| | |
Forum
Onderwerp: De commercie rondom 010 vs A.F.C.A.
Maker: BenKieBekeken: 6424 Status: InactiefBerichten: 59
|
Auteur
|
Bericht
|
BenKie

Forum berichten: 75
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 9 apr 2010 23:14
|
|
De toegangsprijs voor een kaartje bij de bekerfinale is bekend. Omdat wij met 7.700 man daar naar toe gaan is de prijs omhoog geschroefd tot €75.-
Dit alles is vandaag bekend gemaakt en gecommuniceerd via een brief van de ASD.
Hier de brief zoals het geplaatst is op AJAX netwerk.to:
ASD: Ajax laat supporters in de steek
9 april 2010
De Ajax Supporters Delegatie (ASD) heeft via een uitgegeven bericht inmiddels gereageerd op de beslissing van Ajax om 7.700 kaarten af te nemen in plaats van de beschikbare 10.000 kaarten voor de bekerfinale. Volgens de ASD laat Ajax haar supporters in de steek.
De ASD over de gesprekken en de uitkomsten daarvan:
Daar waar AJAX donderdagmiddag nog aangaf ook te luisteren naar wat er uit een overleg van de ASD (AJAX Supporters Delegatie) zou komen, blijkt nu dat dit een farce majeur was. AJAX wil met 7.700 supporters naar de finale om het (volgens eigen zeggen) overzichtelijk te houden voor de club.
Uit een overleg van de ASD dat vrijdagochtend was belegd werd besloten dat het 10.000 kaarten of niks moest worden. Tijdens dat overleg kwamen ook de volgende feiten naar boven:
Prijs
Het kaartje voor de finale zou bij 10.000 supporters ongeveer € 65,00 gaan kosten en bij 7.700 supporters gaat dit ongeveer € 75,00 worden.
Ter verduidelijking, een kaartje voor de finale kost los € 30,00. Wij worden als supporters dus nog eens voor bijna € 45,00 opgelicht.
Aansprakelijkheid
AJAX wil alle supporters aansprakelijk stellen voor eventuele schade die er die dag zal worden aangebracht. Hiervan even een rekenvoorbeeld:
De maximale schade die geleden kan worden bij het vervoer met 7 treinen is € 105 miljoen. Hiervoor heeft AJAX zich verzekerd en kan de maximale schade maar € 2,5 miljoen bedragen. Dit zou kunnen betekenen dat er dus per persoon die naar de finale gaat een extra kostenpost van ongeveer € 325,00 zou kunnen ontstaan.
De finale kan je in het goedkoopste geval dus € 75,00 kosten en in het ergste geval ongeveer € 400,00.
Harde kern
De harde kern van AJAX moet in een laatste en dus aparte trein vervoerd worden op aanspraak van de rotterdamse driehoek. Dat betekent dat ze dus kunnen bepalen of die trein rotterdam wel haalt of niet. Met andere woorden als er in de treinen daarvoor iets gebeurd dan is er dus geen fanatieke aanhang in de kuip en ook geen Vak410.
Overleg
Er is de afgelopen twee weken drie keer overleg geweest tussen AJAX en supportersdelegaties, gisteren is er een laatste overleg geweest waar in AJAX aan de AFCA SC en de SVA heeft gevraagd naar hun standpunt. De AFCA SC wilde of 10.000 supporters of niks en de SVA wilde het liefst 10.000 supporters en als het echt niet anders kon dan minder. Voor de AFCA SC was dit onbespreekbaar.
Opvallend is dat het overleg nog niet afgelopen was en Rik van de Boog belt de voorzitter van de AFCA SC, die overigens niet zelf bij het overleg was, en meldt deze dat het voorstel van 7 treinen van de SVA is aangenomen. Hierop is gezegd dat daarover ook overlegd moest worden met de ASD, uit dat overleg kwam dus dat minder dan 9 treinen onbespreekbaar was.
