veel beter zelfs.
Tevens vind ik Beerends ook beter dan Rommedahl.
|
joskeeper
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:39
|
|
Gehoord in Arnhem: Marko Pantelic en Miralem Sulejmani?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:40
|
|
Hoe rijk is die Georgiër trouwens? En hoeveel gaat hij besteden bij Vitesse?
|
Ajakz
Forum berichten: 125
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:42
|
|
Met wat geluk kunnen we Wielaert en Sno in Arnhem kwijt. Salariseisen kunnen nu geen probleem zijn.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:45
|
|
Geheid dat Vitesse met die nieuwe eigenaar bij Ajax heeft aangeklopt voor een aantal spelers.
Denk aan spelers als:
Emanuelson (zal een dikke worst voor zijn neus moeten krijgen dan)
Sarpong
Sulejmani
Aissatti
Wielaert
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:50
|
|
Hij wil kampioen worden, hoor.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:52
|
|
Ja, en wij weten dat hij dat niet word met die spelers maar wellicht ziet hij dat als grote namen.
De interesse in Beerens zou dat deels ook verklaren namelijk.
Daarnaast de opmerking dat hij grote namen (neem dus aan ook in Nederland) uit de hoek Servie,Kroatie etc. wil halen zijn de namen Sulejmani en Pantelic niet zo vreemd.
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 15:15
|
|
En hij is een maatje van Abramovitsj en dit en dat. Leuk, hč, speculeren.
Nog iets: Verder zou hij in 1999 het slachtoffer zijn geweest van een handgemeen omdat hij meende recht te hebben op een transfersom van een Turkse club voor de speler Georgy Kiknadze. Jordania werd volgens persberichten neergeslagen nadat hij een revolver had getrokken en liep daarbij een diepe hoofdwond op. De Georgische voetbalbond ontkende het gevecht en liet weten dat het om een ongeluk ging.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 15:30
|
|
Speculeren is inderdaad heerlijk .
Aparte man dus die ze daar hebben in Arnhem.
Hoe staat de knvb hier tegenover? Ik dacht dat die er niet zo op happig waren als het een overname is door iemand met een zéér twijfelachtig verleden.
|
SamsungU700
Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 15:37
|
|
Dit word straks de nieuwe Man. City? Zou wel goed zijn voor het niveau van de Eredivisie, als ze zich gaan versterken. Grote namen zijn uitgesloten natuurlijk
|
Marco
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 16:25
|
|
KNVB ziet geen bezwaren in overname Vitesse.
|
kladde
Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 16:41
|
|
Geen idee wat ik hier van moet denken. Jordania heeft in Georgie geen erg goede reputatie. Begonnen met het opbouwen van zijn vermogen in de voetbalwereld dankzij voormalig schoonvader Kakhi Asatiani. Ook een van de eerste voetbalmakelaars in de Kaukasus (de fans van Dinamo Tbilisi kunnen zijn bloed wel drinken). En hij staat bekend als erg corrupt dus ze mogen de borst nat gaan maken in Arnhem. De enige reden waarom Merab Vitesse heeft overgenomen is om geld te verdienen.
Geen idee of hij banden heeft met Lemic maar hij heeft ook zo zijn eigen netwerken. Ik zal vanavond even checken of hij nog betrokken is bij Georgische clubs of Georgische spelers, want ondanks dat de overname nog niet in het Georgische nieuws is, zal het snel bekend worden of hij wat spelers mee zal nemen.
|
joskeeper
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 16:48
|
|
Citaat: De komst van de nieuwe eigenaar Merab Jordania heeft al meteen zijn effect gehad op de supporters van Vitesse. Nadat de club bekend heeft gemaakt dat de Georgiër de Arnhemse club overneemt is de verkoop van het aantal seizoenskaarten drastisch toegenomen, zo meldt Vitesse aan Omroep Gelderland.
Eind juli verkocht Vitesse pas 7.000 seizoenskaarten, terwijl de club 11.000 kaarten had begroot. Maandag nam de verkoop van de tickets plotseling fors toe. De club moest mensen van een andere afdeling halen om te helpen bij de vele aanvragen voor jaarkaarten. Hoeveel extra kaarten er inmiddels zijn verkocht is nog niet bekend.
De overname door Jordania stuit vooralsnog niet op bezwaren van de KNVB. De Nederlandse voetbalbond had eerder opmerkingen bij de overeenkomst tussen de nieuwe eigenaar en Vitesse, maar na aanpassingen kreeg de Arnhemse club het bericht dat er geen bezwaren meer zijn, ‘indien men op deze voet verder gaat’. De Georgiër mag ieder geval geen officiële banden meer hebben met een andere betaaldvoetbalorganisatie.
voetbalzone.nl
|