Delegaties van AFCA SC, SVA en ASD geven dit door aan AJAX (Jeroen Slop), maar die geven allerlei vage redenen waarom het eventueel maar 7 treinen kunnen zijn. Tevens wordt de vraag gesteld of AJAX ook de winsten met supporters gaan delen, nu ze supporters ook hoofdelijk aansprakelijk gaan stellen voor alle schade die veroorzaakt wordt.
Slop geeft eerst aan dat de winst zeker niet wordt gedeeld, maar dat de schade wel zou gaan worden verhaald, daarna geeft Slop om 14:15 uur aan dat hij het standpunt van de ASD in het overleg van AJAX zal aangeven en dat er om 15:00 uur duidelijkheid zal komen.
Vervolgens gaat om 14:20 uur de telefoon van de voorzitter van de AFCA SC, het is Rik van de Boog met de volgende mededeling:
‘In overleg met Uri Coronel, de voorzitter van AJAX, is besloten om 7 treinen met AJAX supporters naar de bekerfinale te gaan laten rijden. Daarnaast gaan we dat aanvullen tot 9.000 supporters door bussen met directie, sponsors en zakenrelaties te laten rijden richting de kuip.’
Daarop wordt Rik van de Boog met directie uitgenodigd om hier a.s. zondag uitleg over te komen geven aan de achterban in het supportershome en hierop waren zijn woorden:
‘Wij voelen ons niet geroepen om uitleg aan de achterban te geven a.s. zondag, het gezeur heeft nu lang genoeg geduurd, we zij het wel een beetje zat. We willen ons nu gaan voorbereiden op ‘het feest’.
Wij als supporters weten weer precies waar we staan bij AJAX, onderaan de ladder…
Namens de supporters,
AJAX Supporters Delegatie
Ik weet niet hoe jullie erover denken, maar mijn grens wordt hiermee overschreden! Ik ben helemaal niet te beroerd om geld aan mijn hobby uit te geven. Het volgen van mijn club in vooral de buitenlandse wedstrijden kost mij jaarlijks vele duizenden euro's en vele vrije dagen. Dat is mijn keuze.
Wat anders is het als het een wedstrijd binnen de landgrenzen betreft.
Wij gaan exact dezelfde kant op als de situatie in Engeland momenteel. Daar worden ook al torenhoge prijzen voor de kaartjes gevraagd. Zodanig dat het voor de minder bedeelde supporters onmogelijk wordt om naar wedstrijden van hun club te gaan.
Met deze maatregelen en vooral met de arrogantie die door ons bestuur gebezigd wordt richting ons, de supporters, de ziel van de club, komt er een moment dat een gedeelte van ons gaat zeggen: EN NU IS HET GENOEG!
Wij kunnen dus hoofdelijk verantwoordelijk worden gesteld voor de schade die eventueel ontstaat. M.a.w. je bent niet alleen het belachelijke bedrag van €75,- kwijt, maar in het ergste geval zo rond de €400,-!
Waar gaat het nog over???
Het toeval wil dat ik al een tijdje geleden een column heb geschreven die voor de wedstrijd tegen heracles in de Meersche Helden zal verschijnen. Na afloop van die wedstrijd zal ik hem hier op de site plaatsen. In die column beschrijf ik de (nu nog) fictieve situatie die er zou kunnen gebeuren als de commercie een te grote invloed krijgt op onze sport.
Ik wacht af wat de informatie van de club wordt. Dat zou a.s. maandag bekend gemaakt worden.
Wij als sfeerteam zouden reeds ver van te voren per bus naar de kuip gaan om de tifo voor te bereiden. Maar als het idd. zo is zoals in de brief hierboven vermeld staat en wij dus allemaal aansprakelijk worden gesteld voor de eventuele schade, ga ik dus niet! Ik laat mij niet 'piepelen' door ons bestuur!
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!
mzzl.
Ben.
|
Bolkestein

Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Vr 9 apr 2010 23:51
|
|
75 euro the fuck outta here. En daar kan ik nog heel wat onbeleefdheden aan toevoegen maar dat is niet in lijn met het (relatief) volwassen karakter van dit forum. Maar ik snap je volledig en ik vertik het ook om dat bedrag neer te leggen.
|
Seduction

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 10:37
|
|
Allereerst zijn de supporters die werkelijk de spierballentaal van Ajax in de aanloop naar de bekerfinale geloofden te dom voor woorden. Jarenlang worden de supporters als stront behandeld door Ajax.
Een spandoekje met "wij zijn Ajax" op 410 maakt echt geen indruk. Daar lachen ze om bij de directie. Voorlopig hebben ze de hele tent in hun zak en hebben ze alle macht. 75 euro voor een kaartje is asociaal. Ajax maakt gebruik van de liefde van de supporters voor de club om hier financieel gewin mee te boeken. Ajax weet dat overwegend alleen de fanatiekere supporters naar een bekerfinale gaan.
Ajax (directie) heeft dit van te voren zo geplanned, dat moge duidelijk zijn. Het is nu aan de supporters om te laten zien wat echte clubliefde is. Dat doe je door deze wedstrijd massaal te boycotten. Dan laat je zien dat je het niet eens bent met de weg welke Ajax ingeslagen in. De commerciele. Als je als supporters wel gaat en een spandoek meeneemt met daarop weer een protest stem, denk je nu werkelijk dat de Ajax directie daar zi h ook maar iets van aantrekt? Nee, want die 75 euro zijn weer verdiend per persoon en weer hebben ze een stap gezet in het verkrijgen van de totale macht over de supporters.
Ik roep hier al heel lang: Ajax is Ajax niet meer. Dat is 1 van de redenen waarom ik niet meer ga. Ik laat me niet een oor aannaaien door dat strakke pakken zooitje daar in de bestuurskamer.
En de supporters maar laten denken dat ze meetellen. De "ik ben ajacied" campagne is daar een perfect voorbeeld van. Lekker inspelen op het gevoel van de supporters om maar vooral een echte Ajacied te zijn. Wie wil dat nou niet toch?
Exact hetzelfde met de communicatie tussen directie en de vertegenwoordiging van de supporters. Ajax geeft een vingernagel, en vervolgens verwachten ze een hele arm terug. En als ze dat niet krijgen, trekken ze hem er wel af.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 10:44
|
|
Nederland als geheel staat gewoon voor lul en kan het WK op z'n buik schrijven. In ieder ander land zou zoiets gewoon goed geregeld worden, maar hier moeten er weer allemaal doemscenario's bedacht worden. Ik had heel veel zin in de bekerfinale, maar dat wordt per dag minder en als dat kaartje 75 euro kost ga ik niet. Dat is bijna 1/3e van mijn seizoenkaart.
Ik begrijp best dat Ajax niet wil opdraaien voor de schade aan de treinen, Ajax heeft ook het geld niet in overvloede. Een klein deel van de Ajax-supporters heeft er zelf voor gezorgd dat de rest nu ook altijd met die verrekte treinen en bussen naar uitwedstrijden moet. De KNVB organiseert die wedstrijd, maar waarom proberen ze Ajax niet te helpen met het organiseren van zo'n grote klus? Het is niet niks om 10.000 mensen voor 14:00 in Rotterdam te krijgen met 9 treinen.
Daarnaast is het nu mode om het bestuur uit te schelden, maar dat vind ik altijd belachelijk. Die werken uit het belang van Ajax. En dat belang zou bij iedere supporter voorop moeten staan. Maar sommige mensen denken alleen aan zichzelf, dat houd je toch altijd.
|
Seduction

|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 10:53
|
|
Als je mijn postings een beetje volgt op het forum, dan weet je dat ik geen figuur ben wat met de "mode" meepraat.
Als je een beetje eigenwaarde hebt, ga je niet.
Echter gaan die kaarten toch wel verkocht worden. Ook al kost het dadelijk 400 euro extra vanwege schade aan de trein. Als "echte" ajacied maakt dat niet uit toch?
Stoere praat van zielige figuren.
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 11:02
|
|
Dat was niet op jou gericht. Ik had jou reactie niet eens gezien voordat ik mijn reactie had geplaatst.
|
Riejuh

Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 11:07
|
|
Ik denk dat dit niet enkel aan het bestuur van Ajax ligt maar aan de trend van de afgelopen jaren over alles. Er zijn nog maar weinig sporten waarna je betaalbaar kunt gaan kijken. Dat vind ik een van de charmes van het wielrennen, staan de Nederlandse en Vlaamse fans gewoon gezamelijk een "pintjen" te drinken.
Het voetbal is kapot aan het gaan door al het geld, mede doordat ze in de grote competities ook zulke prijzen vragen. Voorbeeld: Een goede vriendin van me zit nu momenteel in Barcelona, die kon naar de CL-kwartfinale van afgelopen week, moest ze echter wel 500 euro betalen. 75 euro voor een bekerfinale is veel geld, maar voor Ajax-Juventus waren er ook zat kaarten die zo duur waren. Zelf was het goedkoopste kaartje wat ik toen kon krijgen (moment dat supporters clubkaarten de verkoop in gingen) 65 euro.
Naar Ajax-Feyenoord dit seizoen was ik ook zoiets kwijt.. Het is echter niet alleen de bekerfinale waar je zoveel geld voor hoeft te betalen.
Over dat van de schade verhalen op de treinen is ook logisch. Ik vind nu eenmaal wie de schade veroorzaakt moet betalen, nu dat dus verhaald wordt op de supporters heb je toch wel een grotere hoeveelheid aan "sociale controle" (of is dat er helemaal niet meer in Nederland). Echter vind ik dan wel dat Ajax gewoon 10.000 kaarten dient af te nemen.
Hopelijk gebeuren er geen ongeregeldheden en mogen er volgend jaar bij de klassieker weer van beide kanten supporters aanwezig zijn.
Vraagje verder: Weet iemand hoeveel de supporters van Feyenoord kwijt waren voor een kaartje vd bekerfinale?
|
Seduction

|
| | | | |